Η «συνταγή» της AIG στην είσπραξη ασφαλίστρων

Τριγμούς συνεχίζουν να προκαλούν οι επισφάλειες στην ασφαλιστική αγορά, καθότι οι καθυστερήσεις πληρωμών μπορεί να έχουν περιοριστεί για ένα τμήμα του κλάδου στα επίπεδα των 2 μηνών, σε αρκετές όμως περιπτώσεις παραμένουν στους 4 και 5 μήνες, αποτελώντας ρυθμιστικό παράγοντα ανταγωνισμού μεταξύ των ασφαλιστικών εταιρειών.
 
Η δυστοκία μεγάλου αριθμού ασφαλισμένων από τη μια -κυρίως στην κατηγορία των εμπορικών, βιομηχανικών και εν γένει επιχειρηματικών κινδύνων- να καταβάλλουν εμπρόθεσμα τα ασφάλιστρά τους και η αδυναμία μέρους των διαμεσολαβούντων να περιορίσουν τους χρόνους πληρωμών στα επίπεδα που επιθυμούν οι ασφαλιστικές εταιρείες διατηρούν σε γκρίζα ζώνη σημαντικό όγκο ασφαλίστρων.
 
Όπως τονίζει στο iw ο διευθύνων σύμβουλος της AIG Ελλάς, Giuseppe Zorgno, από εταιρεία σε εταιρεία οι επισφάλειες διαμορφώνονται σε διαφορετικά επίπεδα, και σε μεγάλο βαθμό εξαρτώνται από τα περιθώρια της κάθε ασφαλιστικής να πιέσει τα δίκτυα πωλήσεων για γρήγορες εισπράξεις, αλλά και να αποκλείσει από το χαρτοφυλάκιό της επισφαλείς πελάτες.
 
Ο ίδιος σχολιάζει ότι οι ρυθμοί πληρωμών μπορούν να επιταχυνθούν δραστικά εφόσον η ίδια η ασφαλιστική αναλάβει την ευθύνη είσπραξης των ασφαλίστρων, εφόσον δηλαδή απεμπλέξει το δίκτυό της από την διαδικασία αυτή, ενώ προσθέτει ότι η προσπάθεια της αγοράς να «μαζέψει» τους χρόνους πληρωμών στηρίχθηκε και από την Τράπεζα της Ελλάδος, η οποία μόλις αντιλήφθηκε στο θέμα καθοδήγησε τον κλάδο προς τη σωστή κατεύθυνση.
 
Όπως χαρακτηριστικά επισημαίνει, η AIG Ελλάς ήδη εδώ και αρκετούς μήνες εισπράττει η ίδια τα ασφάλιστρά της και με αυτό τον τρόπο περιόρισε αφενός τους χρόνους πληρωμών στους 2 μήνες, αφετέρου τις επισφάλειές της.
 
Μάλιστα, υπογραμμίζει ότι η αύξηση των ασφαλίστρων δεν είναι αυτοσκοπός της εταιρείας. Στρατηγική της επιλογή αποτελεί η υγιής – κερδοφόρα ανάπτυξη, στόχος ο οποίος σε περιόδους ύφεσης δεν επιτυγχάνεται με αυξημένες επισφάλειες.