Κλάδος αυτοκινήτου: Βουλιάζει σε… κινούμενη άμμο

Σε απόγνωση βρίσκονται την τελευταία τετραετία οι έμποροι αυτοκινήτων και οι υπόλοιποι εμπλεκόμενοι επαγγελματίες του κλάδου καθώς βλέπουν τις πωλήσεις των ΙΧ αλλά και των μοτοσικλετών να βρίσκουν συνεχώς νέα χαμηλά, χωρίς να μπορούν μέχρι στιγμής να αντιδράσουν στην κατακόρυφη πτώση. Είναι χαρακτηριστικό ότι οποιαδήποτε προσπάθεια έχει γίνει το τελευταίο διάστημα για ανάκαμψη ή έστω επιβράδυνση της ύφεσης (όπως το μέτρο της απόσυρσης, η κατάργηση απαγόρευσης του ντίζελ στα αστικά κέντρα,  η μείωση τελών κυκλοφορίας κλπ.) έχει αποβεί κυριολεκτικά άκαρπη.

Η συνεχής συρρίκνωση της Ελληνικής οικονομίας εξακολουθεί να επηρεάζει άμεσα την ήδη χτυπημένη αγορά αυτοκινήτου και μοτοσικλέτας η οποία κατέγραψε στο εξάμηνο του 2012 νέα ιστορικά χαμηλά επίπεδα πωλήσεων. Οι συνολικές ταξινομήσεις αυτοκινήτων το πρώτο εξάμηνο του 2012, σύμφωνα με τα στοιχεία του Συνδέσμου Εμπόρων Εισαγωγέων Αυτοκινήτου ανήλθαν σε 32.429 μονάδες σημειώνοντας μείωση της τάξεως του 41,3% σε σχέση με το αντίστοιχο εξάμηνο του 2011 όταν είχαν ανέλθει σε 55.276 μονάδες.

Η πτώση αποτυπώνεται και στα στοιχεία της Ελληνικής Στατιστικής Αρχής σύμφωνα με τα οποία  ο δείκτης κύκλου εργασιών στον τομέα του «Εμπορίου, συντήρησης και επισκευής αυτοκινήτων και μοτοσικλετών και εμπορίου συναφών ανταλλακτικών και εξαρτημάτων» υπέστη νέα μεγάλη μείωση κατά 33,2% στο β΄ τρίμηνο 2012, σε σύγκριση με τον αντίστοιχο δείκτη του β΄ τριμήνου 2011, έναντι μείωσης 30,9% που σημειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση το 2011 προς το 2010.
Ο ίδιος δείκτης, το β΄ τρίμηνο 2012, σε σύγκριση με τον δείκτη του α΄ τριμήνου 2012, παρουσίασε αύξηση 7,2%, έναντι αύξησης 2,6% που σημειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση το 2011.

Εξάλλου, σύμφωνα επίσης με την ΕΛΣΤΑΤ, μεγάλη πτώση καταγράφηκε στον τζίρο και στον τομέα «Εμπόριο αυτοκινήτων»
Συγκεκριμένα, ο δείκτης κύκλου εργασιών στο εμπόριο αυτοκινήτων παρουσίασε μείωση 38,7% το β΄ τρίμηνο 2012, σε σύγκριση με τον αντίστοιχο δείκτη του β΄ τριμήνου 2011, έναντι μείωσης 35,1% που σημειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση του 2011 προς το 2010. Ο ίδιος δείκτης, το β΄ τρίμηνο 2012, σε σύγκριση με τον δείκτη του α΄ τριμήνου 2012, παρουσίασε αύξηση 2,5%, έναντι μείωσης 1% που σημειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση το 2011.

Ρεκόρ ζωμιών το 2011

Σε ιστορικά υψηλά ρεκόρ διαμορφώθηκαν οι ζημίες του εμπορικού – εισαγωγικού εγχώριου κλάδου μεταφορικών μέσων και ανταλλακτικών κατά το 2011, αντικατοπτρίζοντας τις συνέπειες της ευρύτερης οικονομικής κρίσης στην Ελλάδα. Τα νέα φορολογικά μέτρα που επιβλήθηκαν μέσω του Μεσοπρόθεσμου Προγράμματος και επέφεραν σημαντικές αυξήσεις σε τέλη κυκλοφορίας, καύσιμα, ασφάλιστρα, τεκμήρια, σε συνδυασμό με τις έκτακτες εισφορές φαίνεται ότι απομακρύνουν τους καταναλωτές από τη συγκεκριμένη αγορά και οδηγούν σε ακόμα πιο βαθιά ύφεση την αγορά αυτοκινήτου και πολλές επιχειρήσεις σε κλείσιμο.

Όπως προκύπτει από τα οικονομικά στοιχεία των δημοσιευμένων ισολογισμών των 97 μεγαλύτερων επιχειρήσεων του κλάδου, με πωλήσεις άνω των 5 εκατ. ευρώ το 2011, που συνέλεξε και επεξεργάστηκε η DIRECTION BUSINESS REPORTS, σημειώθηκε πτώση 25,71% στον συνολικό κύκλο εργασιών και καταγράφηκαν συνολικές καθαρές ζημίες ύψους 196,7 εκατ. ευρώ, διευρυμένες κατά 18,63% σε σχέση με τις ζημίες του 2010.  

Συγκεκριμένα οι συνολικές πωλήσεις των 97 επιχειρήσεων διαμορφώθηκαν σε 3,166 δισ. ευρώ το 2011, παρουσιάζοντας μείωση της τάξεως 25,71%, από 4,262 δισ. ευρώ το 2010. Το συνολικό μικτό κέρδος παρουσίασε μείωση κατά 22,44% σε σχέση με το 2010 και διαμορφώθηκε στα 488,73 εκατ. ευρώ το 2011 και το μικτό περιθώριο κέρδους συρρικνώθηκε στο 15,44%. Αξίζει να σημειωθεί πως μόνο 5 εταιρίες από τις 97 κατάφεραν το 2011 να αυξήσουν  τις πωλήσεις τους σε σχέση με το 2010 και μόνο 16 εταιρίες το 2011 να αυξήσουν το μικτό κέρδος τους. Βέβαια το πιο ανησυχητικό είναι πως το συνολικό αποτέλεσμα προ φόρων είναι επιδεινωμένο για το 2011, καθώς διαμορφώθηκε σε ζημία ύψους 197 εκατ. ευρώ έναντι ζημίας ύψους 166 εκατ. ευρώ το 2010. Μειωμένο εμφανίζεται και το σύνολο των ιδίων κεφαλαίων των εν λόγω επιχειρήσεων, έχοντας συρρικνωθεί κατά 27,18% και να διαμορφωθεί το 2011 σε  518,9 εκατ. ευρώ από 712,6 εκατ. ευρώ το 2010. Αυξημένη κατά 20,46% το 2011 σε σχέση με το 2010 εμφανίζεται η σχέση ξένων προς ίδια κεφάλαια, που διαμορφώθηκε στο 4,98.

Οι top 10 στους εισαγωγεις

Την πρώτη θέση με βάση τις πωλήσεις του 2011 κατέλαβε η KOSMOCAR Α.Ε. (Audi, Volkswagen, Lamborghini, Bentley) με 242,19 εκατ. ευρώ και καθαρά κέρδη προ φόρων 2,26 εκατ. ευρώ. Στη δεύτερη θέση η TOYOTA ΕΛΛΑΣ ΑΒΕΕ με 222,88 εκατ. ευρώ και κέρδη προ φόρων 13,05 εκατ. ευρώ. Στην τρίτη θέση η ΣΦΑΚΙΑΝΑΚΗΣ AEBE (Suzuki, Cadillac, Corvet) με 190,10 εκατ. ευρώ, στην τέταρτη η GENERAL MOTORS ΕΛΛΑΣ Α.Ε. (Opel) με 152,85 εκατ. ευρώ, στην πέμπτη η ΘΕΟΧΑΡΑΚΗΣ ΝΙΚ. Ι. Α.Ε. (Nissan) με 108,41 εκατ. ευρώ, στην έκτη η MERCEDES-BENZ ΕΛΛΑΣ ΑΕΕ με 102,28 εκατ. ευρώ, στην έβδομη η ΦΙΑΤ ΓΚΡΟΥΠ ΑΟΥΤΟΜΟΜΠΙΛΣ ΕΛΛΑΣ Α.Ε. (Abarth, Alfa Romeo, Fiat, Lancia) με 99,26 εκατ. ευρώ και τη δεκάδα κλείνουν οι εταιρείες  ΒΙΑΜΑΡ Α.Ε. (Skoda) με 84,74 εκατ. ευρώ, BMW ΕΛΛΑΣ Α.Ε. με 64,75  εκατ. ευρώ και η ΛΑΪΟΝ ΕΛΛΑΣ Α.Ε.Β.Ε. (Peugeot) με 55,66 εκατ. ευρώ. Αξίζει να σημειωθεί και η άνοδος 20,31% που πέτυχε η VOLVO CAR ΕΛΛΑΣ Α.Ε.&Β.Ε. στις πωλήσεις της,  φτάνοντας τα 32,06 εκατ. ευρώ το 2011 έναντι 26,64 εκατ. ευρώ το 2010.

Οι top 10 στους Dealers

Την πρώτη θέση με βάση τις πωλήσεις του 2011 κατέλαβε η ΚΑΡΕΝΤΑ Α.Ε. με 69,83 εκατ. ευρώ και καθαρά κέρδη προ φόρων 391 χιλ. ευρώ, τη δεύτερη θέση η ΒΕΛΜΑΡ ΑΕΒΕ με 61,56 εκατ. ευρώ, την τρίτη θέση η ΕΚΚΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤA A.E. με 33,71 εκατ. ευρώ, την τέταρτη η ΠΟΛΙΣ INCHCAPE ATHENS A.E. με 32,20 εκατ. ευρώ και την πεντάδα κλείνει η ΣΤΑΚΟΡ Α.Β.&Ε.Ε. ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ με 29,74 εκατ. ευρώ. Στην έκτη θέση βρέθηκε η ΣΠΑΝΟΣ ΕΜΠΟΡΙΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ Α.Ε. με 29,58 εκατ. ευρώ, ακολουθούν οι εταιρίες ΔΡΟΜΩΝ ΑΕΒΕ με 23 εκατ. ευρώ, η ΙΣΜΑΗΛΟΣ ΑΝΤΩΝΙΟΣ Α.Ε. με 22,25 εκατ. ευρώ, ΛΑΜΔΑ Α.Ε.&Β.Ε. με 21,68 εκατ. ευρώ και τη δεκάδα κλείνει η ΠΟΛΙΣ INCHCAPE THESSALONIKI A.Β.Ε.Ε. με 20,68 εκατ. ευρώ.

Oι top 3 στα  δίτροχα

Την πρώτη θέση με βάση τις πωλήσεις του 2011 κατέλαβε η ΜΟΤΟΔΥΝΑΜΙΚΗ Α.Ε.Ε. (Yamaha) με 37,24 εκατ. ευρώ, τη δεύτερη θέση η ΠΙΑΤΖΙΟ ΕΛΛΑΣ Α.Ε. με 36,08 εκατ. ευρώ και κέρδη προ φόρων 863 χιλ. ευρώ και την τρίτη θέση η ΓΚΟΡΓΚΟΛΗΣ Α.Ε. με 19,83 εκατ. ευρώ.

Οι top 5 στα ελαστικά

Την πρώτη θέση με βάση τις πωλήσεις του 2011 κατέλαβε η ΜΙΣΕΛΕΝ ΕΛΑΣΤΙΚΑ Α.Ε.Β.Ε. με 74,84 εκατ. ευρώ, τη δεύτερη θέση η ΕΛΑΣΤΡΑΚ Α.Ε. με 45,93 εκατ. ευρώ, την τρίτη θέση η GOODYEAR DUNLOP ΕΛΑΣΤΙΚΑ ΕΛΛΑΣ Α.Β.Ε.Ε. με 32,11 εκατ. ευρώ, την τέταρτη θέση η ΕΜΑ Α.Ε. με 31,30 εκατ. ευρώ και την πεντάδα κλείνει η ΕΛΑΣΤΙΚΑ PIRELLI Α.Ε.Ε. με 19,06 εκατ. ευρώ.

Oι top 3 στα ανταλλακτικά αυτοκινήτων

Την πρώτη θέση με βάση τις πωλήσεις του 2011 κατέλαβε η ROBERT BOSCH Α.Ε. με 30,97 εκατ. ευρώ, τη δεύτερη θέση η ΕΛΤΡΕΚΚΑ Α.Ε. με 25,84 εκατ. ευρώ και την τρίτη θέση η ΙΑΠΩΝΙΚΗ Α.Ε. με 23,53 εκατ. ευρώ.

Οι δύο εταιρείες ΄χρηματοδότησης αυτοκινήτων

Η MERCEDES-BENZ FINANCIAL SERVICES ΕΛΛΑΣ Α.Ε. το 2011 σημείωσε κύκλο εργασιών 86,62 εκατ. ευρώ και η FGA CAPITAL HELLAS A.E.E. 41,21 εκατ. ευρώ και καθαρά κέρδη προ φόρων 3,56 εκατ. ευρώ.

KPMG
Η κρίση αποτυπώνεται και στις αποδοχές

Η KPMG ολοκλήρωσε για δέκατη όγδοη συνεχή χρονιά, της Έρευνας Αποδοχών και Παροχών για τον Κλάδο του Αυτοκινήτου για το 2011. H Έρευνα αυτή αποτελεί μία εκ των οκτώ ετήσιων ερευνών που διεξάγει η KPMG σε συνεργασία με ελληνικές και πολυεθνικές επιχειρήσεις από όλους τους κλάδους της ελληνικής αγοράς. Γενικοί Διευθυντές, Οικονομικοί Διευθυντές, Διευθυντές Ανθρώπινου Δυναμικού και άλλα στελέχη που εμπλέκονται άμεσα ή έμμεσα με τη διαχείριση ανθρώπινου δυναμικού, αξιοποιούν την έρευνα για τη διαμόρφωση πολιτικής αποδοχών και παροχών για τους εργαζομένους τους, για την αντικειμενική αξιολόγηση του υφιστάμενου συστήματος αποδοχών και παροχών, καθώς και για τον καθορισμό των ετήσιων αυξήσεων.

Πιο συγκεκριμένα, η Έρευνα παρουσιάζει αναλυτικά στοιχεία αποδοχών και παροχών για 128 γενικές και 34 εξειδικευμένες κλαδικές θέσεις εργασίας. Πρόκειται για μια ολοκληρωμένη έρευνα αποδοχών και παροχών η οποία για το 2011 βασίζεται σε δείγμα 13 εταιρειών και 1 700 κατόχων θέσεων εργασίας στην ελληνική αγορά.

Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας

• Το 50% των εταιρειών του δείγματος έδωσε μηδενικές αυξήσεις σε όλες τις κατηγορίες των εργαζομένων. Για το υπόλοιπο 50% του δείγματος που έδωσε αυξήσεις τουλάχιστον σε μία κατηγορία εργαζομένων, οι συνολικές αυξήσεις των βασικών αποδοχών για το έτος 2011 κινήθηκαν στο 1% (κατά μέσο όρο). Αναφορικά με τις προβλέψεις για το 2012, το 42% του δείγματος δεν θα προχωρήσει σε αυξήσεις το επόμενο έτος.
• Το 50% των εταιρειών του δείγματος έχει προχωρήσει σε μειώσεις αποδοχών σε τουλάχιστον μία κατηγορία εργαζομένων το 2010 ή το 2011. Σε όλες τις περιπτώσεις εκτός από μία, οι μειώσεις θα είναι μόνιμες.
• To 75% των εταιρειών του δείγματος προχώρησε μέσα στο 2010 και το 2011σε μείωση θέσεων εργασίας, κυρίως λόγω μείωσης εργασιών.
• Το ποσό που πληρώθηκε ως πριμ απόδοσης μέσα στο οικονομικό έτος 2010 ανήλθε στο 9% των ετήσιων βασικών αποδοχών, μία ποσοστιαία μονάδα χαμηλότερα σε σχέση με το αντίστοιχο ποσοστό του 2009.

Αποτελέσματα εταιρειών

ΣΦΑΚΙΑΝΑΚΗΣ:
Πτώση 27%
Σύμφωνα με τη διοίκηση της εταιρείας η Suzuki το πρώτο εξάμηνο του 2012 πραγματοποίησε 1.460 ταξινομήσεις αυτοκινήτων επιτυγχάνοντας μερίδιο αγοράς 4,5% έναντι 2,9% την αντίστοιχη περσινή περίοδο. Επιπλέον, στον τομέα λιανικής η Εταιρεία το πρώτο εξάμηνο του 2012 πραγματοποίησε 3.453 πωλήσεις αυτοκινήτων οι οποίες αντιστοιχούν σε μερίδιο αγοράς 10,6% έναντι 9,1% την αντίστοιχη περσινή περίοδο.

Οι συνολικές πωλήσεις του Ομίλου το πρώτο εξάμηνο του 2012 ανήλθαν σε € 91,6 εκατ. σημειώνοντας μείωση κατά 27,0% σε σχέση με τις πωλήσεις των € 125,4 εκατ. του πρώτου εξάμηνου του 2011. Αντίστοιχα οι πωλήσεις της Εταιρείας το πρώτο εξάμηνο του 2012 ανήλθαν σε € 70,4 εκατ. σημειώνοντας μείωση κατά 30,5% σε σχέση με τις πωλήσεις του πρώτου εξάμηνου του 2011, παρουσιάζοντας καλύτερη εικόνα από την αγορά.

Τα μικτά κέρδη του πρώτου εξαμήνου του 2012 ανήλθαν σε € 21,3 εκατ. για τον Όμιλο και σε € 6,3 εκατ. για την Εταιρεία όταν το πρώτο εξάμηνο του 2011 ήταν € 29,4 εκατ. για τον Όμιλο και € 11,9 εκατ. για την Εταιρεία.
Το λειτουργικό αποτέλεσμα (EBITDA) του πρώτου εξαμήνου 2012 διαμορφώθηκε σε € -1,2 εκατ. για τον Όμιλο και σε € -6,4 εκατ. για την Εταιρεία. Οι ζημίες προ φόρων του πρώτου εξαμήνου 2012 ανήλθαν σε € 20,8 εκατ. για τον Όμιλο και σε € 15,4 εκατ. για την Εταιρεία.

Οι Ταμειακές Ροές από Λειτουργικές Δραστηριότητες του Ομίλου παραμένουν θετικές στο επίπεδο των € 15,5 εκατ. χάρη κυρίως στη μείωση των αποθεμάτων και στην είσπραξη απαιτήσεων.
Η προσπάθεια της Διοίκησης του Ομίλου για περιστολή των λειτουργικών εξόδων παραμένει εντατική και είχε σαν αποτέλεσμα στο πρώτο εξάμηνο την μείωση τους σε επίπεδο Ομίλου κατά € 5,9 εκατ. Έτσι τα συνολικά λειτουργικά έξοδα του Ομίλου την 30.06.2012 ανήλθαν σε € 34,1 εκατ., που αντιστοιχεί σε μείωση 14,8%.

Ο συνολικός τραπεζικός δανεισμός του Ομίλου μειώθηκε κατά € 22,6 εκατ. ήτοι 7,0%, από € 325,1 εκατ. την 30.06.2011 σε 302,5 εκατ. την 30.06.2012, ενώ ο καθαρός τραπεζικός δανεισμός του Ομίλου την 30.06.2012 διαμορφώθηκε σε 280,0 εκατ.

ΠΕΤΡΟΣ ΠΕΤΡΟΠΟΥΛΟΣ 
Σε μεγαλύτερη ύφεση τα επαγγελματικά

Στο πρώτο εξάμηνο του 2012 οι πωλήσεις του Ομίλου μειώθηκαν κατά 27% έναντι της αντίστοιχης περιόδου του 2011. Την μεγαλύτερη μείωση είχε ο τομέας των Επαγγελματικών Οχημάτων και ανήλθε σε 33%. Στους ίδιους περίπου ρυθμούς κινήθηκαν και τα αντίστοιχα μεγέθη της Εταιρείας. Το μικτό κέρδος σε επίπεδο Ομίλου ήταν (20,16%) ενώ βελτιώθηκε σε επίπεδο Εταιρείας (20,06% έναντι 19,76% το 2011). Τα έξοδα του Ομίλου παρουσίασαν μείωση της τάξεως του 12,3% περίπου. Ειδικότερα, τα έξοδα του προσωπικού αντιπροσωπεύουν το 50% του συνόλου των εξόδων. Ο αριθμός των εργαζομένων στον όμιλο, παρουσίασε μείωση της τάξεως του 20% περίπου σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο της προηγουμένης χρήσεως. 

Οι καταβληθείσες αποζημιώσεις αποχωρήσεων ανήλθαν στην περίοδο σε ευρώ 336.065 για την εταιρεία και σε ευρώ 414.712 για τον όμιλο. Η μέση πίστωση προς τους πελάτες ανήλθε στις 78 ημέρες κατά μέσο όρο το πρώτο εξάμηνο του τρέχοντος έτους έναντι 58 ημερών το 2011 και προβλέπεται να μειωθεί στις 65 ημέρες το δεύτερο εξάμηνο. Είναι καθοριστικό ότι υπάρχουν ελάχιστες επισφάλειες ή αδυναμίες πληρωμής. Γενικά η μέση ταχύτης κυκλοφορίας θα διαμορφωθεί στο 1,9 περίπου έναντι 2,6 το 2011 και προβλέπεται να ανέλθει σε 2,3 το δεύτερο εξάμηνο.

Γενικά, στους βασικούς κλάδους που δραστηριοποιούνται οι εταιρείες του ομίλου κατάφεραν να μην απολέσουν μερίδιο. Πάντως, η πτώση των αγορών, κατά την τρέχουσα περίοδο ήταν πολύ μεγάλη, αγγίζοντας το 27% σε σχέση με το 2011 και το 51% σε σχέση με το 2010. Ελπίζουμε να μην παγιοποιηθεί η παρούσα κατάσταση της αγοράς και να επανέλθει σύντομα σε λογικότερα επίπεδα . Στον τομέα των επενδυτικών ακινήτων δεν αντιμετωπίστηκαν προβλήματα καθόσον τα ακίνητα του ομίλου ευρίσκονται στην περιοχή του Ελαιώνα, η οποία παραμένει υπό ανάπτυξη παρά τις δυσκολίες που έχουν εμφανισθεί και συνεπώς οι προοπτικές σε μεσοπρόθεσμο ορίζοντα, στην χειρότερη περίπτωση, μπορούν να χαρακτηρισθούν ως στάσιμες.

Οι δραστηριότητες στα Βαλκάνια, μέσω της νέας θυγατρικής στην Βουλγαρία, δεν είχαν κάποια άξια λόγου εξέλιξη, γεγονός που οφείλεται στην χρηματοοικονομική κρίση ή οποία πλήττει με ακόμα πιο έντονους ρυθμούς τις χώρες εκείνες.
Οι επενδύσεις σε πάγιο εξοπλισμό ανήλθαν σε € 217.897,38 κατά το πρώτο εξάμηνο, έναντι προϋπολογισμού €358.100,00 περίπου για όλο το έτος. Εντός του Ιουλίου 2012 διεκόπη το αντικείμενο του συνεργείου των αυτοκινήτων ISUZU που ασκείτω από την θυγατρική ΣΕΜΚΑ ΕΠΕ, λόγω των ζημιογόνων αποτελεσμάτων του.

ΜΟΤΟΔΥΝΑΜΙΚΗ
Η καθοδική τάση συνεχίζεται

O ενοποιημένος κύκλος εργασιών του Ομίλου της ΜΟΤΟΔΥΝΑΜΙΚΗΣ ανήλθε σε 15.4 εκ. ευρώ, έναντι 20.1 εκ. ευρώ την αντίστοιχη περυσινή περίοδο. Οι πωλήσεις στην Ελλάδα ανήλθαν σε 14.34 εκ. ευρώ, ενώ οι πωλήσεις στο εξωτερικό (Ρουμανία-Βουλγαρία) ανήλθαν σε 1.06 εκ. ευρώ.

Το αποτέλεσμα προ φόρων, χρηματοδοτικών, επενδυτικών αποτελεσμάτων και αποσβέσεων (EBITDA) ανήλθε σε -1.05 εκ. ευρώ έναντι -590 χιλ.ευρώ πέρυσι, το δε αποτέλεσμα μετά από φόρους και δικαιώματα μειοψηφίας έφθασε τα -2 εκ. ευρώ, όταν την ίδια περίοδο πέρυσι το αποτέλεσμα αυτό ήταν -1.3 εκ. ευρώ.

Αναλύοντας τη δραστηριότητα του Ομίλου, στον Κλάδο ΥΑΜΑΗΑ οι πωλήσεις ανήλθαν σε 10.3 εκ. ευρώ εκπροσωπώντας το 67% του συνολικού κύκλου εργασιών. Το μικτό περιθώριο κέρδους ανήλθε σε 21%. Ο Κλάδος περιλαμβάνει πωλήσεις δικύκλων, προϊόντων θάλασσας, καθώς και όλων των άλλων συμπληρωματικών προϊόντων, ανταλλακτικών & αξεσουάρ που αφορούν το brand YAMAHA.

Στον Κλάδο Λιανικής, οι πωλήσεις του Ομίλου ανήλθαν σε 2.2 εκ.ευρώ εκπροσωπώντας το 15% των συνολικών πωλήσεων. Το μικτό περιθώριο κέρδους ανήλθε σε 19,5%. Ο συγκεκριμένος κλάδος περιλαμβάνει τις πωλήσεις της θυγατρικής ΜΟΤΟΔΙΚΤΥΟ Α.Ε. που δραστηριοποιείται με 4 καταστήματα στην Αττική, καθώς και τις συνολικές πωλήσεις αξεσουάρ και ελαστικών του Ομίλου.

Ως προς τις πωλήσεις του Κλάδου Porsche, ανήλθαν σε 2.8 εκ. ευρώ και εκπροσωπούν το 18% του συνολικού κύκλου εργασιών. Το μικτό περιθώριο κέρδους διαμορφώθηκε σε 26%.

Ο Διευθύνων Σύμβουλος, κος. Σωτήρης Χατζίκος, δήλωσε :
Οι αγορές μας εξακολουθούν την εντονότατη καθοδική τάση και η ρευστότητα στο χρηματοδοτικό περιβάλλον συνεχώς περιορίζεται. Σε αυτή την οικονομική συγκυρία οφείλουμε να δίνουμε ιδιαίτερη έμφαση στην δημιουργία ευέλικτων οργανωτικών δομών, στην παραγωγή θετικών χρηματοροών αλλά και στην προσαρμογή των υποδομών σε αποτελεσματικότερα επίπεδα. Εργαζόμαστε σκληρά σε όλα τα μέτωπα με απτά αποτελέσματα και χαρακτηριστικό παράδειγμα την πρόσφατη επίτευξη συμφωνίας για την αναπροσαρμογή των εγκαταστάσεων του Ασπροπύργου που θα οδηγήσει σε εξοικονόμηση των σχετικών εξόδων έως και 65%. Είμαστε βέβαιοι ότι αυτές οι ενέργειες, που δεν αντικατοπτρίζονται στα τρέχοντα αποτελέσματα, βάζουν την εταιρία μας σε ισχυρή, βιώσιμη βάση.

 Πηγή: Περιοδικό ΧΡΗΜΑ
Το περιοδικό μπορείτε να δείτε ηλεκτρονικά εδώ