Κ. Γιαννιώτης: Στην 50χρονη πορεία του Ομίλου μας, χτίσαμε σχέσεις ζωής

Ο κ. Κωνσταντίνος Γιαννιώτης, Αντιπρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος του Ομίλου ΙΝΤΕΡΣΑΛΟΝΙΚΑ, επιλέχθηκε φέτος ως «Διακεκριμένος ηγέτης στην ελληνική ασφαλιστική αγορά» από την ομάδα του 17th Insurance Conference, μια διάκριση που έρχεται να προστεθεί στη σταθερά ανοδική του πορεία ως ο μεγαλύτερος ελληνικός ασφαλιστικός όμιλος της χώρας. «Η διοικητική μας ομάδα, κατά βάση, παραμένει σταθερή εδώ και χρόνια, γεγονός που μας προσφέρει την πολυτέλεια, αλλά και την υπομονή, να σχεδιάζουμε μακροπρόθεσμα πλάνα και επενδύσεις, που θα επιφέρουν αποτελέσματα μετά από κάποιο χρονικό διάστημα» θα μας πει, μεταξύ άλλων, καθώς ξετυλίγουμε μαζί το κουβάρι αυτής της επιτυχημένης διαδρομής. Παράλληλα, ανοίγουμε όλα τα μεγάλα ζητήματα της αγοράς: τις πρωτοβουλίες της Πολιτείας, τα ανασφάλιστα οχήματα, τα συμβόλαια υγείας, την τεχνητή νοημοσύνη. Μεστές και ξεκάθαρες απαντήσεις σε όλα, κατασταλαγμένες απόψεις, που θα συζητηθούν από το σύνολο της αγοράς.

Στον Λάμπρο Ρόδη

iw? Κύριε Γιαννιώτη, συναντιόμαστε αμέσως μετά τη βράβευσή σας στο 17th Insurance Conference, που είχε τίτλο «Ελληνική ασφαλιστική αγορά: Η ατζέντα έως το 2030». Μια διάκριση που έρχεται ως συνέχεια των εξαιρετικών αποτελεσμάτων της εταιρείας σας και της κορυφαίας θέσης της στην εγχώρια ασφαλιστική αγορά. Έχοντας στα χέρια σας αυτήν τη «βαριά σκυτάλη», θα θέλαμε να περιγράψετε τα συναισθήματά σας κάθε φορά που η ΙΝΤΕΡΣΑΛΟΝΙΚΑ διακρίνεται στον κλάδο της…

©Αρχείο ΙΝΤΕΡΣΑΛΟΝΙΚΑ

απ. Η παρουσία μου στο 17th Insurance Conference αποτέλεσε μια εξαιρετική εμπειρία. Παρακολούθησα μια άψογα οργανωμένη εκδήλωση, με παρουσία εκπροσώπων της πολιτικής ηγεσίας της χώρας, της Εποπτείας μας, εκπροσώπους των ασφαλιστικών εταιρειών και της διαμεσολάβησης.
Θα ήθελα να ευχαριστήσω θερμά την ομάδα του Insurance World και ιδιαίτερα τον εκδότη, κ. Ουζούνη, για την εξαιρετικά τιμητική βράβευση που μου απονεμήθηκε. Είναι ιδιαίτερα σημαντική η αίσθηση αναγνώρισης της σχεδόν 50χρονης πορείας του Ομίλου μας, καθώς και της προσωπικής μου διαδρομής, που μετρά σχεδόν 30 χρόνια.

iw? Ο τίτλος του «Διακεκριμένου ηγέτη στην ελληνική ασφαλιστική αγορά» έρχεται να προστεθεί στις διακρίσεις σας, την ώρα που η ΙΝΤΕΡΣΑΛΟΝΙΚΑ παγιώνεται ως η πρώτη ασφαλιστική εταιρεία της χώρας. Ποιο είναι, διαχρονικά, το «μυστικό της επιτυχίας σας»;

απ. Θα έλεγα ότι η συνέπεια και η σταθερότητα του επιχειρηματικού μας πλάνου αποτελούν το μεγαλύτερο ανταγωνιστικό μας πλεονέκτημα. Η διοικητική μας ομάδα, κατά βάση, παραμένει σταθερή εδώ και χρόνια, γεγονός που μας προσφέρει την πολυτέλεια, αλλά και την υπομονή, να σχεδιάζουμε μακροπρόθεσμα πλάνα και επενδύσεις, που θα επιφέρουν αποτελέσματα μετά από κάποιο χρονικό διάστημα. Χάρη σε αυτήν τη συνέπεια, χτίσαμε σχέσεις ζωής με εκατοντάδες επαγγελματίες ασφαλιστές. Αυτή η σχέση παραμένει ακλόνητη και αναλλοίωτη εδώ και δεκαετίες και, σήμερα, πλέον, με πάρα πολλά ασφαλιστικά γραφεία σε όλη τη χώρα, συνεργαζόμαστε με τη δεύτερη και, σε κάποιες περιπτώσεις, περάσαμε ήδη στην τρίτη γενιά συνεργατών. Αυτοί οι άνθρωποι αποτελούν τα θεμέλιά μας και τον βασικό λόγο που σήμερα είμαστε ο μεγαλύτερος ελληνικός ιδιωτικός ασφαλιστικός όμιλος στη χώρα. Χάρη σε αυτούς, έχουμε πλούσιο παρελθόν, ισχυρό παρόν και ένα εξαιρετικό μέλλον μπροστά μας.

iw? Από την ίδρυσή της, το 1978, ως ΙΝΤΕΡΣΑΛΟΝΙΚΑ Γενικών Κλάδων Ασφαλίσεων, και δέκα χρόνια αργότερα, το 1988, ως πρώτη Ασφαλιστική Εταιρεία Ζωής και Υγείας ΙΝΤΕΡΣΑΛΟΝΙΚΑ, εκτός Αθηνών, τι δεν έχει αλλάξει και τι δεν πρόκειται να αλλάξει στην εταιρεία σας;

απ. Αυτό που δεν έχει αλλάξει, και δεν πρόκειται να αλλάξει, είναι οι ανθρώπινες σχέσεις και η εμπιστοσύνη που έχει χτιστεί με τους ανθρώπους που δουλεύουμε μαζί, εδώ και δεκαετίες.

iw? Συνολικά, ο κλάδος έχει υποστεί –και συνεχίζει αυτό να συμβαίνει– πολλές αλλαγές, με τις εταιρείες να συρρικνώνονται σε σχέση με το παρελθόν και νέους οικονομικούς «παίκτες» να βλέπουν με ενδιαφέρον τον χώρο των ασφαλειών. Προσωπικά, πώς θα περιγράφατε το μέλλον της αγοράς;

απ. Τα τελευταία δύο-τρία χρόνια, ο ρυθμός των αλλαγών είναι καταιγιστικός. Κύρια χαρακτηριστικά είναι η μείωση στον αριθμό των εταιρειών που δραστηριοποιούνται στην αγορά μας και ο αφελληνισμός αυτής. Οι ελληνικές εταιρείες που έχουν απομείνει αποτελούν, πλέον, μειοψηφία και, κατά την άποψή μου, αυτό αποτελεί μια δυσάρεστη εξέλιξη. Θετικά κρίνω το γεγονός ότι, σε επίπεδο στελεχών, οι Έλληνες αποτελούν τη συντριπτική πλειοψηφία, καθώς οι περισσότεροι ξένοι όμιλοι επέλεξαν ελληνική διοικητική ομάδα. Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει και η διαπίστωση πως υπάρχει επενδυτικό ενδιαφέρον, σε επίπεδο ασφαλιστικών εταιρειών αλλά και σε επίπεδο διαμεσολάβησης, από οργανισμούς ή πρόσωπα που δεν έχουν ασχοληθεί στο παρελθόν με τον κλάδο μας. Αυτό είναι κάτι που, προσωπικά, το βλέπω να συμβαίνει πρώτη φορά. Άρα βλέπουν και αυτοί ό,τι και εμείς, που δραστηριοποιούμαστε περισσότερα χρόνια στη συγκεκριμένη αγορά. Δηλαδή ότι διαθέτουμε όλα τα απαραίτητα συστατικά που χρειάζονται για να αναπτυχθούμε με ταχείς ρυθμούς τα επόμενα χρόνια.

Οι κυβερνητικές εξαγγελίες περί πάταξης του φαινομένου των ανασφαλίστων ακούγονται εδώ και σχεδόν 15 χρόνια, με μηδενικά αποτελέσματα μέχρι σήμερα. Είναι, λοιπόν, απόλυτα λογικό να αντιμετωπίζουμε οποιαδήποτε νέα εξαγγελία με σκεπτικισμό.

iw? Κύριε Γιαννιώτη, γίνεται πολύς λόγος για την ασφαλιστική συνείδηση των Ελλήνων και μάλιστα, πολλές φορές, με αφορμή κάτι κακό! Η δική σας γνώμη ποια είναι;

απ. Τη δεκαετία του ’90, οι συζητήσεις που άκουγα κατέληγαν σε ένα βασικό συμπέρασμα και πρόβλημα: Στην έλλειψη ασφαλιστικής συνείδησης των Ελλήνων και στο γεγονός ότι τα ασφάλιστρα, ως ποσοστό του ΑΕΠ, δεν ξεπερνούσαν το 2,2%, περίπου δηλαδή στο ένα τρίτο του ευρωπαϊκού μέσου όρου. Σήμερα, η συζήτηση παραμένει αμετάβλητη και το ποσοστό εξακολουθεί να μην ξεπερνά το 2,3%. Είναι σαφές ότι υπάρχει σοβαρό ζήτημα και προφανώς εμείς, ως αγορά, στο παρελθόν, είχαμε παθογένειες και φέρουμε μεγάλο μερίδιο ευθύνης. Ωστόσο, οι συνθήκες, πλέον, είναι διαφορετικές. Η ελληνική ασφαλιστική αγορά είναι κεφαλαιακά ισχυρή, διαθέτει ικανότατα στελέχη και υψηλό επίπεδο τεχνογνωσίας. Άρα είμαι αρκετά αισιόδοξος ότι μπορούμε να αναπτυχθούμε τα επόμενα χρόνια, καθώς υπάρχουν όλες οι απαιτούμενες προϋποθέσεις. Θεωρώ ότι, πλέον, ο χρόνος δουλεύει υπέρ ημών.

iw? Με αφορμή διάφορες δημόσιες τοποθετήσεις κορυφαίων στελεχών του κλάδου, θεωρείτε ότι, πράγματι, έχουν ωριμάσει οι συνθήκες και η Πολιτεία θα προχωρήσει σε ακόμη πιο σημαντικές θεσμικές πρωτοβουλίες, που θα απελευθερώσουν δυνάμεις ανάπτυξης της ιδιωτικής ασφάλισης; Για παράδειγμα, την επέκταση των υποχρεωτικών ασφαλίσεων σε συγκεκριμένες κατηγορίες επαγγελματιών…

απ. Δυστυχώς, δεν είμαι ιδιαίτερα αισιόδοξος σχετικά με τις θεσμικές πρωτοβουλίες. Τα τελευταία τουλάχιστον πέντε χρόνια, όπου υπάρχει μια εξομάλυνση της οικονομικής ζωής της χώρας, παρουσιάστηκαν αρκετές ευκαιρίες και δυνατότητες στην Πολιτεία να προχωρήσει σε αποφάσεις που θα απελευθέρωναν τις δυνάμεις της ιδιωτικής ασφάλισης, όπως αναφέρετε. Δυστυχώς, δεν το είδαμε, και η αγορά μας προχωρά και αναπτύσσεται, όσο αναπτύσσεται, με τις δικές της δυνάμεις. Άλλωστε αυτό πιστεύω ότι είναι και το βασικό ζητούμενο. Σε κάθε περίπτωση, βέβαια, θα ήταν εξαιρετικά θετικό αν, τελικά, εφαρμοστεί κάποια ουσιαστική επέκταση των υποχρεωτικών ασφαλίσεων σε συγκεκριμένες κατηγορίες επαγγελμάτων. Αυτό πιστεύω ότι θα ήταν και ιδιαίτερα χρήσιμο για την κοινωνία μας, αν σκεφτούμε και την τραγική πρόσφατη περίπτωση με τον χαμό ενός 19χρονου συνανθρώπου μας σε ένα λούνα παρκ, όπου η νομοθεσία δεν προβλέπει κάποια υποχρέωση ασφάλισης αστικής ευθύνης έναντι τρίτων.

iw? Από την άλλη, η ιδιωτική ασφαλιστική αγορά είναι έτοιμη να συνεργαστεί με την Πολιτεία;

απ. Ναι, πιστεύω, ακράδαντα, ότι η αγορά μας είναι απολύτως έτοιμη να συνεργαστεί με την Πολιτεία και γνωρίζω ότι γίνονται πραγματικά εξαιρετικές προσπάθειες προς αυτήν την κατεύθυνση, ειδικά τα τελευταία χρόνια. Το ζητούμενο, βέβαια, είναι να υπάρχει η ίδια διάθεση και από τις δύο πλευρές.

iw? Όπως, χαρακτηριστικά, αναφέρατε και στο INCO 2024, «κρατάει πολλά χρόνια η συζήτηση για τα ανασφάλιστα», καθώς αναφερόσασταν στις πρωτοβουλίες στον κλάδο των γενικών ασφαλειών στη χώρα μας. Θέλετε να μας αναλύσετε την άποψή σας;

απ. Οι κυβερνητικές εξαγγελίες περί πάταξης του φαινομένου των ανασφαλίστων ακούγονται εδώ και σχεδόν 15 χρόνια, με μηδενικά αποτελέσματα μέχρι σήμερα. Είναι, λοιπόν, απόλυτα λογικό να αντιμετωπίζουμε οποιαδήποτε νέα εξαγγελία με σκεπτικισμό. Στο διάστημα αυτό, περάσαμε από διάφορα στάδια. Αρχικά, διαβάσαμε τις πρώτες νομοθετικές διατάξεις περί υποβολής προστίμων και νιώσαμε μια αίσθηση αισιοδοξίας όταν ανακοινώθηκε η ολοκλήρωση της περίφημης ζεύξης των δύο βάσεων δεδομένων, των ασφαλισμένων οχημάτων από το Κέντρο Πληροφοριών και των κυκλοφορούντων από το Υπουργείο Συγκοινωνιών. Μέσω αυτής της διαδικασίας εντοπίστηκαν, από τότε, αρκετές χιλιάδες ανασφάλιστα οχήματα. Αυτό που, εκ του αποτελέσματος, δεν προέβλεψε η Πολιτεία ήταν ένας ρεαλιστικά εφαρμόσιμος τρόπος επιβολής και είσπραξης των προβλεπόμενων προστίμων.

Αυτό που περιέγραφε η σχετική διάταξη, ότι δηλαδή αστυνομικός από τα εκάστοτε αστυνομικά τμήματα θα κοινοποιούσε την πράξη επιβολής προστίμου στο σπίτι του ανασφάλιστου, ήταν εντελώς εκτός πραγματικότητας. Η μεγάλη διαφορά και ο λόγος αισιοδοξίας για την επιτυχία του εγχειρήματος αυτή τη φορά είναι ότι υπάρχει, πλέον, ένας πρακτικά εφαρμόσιμος τρόπος είσπραξης των προστίμων, καθώς αυτά θα βεβαιώνονται αυτόματα. Έτσι, ελπίζουμε ότι, με αυτήν την απόπειρα και μετά από προσπάθειες πολλών ετών, θα λυθεί επιτέλους ένα μεγάλο κοινωνικό πρόβλημα. Ή, μήπως, και πάλι, για κάποιον λόγο, αυτό δεν θα συμβεί ούτε και τώρα;

©Αρχείο ΙΝΤΕΡΣΑΛΟΝΙΚΑ

iw? Επιπλέον, έχετε μιλήσει ξεκάθαρα και όσον αφορά τα ασφάλιστρα στα συμβόλαια υγείας. Γιατί δεν έχουν γίνει ακόμη ουσιαστικά βήματα από την Πολιτεία ώστε με οικονομικά κίνητρα οι παροχές αυτές να γίνουν ακόμη πιο προσιτές στους συμπολίτες μας;

απ. Αυτό που συμβαίνει, εδώ και χρόνια, στον κλάδο υγείας είναι πραγματικά παράλογο και χαίρομαι που διαπιστώνω, τελευταία, ότι έχει ανοίξει κάπως η συζήτηση, με το πρόβλημα τουλάχιστον να περιγράφεται, αντί να συνεχίζουμε να θεωρούμε ότι αυτό που βιώνουμε είναι φυσιολογικό. Όλες οι ασφαλιστικές εταιρείες που δραστηριοποιούνται στον κλάδο εμφανίζουν άκρως ζημιογόνα αποτελέσματα. Αυτό συμβαίνει καθώς αρκετά ιδιωτικά θεραπευτήρια τιμολογούν συνήθως την ίδια ιατρική πράξη τρεις με τέσσερις φορές ακριβότερα όταν πληρώνει η ασφαλιστική εταιρεία σε σχέση με τον ιδιώτη που δεν διαθέτει ιδιωτικό ασφαλιστήριο υγείας.

Ως αποτέλεσμα, τα ήδη ακριβά ασφάλιστρα υγείας αυξάνονται συνεχώς, οι πελάτες διαμαρτύρονται δικαίως, αρκετοί από τους οποίους δεν έχουν πλέον τη δυνατότητα να πληρώνουν αυτά τα ποσά για την ασφάλιση υγείας τους και, φυσικά, δεν υπάρχει καμία ανάπτυξη στην αγορά μας. Φανταστείτε, για μια στιγμή, να υπήρχε η δυνατότητα να κυκλοφορήσουν από αρκετές ασφαλιστικές εταιρείες, στα πλαίσια του ελεύθερου ανταγωνισμού, με απολύτως οριακά αποτελέσματα, συμβόλαια υγείας αρκετά φθηνότερα από τα σημερινά, με πλουσιότερες καλύψεις. Φανταστείτε πόσο περισσότεροι συμπολίτες μας θα είχαν τη δυνατότητα να αγοράσουν ένα τέτοιο συμβόλαιο.

Φανταστείτε, επίσης, την ανακούφιση στις δημόσιες δομές υγείας αν αυξάνονταν οι διελεύσεις ασθενών στα ιδιωτικά θεραπευτήρια. Τέλος, φανταστείτε την αύξηση στα έσοδα των ιδιωτικών θεραπευτηρίων, ως συνέπεια της αύξησης των διελεύσεων. Με βάση τη λογική, δυσκολεύομαι πολύ να εξηγήσω τους λόγους που η Πολιτεία δεν προσπαθεί να υλοποιήσει όλα ή τουλάχιστον μέρος των παραπάνω και όλοι εμείς μένουμε απλά να τα φανταζόμαστε. Αντίθετα, εξακολουθεί να υφίσταται σήμερα ΦΠΑ στις ιατρικές πράξεις, που επιβαρύνει το κόστος των αποζημιώσεων.

iw? Στο ίδιο συνέδριο, ακούσαμε από τον κ. Χρήστο Τριαντόπουλο, υφυπουργό Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας, αρμόδιο για την Αποκατάσταση από Φυσικές Καταστροφές και την Κρατική Αρωγή, για μια νέα νομοθετική πρωτοβουλία, που αποτελεί μέρος μιας τριλογίας νομοθετικής, η οποία ακούει στο όνομα «Παρατηρητήριο για την ιδιωτική ασφάλιση έναντι φυσικών καταστροφών». Μετά την πικρή εμπειρία του Daniel, ποιο είναι το δικό σας σχόλιο γύρω από τις πρωτοβουλίες του κράτους, προκειμένου η κοινωνία να σηκώνεται στα πόδια της μετά από καταστροφές;

απ. Δυστυχώς, μετά την πικρή εμπειρία του Daniel, είχαμε την πικρή εμπειρία των καταστροφικών πυρκαγιών στη Βορειοανατολική Αττική. Χωρίς να έχω καμία επιθυμία να γίνω μάντης κακών, πιθανότατα, σε λίγο καιρό, θα συζητάμε για την επόμενη πικρή εμπειρία από μεγάλη φυσική καταστροφή. Χρήσιμη η έκπτωση στον ΕΝΦΙΑ, θετική η υποχρεωτική ασφάλιση επιχειρήσεων με ετήσια ακαθάριστα έσοδα άνω των 2 εκατ. ευρώ και ενδέχεται να βοηθήσει η ίδρυση του «Παρατηρητηρίου ιδιωτικής ασφάλισης έναντι φυσικών καταστροφών».

Όμως είναι απολύτως σαφές ότι όλα τα παραπάνω είναι ημίμετρα, που δεν λύνουν το πρόβλημα. Θεωρώ ότι θα προκύψει τεράστιο όφελος προς την κοινωνία όταν συνειδητοποιήσει πλήρως η εκάστοτε πολιτική ηγεσία της χώρας ότι είναι απολύτως αναποτελεσματικό το μοντέλο ανάληψης, διαχείρισης και επιβάρυνσης του κρατικού προϋπολογισμού με την αποκατάσταση των ζημιών που προκαλούν οι φυσικές καταστροφές. Μια σύμπραξη κράτους και ασφαλιστικών εταιρειών θα μπορούσε να αποδώσει πολύ πιο ορθολογικά αποτελέσματα. Μην ξεχνάμε ότι η αγορά μας είναι απολύτως φερέγγυα, διαθέτει εξαιρετική εμπειρία στη διαχείριση κινδύνων και, φυσικά, προσφέρει πρόσβαση στην παγκόσμια αντασφαλιστική αγορά και την τεχνογνωσία που έχει συσσωρεύσει στη διαχείριση όλων των παγκόσμιων φυσικών καταστροφών, εδώ και δεκαετίες.

Διακεκριμένος Ηγέτης στην Ελληνική Ασφαλιστική Αγορά, ο Κ. Γιαννιώτης

Ένα τέτοιο μοντέλο υποχρεωτικής ασφάλισης των κατοικιών θα μπορούσε να έχει ως αποτέλεσμα μια ελάχιστη ετήσια επιβάρυνση των πολλών, για να καλύπτονται δίκαια και ξεκάθαρα οι ζημίες των λίγων όταν συμβαίνουν οι αναπόφευκτες φυσικές καταστροφές. Όπως, ακριβώς, συμβαίνει εδώ και δεκαετίες στις περισσότερες χώρες. Οι όποιες συζητήσεις και τοποθετήσεις, όπως αυτή που ακούσαμε πρόσφατα περί προσέγγισης του θέματος από τις ασφαλιστικές εταιρείες με βάση την εταιρική τους κοινωνική ευθύνη, δεν συνεισφέρουν στην πραγματική επίλυση του προβλήματος. Χωρίς τη συμμετοχή της παγκόσμιας αντασφαλιστικής αγοράς, πιστεύω ότι δεν μπορεί να προκύψει ουσιαστικό αποτέλεσμα. Δεν έχει γίνει πουθενά αλλού στον κόσμο και σίγουρα δεν πρόκειται να γίνει στην Ελλάδα. Αν προσεγγίσουμε τις κορυφαίες αντασφαλιστικές εταιρείες και τους ζητήσουμε να το εντάξουν στο πλαίσιο της δικής τους εταιρικής κοινωνικής ευθύνης, πολύ απλά, δεν θα μας πάρουν στα σοβαρά.

iw? Δεδομένου του ότι ήδη έχουν γίνει κάποια βήματα, εσείς εάν είχατε απέναντί σας τον ίδιο τον πρωθυπουργό, ποια άλλα ζητήματα θα του θέτατε ως προτεραιότητα;

απ. Θεωρώ ότι το ζήτημα της αντιμετώπισης και διαχείρισης ζημιών από φυσικές καταστροφές είναι πρώτης προτεραιότητας. Θα του έλεγα ότι θα πρέπει να αντιμετωπιστεί το συγκεκριμένο θέμα με μεγαλύτερη τόλμη και αποφασιστικότητα. Η καθυστέρηση υιοθέτησης λύσεων που έχουν εφαρμόσει εδώ και χρόνια οι περισσότερες χώρες πολύ απλά επιβαρύνει τον κρατικό προϋπολογισμό, στερεί τεχνογνωσία από τη διαχείριση των κρίσεων και επαυξάνει την αβεβαιότητα των πολιτών, που δεν γνωρίζουν αν και σε ποιον βαθμό θα αποζημιωθούν.

Επόμενο σημαντικό ζήτημα που θα έθετα είναι το ύψος της φορολόγησης ασφαλίστρων και αποζημιώσεων. Κάποιες βελτιωτικές κινήσεις θα μπορούσαν να έχουν πολλαπλάσια οφέλη και προς την κοινωνία, αλλά και στα έσοδα του κράτους.

iw? Σήμερα, η ΑΙ βρίσκεται σε ένα στάδιο που δεν μπορεί να θεωρηθεί 100% αξιόπιστη και σε πολλά σημεία δεν μπορεί να υποκαταστήσει τον ανθρώπινο παράγοντα. Ποια θα είναι η θέση της τεχνητής νοημοσύνης στην εταιρεία σας;

απ. Πιστεύουμε ότι η τεχνητή νοημοσύνη, ακόμα και στο επίπεδο ανάπτυξης που βρίσκεται σήμερα, μπορεί να δημιουργήσει σημαντική προστιθέμενη αξία. Έτσι, έχοντας ήδη προχωρήσει στη δεύτερη φάση του ψηφιακού μας μετασχηματισμού, υιοθετήσαμε και εντάξαμε την τεχνητή νοημοσύνη στην καθημερινότητά μας.

©Θεόδωρος Αναγνωστόπουλος/PHOTOPRESS Θ&Α Αναγνωστόπουλοι

Η πρώτη ΑΙ υπηρεσία μας υποστηρίζει την εξυπηρέτηση πελατών στον τομέα Βοήθειας, προτείνοντας το κατάλληλο όχημα ή μηχανοτεχνίτη για κάθε περιστατικό, λαμβάνοντας υπόψη παράγοντες όπως η τοποθεσία του πελάτη, η διαθεσιμότητα οχημάτων, καιρικές συνθήκες, κόστος χρήσης κ.ά. Η δεύτερη υπηρεσία, διαθέσιμη από τον επόμενο μήνα, θα εκτιμά αυτόματα το κόστος ζημίας μέσω φωτογραφιών από τον τόπο ατυχήματος, εξοικονομώντας χρόνο και κόπο από την παραδοσιακή πραγματογνωμοσύνη. Παράλληλα, σε φάση ολοκλήρωσης βρίσκονται:

Το Intersalonica ChatGpT, που θα είναι σε πρώτη φάση διαθέσιμο μέσω του portal/mobile app στους συνεργάτες μας και θα απαντά σε οποιαδήποτε ερώτηση σχετικά με τα προϊόντα, τους όρους ασφαλισιμότητας, τα πακέτα ασφάλισης, τις καλύψεις, τα επιτρεπόμενα κεφάλαια, τα όρια ασφάλισης, τις απαλλαγές κ.ά. χωρίς να χρειάζεται να ανατρέξουν σε οποιοδήποτε έγγραφο. Σε δεύτερη φάση, αυτό θα είναι διαθέσιμο μέσω του νέου intersalonica.gr, που έρχεται και αυτό τον επόμενο μήνα και για τους πελάτες μας.
Η αυτοματοποίηση αρχειοθέτησης εγγράφων/αιτημάτων που δέχεται η εταιρεία μας με τη χρήση υπηρεσιών που θα τα ανοίγει, θα τα κατηγοριοποιεί, θα τα αρχειοθετεί και θα τα διεκπεραιώνει με ελάχιστη ανθρώπινη συμμετοχή.

Αυτά αποτελούν τα πρώτα βήματά μας στον χώρο της τεχνητής νοημοσύνης και θα ακολουθήσουν και αρκετά επόμενα. Είναι βέβαιο ότι η τεχνητή νοημοσύνη θα εξελίσσεται με ολοένα και ταχύτερους ρυθμούς και μπορεί να προσφέρει εξαιρετικές λύσεις επιτάχυνσης διαδικασιών και περιορισμού κόστους, ειδικά σε επαναλαμβανόμενες εργασίες. Παράλληλα, θεωρώ ότι δεν πρόκειται να προβληματίσει πυλώνες της αγοράς μας, όπως τον επαγγελματία ασφαλιστή. Αντιθέτως, η χρήση της θα του δώσει το ανταγωνιστικό πλεονέκτημα που χρειάζεται σήμερα για να κάνει ταχύτερα, ευκολότερα και αποτελεσματικότερα τη δουλειά του, αυξάνοντας την ποιότητα των υπηρεσιών στους πελάτες του και φυσικά το εισόδημά του.
Άλλωστε εάν ρωτήσετε το chatGPT για το κατά πόσο θα μπορούσε να αντικαταστήσει το επάγγελμα του ασφαλιστή, θα δείτε ότι συμφωνεί μαζί μας.

iw? Θέλω να ολοκληρώσω τον κύκλο των ερωτημάτων μου με το δημογραφικό πρόβλημα, το οποίο, ξεκάθαρα πλέον, συνίσταται στην αλλαγή της ηλικιακής σύνθεσης, με το άμεσα εξαρτώμενο ισοζύγιο θανάτων-γεννήσεων. Αυτό που βλέπουμε είναι οι επιδράσεις στις κοινωνικές δαπάνες και στη μακροχρόνια περίθαλψη και τις συντάξεις, αλλά και στο κομμάτι των αριθμών των εργασιακά ενεργών ανθρώπων. Τι πρέπει πραγματικά να γίνει;

απ. Αν εξετάσουμε ρεαλιστικά το ζήτημα, αυτό που πρέπει να γίνει είναι ξεκάθαρο. Μπορεί να είναι εξαιρετικά δυσάρεστο, και με τεράστιο πολιτικό κόστος, αλλά είναι απολύτως ξεκάθαρο. Δεν μπορούμε να κρυβόμαστε πίσω από το δάχτυλό μας για πολύ καιρό ακόμα και να πιστεύουμε ότι ένα συνταξιοδοτικό σύστημα που σχεδιάστηκε αναλογιστικά πριν από δεκαετίες, με εντελώς διαφορετικό προσδόκιμο ζωής και ριζικά διαφορετική σχέση μεταξύ εργαζομένων και συνταξιούχων, μπορεί να λειτουργεί εσαεί. Και εδώ χρειάζεται περισσότερη τόλμη από την πολιτική ηγεσία, εφαρμογή μεταβατικών σταδίων που θα προβλέπουν σταδιακή αύξηση των ορίων συνταξιοδότησης και μεγαλύτερη ενεργοποίηση του δεύτερου και του τρίτου πυλώνα ασφάλισης.

INCO 2024:  «Διακεκριμένος ηγέτης στην ελληνική ασφαλιστική αγορά»  ο κ. Κωνσταντίνος Γιαννιώτης

Μία ακόμη διάκριση μετρά ο Όμιλος ΙΝΤΕΡΣΑΛΟΝΙΚΑ, ο οποίος τιμήθηκε, στο πλαίσιο του 17th Insurance Conference, παρουσία ανθρώπων της ασφαλιστικής αγοράς, τριάντα επτά ομιλητών σε τέσσερις ενότητες και έξι πάνελ, που διαμόρφωσαν, με τις απόψεις τους, τις ομιλίες και τη συμμετοχή τους σε έναν παραγωγικό διάλογο, το μέλλον του ασφαλιστικού κλάδου έως το 2030.

«Διακεκριμένος ηγέτης στην ελληνική ασφαλιστική αγορά» αναδείχθηκε ο κ. Κωνσταντίνος Γιαννιώτης, Αντιπρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος του Ομίλου Επιχειρήσεων ΙΝΤΕΡΣΑΛΟΝΙΚΑ.

Ο κ. Γιαννιώτης, κατά τη βράβευσή του, ανέφερε: «Πριν από μερικά χρόνια, άκουσα τον David Howden να λέει το εξής: “Ασκούμε ένα επάγγελμα που κανένας έφηβος δεν ονειρεύεται να κάνει. Όμως είναι ένα επάγγελμα που όσο το ασκούμε, το αγαπάμε βαθύτατα”. Αυτό ακριβώς συνέβη με εμένα. Μεγάλωσα σε μια ασφαλιστική οικογένεια. Θέματα της δουλειάς μας αποτελούσαν μέρος της συζήτησης στο κυριακάτικο τραπέζι. Δεν ονειρευόμουν να το ακολουθήσω. Στο Λύκειο, ονειρευόμουν να γίνω συγγραφέας. Το ξεπέρασα σχετικά γρήγορα. Τα καλοκαίρια, ακολουθούσα τον πατέρα μου στην εταιρεία. Τώρα, τον ευγνωμονώ για αυτό. Δεν ήταν κεραυνοβόλος έρωτας, χτίστηκε σταδιακά, με βήματα. Λάτρεψα τη δυνατότητα που έχουμε να “σκάβουμε” στα νούμερα και τη δυνατότητα που μας δίνουν να αντλήσουμε συμπεράσματα τα οποία θα μας βοηθήσουν να τα απεικονίσουμε και τιμολογιακά. Στην πορεία, γνώρισα τους ανθρώπους της ασφαλιστικής αγοράς και αυτή ήταν η δεύτερη και μεγαλύτερη αγάπη που βίωσα όλα αυτά τα χρόνια. Οι άνθρωποι που ασκούμε αυτήν τη δουλειά έχουμε μια διαφορετική ποιότητα. Το μόνο σίγουρο είναι ότι, όλα αυτά τα χρόνια, ποτέ δεν βαρέθηκα. Ασχολούμαστε με πάρα πολλά και διαφορετικά πράγματα».

Στη συνέχεια, ο κ. Γιαννιώτης ευχαρίστησε τη σύζυγό του και τον πατέρα του, που τον μύησε στο επάγγελμα, καθώς και όλους τους συνεργάτες του.