Στα προγράμματα παροχής υπηρεσιών υγείας στρέφονται οι καταναλωτές

Συνεχώς κερδίζουν έδαφος στον κλάδο υγείας προγράμματα τα οποία προσφέρουν πρόσβαση σε υπηρεσίες υγείας με κόστος ιδιαίτερα χαμηλό, γεγονός που τα καθιστά ελκυστικά προς το καταναλωτικό κοινό. Τα προγράμματα αυτά, που προωθούνται από τα ασφαλιστικά δίκτυα και τις τράπεζες, παρέχουν στην ουσία πρόσβαση σε διαγνωστικά κέντρα, δωρεάν εξετάσεις, επισκέψεις σε γιατρούς, έκπτωση σε περίπτωση νοσηλείας και ειδικές παροχές. 

Δεδομένης αφενός της μείωσης του διαθέσιμου εισοδήματος του Έλληνα καταναλωτή, που πλέον αναζητά πιο οικονομικά προϊόντα υγείας και αφετέρου του «ελλείμματος» που παρουσιάζει η δημόσια υγεία σε επίπεδο υπηρεσιών, το καταναλωτικό κοινό στρέφεται σε προϊόντα που του παρέχουν τη δυνατότητα να έχει άμεσα πρόσβαση σε υπηρεσίες που χρειάζεται.
Τα συνδρομητικά και εκπτωτικά προγράμματα είναι ετήσιας διάρκειας και έχουν ιδιαίτερα χαμηλό κόστος, που συνήθως δεν ξεπερνά τα 150 ευρώ ετησίως. 

Αποτελούν μια οικονομική και αξιόλογη από πλευράς παροχής υπηρεσιών λύση, καθώς συμβάλλουν στη μείωση του κόστους για τον καταναλωτή και προσφέρουν μια ευρύτατη γκάμα υπηρεσιών όπως:
· Δωρεάν ετήσιο check-up
· Δωρεάν διαγνωστικές εξετάσεις για ένα συγκεκριμένο ποσό ετησίως και εν συνεχεία έκπτωση στις επιπλέον εξετάσεις που πραγματοποιεί ο ασθενής
· Προγραμματισμένες επισκέψεις σε γιατρούς, συνήθως βασικών ειδικοτήτων
· Δωρεάν εξειδικευμένες προληπτικές εξετάσεις
· Δωρεάν χρήση συμβουλευτικής τηλεφωνικής γραμμής
· Απεριόριστες ιατρικές επισκέψεις σε εφημερεύοντες γιατρούς των εξωτερικών ιατρείων ιατρικών ομίλων δωρεάν ή με μειωμένο κόστος
· Έκπτωση σε περίπτωση νοσηλείας
· Με μειωμένο κόστος ή δωρεάν διακομιδή ασθενούς με ασθενοφόρο κ.ά. 

Τα προγράμματα αυτά είναι ατομικά, με δυνατότητα, συνήθως, επέκτασής τους και στα υπόλοιπα μέλη της οικογένειας. Βασικό τους χαρακτηριστικό είναι ότι δεν στοχεύουν, όπως τα ασφαλιστικά προγράμματα, σε συγκεκριμένο ηλικιακά target group, αλλά σε όλες τις ηλικίες, σε καταναλωτές που θέλουν να έχουν πρόσβαση στις συγκεκριμένες παροχές υγείας και σε ανθρώπους που έχουν προβλήματα υγείας και μπορούν μέσω αυτών των προϊόντων να κάνουν τις εξετάσεις τους με μειωμένο κόστος.
Καταρχάς, τα προγράμματα αυτά πωλούνται – ή παρέχονται δωρεάν – αυτόνομα. Δεν συνδέονται με τα ασφαλιστικά προγράμματα, γιατί απευθύνονται σε όλους τους καταναλωτές, είτε έχουν ασφαλιστήριο συμβόλαιο ζωής και υγείας είτε όχι. Υποψήφιοι αγοραστές είναι επίσης όλοι, γιατί αυτοί που δεν έχουν οποιαδήποτε ιδιωτική ασφάλιση τα χρησιμοποιούν για να μειώσουν το κόστος της τυχόν περίθαλψής τους, ενώ αυτοί που έχουν κάποιο ασφαλιστικό πρόγραμμα υγείας, το χρησιμοποιούν συμπληρωματικά και κυρίως σε τομείς που εξαιρούνται από το ασφαλιστικό πρόγραμμα. Μερικές φορές, μπορεί να δούμε ένα όμοιο ή παραπλήσιο πρόγραμμα να υπάρχει, ως συμπληρωματική κάλυψη, σε ένα ασφαλιστικό πρόγραμμα υγείας μιας ασφαλιστικής εταιρείας. Σε αυτή την περίπτωση, όμως, έχει ενταχθεί στο ασφαλιστήριο συμβόλαιο, αποτελεί τμήμα του και συνεπώς ακολουθεί τους γενικούς και ειδικούς όρους του.

 Επίσης τα τραπεζικά ιδρύματα προσφέρουν, μέσω των προγραμμάτων που έχουν δημιουργήσει σε συνεργασία με ασφαλιστικές εταιρείες ή τράπεζες και ιατρικά κέντρα, προϊόντα που διατίθενται είτε αυτόνομα είτε συνδυαστικά, με καταθετικούς λογαριασμούς και πιστωτικές κάρτες.