back to top
16.6 C
Athens
Πέμπτη 24 Οκτωβρίου 2024

Δημιουργία ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος η χρήση της τεχνητής νοημοσύνης

του Νίκου Γεωργόπουλου*

Η ενσωμάτωση της τεχνητής νοημοσύνης θα βοηθήσει τους ασφαλιστικούς διαμεσολαβητές να μεγιστοποιήσουν την αποδοτικότητά τους τυποποιώντας χρονοβόρες διαδικασίες, με παράλληλη απελευθέρωση χρόνου, που θα αφιερώσουν στη δημιουργία ουσιαστικών σχέσεων με τους πελάτες τους και την παροχή εξατομικευμένων υπηρεσιών, οι οποίες θα προσφέρουν διαφοροποίηση στην εξυπηρέτησή τους.

- Advertisement -

Σύμφωνα με εκθέσεις μεγάλων συμβουλευτικών εταιρειών, η τεχνητή νοημοσύνη και οι σχετικές τεχνολογίες θα φέρουν μεγάλες αλλαγές σε όλες τις ασφαλιστικές δραστηριότητες. Όσες εταιρείες καταφέρουν την ενσωμάτωση της τεχνητής νοημοσύνης θα κερδίσουν έδαφος σε σχέση με τους ανταγωνιστές τους που δεν θα το κάνουν.

Κάθε φορά που κάτι νέο έρχεται, προκαλείται ανησυχία για το τι μπορεί να αλλάξει. Έτσι και τώρα, ορισμένοι διαμεσολαβητές ανησυχούν ότι η τεχνολογία θα τους αντικαταστήσει, λόγω της αυξανόμενης χρήσης της τεχνητής νοημοσύνης στην ανάληψη κινδύνων, τη διαχείριση ζημιών και την εξυπηρέτηση πελατών.

- Advertisement -

 

Οι διαμεσολαβητές θα πρέπει να χρησιμοποιήσουν εργαλεία τεχνητής νοημοσύνης για να βοηθήσουν την ανάπτυξη των δραστηριοτήτων τους και να εστιάσουν σε αυτές τις δραστηριότητες που δίνουν αξία στη σχέση με τον πελάτη τους και όχι απλά στη διεκπεραίωση μιας συναλλαγής. Οι διαμεσολαβητές διαθέτουν γνώση των εταιρικών κλάδων, ικανότητα και εμπειρία να δημιουργούν σχέσεις εμπιστοσύνης με τους ασφαλισμένους. Η τεχνητή νοημοσύνη δεν θα μπορέσει να αναπαραγάγει τη στρατηγική τους σκέψη, τις διαπραγματευτικές τους ικανότητες και την εξυπηρέτηση που προσφέρουν στην αναζήτηση λύσεων για λογαριασμό των πελατών τους. Η χρήση της τεχνητής νοημοσύνης θα βοηθήσει όμως στη διαφοροποίηση των υπηρεσιών που παρέχουν σε σχέση με τους διαμεσολαβητές που δεν τη χρησιμοποιούν.

Η τεχνητή νοημoσύνη θα γίνει ένας πολύτιμος συνεργάτης του διαμεσολαβητή

Η τεχνητή νοημοσύνη παρέχει στους διαμεσολαβητές εταιρικών ασφαλίσεων πληροφορίες που βασίζονται σε δεδομένα, εξορθολογίζει τις επιχειρησιακές διαδικασίες και βοηθά στην αυτοματοποίηση χρονοβόρων εργασιών. Με την υιοθέτηση τέτοιων εργαλείων και ψηφιακών πλατφορμών, οι διαμεσολαβητές μπορούν να αποκτήσουν ανταγωνιστικό πλεονέκτημα, να βελτιώσουν την αποδοτικότητα και την εξυπηρέτηση των πελατών τους και να μετριάσουν τον κίνδυνο λαθών και παραλείψεων. Με λίγα λόγια, η τεχνολογία μπορεί να βοηθήσει τους διαμεσολαβητές να πετύχουν σε έναν κλάδο που μετασχηματίζεται με ταχείς ρυθμούς.

Η χρήση της τεχνητής νοημοσύνης βελτιώνει την εμπειρία του πελάτη

Η πιο αποτελεσματική χρήση της AI στις ασφαλιστικές εταιρείες, σύμφωνα με έρευνα της PwC του 2021, είναι η παροχή θετικότερης εμπειρίας πελατών. Η τεχνητή νοημοσύνη επιτρέπει στους διαμεσολαβητές να παρέχουν ταχύτερες και ακριβέστερες απαντήσεις στα ερωτήματα των πελατών. Επιπλέον, οι αναλύσεις με βάση την τεχνητή νοημοσύνη τούς βοηθούν να κατανοήσουν τις ανάγκες και τις προτιμήσεις των πελατών τους, επιτρέποντάς τους να προσαρμόζουν ανάλογα υπηρεσίες τους.

Η χρήση της τεχνητής νοημοσύνης προσφέρει καλύτερη διαχείριση κινδύνων

Η τεχνητή νοημοσύνη βοηθά επίσης τους διαμεσολαβητές να αξιολογούν και να διαχειρίζονται καλύτερα τους κινδύνους, αναλύοντας τεράστιες ποσότητες δεδομένων, και να εντοπίζουν μοτίβα και τάσεις που οι διαμεσολαβητές δεν είναι σε θέση να δουν, επιτρέποντας στους μεσίτες να λαμβάνουν πιο τεκμηριωμένες αποφάσεις. Επιπλέον, η τεχνητή νοημοσύνη βοηθά τους διαμεσολαβητές να εντοπίζουν πιθανή απάτη και άλλους κινδύνους, ώστε να μπορούν να λαμβάνουν μέτρα για την αποφυγή τους.

Η χρήση της τεχνητής νοημοσύνης δημιουργεί ανταγωνιστικό πλεονέκτημα

Τελικά, με την υιοθέτηση της τεχνητής νοημοσύνης, οι διαμεσολαβητές αποκτούν ανταγωνιστικό πλεονέκτημα έναντι των ομοειδών τους που αργούν να υιοθετήσουν την τεχνολογία. Οι πελάτες αναμένουν ιδιαίτερα εξατομικευμένες εμπειρίες και οι διαμεσολαβητές που είναι εξοικειωμένοι με την τεχνολογία μπορούν να ανταποκριθούν στις προσδοκίες αυτές ταχύτερα και ευκολότερα και είναι σε καλύτερη θέση να προσελκύσουν και να διατηρήσουν πελάτες.

Επενδύουν οι διαμεσολαβητές στην τεχνητή νοημοσύνη;

Το ποσοστό των διαμεσολαβητών που επενδύουν σε λύσεις τεχνητής νοημοσύνης είναι ακόμη πολύ μικρό, αναμένεται όμως να αυξηθεί μέχρι το 2030. Δεν θα πρέπει να ξεχνάμε ότι οι απαντήσεις της τεχνητής νοημοσύνης εξαρτώνται από την πληροφόρηση που της δίνουμε, από τη γνώση του τρόπου λειτουργίας της και από τις ερωτήσεις που κάνουμε. Η ενσωμάτωση της τεχνητής νοημοσύνης σε κάθε εταιρική λειτουργία πρέπει να γίνεται λαμβάνοντας υπόψη συγκεκριμένους κανόνες που εκάστοτε ισχύουν και να συνοδεύεται από ανάλυση αντικτύπου.

Η ενσωμάτωση της τεχνητής νοημοσύνης συνδέεται με την πρόοδο του ψηφιακού μετασχηματισμού στην ασφαλιστική αγορά. Οι διαμεσολαβητές πρέπει να αντιληφθούν την πραγματική αξία από την υιοθέτησή της και να την αγκαλιάζουν ως εργαλείο για τη βελτίωση της αποτελεσματικότητας, της εξυπηρέτησης πελατών και της διαχείρισης κινδύνων, δημιουργώντας ανταγωνιστικό πλεονέκτημα.

Η χρήση και ενσωμάτωση της τεχνητής νοημοσύνης απαιτεί επένδυση στην εκπαίδευση των διαμεσολαβητών και στη δημιουργία των κατάλληλων υποδομών.

*Ο Νίκος Γεωργόπουλος είναι Digital Risk Insurance Broker της Cromar Insurance Brokers SA και Co-Founder The DPO Academy.

Από το περιοδικό BROKER’S TIME #76

brokerstime.gr

sema.gr

Σχετικές δημοσιεύσεις

M. Tζωρτζωρής στο I.W: Η απαρχή μιας νέας εποχής που ήδη διαμορφώνει το μέλλον μας

Πέρα από τις ήδη γνωστές εξαγγελίες σας σχετικά με τα κίνητρα, υπάρχουν αρκετά στοιχεία που επιβεβαιώνουν αυτή τη μετάβαση.

Πότε θα διεξαχθεί η ετήσια εκδήλωση του ΣΕΜΑ;

Στόχος της ετήσιας συνάντησης, η οποία έχει καθιερωθεί ως θεσμός, αποτελεί η περαιτέρω ενίσχυση της  ασφαλιστικής αγοράς.

Τα οφέλη της Αποταμίευσης

Δύο πολύ σημαντικές δράσεις υλοποιεί το Ινστιτούτο Χρηματοοικονομικού Αλφαβητισμού σε συνεργασία με το Πανεπιστήμιο Πειραιώς

Το πρόγραμμα Οκτωβρίου του ΕΙ.ΑΣ. για στελέχη ασφαλιστικών και διαμεσολαβητές

Τέσσερα (4) επίκαιρα και ενδιαφέροντα Εκπαιδευτικά Προγράμματα και Σεμινάρια, υλοποιούμενα σε υβριδικό περιβάλλον, webinar και φυσικής τάξης, συναποτελούν

Από την ίδια κατηγορία δημοσιεύσεων

Τα νέα μέτρα φέρνουν ανάπτυξη της αγοράς, αύξηση ασφαλιστικής συνείδησης και κάλυψη κενού προστασίας

H κα Σοφία Σικοτάκη, General Manager, της Απόλλων Α.Ε. σε άρθρο της στο insuranceworld.gr στέκεται θετικά στα νέα μέτρα που εξήγγειλε η κυβέρνηση

Ασφάλιση ευθύνης διευθυντών & στελεχών: Τι είναι και ποια η σημασία της για τις επιχειρήσεις

Σε μια εποχή στην οποία το επιχειρηματικό περιβάλλον γίνεται ολοένα και πιο πολύπλοκο και αυστηρότερα ρυθμισμένο, η ασφάλιση ευθύνης διευθυντών και στελεχών έχει καταστεί απαραίτητη δικλίδα ασφαλείας

M. Tζωρτζωρής στο I.W: Η απαρχή μιας νέας εποχής που ήδη διαμορφώνει το μέλλον μας

Πέρα από τις ήδη γνωστές εξαγγελίες σας σχετικά με τα κίνητρα, υπάρχουν αρκετά στοιχεία που επιβεβαιώνουν αυτή τη μετάβαση.

Άννυ Τρύφων στο IW: Ευκαιρία για την ασφαλιστική αγορά τα νέα μέτρα

Η Άννυ Τρύφων, Αντιπρόεδρος & CEO, Designia Insurance Brokers, μίλησε στο insuranceworld.gr

Δημοφιλή Άρθρα

Ροή Ειδήσεων

Τα νέα μέτρα φέρνουν ανάπτυξη της αγοράς, αύξηση ασφαλιστικής συνείδησης και κάλυψη κενού προστασίας

H κα Σοφία Σικοτάκη, General Manager, της Απόλλων Α.Ε. σε άρθρο της στο insuranceworld.gr στέκεται θετικά στα νέα μέτρα που εξήγγειλε η κυβέρνηση

Αποτελέσματα 9μηνου και αντασφαλίσεις, θα διαμορφώσουν τις τάσεις στα ασφάλιστρα και τις προμήθειες για το 2025 

Oι αντασφαλιστικές συμβάσεις και τα αποτελέσματα 9μηνου των ασφαλιστικών (λογιστικές καταστάσεις) θα κρίνουν τις αυξήσεις ασφαλίστρων του 2025

Επιβεβαιώνει το Α3 με σταθερή προοπτική για την Generali η Moody’s

Στο Α3 με σταθερή προοπτική επιβεβαιώνει η Moody’s Ratings, αναδεικνύοντας την αξιολόγηση χρηματοοικονομικής ευρωστίας του Ομίλου Generali (IFSR).

Ποιοι κίνδυνοι αυξήθηκαν και ποιοι μειώθηκαν στις ασφαλιστικές Ζημιών

Τρεις κίνδυνοι αυξήθηκαν για τις ασφαλιστικές κατά Ζημιών, ωστόσο υπάρχουν σημαντικές διαφοροποιήσεις μεταξύ των ασφαλιστικών όπου παρατηρείται ανομοιογένεια στο προφίλ κινδύνου

Η Affidea λανσάρει σειρά vidcast με στόχο την ενημέρωση και πρόληψη κατά του καρκίνου του μαστού

Αυτόν τον Οκτώβριο, ο Όμιλος διαγνωστικών κέντρων Affidea και το #1 γυναικείο site queen.gr συνεργάζονται και αφιερώνουν την vidcast series