Swiss Re: 10 τρις ευρώ το έλλειμμα ασφάλισης στον κλάδο ζωής

Στα 10 τρις ευρώ ανεβάζει ο ασφαλιστικός όμιλος της Swiss Re, το έλλειμμα ασφάλισης, το κενό δηλαδή που διαπιστώνεται στις ανάγκες για ασφαλίσεις ζωής μεταξύ 14 ευρωπαϊκών χωρών. Πρόκειται για το ποσό που απαιτείται προκειμένου οι ευρωπαίοι πολίτες να καλύψουν τις ανάγκες τους από ένα απρόσμενο γεγονός και τις δημοσιονομικές προβλέψεις που απαιτούνται ως απόθεμα για αυτές τις περιπτώσεις. Τα στοιχεία προκύπτουν από έρευνα του μεγαλύτερου ασφαλιστικού ομίλου της Swiss Re μεταξύ 15.000 καταναλωτών που πραγματοποιήθηκε σε 14 ευρωπαϊκές χώρες, από την οποία συμπεραίνεται ότι:

• Ο κύριος λόγος για την αναποτελεσματική διείσδυση της ασφάλισης ζωής είναι το γεγονός ότι τα ασφαλιστικά προγράμματα, θεωρούνται ακριβά από τους ευρωπαίους πολίτες

• Οι ασφαλιστικές εταιρείες θα πρέπει να λάβουν υπόψη τους την ευαισθησία των καταναλωτών, δημιουργώντας προϊόντα προσιτά στις οικονομικές τους ανάγκες

Σύμφωνα με τη Swiss Re η οικονομική κρίση έχει σοβαρές επιπτώσεις στην εμπιστοσύνη των καταναλωτών σε ότι αφορά τα κρατικά συνταξιοδοτικά συστήματα, αλλά παρ’ όλα αυτά οι ευρωπαίοι πολίτες εμφανίζονται διστακτικοί στην αγορά ασφαλιστικών προϊόντων. Οι λόγοι έχουν να κάνουν με το γεγονός ότι, το κόστος των προϊόντων ζωής και των προγραμμάτων υγείας, που διατίθενται από την ιδιωτική ασφάλιση, θεωρείται εξαιρετικά υψηλό. Σύμφωνα με την έρευνα, η πλειοψηφία των ευρωπαίων καταναλωτών δεν μπορεί να αντέξει τη δαπάνη για την αγορά προϊόντων ζωής, αλλά  παρ’ όλα αυτά οι ευρωπαίοι πολίτες μεταξύ των χωρών της ευρωζώνης θα ήταν διατεθειμένοι να αναλάβουν ένα κόστος μεταξύ 22 και 30 ευρώ το μήνα για ασφάλιση ζωής της τάξης των 100.000 ευρώ. Η ασφαλιστική βιομηχανία θα πρέπει να λάβει σοβαρά υπόψη της, το γεγονός ότι οι δυνατότητες των ευρωπαίων πολιτών τους επιτρέπουν να αποταμιεύουν ένα μικρό μέρος κάθε μήνα για την αντιμετώπιση απρόσμενων γεγονότων στο μέλλον και ότι ακόμα και ένα μικρότερο επίπεδο κάλυψης είναι προτιμότερο από το μη διαθέτει καθόλου κάποιος ασφαλιστική κάλυψη. 

Ο ασφαλιστικός κλάδος θα πρέπει επίσης να επανεξετάσει τόσο τους όρους και τη σαφήνεια των ασφαλιστικών προγραμμάτων όσο και την ίδια τη διαδικασία προώθησής τους, στο βαθμό που σύμφωνα με την έρευνα, αποτελούν αιτίες αποτροπής των καταναλωτών από τη σύναψη της ασφάλισης. Η διαφάνεια σε συνδυασμό με την απλή περιγραφή των ασφαλιστικών όρων και την ευέλικτη πώληση, αποτελούν παράγοντες για την επιτυχή προώθηση ασφαλιστικών προϊόντων. Ο τρόπος πώλησης επηρεάζει το βαθμό εμπιστοσύνης των καταναλωτών σε ότι αφορά τα ακριβή χαρακτηριστικά του προϊόντος και τις πραγματικές ανάγκες που καλύπτει. Σύμφωνα μάλιστα με την έρευνα, το διαδίκτυο αποτελεί την πιο αξιόπιστη πηγή πληροφόρησης – μετά την πληροφόρηση που αντελείται από τις ίδιες τις εταιρείες. Οι τράπεζες κατατάσσονται μόλις στην πέμπτη θέση, γεγονός που αποδίδεται στις επιπτώσεις της οικονομικής κρίσης. 

Σύμφωνα με τον επικεφαλής του τμήματος υγείας της Swiss Re στην Ευρώπη Bruce Hodkinson, η ασφαλιστική βιομηχανία «θα πρέπει να βρεί τρόπους για να καλύψει τα κενά στην ασφάλιση, μέσα από την κατανόηση των αναγκών των καταναλωτών και στη συνέχεια να προσφέρει εκείνες τις λύσεις που θα μεγιστοποιήσουν την αξία των χρημάτων τους». Ο ασφαλιστικός κλάδος θα πρέπει να αποτελέσει την πρώτη ενδιάμεση στάση, που θα καλύψει το έλλειμμα που αφήνει πίσω του το δημόσιο σύστημα ασφάλισης και για να το επιτύχει αυτό θα πρέπει να δουλέψει σε συνεργασία το Κράτος, καλύπτοντας τις ανάγκες των καταναλωτών.