back to top
36.9 C
Athens
Σάββατο 26 Ιουλίου 2025

Έκθεση Swiss Re: Το μέγεθος του παγκόσμιου disruption στη ναυτιλία

Η ασφαλιστική Swiss Re δημιούργησε ένα διάγραμμα για να υπογραμμίσει τις δραματικές αλλαγές στον παγκόσμιο χάρτη της ναυτιλίας τα τελευταία χρόνια, καθώς ο κλάδος βρίσκεται αντιμέτωπος με προκλήσεις  στην Ερυθρά και τη Μαύρη Θάλασσα, καθώς και στη Διώρυγα του Παναμά.

«Η πίεση στις παγκόσμιες ναυτιλιακές διαδρομές δημιουργεί ξανά άγχος στις παγκόσμιες αλυσίδες εφοδιασμού, αμέσως μετά την οξεία διαταραχή που σημειώθηκε από την πανδημία», σημείωσε η Swiss Re σε μια νέα έκθεση με τίτλο Navigating shipping disruptions: signs of rougher seas ahead.

- Advertisement -

Στην έκθεση περιλαμβάνεται ένα διάγραμμα που αποτυπώνει τη μεταφορική ικανότητα των πλοίων  σε τόνους, που διέρχονται από τα κορυφαία σημεία ανά τον κόσμο, από το 2019 έως τον περασμένο μήνα.

- Advertisement -

«Η Διώρυγα του Παναμά και η διαδρομή Κανάλι του Σουέζ/Μπαμπ ελ-Μαντέμπ είναι μόνο δύο από μια σειρά σημείων “checkpoints”  της ναυτιλίας, σε πολλά εκ των οποίων η κίνηση έχει αυξηθεί κατακόρυφα από το 2019», σημειώνει η έκθεση, προσθέτοντας: «Οι αυξανόμενοι γεωπολιτικοί κίνδυνοι μπορεί να απειλήσουν το εμπόριο και μέσα διά μέσου αυτών των περιοχών. Οι πιο συχνές ξηρασίες είναι πιθανό να θέσουν σε κίνδυνο τους όγκους διέλευσης στη Διώρυγα του Παναμά και η κλιματική αλλαγή ήδη επηρεάζει την ποτάμια όπου δραστηριοποιείται η ναυτιλία, όπως φαίνεται στον Ρήνο και τον Μισισιπή».

Σχολιάζοντας πώς έχει αλλάξει ο παγκόσμιος θαλάσσιος χάρτης τα τελευταία χρόνια, ο Mark Williams, ιδρυτής της συμβουλευτικής Shipping Strategy, ανέφερε στο Splash 24/7: «Ο πόλεμος της Ρωσίας στην Ουκρανία και η πολύπλευρη σύγκρουση στη Μέση Ανατολή είχαν άμεσες επιπτώσεις στη ναυτιλία, οδηγώντας σε αναποτελεσματικότητα, ενώ αύξησαν το κόστος για τους ιδιοκτήτες φορτίου».

Εξετάζοντας συγκεκριμένα την ναυτιλιακή κρίση στην Ερυθρά Θάλασσα, τα τελευταία στοιχεία της έρευνας της Clarksons δείχνουν ότι από την αρχή αυτού του μήνα, οι μέσες αφίξεις δεξαμενόπλοιων στον Κόλπο του Άντεν μειώθηκαν σχεδόν κατά 60% σε σύγκριση με το πρώτο μισό του Δεκεμβρίου, ενώ οι αφίξεις φορτηγών χύδην φορτίου παρουσίασαν πτώση 55% σε σχέση με το πρώτο μισό του Δεκεμβρίου. 

Ποσοτικοποιώντας την αύξηση των τονομιλίων, στο βασικό της σενάριο, η Clarksons εκτιμά μια αύξηση 0,6% στο παγκόσμιο θαλάσσιο εμπόριο τονομιλίων σε βάση έτους, με αύξηση 2% στα τονομίλια εμπορευματοκιβωτίων και 1,3% στα τονο-μίλια δεξαμενόπλοιων προϊόντων Η  Clarksons πιστεύει ότι το τμήμα των δεξαμενόπλοιων θα δει περισσότερες αλλαγές στις εμπορικές ροές για να αντισταθμίσει τις επαναδρομολογήσεις.

Το πρόσθετο κόστος της εκτροπής ενός δεξαμενόπλοιου από την Ασία στη βορειοδυτική Ευρώπη μέσω του Ακρωτηρίου της Καλής Ελπίδος αντιστοιχεί σε επιπλέον 932.905 $ ανά ταξίδι, ενώ αυξάνει τον χρόνο διέλευσης από 16 σε 32 ημέρες, σύμφωνα με μια πρόσφατη έκθεση της LSEG Shipping Research, παλαιότερα γνωστή ως Refinitiv .

Αυτά τα πρόσθετα κόστη αφορούν κυρίως επιπλέον καύσιμα και αυξάνουν το κόστος για ένα δεξαμενόπλοιο aframax κατά 110%, ενώ για ένα μεγάλο πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων αυξάνεται κατά 35% για ένα ταξίδι από την Ασία στη βορειοδυτική Ευρώπη.

«Η περίπλοκη διασύνδεση γεωπολιτικών γεγονότων, ανησυχιών για την ασφάλεια στη θάλασσα και η δυναμική του παγκόσμιου εμπορίου υπογραμμίζουν τις πολύπλευρες προκλήσεις που αντιμετωπίζει η ναυτιλιακή βιομηχανία στο τρέχον σενάριο», παρατήρησε μια πρόσφατη έκθεση του Veson.

Σχετικές δημοσιεύσεις

Πώς αλλάζει ο χάρτης των παγκοσμίων ασφαλίσεων

Οι ασφαλίσεις Ζωής προβλέπεται να έχουν ασθενική ανάπτυξη 2025. Οι ασφαλισμένοι είναι επιφυλακτικοί εν μέσω υψηλής αβεβαιότητας....

Allianz: Οι γεωπολιτικές εντάσεις αυξάνουν τους κινδύνους για τον παγκόσμιο ναυτιλιακό κλάδο

Έκθεση «Allianz Safety and Shipping Review 2025»: Η εμπορική σύγκρουση μεταξύ Η.Π.Α. και Κίνας, καθώς και αύξηση του «σκιώδους στόλου»

Swiss Re: Στα 318 δισεκ. οι παγκόσμιες οικονομικές απώλειες το 2024, ανασφάλιστο το 57% των ζημιών

Οι αντασφαλιστές μπορούν να καλύψουν απώλειες μέχρι και 300 δισεκ το χρόνο λόγω της πληθώρας κεφαλαίων, αυξάνεται η ζήτηση για αντασφαλιστικές εγγυήσεις

Κέρδη 11 δισεκ. για την Munich Re, Swiss Re, Hannover Re, SCOR  το 2024

Η Munich Re και η Hannover Re ξεπέρασαν τους στόχους τους με ετήσια αύξηση των καθαρών εσόδων κατά 23% και 28% αντίστοιχα, ...

Από την ίδια κατηγορία δημοσιεύσεων

Πώς η κλιματική αλλαγή «τιμολογείται» από τις ασφαλιστικές

Η κλιματική αλλαγή δεν είναι πλέον απλή θεωρία ή μακρινό πρόβλημα. Η Ευρωπαϊκή Αρχή Ασφαλίσεων (EIOPA) τονίζει πως οι ασφαλιστικές εταιρείες στην Ευρώπη

Ο Γεώργιος Καραβίας αποχαιρετά τον Γιάννη Μακρυμίχαλο

Με λόγια βαθιάς εκτίμησης και συγκίνησης, ο Γεώργιος Καραβίας – μέλος Διοικητικού Συμβουλίου του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου Αθηνών

Ασφαλιστικοί κίνδυνοι για καταναλωτές

Προωθώντας οι τραπεζό-υπάλληλοι ασφαλιστικά προϊόντα μέσω προσφορών και ειδικών τιμολογίων ή παροχή ευνοϊκών ορίων σε δανειολήπτες δημιουργούν αθέμιτο ανταγωνισμό

AIForum25: Γιατί οι ασφαλιστές δεν πρέπει να το χάσουν!

Η Τεχνητή Νοημοσύνη δεν είναι απλώς μια τεχνολογική τάση – έχει ήδη διαμορφώσει σημαντικά την καθημερινότητα και τις στρατηγικές της ασφαλιστικής

Δημοφιλή Άρθρα

Ροή Ειδήσεων

Πώς η κλιματική αλλαγή «τιμολογείται» από τις ασφαλιστικές

Η κλιματική αλλαγή δεν είναι πλέον απλή θεωρία ή μακρινό πρόβλημα. Η Ευρωπαϊκή Αρχή Ασφαλίσεων (EIOPA) τονίζει πως οι ασφαλιστικές εταιρείες στην Ευρώπη

ΣΕΜΑ: Συλλυπητήρια ανακοίνωση για την απώλεια του Ιωάννη Μακρυμίχαλου

«Η πορεία του και η συμβολή του θα μείνουν ανεξίτηλες» - «Δεσμευόμαστε να συνεχίσουμε το έργο του με την υπευθυνότητα και τις αρχές που ο ίδιος υπηρέτησε»

Έρευνα Revolut για τους Έλληνες ταξιδιώτες: Απάτες φοβάται η Gen Z, κλοπές οι μεγαλύτεροι

Η οικονομική διαχείριση των διακοπών αποτελεί σημαντικό μέλημα για τους Έλληνες, χωρίς να περνά απαρατήρητο το ζήτημα της ασφάλειας

Ο Γεώργιος Καραβίας αποχαιρετά τον Γιάννη Μακρυμίχαλο

Με λόγια βαθιάς εκτίμησης και συγκίνησης, ο Γεώργιος Καραβίας – μέλος Διοικητικού Συμβουλίου του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου Αθηνών

EIOPA: Πρόοδος των αρχών ανταγωνισμού στην αξιολόγηση εξωτερικών αναθέσεων

Αν και η έκθεση επισημαίνει αρκετές βελτιώσεις, εντοπίζει επίσης τομείς που απαιτούν περαιτέρω προσοχή