Mastercard: Οι Έλληνες εκμεταλλεύονται τις δυνατότητες των καρτών

Τις δυνατότητες των πιστωτικών καρτών εκμεταλλεύονται οι Έλληνες καταναλωτές, για να οργανώσουν καλύτερα τις αγορές τους, σύμφωνα με τη 13η έρευνα MasterCard Barometer. Όπως αποκαλύπτει η έρευνα που πραγματοποιήθηκε στην Ελλάδα, από τη MasterCard και τη Focus Bari από το Μάρτιο του 2012 έως και τον Ιούνιο του 2012, σχεδόν 6 στους 10 κατόχους αξιοποιούν τις δυνατότητες που τους παρέχουν οι πιστωτικές κάρτες, όπως είναι οι άτοκες δόσεις ή και οι 40 μέρες περιθώριο εξόφλησης των αγορών τους.

Σύμφωνα με τα στοιχεία της έρευνας, οι Έλληνες καταναλωτές αξιοποιούν τις δυνατότητες και τα χαρακτηριστικά (πλεονεκτήματα) των πιστωτικών καρτών, όπως οι άτοκες δόσεις  (38%) αλλά και οι 40 μέρες περιθώριο αποπληρωμής των αγορών (21%), για να μπορέσουν να οργανώσουν πιο αποτελεσματικά την εξόφληση των αγορών τους.

Επιπλέον και όπως αποκαλύπτει η έρευνα, οι πιστωτικές κάρτες παρέχουν στους κατόχους ένα συναίσθημα σιγουριάς,  καθώς αν προκύψει κάποια έκτακτη οικονομική ανάγκη, γνωρίζουν πως μπορούν να την καλύψουν μέσω της κάρτας τους (20%). Οι Έλληνες καταναλωτές δηλώνουν, ακόμη, πως νιώθουν μεγαλύτερη ασφάλεια κρατώντας την πιστωτική τους κάρτα αντί μετρητών (17%), ενώ αναγνωρίζουν ως ένα ακόμη σημαντικό πλεονέκτημα των πιστωτικών καρτών, τη δυνατότητα που τους προσφέρεται να πραγματοποιήσουν μεγάλης αξίας αγορές, όταν δεν διαθέτουν το ανάλογο ποσό μετρητών (14%). Τέλος, στα οφέλη χρήσης πιστωτικών καρτών συμπεριλαμβάνονται η ταχύτητα των συναλλαγών (8%), αλλά και τα επιπλέον προνόμια που μπορούν να απολαύσουν οι καταναλωτές (8%).

Αναλύοντας τα αποτελέσματα της έρευνας αναφορικά με το φύλλο των ερωτηθέντων, δεν παρατηρούνται σημαντικές διαφοροποιήσεις μεταξύ ανδρών και γυναικών, καθώς η αξιοποίηση των άτοκων δόσεων παραμένει και για τα δύο φύλλα στην κορυφή των πλεονεκτημάτων που συνοδεύουν τη χρήση πιστωτικών καρτών. Μοναδικό σημείο απόκλισης φαίνεται να είναι το γεγονός, ότι οι άνδρες εκτιμούν περισσότερο τη σιγουριά που τους προσφέρει η πιστωτική τους κάρτα (24%), ενώ οι γυναίκες δίνουν μεγαλύτερη βαρύτητα στη δυνατότητα που έχουν να εξοφλήσουν τις αγορές τους μέσα σε 40 ημέρες (21%). Όσον αφορά στις διαφορετικές ηλιακές ομάδες, οι νεότερης ηλικίας ερωτηθέντες (18-44)  θεωρούν ως ιδιαιτέρως σημαντικό πλεονέκτημα το περιθώριο αποπληρωμής των εξόδων τους (26%), ενώ οι καταναλωτές ηλικίας 45-70 την ασφάλεια που νιώθουν κρατώντας πιστωτική κάρτα έναντι μετρητών.

Τρόποι & Συχνότητα χρήσης της Πιστωτικής κάρτας

Όπως αποκαλύπτει η έρευνα, σχεδόν 45% των ερωτηθέντων δηλώνουν πως χρησιμοποιούν τις πιστωτικές τους κάρτες για αγορές μεγάλης αξίας, τις οποίες πραγματοποιούν συνήθως 2 με 3 φορές το χρόνο. Ένα ακόμη πολύ σημαντικό ποσοστό των κατόχων (29%) επιλέγουν την πιστωτική τους κάρτα τουλάχιστον 2 φορές το μήνα, για να πραγματοποιήσουν αγορές που δεν έχουν προγραμματίσει. Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει, επίσης, το γεγονός, πως για σχεδόν  10% των κατόχων, η πιστωτική κάρτα αποτελεί μέσο πληρωμής των τακτικών αγορών τους όπως βενζίνη, super market κ.α.

Γενικότερα, οι άνδρες φαίνεται να χρησιμοποιούν πιο συχνά τις πιστωτικές τους κάρτες σε σύγκριση με τις γυναίκες, καθώς ένα σημαντικό ποσοστό των ανδρών (17%) επιλέγουν την κάρτα τους για τακτικές αγορές από 3 έως και πάνω από 5 φορές την εβδομάδα, ενώ η αντίστοιχη μερίδα των γυναικών που επιδεικνύει ανάλογη αγοραστική συμπεριφορά δεν ξεπερνά το 13%. 

Επίσης, το ανδρικό κοινό που δηλώνει ότι κάνει χρήση της πιστωτικής τους κάρτας έως και 2 φορές το μήνα εκπροσωπείται με ένα 32%, ενώ το αντίστοιχο γυναικείο με μόλις 25%. Αναφορικά, τέλος, με τις ηλικιακές ομάδες, οι μεγαλύτεροι σε ηλικία κάτοχοι (45-70) πληρώνουν για τις αγορές τους με πιστωτική κάρτα πολύ πιο συχνά από τους πιο νέους καταναλωτές (18-44), καθώς σχεδόν 5 στους 10 κατόχους της ηλικιακής αυτής ομάδας χρησιμοποιούν την κάρτα τους κάθε μήνα.

Είδη/Υπηρεσίες που αγοράζονται με χρήση Πιστωτικής κάρτας

Η πλειοψηφία των Ελλήνων κατόχων χρησιμοποιούν την πιστωτική κάρτα τους για να αγοράσουν είδη ένδυσης, υπόδησης και αξεσουάρ (43%). Πολύ δημοφιλή, όμως, φαίνεται να είναι και τα ηλεκτρικά/ηλεκτρονικά είδη (37%), αλλά και τα προιόντα των super market (32%). Ακολουθούν είδη και υπηρεσίες ταξιδιού όπως αεροπορικά εισιτήρια, ξενοδοχεία και πακέτα διακοπών (28%), ενώ σημαντική θέση στη λίστα με τα προιόντα που αγοράζουν πιο συχνά οι Έλληνες καταναλωτές με την πιστωτική τους κάρτα κατέχουν τα είδη σπιτιού και διακόσμησης (23%) και η βενζίνη (15%).

Αναλύοντας τις διαφορετικές αγοραστικές συμπεριφορές των δύο φύλων, τα στοιχεία της έρευνας δείχνουν ότι οι γυναίκες χρησιμοποιούν περισσότερο τις πιστωτικές τους κάρτες για να αποκτήσουν είδη ένδυσης/ υπόδησης/ αξεσουάρ (53%), ενώ οι άντρες προτιμούν  την πιστωτική τους κάρτα για να αγοράσουν ηλεκτρικά/ ηλεκτρονικά είδη (38%). Τέλος και όπως είναι ίσως αναμενόμενο, η χρήση της πιστωτικής κάρτας για αγορές που σχετίζονται με τη διασκέδαση/ αναψυχή (εισιτήρια, ταξίδια, εστιατόρια) παρουσιάζεται πιο συχνή στις νεότερες ηλικίες (18-44) με ποσοστό 57,1%.