Ποιοι ασφαλίζουν το εμπόριο ηλεκτρονικών πωλήσεων;

της Ελενας Ερμείδου

Αν, και όλες οι ασφαλιστικές κατά ζημιών ασφαλίζουν το εμπόριο των ηλεκτρονικών πωλήσεων, αν και ο κλάδος ενέχει υψηλό κίνδυνο για ορισμένες εκ των δραστηριοτήτων, ελάχιστες είναι οι εταιρείες που έχουν πλήρεις καλύψεις για υποκλοπές προσωπικών δεδομένων, διαταραχές στην εφοδιαστική αλυσίδα και προστασία της φήμης του ονόματος τους.

Πολύ χαρακτηριστική η απάτηση ανώτατου στελέχους από τον κλάδο του ηλεκτρονικού εμπορίου σε ερώτηση του IW και της Ethosmedia που ήταν και χορηγός στο συνέδριο ECDM 2023: ” το ασφάλιστρο δεν είναι τόσο υψηλό, αλλά ο κλάδος ασφαλίζεται μόνο σε ότι είναι υποχρεωτικό, όπως ακριβώς γίνεται και και με την ασφάλιση αυτοκίνητου”.

Γνώση κινδύνων

Από την άλλη πλευρά του νομίσματος, αρκετές επιχειρήσεις αγνοούν τον κίνδυνους, όπως  είναι οι κίνδυνοι malware, virus, Trojan horse,  χτυπήματα ransom, ενώ κάποιες άλλες στηρίζονται στα τμήματα ασφαλείας ΙΤ και στα πρωτόκολλα ασφαλείας.

Σύμφωνα με το ρεπορτάζ του IW, οι επιχειρήσεις ηλεκτρονικού εμπορίου δίνουν σημαντικό βάρος στην εύρυθμη λειτουργία της πλαφόρμας και πολύ λιγότερο στην ασφάλεια της δικτύωσης, στην ασφάλεια της πληροφορίας, στην ασφάλεια της εφαρμογής, στην ασφάλεια κατά την παράδοση στον παραλήπτη. Ακόμα λιγότερες επιχειρήσεις έχουν ολοκληρώσει εναλλακτικά σχέδια για την αντιμετώπιση των διαταραχών στην εφοδιαστική αλυσίδα. 

Ταχυμεταφορείς 

Εναλλακτικά σχέδια μεταξύ άλλων επιχειρήσεων έχουν εκπονήσει και εφαρμόζουν οι ταχυμεταφορείς, όπως τα ΕΛΤΑ, η ACS, η Γενική Ταχυδρομική, η DHL κ.α.  Οι ταχυμεταφορείς θα πρέπει να σημειωθεί ότι έχουν συμβάσεις με ασφαλιστικές για βασικές καλύψεις πελατών τους, τις οποίες ο πελάτης μπορούν να επεκτείνει ο ίδιος ανάλογα με την αξία του εμπορεύματος.

Τζίροι στην Ευρώπη

Το ηλεκτρονικό εμπόριο κέρδισε μερίδιο στα χρόνια της πανδημίας ενώ εμφάνισε πτώση το 2022. Σύμφωνα με τα στοιχεία της ΕΕ η αγορά ηλεκτρονικού εμπορίου στην Ευρώπη θα ξεπεράσει τα 900 δισ. δολάρια μέχρι το 2027. Σε αξίες αυξήθηκε στα 646 δισ. δολάρια το 2021 από 385 δισ. το 2018 αλλά υποχώρησε στα 566 δισεκατομμύρια το 2022. Το μερίδιο των ηλεκτρονικών καταστημάτων αυξήθηκε από το 55% το 2012 στο 75% στο 2022 .

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*