«Λόγια του αέρα»…

«Λόγια του αέρα» πάνε και έρχονται στη δική μας γνωστή ελληνική ασφαλιστική αγορά. Μπορεί βέβαια αυτό – τα «λόγια του αέρα» – να είναι συστατικό της κουλτούρας που έχει αναπτυχθεί στο δημόσιο βίο και της «διγλωσσίας» που συντηρείται σε όλες τις δημόσιες τοποθετήσεις, σε όλες τις κλαδικές συναντήσεις, σε όλες τις συνδικαλιστικές διεκδικήσεις, παντού!  Όχι, δεν είναι υπερβολή, είναι πραγματικότητα! Τα «λόγια του αέρα» είναι ίδιον της έλλειψης επαγγελματισμού που ευλαβικά συντηρούμε ως κοινωνία, αλλά και ως επαγγελματικές τάξεις, καθώς αποτελούν τη βάση για να αναπτυχθεί η προχειρότητα, η ασάφεια, η επιπολαιότητα και κυρίως η παροχή υποσχέσεων που βοηθούν στο να κερδίσουμε τις εντυπώσεις, να πιάσουμε πελάτη, να βγάλουμε κάτι παραπάνω, να εξοντώσουμε τον αντίπαλο και άλλα συναφή.

Χαρακτηριστική περίπτωση – «λόγων του αέρα» – που προσφάτως καταγράψαμε, είναι αυτή που σχετίζεται με την απόφαση κάποιου ασφαλισμένου, ο οποίος επί σειρά ετών «αγόραζε» μικτή ασφάλεια για το αυτοκίνητό του, για να αναζητήσει φθηνότερη ασφάλεια. 

Ο ασφαλιστής του δεν είχε μεριμνήσει ούτε καν να τον ενημερώσει για το τι συμβαίνει. Από μόνος του ο καταναλωτής αποφάσισε να αποταθεί σε κάποιον άλλον ασφαλιστή. Ο οποίος με «λόγια του αέρα» τον διαβεβαίωσε ότι θα του εξασφάλιζε φθηνή ασφάλιση για την περίπτωσή του. 

Πράγματι, βρήκε μια καλή ασφαλιστική εταιρεία, με όνομα στην αγορά, και μεσολάβησε για να προχωρήσει η ασφάλιση. Χαρούμενος ο καταναλωτής για την εξοικονόμηση χρημάτων, κατά τη διάρκεια της ενημέρωσής του για τη νέα του μικτή ασφάλιση, κατάλαβε ότι το γρατζουνισμένο φτερό, ο ελαφρά ζουληγμένος προφυλακτήρας, ο θολωμένος καθρέπτης αποτελούσαν το «Δούρειο Ίππο» για να μη λάβει από την ασφάλισή του αυτό που θεωρούσε ότι θα λάμβανε. 

Υποχωρώντας ο καταναλωτής απογοητευμένος – από τα «λόγια του αέρα» – επέστρεψε στον πρώτο του ασφαλιστή τον οποίο και απαρνήθηκε αρχικά. Αυτός, και προκειμένου να μη χάσει τον πελάτη του, σκέφθηκε να προτείνει μια εναλλακτική λύση, οπότε και τον μετέφερε – με «λόγια του αέρα» – σε άλλη ασφαλιστική εταιρεία, με το μισό σχεδόν ασφάλιστρο. Ευχαριστημένος ο ασφαλιστής, ικανοποιημένος και ο καταναλωτής. Μεγαλείο; Όχι απλή καθημερινότητα με «λόγια του αέρα»…