Στο 1,4% ο πληθωρισμός Μαΐου

Στο 1,4% διαμορφώθηκε ο δείκτης του πληθωρισμού τον μήνα Μάϊο υποχωρώντας δηλαδή από τον Απρίλιο που είχε ανέλθει στο 1,7%. 

Ο μέσος δείκτης του δωδεκαμήνου Ιουνίου 2011 – Μαΐου 2012, σε σύγκριση προς τον ίδιο δείκτη του δωδεκαμήνου Ιουνίου 2010 – Μαΐου 2011, παρουσίασε αύξηση 2,3%, έναντι αύξησης 4,9% που σημειώθηκε κατά τα αντίστοιχα προηγούμενα δωδεκάμηνα.

Αυξήσεις

1. Η διαμόρφωση του Γενικού Δείκτη Τιμών Καταναλωτή στο 1,4%, οφείλεται στην αύξηση των επιμέρους δεικτών που έχουν ως εξής: 

α) Κατά 1,7% της ομάδας «Διατροφή και μη αλκοολούχα ποτά», λόγω αύξησης των τιμών, κυρίως, στα είδη : φρούτα νωπά, λαχανικά νωπά, δημητριακά και παρασκευάσματα, ψάρια γενικά, γαλακτοκομικά και αυγά, ζάχαρη-σοκολάτες-γλυκά-παγωτά, καφές, αναψυκτικά, χυμοί φρούτων. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση των τιμών στις πατάτες νωπές.
β) Κατά 0,4% της ομάδας «Αλκοολούχα ποτά και καπνός», λόγω αύξησης, κυρίως, των τιμών στα αλκοολούχα ποτά.
γ) Κατά 1,4% της ομάδας «Ένδυση και υπόδηση», λόγω αύξησης των τιμών στα είδη ένδυσης και υπόδησης.

δ) Κατά 5,8% της ομάδας «Στέγαση», λόγω αύξησης των τιμών, κυρίως, του πετρελαίου θέρμανσης, του φυσικού αερίου και του ηλεκτρισμού. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση των τιμών στα ενοίκια κατοικιών.

ε) Κατά 1,8% της ομάδας «Μεταφορές», λόγω αύξησης, κυρίως, των τιμών στα είδη: καύσιμα αυτοκινήτου (βενζίνη), τέλη κυκλοφορίας. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση των τιμών στα αυτοκίνητα.

στ) Κατά 2,6% της ομάδας «Ξενοδοχεία – Καφέ – Εστιατόρια», λόγω αύξησης, κυρίως, των τιμών των εστιατορίων-ζαχαροπλαστείων-καφενείων-κυλικείων. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση των τιμών των ξενοδοχείων.
ζ) Κατά 0,5% της ομάδας «Αλλα αγαθά και υπηρεσίες», λόγω αύξησης, κυρίως, των τιμών των ασφαλίστρων αυτοκινήτων και δικύκλων και των ειδών ατομικής φροντίδας. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση των τιμών στα είδη: κουρεία-κομμωτήρια,είδη ταξιδίου-λοιπά προσωπικά είδη.

2. Από τις μειώσεις των δεικτών:

α) Κατά 1,0% της ομάδας «Διαρκή αγαθά – Είδη νοικοκυριού και υπηρεσίες», λόγω μείωσης, κυρίως, των τιμών στα έπιπλα-καλύμματα δαπέδου, οικιακές συσκευές και οικιακές υπηρεσίες.
β) Κατά 2,2% της ομάδας «Υγεία», λόγω μείωσης, κυρίως, των τιμών των φαρμάκων και των ιατρικών, οδοντιατρικών και παραϊατρικών υπηρεσιών. Μέρος της μείωσης αυτής αντισταθμίστηκε από την αύξηση των τιμών των νοσοκομείων και κλινικών.
γ) Κατά 1,0% της ομάδας «Επικοινωνίες», λόγω μείωσης, κυρίως, των τιμών των τηλεφωνικών υπηρεσιών.
δ) Κατά 1,2% της ομάδας «Αναψυχή – Πολιτιστικές δραστηριότητες», λόγω μείωσης των τιμών του οπτικοακουστικού εξοπλισμού-υπολογιστών και των πολιτιστικών δραστηριοτήτων. Μέρος της μείωσης αυτής αντισταθμίστηκε από την αύξηση των τιμών των βιβλίων, γραφικής ύλης-σχολικών ειδών.
ε) Κατά 1,0% της ομάδας «Εκπαίδευση», λόγω μείωσης, κυρίως, των τιμών στα δίδακτρα ξένων γλωσσών, φροντιστηρίων και ΙΕΚ

Η μείωση του Γενικού Δείκτη Τιμών Καταναλωτή κατά 0,3% τον Μαϊο, σε σύγκριση με τον αντίστοιχο Δείκτη του Απριλίου προήλθε από τις ακόλουθες μεταβολές των δεικτών:

1. Από τις μειώσεις των δεικτών:
α) Κατά 0,1% της ομάδας «Στέγαση», λόγω μείωσης, κυρίως, των τιμών στα ενοίκια κατοικιών.
β) Κατά 0,9% της ομάδας «Υγεία», λόγω μείωσης, κυρίως, των τιμών των φαρμάκων και των ιατρικών, οδοντιατρικών και παραϊατρικών υπηρεσιών.
γ) Κατά 2,1% της ομάδας «Μεταφορές», λόγω μείωσης, κυρίως, των τιμών στα καύσιμα αυτοκινήτου(βενζίνη) και των τιμών στα αυτοκίνητα. Μέρος της μείωσης αυτής αντισταθμίστηκε από την αύξηση των τιμών στα εισιτήρια των αεροπλάνων.
δ) Κατά 0,1% της ομάδας «Ξενοδοχεία – Καφέ – Εστιατόρια», λόγω μείωσης, κυρίως, των τιμών στα εστιατόρια-ζαχαροπλαστεία-καφενεία.
2. Από τις αυξήσεις των δεικτών:
α) Κατά 0,4% της ομάδας «Διατροφή και μη αλκοολούχα ποτά, λόγω αύξησης, κυρίως, των τιμών στα είδη: φρούτα νωπά. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση των τιμών στις πατάτες νωπές.
β) Κατά 0,5% της ομάδας «Ένδυση και υπόδηση», λόγω αύξησης των τιμών των θερινών ειδών ένδυσης και υπόδησης.