Την προσωπική επαφή επιλέγουν οι καταναλωτές στην ασφάλιση

Ο ασφαλιστής και το φιλικό και επαγγελματικό περιβάλλον συνεχίζουν να αποτελούν τις δύο βασικότερες πηγές ενημέρωσης για ασφαλιστικά προϊόντα., αναφέρει έρευνα που διενήργησε πρόσφατα μεγάλη ασφαλιστική εταιρεία.
 
Όπως προκύπτει από τα αποτελέσματα της έρευνας, η ενημέρωση και στις δύο αυτές περιπτώσεις είναι και παθητική, αλλά και ενεργητική, ενώ στις πηγές ενημέρωσης περιλαμβάνονται επίσης οι τράπεζες ως παθητική μορφή ενημέρωσης, όπως και το internet ως ενεργητική μορφή ενημέρωσης.
 
Γενικότερα σε ότι αφορά τους ασφαλιστές, στην έρευνα επισημαίνεται ότι τόσο για τον ασφαλιστή της ασφαλιστικής εταιρείας, όσο και για τον ανεξάρτητο πράκτορα, ο ασφαλισμένος έχει την αίσθηση ότι διατηρεί μια προσωπική επαφή που φαίνεται να είναι ισχυρή και να δίνει την αίσθηση της φροντίδας και της εμπιστοσύνης, παρά το γεγονός ότι ο θεσμός της ιδιωτικής ασφάλισης δείχνει να διανύει περίοδο αμφισβήτησης λόγω πλημμελών συμπεριφορών.
 
Όσο για την επιλογή του ανεξάρτητου πράκτορα, φαίνεται να εμπεριέχει το πλεονέκτημα της «γνώσης» της ασφαλιστικής αγοράς και κατά συνέπεια της αγοράς του πλέον συμφέροντος ασφαλιστικού προγράμματος.
 
Σχετικά με τις τράπεζες, από την έρευνα προκύπτει πως το γεγονός ότι καταγράφονται ως μια αυθόρμητη πηγή ενημέρωσης αποτυπώνει την επιτυχημένη διείσδυσή τους στην ασφαλιστική συνείδηση του κοινού, ακόμη κι αν δεν έχουν μετουσιωθεί σε πρακτική αγοράς. Σε σχέση με τα ασφαλιστικά προϊόντα οι ασφαλισμένοι φέρονται να επιλέγουν τις τράπεζες για προγράμματα «μακράς διάρκειας» όπως τα αποταμιευτικά, τα συνταξιοδοτικά και για τα προγράμματα ασφάλισης κατοικιών λόγω της παροχής στεγαστικών δανείων.
 
Τέλος, οι δυνατότητες της direct ασφάλισης στην έρευνα αξιολογούνται ως εξής:
 
-         Το internet αποτελεί μια δεκτική πηγή ενημέρωσης για το κοινό, αλλά κυρίως για όσους είναι εξοικειωμένοι με τους ηλεκτρονικούς υπολογιστές, και ειδικότερα με τις αγορές μέσω διαδικτύου. Ωστόσο, το internet χρησιμοποιείται περισσότερο για ενημέρωση και λιγότερο για αγορές προϊόντων, με εξαίρεση ίσως τον κλάδο Ασφάλισης Αυτοκινήτων, όπου τελευταία παρατηρείται μια στροφή προς το διαδίκτυο.
-         Το τηλέφωνο αξιοποιείται δύσκολα από το κοινό για αγορές ασφαλιστικών προϊόντων. Αν κάποιος παράγοντας ενισχύει την πώληση από το τηλέφωνο είναι το οικονομικό όφελος που θα μπορούσε να έχει ο ασφαλισμένος.