Ασφαλιστική διαμεσολάβηση και κρίση

Εφαρμοσμένες προτάσεις και πρακτικές λύσεις για την αντιμετώπισή της κρίσης στην ασφαλιστική διαμεσολάβηση παρουσιάστηκαν στην Ημερίδα Ιδιωτικής Ασφάλισης, που πραγματοποιήθηκε στη Λάρισα στις 19 Απριλίου. Στην παρουσίαση του ΕΙΑΣ, ο κ. Ουζούνης, CEO της Ethos Media S.A., ανέφερε ότι η κρίση επηρεάζει τη δουλειά των ασφαλιστών, αλλά γεννά και σημαντικές ευκαιρίες: «Αν και η κρίση δημιουργεί ανασφάλεια σε ένα μεγάλο μέρος του πληθυσμού, εκεί βρίσκεται η ευκαιρία της ασφαλιστικής αγοράς: Τα δεδομένα αλλάζουν με την νέα εποπτική αρχή, τη Solvency II, την προστασία του καταναλωτή, τον κώδικα δεοντολογίας και τον εσωτερικό έλεγχο των εταιρειών. 

Οι σχέσεις σήμερα πρέπει να είναι προσανατολισμένες όχι στις πωλήσεις, αλλά στις μακροχρόνιες συμμαχίες με τους πελάτες. Η πυραμίδα της κλιμάκωσης πιστότητας των πελατών διαμορφώνεται ως εξής: υποψήφιος αγοραστής – αγοραστής – πελάτης – συνήγορος – συνέταιρος. Γιατί θεμέλιο για την ανάπτυξη της επιχειρηματικής δραστηριότητας είναι ο πελάτης. Από έρευνες προκύπτει ότι το κόστος απόκτησης νέων πελατών μπορεί να είναι 5 φορές υψηλότερο από εκείνο της διατήρησης των ήδη υπαρχόντων και ότι η απόδοση επένδυσης στους υπάρχοντες πελάτες μπορεί να είναι από 3 έως 7 φορές μεγαλύτερη απ’ ό,τι στους πιθανούς πελάτες. Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις του ΕΙΑΣ, η ασφαλιστική αγορά θα γνωρίσει σημαντικές εξελίξεις από το 2010 έως το 2020. Προβλέπεται: 1. αυστηρότερη εποπτεία φορέων και πρακτικών στο τραπεζικό, ασφαλιστικό και χρηματοοικονομικό τομέα, 2. εγκατάσταση, συντήρηση και λειτουργία του νέου κανονιστικού πλαισίου Solvency II, 3. Οριστική ανατροπή του ισοζυγίου κοινωνικής/ιδιωτικής ασφάλισης υπέρ της δεύτερης. 

Ο σημερινός ασφαλιστής δεν πρέπει να στοχεύει στην πώληση της ασφάλειας αλλά στο να παρέχει την ασφάλεια που χρειάζεται ο πελάτης του για να μπορεί να δημιουργήσει και να εξασφαλίσει τα δικά του όνειρα».