Νέα προϊόντα υγείας ζητούν οι καταναλωτές

«Ένα ασφαλιστικό προϊόν υγείας σήμερα, αν και «ενισχύεται»  λόγω της κατάστασης της Δημόσιας Υγείας και Ασφάλισης, θα πρέπει να περιέχει άμεσα αναγνωρίσιμο ανταποδοτικό όφελος της δαπάνης αγοράς του, όπως check up, ιατρικές εξετάσεις, ώστε να καταστεί περισσότερο ελκυστικό στον υποψήφιο ασφαλισμένο».

Το προαναφερόμενο συμπέρασμα προκύπτει από έρευνα αγοράς την οποία διενήργησε πρόσφατα η MRB για λογαριασμό μεγάλης ασφαλιστικής εταιρείας. Από την ίδια έρευνα προκύπτει σαφώς ότι η σημερινή συγκυρία της οικονομικής κρίσης προσανατολίζει σημαντικά σε πιο εκλογικευμένες συμπεριφορές και σε διαδικασία εξορθολογισμού των δαπανών, ενώ φαίνεται να έχει επηρεάσει τη στάση του κοινού απέναντι στην Ιδιωτική Ασφάλιση Υγείας σε ζητήματα που έχουν να κάνουν με την αναγκαιότητα και την προτεραιότητα των εν λόγω υπηρεσιών.

Σύμφωνα πάντα με την έρευνα της MRB, εν μέσω κρίσης αναδεικνύονται ανάγκες νέων «πειστικών»  προϊοντικών επιχειρημάτων -χαρακτηριστικών, ώστε το «σχετικά αποστασιοποιημένο» κοινό να επαναπροσδιοριστεί ενεργητικά απέναντι στη σύναψη συμβολαίου υγείας.

Ενδιαφέρον έχουν όμως και οι αναφορές που γίνονται από την MRB για το πώς μεταλλάσσονται οι απόψεις ανδρών και γυναικών για τα ασφαλιστικά προϊόντα κατά τη διάρκεια της κρίση.

Ειδικότερα, το ανδρικό κοινό φαίνεται να αισθάνεται μεγαλύτερη οικονομική ανασφάλεια λόγω της οικονομικής κρίσης και γενικά να έχει μπει σε μια διαδικασία εξορθολογισμού των δαπανών. Σαν αποτέλεσμα, υπάρχει αμφιβολία εάν η Ιδιωτική Ασφάλιση σήμερα είναι αναγκαιότητα και όχι «πολυτέλεια» σε σχέση με τις λοιπές προτεραιότητες.

Όσο για το γυναικείο κοινό, το συναισθηματικό κριτήριο υπερισχύει στις επιλογές του, με αποτέλεσμα να αισθάνεται περισσότερο την αναγκαιότητα ασφάλισης στον τομέα της υγείας.

Τέλος, στο πλαίσιο της έρευνας αναζητήθηκαν τα κίνητρα για τη σύναψη ασφαλιστηρίου συμβολαίου, αλλά και τα αντικίνητρα που οδηγούν πολλούς ασφαλισμένους να διακόψουν τα συμβόλαιά τους, και υποψηφίους ασφαλισμένους να μην ασφαλιστούν.
Ως κίνητρα λοιπόν αναφέρονται η σταδιακή κατάρρευση του ΕΣΥ και των Ταμείων, η αντιλαμβανόμενη προστιθέμενη αξία της ασφάλισης υγείας, η δυνατότητα stand alone ασφάλισης υγείας (χωρίς άλλες ασφαλίσεις Ζωής και Επένδυσης) και η εξασφάλιση της υγείας των παιδιών.

Ως αντικίνητρα σχολιάζονται η ρευστότητα του οικονομικού περιβάλλοντος και το αβέβαιο μέλλον της χώρας, το άγχος της οικονομικής δέσμευσης, η αίσθηση υψηλού κόστους, οι συνεχείς αυξήσεις των ασφαλίστρων, ο αμφισβητούμενος χαρακτήρας της επένδυσης (θα πάρω πίσω αυτό που πληρώνω;) και οι φήμες βελτιώσεων στη Δημόσια Υγεία μέσω των μεταρρυθμίσεων (ΕΟΠΥΥ).