Σχέδια προστίμων για τα ανασφάλιστα

Αφαίρεση της άδειας του οδηγού και της άδειας κυκλοφορίας του οχήματος για δέκα ημέρες με πράξη της Αστυνομίας, προβλέπει το σχέδιο του υπουργείου Οικονομικών για τα ανασφάλιστα οχήματα που κυκλοφορούν στην ελληνική αγορά, ο αριθμός των οποίων εκτιμάται ότι προσεγγίζει το 1 ή το 1,5 εκατομμύριο.

Σύμφωνα με το σχετικό σχέδιο οι κυρώσεις θα επιβάλλονται επί τω αυστηρότερω σε περίπτωση πρόκλησης τροχαίου ατυχήματος, με αφαίρεση της άδειας και των πινακίδων για δύο χρόνια, που μπορεί να φτάσει τα τρία χρόνια σε περίπτωση υποτροπής.

Η διάταξη προβλέπει επίσης χρηματικό πρόστιμο υπέρ του Επικουρικού Κεφαλαίου ίσο με 1.000 ευρώ για τα λεωφορεία και τα φορτηγά δημόσιας χρήσης, 500 ευρώ για τα επιβατηγά και άλλα οχήματα και 250 ευρώ για τα δίκυκλα.

Η ρύθμιση αυτή αναμένεται να πάρει τη μορφή νομοθετικής πράξης από τη νέα κυβέρνηση, καθώς τόσο η Τράπεζα της Ελλάδος όσο και η αρμόδια γενική διεύθυνση του υπουργείου Οικονομικών έχουν καταλήξει στη σχετική λύση, που προϋποθέτει τη σύζευξη των στοιχείων του Κέντρου Πληροφοριών της Ένωσης Ασφαλιστικών Εταιρειών και της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων για τη διασταύρωση των ασφαλισμένων οχημάτων και των οχημάτων με άδεια κυκλοφορίας.

Η διασταύρωση των στοιχείων θα επιτρέψει τον ακριβή εντοπισμό των οχημάτων που έχουν άδεια κυκλοφορίας και κυκλοφορούν ανασφάλιστα. Οι κάτοχοι τους θα κληθούν από τη ΓΓΠΣ σε χρονικό διάστημα οκτώ ημερών να ασφαλίσουν το αυτοκίνητό τους, καταβάλλοντας μάλιστα παράβολο 250 ευρώ υπέρ του Ελληνικού Δημοσίου. 

Μετά την έκδοση του ασφαλιστηρίου συμβολαίου η ασφαλιστική επιχείρηση οφείλει να ενημερώνει άμεσα το Κέντρο Πληροφοριών, το οποίο με τη σειρά του θα ενημερώνει τη ΓΓΠΣ. Σε περίπτωση που ο ασφαλισμένος διαθέτει ασφαλιστική κάλυψη, οφείλει επίσης να απευθυνθεί στην ασφαλιστική επιχείρηση, επισημαίνοντας τη λανθασμένη εμφάνισή του ως ανασφάλιστου.

Με τον τρόπο αυτό το υπουργείο Οικονομικών θεωρεί ότι θα εντοπίσει τα οχήματα, που δεν οφείλουν να διαθέτουν ασφαλιστική κάλυψη, όπως είναι τα οχήματα της Αστυνομίας, του Στρατού, τα διπλωματικά αυτοκίνητα κ.α.

Ο ακριβής αριθμός των αυτοκινήτων που δεν έχουν υποχρέωση ασφαλιστικής κάλυψης, παραμένει άγνωστος και ερμηνεύει και τη μεγάλη ψαλίδα που έχει εντοπιστεί μεταξύ του αριθμού των οχημάτων που εντοπίστηκε από τη βάση δεδομένων του Κέντρου 

Πληροφοριών και τη βάση δεδομένων του υπουργείου Μεταφορών. Η σύζευξη των δύο αρχείων έδειξε ότι 2 εκατομμύρια περίπου αυτοκίνητα δεν είναι ασφαλισμένα και εκτός από αυτά που είναι δημόσιας χρήσης ένας σημαντικός αριθμός που υπολογίζεται στις 400.000 περίπου είναι αυτά, των οποίων οι κάτοχοί τους έχουν καταθέσει τις πινακίδες κυκλοφορίας.