Θεσσαλία: Προσαρμογή στις νέες προκλήσεις της ασφαλιστικής αγοράς

Περισσότερα από 200 άτομα, υψηλόβαθμα στελέχη ασφαλιστικών επιχειρήσεων, διαμεσολαβούντα πρόσωπα και εκπρόσωποι των συλλογικών τους οργάνων, καταναλωτές (ιδιώτες και εκπρόσωποι του επιχειρηματικού χώρου), δημοσιογράφοι, κ.α. παρακολούθησαν την Ημερίδα Ιδιωτικής Ασφάλισης που πραγματοποιήθηκε στη Λάρισα στις 19 Απριλίου.

Οι συμμετέχοντες είχαν τη δυνατότητα να ενημερωθούν για την αξία της ασφάλισης, να συνειδητοποιήσουν τους κινδύνους που υφίστανται και να γνωρίσουν τα προσφερόμενα από τις εταιρίες σύγχρονα ασφαλιστήρια, που απαντούν στις πραγματικές ανάγκες των καταναλωτών, ιδιωτών και επιχειρήσεων.

Στην ημερίδα συνδυάστηκαν με απόλυτη επιτυχία διαδραστικές συζητήσεις στους ακόλουθους βασικούς θεματικούς άξονες που εστίασαν στα παρακάτω ζητήματα:

-          Ασφαλιστική Διαμεσολάβηση & Κρίση: Εφαρμοσμένες προτάσεις & πρακτικές λύσεις για την αντιμετώπισή της.

-          Νέα προϊόντα κλάδου Ζωής, Σύνταξης και Υγείας. (Τα χαρακτηριστικά των νέων συνταξιοδοτικών προγραμμάτων, εγγυημένες αποδόσεις ή επενδυτικό ρίσκο, επιλογές και δυνατότητες στην λήξη, εναλλακτικές προτάσεις, προγράμματα υγείας, οι νέες τάσεις, ισόβια ή ετησίως ανανεούμενα προγράμματα, σχέσεις με ταμεία κοινωνικής ασφάλισης και συνεργαζόμενα νοσοκομεία, συνδρομητικά και εκπτωτικά προγράμματα.)

-          Νέα προϊόντα ασφάλισης ιδιωτικής περιουσίας και επαγγελματικών ευθυνών. (Περιουσία, κατοικία, επιχείρηση, σκάφη κ.α., αυτοκίνητο, αστικές ευθύνες)

-          Η συμβολή της ασφάλισης στην ανάπτυξη της θεσσαλικής αγοράς: Ευκαιρίες και Προβλήματα. (Αποτύπωση της τοπικής ασφαλιστικής αγοράς, η συνεργασία των διαμεσολαβούντων με τους τοπικούς φορείς, οι ανάγκες των θεσσαλικών επιχειρήσεων και οι προσφορότεροι τρόποι κάλυψής τους).

Τα πάνελ απαρτίζονταν από υψηλού επιπέδου ομιλητές, εκπροσώπους φορέων, διακεκριμένα στελέχη της ασφαλιστικής αγοράς και εκπροσώπους των χορηγών του συνεδρίου, ενώ οι χορηγοί και οι διοργανωτές συνεργάστηκαν στενά προκειμένου να εξασφαλίσουν ένα κοινό υψηλής ποιότητας.

Ουζούνης Κωνσταντίνος, CEO, Ethos Media S.A.Ουζούνης Κωνσταντίνος, CEO, Ethos Media S.A.

 O  κ. Κωνσταντίνος Ουζούνης, CEΟ της διοργανώτριας εταιρίας Ethos Media S.A., καλωσόρισε το κοινό και παρουσίασε συνοπτικά τις δραστηριότητες της εταιρίας καθώς και τον προγραμματισμό ασφαλιστικών ημερίδων και επιχειρηματικών συνεδρίων της Ethos Media S.A για το 2012.

O κ. Ουζούνης αναφέρθηκε, επίσης, στα θέματα που θα εξεταστούν, στην Ασφαλιστική Ημερίδα, όπως: η ασφαλιστική διείσδυση και η διείσδυση του ασφαλιστικού προϊόντος. «Στόχος της ημερίδας», όπως είπε «είναι να προσφέρει ιδέες και συμβουλές στον Έλληνα ασφαλιστικό σύμβουλο ή πράκτορα προκειμένου να γίνει περισσότερο αποτελεσματικός στην εργασία του, αλλά και να αναδειχθεί η αξία της ιδιωτικής ασφάλισης, ιδιαίτερα στην εποχή μας, στην οποία τίποτε δεν είναι δεδομένο».

 Κλείνοντας ο κ. Ουζούνης, ευχαρίστησε θερμά την Carglass που συμμετείχε ως Μέγας Χορηγός της εκδήλωσης καθώς και τους χορηγούς Chartis και PK Data.

Η Ημερίδα πραγματοποιήθηκε με την ευγενική υποστήριξη πλήθος φορέων όπως: την Περιφέρεια Λάρισας, τον Δήμο Λαρισαίων, τους ΣΕΜΑ, ΠΣΑΣ, ΠΣΣΑΣ, ΠΟΑΔ, το Επιμελητήριο Λάρισας, τον Σύνδεσμο Θεσσαλικών Επιχειρήσεων και Βιομηχανιών, τον Σύλλογο Επαγγελματιών Ασφαλιστών Νομού Λάρισας και την Ένωση Ασφαλιστικών Πρακτόρων Κεντρικής Ελλάδος.

Στο χαιρετισμό που απηύθυνε ο κ. Κωνσταντίνος Αγοραστός, Περιφερειάρχης Θεσσαλίας αναφέρθηκε στις δύσκολες εποχές και στιγμές που αντιμετωπίζει η χώρα και στην ανάγκη των ασφαλιστικών προϊόντων για προσαρμογή στις νέες προκλήσεις, προκειμένου να  καλύψουν τις νέες ανάγκες που προκύπτουν.

Ο κ. Σωτήριος Γιαννακόπουλος, Πρόεδρος Επιμελητηρίου Λάρισας μίλησε για την δύσκολη κατάσταση που αντιμετωπίζουν οι επιχειρηματίες του Νομού Λάρισας και ότι είναι αναγκαίο να καταφέρουν να αντεπεξέλθουν για να υπάρξουν μετά. Αναφέρθηκε, επίσης, στο σημαντικό ρόλο της εξωστρέφειας που πρέπει να υιοθετήσουν οι σημερινές επιχειρήσεις και στη συνέπεια των ασφαλιστικών εταιριών Κωνσταντίνος Αγοραστός, Περιφερειάρχης Θεσσαλίας απέναντι στους πελάτες τους και στα συμβόλαια που συνάπτουν μαζί τους.

Ο κ. Απόστολος Δοντάς, Πρόεδρος του Συνδέσμου Θεσσαλικών Επιχειρήσεων και Βιομηχανιών, μίλησε για τον ρόλο της Ιδιωτικής Ασφάλισης σήμερα και την σημαντική συμβολή της, στην διατήρηση της κοινωνικής συνοχής αφού διασφαλίζει σε μεγάλο βαθμό τη σταθερότητα στο οικονομικό και κοινωνικό περιβάλλον. Ο κ. Δοντάς συμπλήρωσε ακόμα τα εξής: «Με την παροχή μεγάλων αποζημιώσεων και αποκαταστάσεων κάθε είδους ζημιών, η ιδιωτική ασφάλιση υποστηρίζει πολλές οικονομικές και επιχειρηματικές δραστηριότητες. Είναι γεγονός ότι παρά την μεγάλη συνεισφορά του ασφαλιστικού κλάδου στη οικονομική και κοινωνική ζωή της χώρας μας, απομένουν πολλά να γίνουν ώστε να αναπτυχθεί περαιτέρω η ασφαλιστική συνείδηση στην Ελλάδα και να φτάσει στα αντίστοιχα επίπεδα της Ευρώπης. Ο εκσυγχρονισμός και η ορθή τήρηση των κανόνων λειτουργίας της αγοράς και  η διασφάλιση του υγιούς ανταγωνισμού μπορούν να συμβάλλουν στη δημιουργία μιας αξιόπιστης αγοράς με λαμπρές προοπτικές. 

Σε ένα τέτοιο πλαίσιο, η ιδιωτική ασφάλιση μπορεί να παίξει έναν σημαντικό ρόλο˙να αποτελέσει τον τρίτο πυλώνα στήριξης του συστήματος κοινωνικής ασφάλισης λειτουργώντας συμπληρωματικά προς τα κύρια και επικουρικά ταμεία. Έχω την πεποίθηση Σωτήριος Γιαννακόπουλος, Πρόεδρος Επιμελητηρίου Λάρισας πως τα επόμενα χρόνια, οι ιδιωτικές ασφαλιστικές εταιρίες θα διαδραματίσουν δυναμικό ρόλο στην εθνική μας οικονομία και θα μπορούν να αυξήσουν την εθνική αποταμίευση, να οδηγήσουν σε μια καλύτερη κατανομή των πόρων και να συμβάλλουν στην οικονομική ανάπτυξη της πατρίδας μας. Θα ήθελα ακόμα να υπογραμμίσω ότι κάτω από τις συνθήκες της διαδικασίας της παγκοσμιοποίησης και του διεθνισμού, οι επιχειρηματικές πρωτοβουλίες και ιδιαίτερα αυτές που θεωρούνται «υψηλού ρίσκου», θα ήταν λιγότερες αν οι επιχειρηματίες δεν είχαν την προστατευτική δικλείδα των ασφαλειών».

Ο κ. Δημήτρης Παπανικολάου, Πρόεδρος της Ένωσης Ασφαλιστικών Πρακτόρων Κεντρικής Ελλάδος, αναφέρθηκε στις δύσκολες καταστάσεις, λόγω κρίσης, που αντιμετωπίζει ο ασφαλιστικός κλάδος όπως το κλείσιμο ασφαλιστικών εταιριών, την αποχώρηση ασφαλιστικών επαγγελματιών, την μείωση των προμηθειών, και την αυστηρή λειτουργία των κανόνων του Τειρεσία που προβλέπει αποκλεισμό από το επάγγελμα για ποσό 5.000 ευρώ. «Λόγω της δύσκολης οικονομικής κατάστασης, οφείλουμε όλοι οι ασφαλιστικοί διαμεσολαβητές να ενώσουμε τις δυνάμεις μας για να αντεπεξέλθουμε και να επιβιώσουμε». Ο κ. Παπανικολάου προτείνει να εφαρμοστεί το σύστημα του Τειρεσία όχι μόνο στους Ασφαλιστικούς Πράκτορες αλλά και στις ίδιες τις ασφαλιστικές εταιρίες.

Ο κ. Μωυσής Μανουάχ, Γενικός Γραμματέας Συλλόγου Επαγγελματιών Ασφαλιστών Ν. Λάρισας τόνισε ότι «Η σημερινή ημερίδα αποτελεί σημαντική προσπάθεια που τείνει να γίνει θεσμός γιατί καλλιεργεί την ασφαλιστική συνείδηση και αντίληψη και την αλλαγή νοοτροπίας-κάτι το οποίο αποτελεί και το ζητούμενο. Επίσης, αναδεικνύει τα προβλήματα και τους προβληματισμούς των επαγγελματιών των ασφαλιστικών εταιριών και προβάλλει τις αρχές μια δυναμικής αγοράς. Σήμερα, η συγκυρία είναι κρίσιμη για τον τόπο καθώς λάθη και παραλήψεις των τελευταίων τριάντα ετών, οδήγησαν την ελληνική οικονομία ένα βήμα πριν το χείλος του γκρεμού. 

Απόστολος Δοντάς, Πρόεδρος του Συνδέσμου Θεσσαλικών Επιχειρήσεων και ΒιομηχανιώνΗ δημοσιονομική κρίση και η παρατεταμένη ύφεση που βιώνουμε, απορρόφησαν την προσοχή μας από θέματα μείζονος σημασίας τα οποία έχουν υποχωρήσει αισθητά στην πολιτική ατζέντα. Ένα από αυτά, αφορούν στο ασφαλιστικό: Ο πρώτος πυλώνας και η σχέση του με τον δεύτερο πυλώνα, οι καθυστερήσεις και οι παραλήψεις από πλευράς της πολιτείας και της Τράπεζας της Ελλάδας σε έναν τομέα αρωγό για το ασφαλιστικό σύστημα, αποτέλεσαν τροχοπέδη στην ανάπτυξη του. 

Η αφαίρεση κινήτρων και φοροαπαλλαγών για τους ασφαλισμένους, μόνο καταστροφικά αποτελέσματα μπορεί να έχει για τον εθνικό προϋπολογισμό αλλά και για όλο το σύστημα υγείας. Ας μείνουμε, λοιπόν, με την ελπίδα ότι δεν θα επαναληφθούν τα ολέθρια λάθη του παρελθόντος  και θα οδηγηθεί ο κλάδος στο σωστό του προορισμό. Τελειώνοντας, θα ήθελα να αναφέρω ότι οι άνθρωποι συσπειρώνονται και γίνονται μία ομάδα προασπίζοντας τα κοινά τους συμφέροντα. Έτσι, λοιπόν, και τώρα είναι περισσότερο αναγκαία η συμμετοχή όλων μας στα συλλογικά όργανα του κλάδου μας».

Δημήτρης Παπανικολάου, Πρόεδρος της Ένωσης Ασφαλιστικών Πρακτόρων Κεντρικής ΕλλάδοςΟυζούνης Κωνσταντίνος, CEO, Ethos Media S.A.
Ασφαλιστική Διαμεσολάβηση & Κρίση: Εφαρμοσμένες προτάσεις & πρακτικές λύσεις για την αντιμετώπισή της.

Στην παραπάνω παρουσίαση του ΕΙΑΣ, ο κ. Ουζούνης ανέφερε ότι η κρίση επηρεάζει την δουλειά των ασφαλιστών αλλά γεννά και σημαντικές ευκαιρίες: «Αν και η κρίση δημιουργεί ανασφάλεια σε ένα μεγάλο μέρος του πληθυσμού, εκεί βρίσκεται η ευκαιρία της ασφαλιστικής αγοράς: Τα δεδομένα αλλάζουν με την νέα εποπτική αρχή, τη solvency II, την προστασία του καταναλωτή, τον κώδικα δεοντολογίας και τον εσωτερικό έλεγχο των εταιριών.

Οι σχέσεις σήμερα πρέπει να είναι προσανατολισμένες όχι στις πωλήσεις αλλά στις μακροχρόνιες συμμαχίες με τους πελάτες. Η πυραμίδα της κλιμάκωσης πιστότητας των πελατών διαμορφώνεται ως εξής: υποψήφιος αγοραστής – αγοραστής –πελάτης – συνήγορος – συνέταιρος. Γιατί θεμέλιο για την ανάπτυξη της επιχειρηματικής δραστηριότητας είναι ο πελάτης. Από έρευνες Μωυσής Μανουάχ, Γενικός Γραμματέας Συλλόγου Επαγγελματιών Ασφαλιστών Ν. Λάρισας προκύπτει ότι το κόστος απόκτησης νέων πελατών μπορεί να είναι 5 φορές υψηλότερο από εκείνο της διατήρησης των ήδη υπαρχόντων και ότι η απόδοση επένδυσης στους υπάρχοντες πελάτες μπορεί να είναι 3 έως 7 φορές μεγαλύτερη απ’ ότι στους πιθανούς πελάτες. 

Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις του ΕΙΑΣ, η ασφαλιστική αγορά θα γνωρίσει σημαντικές εξελίξεις από το 2010-2020. Προβλέπεται: 1. αυστηρότερη εποπτεία φορέων και πρακτικών στο τραπεζικό, ασφαλιστικό και χρηματοοικονομικό τομέα, 2. εγκατάσταση, συντήρηση και λειτουργία του νέου κανονιστικού πλαισίου Solvency II, 3. Οριστική ανατροπή του ισοζυγίου κοινωνικής/ ιδιωτικής ασφάλισης υπέρ της δεύτερης.

Ο σημερινός ασφαλιστής δεν πρέπει να στοχεύει στην πώληση της ασφάλειας αλλά στο να παρέχει την ασφάλεια που χρειάζεται ο πελάτης του για να μπορεί να δημιουργήσει και να εξασφαλίσει τα δικά του όνειρα». 

Παναγιώτης Κατσαϊδώνης, Γενικός Διευθυντής της PK DATA

Ο κ. Παναγιώτης Κατσαϊδώνης, Γενικός Διευθυντής της PK DATA, αναφέρθηκε στα εργαλεία της ασφαλιστικής διαμεσολάβησης τα Παναγιώτης Κατσαϊδώνης, Γενικός Διευθυντής της PK DATAοποία αυξάνουν τη παραγωγικότητα. 

Στη συγκεκριμένη περίπτωση αναφέρθηκε στη πληροφορική η οποία μπορεί να αναδείξει την ποιότητα, την αμεσότητα και την ταχύτητα. Η κοινότητα της ασφαλιστικής αγοράς, δυστυχώς και έχει υιοθετήσει σε μικρό βαθμό τις νέες τεχνολογίες με αποτέλεσμα να μειώνεται η αποτελεσματικότητα και η ποιότητα άσκησης του ασφαλιστικού επαγγέλματος. 

Η πληροφορική προσφέρει σήμερα σημαντικές πλατφόρμες προσαρμοσμένες στο επάγγελμα του ασφαλιστή με σημαντικά μικρό κόστος. Ο κ. Παναγιώτης Κατσαϊδώνης, ανέλυσε ενδελεχώς το τρόπο λειτουργίας τέτοιων συστημάτων πληροφορικής (software) και αναφέρθηκε στην σημασία εφαρμογής τους.

Πάνελ I

Στο πρώτο πάνελ με θέμα «Νέα προϊόντα κλάδου Ζωής, Σύνταξης και Υγείας» συμμετείχαν οι κ.κ.  Νίκος Κεχαγιάογλου, Διευθύνων Σύμβουλος, Κ-2 Μεσίτες Ασφαλίσεων, Αναστάσιος Κούτσικος, Διευθυντής Υποκαταστήματος Λάρισας, International Life, Σωτήρης Ντούμας, Προϊστάμενος Πωλήσεων και Marketing, Ιασώ Θεσσαλίας και  Γιώργος Φουφόπουλος, Επιθεωρητής Εθνικής Ασφαλιστικής.

Ο κ. Φουφόπουλος είπε ότι «Τα ελληνικά συνταξιοδοτικά προγράμματα έχουν δύο βασικά πλεονεκτήματα. Το πρώτο αφορά τα πολύ χαμηλά ασφάλιστρα και το δεύτερο πλεονέκτημα αφορά τις υψηλότερες εγγυήσεις αποδόσεων σε σχέση με την ΕΕ. Βάσει των δύο παραπάνω χαρακτηριστικών, ο Έλληνας καταναλωτής, έχει μεγαλύτερο όφελος να ασφαλιστεί για σύνταξη σε σχέση με τον μέσο Ευρωπαίο καταναλωτή. Δεδομένων των μειώσεων που θα υποστούν οι συντάξεις, προβλέπεται ότι εντός των επόμενων ετών (από το 2015-2020) η ιδιωτική σύνταξη θα λειτουργεί συμπληρωματικά κατά 50% της κύριας κρατικής σύνταξης. Μάλιστα, σήμερα ο ασφαλισμένος έχει το δικαίωμα της επιλογής αν επιθυμεί να πάρει να χρήματα που έχει καταβάλλει στην ασφαλιστική εταιρία, είτε εφάπαξ, είτε σε μηνιαία βάση είτε και τα δύο.

Ο κ. Κεχαγιάογλου μίλησε για το ζήτημα της απώλειας εμπιστοσύνης και πως το βιώνει η ασφαλιστική αγορά λόγω των υποθέσεων ΑΣΠΙΣ και Commercial Value. Συγκεκριμένα, σήμερα η ασφαλιστική βιομηχανία είναι η μεγαλύτερη βιομηχανία του κόσμου. Παράγει 4,4 τρισεκατομμύρια δολάρια, δηλαδή 8% του παγκόσμιου ΑΕΠ και καταβάλλει αποζημιώσεις 3,6 τρισεκατομμύρια δολάρια το χρόνο που σημαίνει ότι συμβάλλει στην οικονομική σταθερότητα όλων των πολιτισμένων χωρών του κόσμου. Αυτό είναι ένα πολύ σημαντικό χαρακτηριστικό της παγκόσμιας ασφαλιστικής αγοράς και θα πρέπει στην Ελλάδα να εκδηλώνεται αυτή η εξωστρέφεια της ασφαλιστικής αγοράς. O κ. Κεχαγιάογλου επίσης τόνισε ότι στην Ελλάδα, η ασφαλιστική αγορά στηρίζεται κυρίως από τις ασφάλειες των αυτοκινήτων και τα υπόλοιπα αποτελούν «υποπροϊόντα», ενώ θα έπρεπε να συμβαίνει ακριβώς το αντίθετο. Σήμερα, δηλαδή αντί  ο έλληνας καταναλωτής να  ασχοληθεί με την ασφάλιση της ζωής του, ασχολείται με την ασφάλιση αυτοκινήτου. Αυτό πρέπει, λοιπόν να αλλάξει.

Ο κ. Ντούμας αναφέρθηκε στα κλειστά  ενοποιημένα νοσήλια που αποτελούν μία σημαντική εξέλιξη στον τομέα της υγείας. Πρόκειται για ένα ποσό το οποίο καταβάλει το κράτος σε ιδιωτικά και δημόσια ιδρύματα για την νοσοκομειακή περίθαλψη του ασθενούς. Η νέα αυτή καινοτομία συμβάλλει στη μείωση του κόστους για τον καταναλωτή-ασθενή, ιδιαίτερα γι αυτόν που νοσηλεύεται σε ιδιωτικά ιδρύματα.

Ο κ. Κεχαγιάογλου συμπλήρωσε ότι «ο διαμεσολαβητής πρέπει αλλάξει προσανατολισμό πώλησης (ξεφεύγοντας από τη μεμονωμένη πώληση ασφάλιστρων για αυτοκίνητα) και να προωθήσει σήμερα προϊόντα που καλύπτουν τις πραγματικές ανάγκες του Έλληνα καταναλωτή, όπως αυτά της υγείας και της σύνταξης. Τα προγράμματα ασφάλισης αυτοκινήτων δεν αποτελούν αντικείμενο επιχειρηματικής έμπνευσης. Επειδή, τα προγράμματα για το αυτοκίνητο παρέχουν  ένα ικανοποιητικό εισόδημα στον ασφαλιστή, γι αυτό το λόγο ο ασφαλιστής  έχει εστιάσει σε αυτή τη πώληση. Θα πρέπει λοιπόν να αλλάξουμε και να προωθήσουμε τα προϊόντα που ολοκληρώνουν το παζλ των ασφαλιστικών αναγκών του πελάτη- οποίος σήμερα μένει χωρίς κρατική μέριμνα σε ότι αφορά τη σύνταξή του και την περίθαλψή του».

Ο κ. Κούτσικος, Διευθυντής Υποκαταστήματος Λάρισας της International Life αναφέρθηκε στο ζήτημα της υγείας: «Παλαιότερα υπήρχαν και υπάρχουν προγράμματα υγείας που κάλυπταν απεριόριστα Α’ θέση. Αυτό όμως που ενδιαφέρει τον πελάτη είναι να γιατρευτεί και όχι να έχει παροχές Α θέσης. Αυτά τα προγράμματα με την πάροδο του χρόνου ήταν ακριβότερα και είναι τα μόνα προγράμματα υγείας που αναπροσαρμόζονται με την ηλικία του πελάτη. Στη συνέχεια, οι ασφαλιστικές εταιρίες ερεύνησαν το θέμα και έβγαλαν προγράμματα πιο προσιτά τα οποία λειτουργούν συμπληρωματικά με τις κρατικές παροχές υγείας και εξασφαλίζουν 100% τις ανάγκες του πελάτη. Άρα σήμερα υπάρχει για το κάθε καταναλωτή το κατάλληλο συμβόλαιο το οποίο είναι μεν προσιτό και προσφέρει ουσιαστική νοσοκομειακή & ιατρική περίθαλψη. 

Ο κ. Ντούμας μίλησε για μία σύγχρονη νοσοκομειακή μονάδα, το ΙΑΣΩ Θεσσαλίας. Πρόκειται για μια επένδυση 80 εκατομμυρίων ευρώ η οποία προσφέρει υψηλής ποιότητας υπηρεσίες στους ασθενείς. 

Κατερίνα Μαυροπούλου, Υπεύθυνη Υποστήριξης Δικτύου

Η κα Κατερίνα Μαυροπούλου, Υπεύθυνη Υποστήριξης Δικτύου Καταστημάτων Carglass της Περιφέρειας, παρουσίασε τις υπηρεσίες που προσφέρει στους πελάτες της η εταιρία. Συγκεκριμένα, η Carglass διαθέτει 96 καταστήματα από τα οποία τα 16 είναι εταιρικά και τα 80 καταστήματα ανήκουν σε συνεργάτες. Επίσης, διαθέτει έναν μεγάλο στόλο από κινητά συνεργεία τα οποία δεν διαφέρουν σε τίποτα από ένα κατάστημα. Η εταιρία παρέχει στους συνεργάτες εκπαίδευση και σύγχρονα μέσα ούτως ώστε η οποία της εργασίας να είναι εφάμιλλη με την ποιότητα των εταιρικών καταστημάτων. Το άρτια εκπαιδευμένο προσωπικό της Carglass παρέχει εξυπηρέτηση 24ώρες το 24ωρο, παρέχονται κινητές μονάδες χωρίς έξτρα οικονομική επιβάρυνση, γραπτή εγγύηση για την πιστοποίηση κρυστάλλων καθώς και εγγύηση εργασίας και άλλα. Η Carglass έχει 97% ευχαριστημένους πελάτες.

 Πάνελ II

Το δεύτερο πάνελ με θέμα: Νέα προϊόντα ασφάλισης ιδιωτικής περιουσίας και επαγγελματικών ευθυνών αποτελείται από τους κ.κ. .κ. Θανάσης Μαργαριτόπουλος, Περιφερειακός Διευθυντής Κ. Ελλάδος Εθνικής Ασφαλιστικής και κ. Γιώργος Τάσσης, Διευθυντής Πωλήσεων, DAS Hellas και την κυρία Κατερίνα Μαυροπούλου, Υπεύθυνη Υποστήριξης Δικτύου Καταστημάτων της   Περιφέρειας, CarglassΘανάσης Μαργαριτόπουλος, Περιφερειακός Διευθυντής Κ. Ελλάδος Εθνικής Ασφαλιστικής και κ. Γιώργος Τάσσης, Διευθυντής Πωλήσεων, DAS Hellas και την κυρία Κατερίνα Μαυροπούλου, Υπεύθυνη Υποστήριξης Δικτύου Καταστημάτων της   Περιφέρειας, Carglass.

Ο κ. Τάσσης μίλησε για το περιεχόμενο του κλάδου της νομικής προστασίας. Συγκεκριμένα είπε τα εξής: «Η νομική προστασία καλύπτει τις δικαστικές δαπάνες και όχι μόνο τα έξοδα του δικαστηρίου αλλά ακόμα τα έξοδα δικηγόρων και δικαστικών αποφάσεων. Ο κλάδος της νομικής προστασίας απευθύνεται σε όλους (ιδιώτες και επιχειρηματίες). Ένα συχνό παράδειγμα κάλυψης νομικής προστασίας αφορά τις εργασιακές σχέσεις. 

Ο κ. Μαργαριτόπουλος μίλησε για τα προγράμματα ασφάλισης ιδιωτικής περιουσίας. Ένας ιδιώτης έχει τη δυνατότητα σήμερα να ασφαλίσει την κατοικία του ή την επιχείρησή του για φωτιά, για σεισμό, για απώλεια εισοδήματος, για διάρρηξη κ.α. Επίσης, ο κ. Μαργαριτόπουλος μίλησε για ασφάλιση φωτοβολταϊκών επί παντός ή μερικώς κινδύνου.

Η κα Κατερίνα Μαυροπούλου αναφέρθηκε στους λόγους (κλοπή, ατύχημα) για τους οποίους θα πρέπει κανείς να ασφαλίσει το αυτοκίνητό του για θραύση κρυστάλλων. Ο κ. Μαργαριτόπουλος συμπλήρωσε ότι η ιδιωτική ασφάλιση είναι ακόμα πιο αναγκαία σε περιόδους κρίσης ιδιαίτερα για τον επιχειρηματία ο οποίος δεν διαθέτει το κεφάλαιο να ξαναστήσει την επιχείρησή του σε περίπτωση ζημιάς ή απώλειας.Οι πανελίστες αναφέρθηκαν και στην ασφάλιση των αγροτικών προϊόντων. Σ’ αυτό τον τομέα, ο αγρότης έχει το δικαίωμα να ασφαλίσει το παραγόμενο προϊόν του σε καμία ασφαλιστική εταιρία παρά μόνο στον ΕΛΓΑ. Επίσης, οι πανελίστες μίλησαν για το όφελος των εξαγωγικών επιχειρήσεων που έχουν ασφαλίσει το προϊόν τους.

Πανελ III

Στο τρίτο και τελευταίο πάνελ με θέμα «Η συμβολή της ασφάλισης στην ανάπτυξη της θεσσαλικής αγοράς: Ευκαιρίες και Προβλήματα», συμμετέχουν οι κ.κ.  Απόστολος Δοντάς, Πρόεδρος Συνδέσμου Θεσσαλικών Επιχειρήσεων και Βιομηχανιών, Αναστάσιος Κολτσίδας, Ασφαλιστικός Διαμεσολαβητής, Πρόεδρος Συλλόγου Ασφαλιστικών Συμβούλων-Πρακτόρων Καρδίτσας, Δημήτρης Παπανικολάου, Πρόεδρος Ένωσης Ασφαλιστικών Πρακτόρων Κεντρικής Ελλάδος και ο Γιώργος Φουφόπουλος, Επιθεωρητής Εθνικής Ασφαλιστικής και η κα Ειρήνη Παπαϊωάννου, Πρόεδρος Ένωσης Ξενοδόχων Λάρισας.

κ.κ.  Απόστολος Δοντάς, Πρόεδρος Συνδέσμου Θεσσαλικών Επιχειρήσεων και Βιομηχανιών, Αναστάσιος Κολτσίδας, Ασφαλιστικός Διαμεσολαβητής, Πρόεδρος Συλλόγου Ασφαλιστικών Συμβούλων-Πρακτόρων Καρδίτσας, Δημήτρης Παπανικολάου, Πρόεδρος Ένωσης Ασφαλιστικών Πρακτόρων Κεντρικής Ελλάδος και ο Γιώργος Φουφόπουλος, Επιθεωρητής Εθνικής Ασφαλιστικής και η κα Ειρήνη Παπαϊωάννου, Πρόεδρος Ένωσης Ξενοδόχων ΛάρισαςΟ κ. Δοντάς ισχυρίστηκε ότι στο παρελθόν οι ασφαλιστικοί πράκτορες δεν προσέφεραν υπηρεσίες μόνο ασφαλιστικές αλλά και άλλες όπως για παράδειγμα χρηματοοικονομικές. Αυτό όμως έκρυβε πολλούς κινδύνους για τον επιχειρηματία και γινόταν λόγω της απουσίας εξειδίκευσης. Κατά τον κ. Δοντά, η περιοχή της Θεσσαλίας υστερεί από εξειδικευμένους και ικανούς ασφαλιστικούς πράκτορες.

Ο κ. Παπανικολάου διαφώνησε με τους ισχυρισμούς του κ. Δοντά και υποστήριξε ότι αυτά ήταν μεμονομένα περιστατικά από ανθρώπους που δεν ήταν επαγγελματίες της ασφαλιστικής αγοράς. Επίσης, ισχυρίστηκε ότι ο αριθμός των ασφαλιστικών πρακτόρων αρκεί για να καλύψει επαρκώς τις ασφαλιστικές ανάγκες της Θεσσαλικής αγοράς. Βέβαια, οι Τράπεζες στραγγάλιζαν τον κάθε επιχειρηματία και τον υποχρέωναν να ασφαλίζεται σε αυτές, είτε ήταν βιομήχανος, είτε ήταν αγρότης.

Ο κ. Φουφόπουλος τόνισε ιδιαίτερα το ζήτημα της εξειδίκευσης. Κατά την γνώμη του, δεν είναι αποτελεσματικό και εφικτό ο ίδιος ασφαλιστής να πουλάει όλα τα προϊόντα εξίσου καλά. Η κυρία Παπαϊωάννου αναφέρθηκε σε δυσάρεστα περιστατικά του παρελθόντος σε σχέση με τον τρόπο που ασκούσαν οι ασφαλιστές το επάγγελμά τους και συμπλήρωσε ότι ο ασφαλιστής οφείλει να συμβουλεύει και να δημιουργεί σχέσεις εμπιστοσύνης με τον πελάτη, να είναι ξεκάθαρος με τα ψιλά γράμματα των συμβολαίων ώστε να προστατεύεται ο πελάτης και να μην δημιουργούνται εκπλήξεις.

Ειδική αναφορά ωστόσο θα πρέπει να γίνει για τους χορηγούς πού με τη συμμετοχή τους συνέβαλλαν ουσιαστικά στην διεξαγωγή της Ημερίδας:

 Μεγάλος Χορηγός: Carglass

 Χορηγοί:Chartis, PK Data

 Υπό την αιγίδα: Περιφέρεια Θεσσαλίας, Δήμος Λαρισαίων, Σ.Ε.Μ.Α., Π.Ο.Α.Δ., Π.Σ.Α.Σ., Π.Σ.Σ.Α.Σ., Επιμελητήριο Λάρισας, Σύνδεσμος Θεσσαλικών Επιχειρήσεων και Βιομηχανιών, Ένωση Ασφαλιστικών Πρακτόρων Κεντρικής Ελλάδος και Σύλλογος Επαγγελματιών Ασφαλιστών Ν. Λάρισας.

 Χορηγοί Επικοινωνίας: «ασφαλίζομαι», Insurance World, insuranceworld.gr, ΧΡΗΜΑ, ΧΡΗΜΑWeek, Ph.B, Phb.com.gr