Θα περάσει (;) η μείωση των ασφαλίστρων…

Τελευταία, άρχισε να αναπτύσσεται στην αγορά ένας παράδοξος ανταγωνισμός, που αφορά τη μείωση των ασφαλίστρων στα συμβόλαια αυτοκινήτου. Και τον χαρακτηρίζουμε ως παράδοξο γιατί στην παρούσα φάση, όχι μόνο είναι άκαιρη η μείωση των ασφαλίστρων, αλλά αντίθετα μάλιστα θα δικαιολογούνταν πλήρως η διατήρησή τους στα ίδια επίπεδα ή ακόμα – λένε κάποιοι- και η άνοδός τους.

Αυτό το τεκμηριώνουν παραθέτοντας διάφορους λόγους, με πιο εμφανή αυτόν που λέει ότι μέσα σε δύο μήνες αυξάνονται τα χρηματικά όρια των αποζημιώσεων που σύμφωνα με τη νομοθεσία οι εταιρείες θα πρέπει να καταβάλουν, γεγονός το οποίο και προδιαγράφει τη δυνητική αύξηση των υποχρεώσεών τους.

Συνεπώς, η παρατηρούμενη μείωση των ασφαλίστρων στην αγορά μπορεί, ως τάση, να ικανοποιεί τις απαιτήσεις των καταναλωτών που ζητούν γενικευμένα μειώσεις, αλλά δεν φαίνεται – όπως υποστηρίζουν εκπρόσωποι εταιρειών – να ανταποκρίνεται στις πραγματικές ανάγκες των εταιρειών όπως διαμορφώνονται μέσα από τις εξελίξεις.

Από την άλλη, βέβαια, όσοι το έχουν ανακοινώσει και το περνούν στην πράξη, αναφέρουν ότι έχουν εκτιμήσει σωστά, έχουν υπολογίσει τις δυνάμεις τους και σαφώς γνωρίζουν καλά τι πράττουν.

Με αυτό λοιπόν το σκεπτικό του ότι κάθε εταιρεία έχει σκεφτεί πριν πάρει αποφάσεις, παρατηρείται το φαινόμενο των ασφαλιστικών που η μία μετά την άλλη – θυμίζει μιμητισμό – δοκιμάζουν να «ποντάρουν» στη μείωση της τιμής των συμβολαίων αυτοκινήτου. Ο στόχος τους απλός: η προσέλκυση των πελατών.

Το φαινόμενο δεν είναι καινούργιο, καθώς και στο παρελθόν αποτέλεσε ένα μεγάλο όχημα για πολλούς –κάποιοι πέρασαν στην ιστορία με μελανά χρώματα – στο να πάρουν πελάτες «ανακατεύοντας» την αγορά και προκαλώντας φυσικά όχι μόνο αναστάτωση στον κλάδο, αλλά κάτι πολύ χειρότερο: τη δημιουργία κακής εικόνας για τις ασφαλιστικές.

Θα πρέπει να παρατηρήσουμε βέβαια ότι οι εταιρείες που σήμερα εστιάζονται στη μείωση των ασφαλίστρων αυτοκινήτου δεν μπορούν να συγκριθούν με το παρελθόν, καθώς έχουν υποδομές, επάρκεια, τεχνογνωσία, κεφάλαια και πολλά άλλα.

Συνεπώς δεν υπάρχει θέμα σύγκρισης. Αυτό όμως δεν αναιρεί το γεγονός ότι συμβαίνει και δεν θα μπορούσαμε να παραβλέψουμε ότι υπάρχει και η αντίθετη άποψη. Συγκεκριμένα, εκπρόσωποι εταιρειών, ιδιοκτήτες και μάνατζερ είναι βέβαιοι ότι ο ανταγωνισμός στα ασφάλιστρα αυτοκινήτου είναι λάθος. Και θυμίζουν ότι η τακτική αυτή είχε οδηγήσει σε υποαποθεματοποιήσεις και έκλεισαν εταιρείες. Και πάλι όμως λέμε ότι δεν είναι ίδιες οι εποχές.

Ωστόσο, υπάρχει και μια πολύ λογική προσέγγιση. Αυτή που λέει ότι υπάρχουν και αναλογιστικές μελέτες οι οποίες μπορεί να προσδιορίζουν τις επιπτώσεις των χαμηλών τιμών. Και κάποιοι άλλοι λένε ότι θα περάσει…