Ταξί και ενοικιαζόμενα οχήματα στην κορυφή των ζημιών

Οι οδηγοί ταξί, τα λεωφορεία και τα φορτηγά Δ.Χ. οχήματα εμφανίζουν τους υψηλότερους δείκτες συχνότητας ζημιών προκαλώντας έτσι πονοκέφαλο, αλλά και αυξημένα έξοδα στις ασφαλιστικές εταιρείες, σε μια περίοδο που για την αγορά, λόγω της κρίσης, μετρά και το τελευταίο ευρώ.
 
Όπως προκύπτει από τα τελευταία επίσημα στατιστικά στοιχεία της Ένωσης Ασφαλιστικών Εταιρειών Ελλάδος για τον κλάδο Ασφάλισης Αυτοκινήτων, τα ταξί εμφανίζουν ιδιαιτέρως υψηλό δείκτη συχνότητας ζημιών (77,9%), τα λεωφορεία 55,24% και τα φορτηγά Δ.Χ. 24,73%.
 
Ενδιαφέρον έχουν και τα στοιχεία που αφορούν στα ενοικιαζόμενα ΙΧ αυτοκίνητα, όπου ενώ κανείς θα περίμενε ότι ο αντίστοιχος δείκτης θα ήταν υψηλός, αυτός περιορίζεται στο 17,51%.
 
Όσο για τα επιβατικά ΙΧ αυτοκίνητα, όπου αντιστοιχεί και ο κύριος όγκος των ετήσιων ασφαλίστρων του κλάδου, ο δείκτης συχνότητας ζημιών διαμορφώνεται στο 12,52%.
 
Όμως, σε αντίθεση με τη συχνότητα, οι οδηγοί ταξί προκαλούν τις χαμηλότερες ζημιές με βάση το μέσο κόστος αυτών. Από τα στατιστικά της Ένωσης προκύπτει ειδικότερα ότι το κόστος ανά ατύχημα περιορίζεται στα 1.400 ευρώ σε μέσα επίπεδα, όταν για τα λεωφορεία είναι 1.802 ευρώ και για τα φορτηγά Δ.Χ. είναι 2.383 ευρώ.
 
Αντίθετα τα ενοικιαζόμενα αυτοκίνητα εμφανίζουν μακράν το υψηλότερο μέσο κόστος ζημιάς ανά ατύχημα, με τις αποζημιώσεις να φθάνουν τα 3.862 ευρώ.
 
Τέλος, τα επιβατικά ΙΧ το μέσος κόστος αποζημιώσεων διαμορφώνεται σε περίπου φυσιολογικά επίπεδα, στα 1.640 ευρώ ανά ατύχημα.
 
Όσο για το πλήθος τώρα των αποζημιώσεων, η μερίδα του λέοντος, λόγω βέβαια και της πληθώρας των συμβολαίων, ανήκει στα επιβατικά ΙΧ αυτοκίνητα. Οι ζημιές που δηλώνονται κάθε χρόνο πλησιάζουν τις 450.000 σε ένα πλήθος 3,5 ασφαλισμένων οχημάτων, ενώ στα ταξί οι ζημίες που δηλώνονται περιορίζονται στις 13.400 κάθε χρόνο, σε ένα πλήθος όμως οχημάτων που μόλις ξεπερνούν τα 17.000 (εξ ου και η υψηλή συχνότητα ζημιών – 77,9%).