Π. Κούβαλης: Anytime και Ιnteramerican ακολουθούν μια ισορροπημένη τιμολογιακή πολιτική

Για την τρέχουσα κατάσταση στον κλάδο του αυτοκινήτου, αλλά και για τη στρατηγική που ακολουθούν Interamerican και Anytime με στόχο τον διαμοιρασμό του επιπρόσθετου κόστους, μιλά στο iw ο κ. Πάνος Κούβαλης, Tribe Leader, Mobility & Convenience Tribe, Interamerican.

iw? Η τρέχουσα κατάσταση και πώς επηρεάζεται από πληθωριστικές τάσεις…

απ. Η σταδιακή άρση των περιορισμών την άνοιξη του 2021 είχε σαν αποτέλεσμα την αύξηση της κυκλοφορίας των οχημάτων και, αντίστοιχα, των ατυχημάτων. Η συγκεκριμένη εικόνα συνεχίζεται και μέσα στο 2022, καθώς υπάρχει αύξηση των τροχαίων ατυχημάτων κατά 5% περίπου σε σχέση με το 2019, την τελευταία χρονιά χωρίς περιορισμούς στην κίνηση. 

Την ίδια στιγμή, η κυκλοφορία στους δρόμους παραμένει σε υψηλά επίπεδα και δεν έχει επηρεαστεί από τη σημαντική αύξηση στις τιμές των καυσίμων, σαν αποτέλεσμα του πολέμου στην Ουκρανία. Στις παραπάνω τάσεις ήρθαν να προστεθούν μια σειρά από πληθωριστικές πιέσεις στα επισκευαστικά κόστη για τα αυτοκίνητα, που οδηγούν σε αύξηση του μέσου κόστους επισκευής και αποζημίωσης περίπου 10%, σύμφωνα με τη σχετική εμπειρία που ήδη έχει καταγραφεί. 

Τα παραπάνω αρχίζουν σημαντικά να πιέζουν τα ασφάλιστρα τόσο της αστικής ευθύνης όσο και των συμπληρωματικών καλύψεων και δημιουργούν πίεση στα οικονομικά αποτελέσματα των ασφαλιστικών εταιρειών στον κλάδο αυτοκινήτων, και όχι μόνο. Ήδη οι ασφαλιστικές εταιρείες κάνουν βήματα προς μια πιο ισορροπημένη τιμολογιακή προσέγγιση, που θα επιτρέπει να καλυφθεί σωστά το εκτιμώμενο ρίσκο που αναλαμβάνουν σε συνδυασμό πάντα με την αγοραστική δυνατότητα των καταναλωτών. Σε αυτό το πλαίσιο, αναμένονται σταδιακές διορθώσεις τιμών, που θα κυμανθούν από 5% έως 10%. 

Ένα φθηνό ασφάλιστρο δεν είναι κάτι κακό, θα πρέπει όμως, σε κάθε περίπτωση, να είναι επαρκές, ώστε να μπορεί να καλύψει τον κίνδυνο που αναλαμβάνεται και σε καμία περίπτωση να μη διαφοροποιεί την εξυπηρέτηση του καταναλωτή, ειδικά τη στιγμή που τη χρειάζεται περισσότερο, τη στιγμή του ατυχήματος ή της βλάβης.

iw? Πώς απαντάμε σε αυτό περιβάλλον;

απ. Σε αυτό το περιβάλλον που δημιουργείται, και τα δύο brands, τόσο το Anytime όσο και το Interamerican, ακολουθούν μια ισορροπημένη τιμολογιακή πολιτική, που προσπαθεί να διαμοιράσει το επιπρόσθετο κόστος που υπάρχει μεταξύ εταιρείας και τελικού καταναλωτή με έναν, κατά το δυνατόν, ισοδύναμο τρόπο. Σε αυτό το πλαίσιο, έχουμε ήδη προχωρήσει σε διορθώσεις τιμών και θα ακολουθήσουν και άλλες στο επόμενο δίμηνο. 

Οι πληθωριστικές πιέσεις οδηγούν σε αύξηση του μέσου κόστους επισκευής και αποζημίωσης περίπου 10%.

Πέρα όμως από τις τιμολογιακές κινήσεις, δίνουμε έμφαση σε:

  • Αύξηση των επιλογών που είναι διαθέσιμες στον συνεργάτη ή τον πελάτη μας για την κάλυψη των αναγκών που υπάρχουν. 

Πιο συγκεκριμένα στα τρία επίπεδα των προϊόντων μας που καλύπτουν:

    • Αστική ευθύνη
    • Μερική κάλυψη του αυτοκινήτου
    • Πλήρη κάλυψη του αυτοκινήτου, δίνουμε τη δυνατότητα για περισσότερες επιλογές σε επιπρόσθετες καλύψεις

Ένα τέτοιο παράδειγμα είναι η κάλυψη προστασίας εκτός φιλικού διακανονισμού. Με τη συγκεκριμένη κάλυψη, αν γίνει ατύχημα με όχημα που είναι ασφαλισμένο σε εταιρεία εκτός φιλικού διακανονισμού και δεν ευθύνεται ο πελάτης μας, αποζημιώνεται και σε αυτήν την περίπτωση με τον πιο εύκολο και γρήγορο τρόπο.

  • Ύπαρξη καινοτόμων προγραμμάτων τηλεματικής που βασίζονται στο «πόσο» ή το «πώς» οδηγεί ο συγκεκριμένος καταναλωτής. 

Ιδιαίτερα αυτήν την περίοδο, το προϊόν Short Drive, που έχει σαν αφετηρία τα 3.000 χλμ. τον χρόνο, είναι ιδιαίτερα δημοφιλές, καθώς χρησιμοποιείται από καταναλωτές για κάλυψη του δεύτερου ή του τρίτου αυτοκινήτου τους.

  • Αύξηση της παρεχόμενης αξίας σε σημεία που έχουν να κάνουν όχι μόνο με την ασφάλιση, αλλά και με τη συντήρηση του ίδιου του οχήματος. 

Πιο συγκεκριμένα:

    • Εκπτώσεις 10% στον ετήσιο έλεγχο του αυτοκινήτου (service)
    • Καινοτόμες λύσεις, όπως η επιτόπου αντικατάσταση μπαταρίας σε χαμηλό κόστος 
    • Εκπτώσεις μέσα από το Anytime Club σε μια σειρά από συνεργάτες που έχουν σχέση με το ίδιο το όχημα ή τη χρήση του, όπως π.χ. λάστιχα, είδη αυτοκινήτων, ενοικίαση, KTEO, επισκευές κρυστάλλων κ.ά.

iw? Ποιο είναι το μέλλον της ασφάλισης αυτοκινήτων;

απ. Σίγουρα, στα επόμενα χρόνια, θα δούμε περισσότερα από:

  • Ηλεκτροκίνηση, μία από τις πιο σημαντικές στην ιστορία της αυτοκίνησης, καθώς αλλάζει ουσιωδώς την εμπειρία μετακίνησης και χρήσης ενός οχήματος και ταυτόχρονα δημιουργεί μια σειρά από προκλήσεις, ασφαλιστικές ή μη.
  • Υποχρεωτικά συστήματα ασφαλείας υψηλής τεχνολογίας, που θα αλλάξουν σημαντικά το επίπεδο ασφαλείας στη χρήση των αυτοκινήτων, αλλά και την ασφαλιστική προσέγγιση σε σχέση με την τιμολόγηση και ανάληψη του κινδύνου.
  • Έμφαση στην περαιτέρω εξέλιξη της τιμολόγησης και της ανάληψης του κινδύνου με τη χρήση όλο και περισσότερων δεδομένων που θα είναι διαθέσιμα και θα επιτρέπουν μια σαφώς πιο δίκαιη και προσωποποιημένη τιμολόγηση αρκετά μακριά από τις πρακτικές που είναι τώρα διαθέσιμες στην ελληνική αγορά και, φυσικά, θα δούμε όλο και μεγαλύτερη έμφαση στην
  • Εμπειρία του πελάτη όχι μόνο στη στιγμή της αγοράς ενός ασφαλιστικού συμβολαίου, αλλά πολύ περισσότερο στις στιγμές που γίνεται χρήση του, τη στιγμή του ατυχήματος, της βλάβης και της ενημέρωσης, όπου απαιτείται. Η εμπειρία αυτή θα πρέπει να είναι σαφώς πιο γρήγορη, πιο διάφανη, πιο αυτοματοποιημένη και σίγουρα εφάμιλλη αντίστοιχων εμπειριών του καταναλωτή σε άλλες βιομηχανίες.

Aπό το περιοδικό Insurance World

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*