Οι ασφαλιστές αρχίζουν να μιλούν για την «αλήθεια»…

Όλο και συχνότερα δημοσίως ή σε κατ’ ιδίαν συζητήσεις οι άνθρωποι της ασφαλιστικής αγοράς αναφέρονται στην λέξη «αλήθεια». Για παράδειγμα, κάποιος είπε κατά τη διάρκεια εκδήλωσης της εταιρεία του ότι «η αλήθεια είναι αυτό που επιβεβαιώνεται στο χρόνο». Κάποιος άλλος, μεγάλος και βραβευμένος, ανέφερε ότι μέσω της αλήθειας θα γίνεται πλέον η προσέγγιση του πελάτη. 

Σε μιαν άλλη περίπτωση, αναφέρθηκε ότι η αλήθεια στηρίζει την πώληση. Γενικά, οφείλουμε να παρατηρήσουμε ότι γίνονται αναφορές στην αλήθεια. Αυτό γεννά εύλογα το ερώτημα: δηλαδή μέχρι σήμερα δεν υπήρχε αλήθεια στην ασφαλιστική αγορά; Η πρόοδός της και τα όσα συνέβαιναν στηρίζονταν σε ένα ψεύδος; Σίγουρα όχι. Ωστόσο, αυτό που διαπιστώνουν οι άνθρωποι της αγοράς και το εκφράζουν με αυτό τον τρόπο είναι – κατά τη δική μας ερμηνεία – ότι η ασφαλιστική αγορά εμπεριείχε ένα μέρος ασάφειας ως προς το τι παρέχει και το πώς το παρέχει. Έτσι εξηγείται και γιατί υπάρχουν παράπονα, διαμαρτυρίες κ.λπ., καθώς επίσης γιατί οι εποπτικοί φορείς, και γενικά οι δημόσιες αρχές, κάνουν, από καιρό σε καιρό, ρυθμίσεις, παρεμβάσεις, νομοθετικές τροποποιήσεις. 

Δηλαδή επιχειρούν να φέρουν ρυθμίσεις που θα μειώσουν προβλήματα που εντοπίζονται στα ασφαλιστικά προβλήματα και αφορούν την ενημέρωση των πελατών. Το ίδιο εκφράζουν και όσοι ασφαλιστές μιλούν για την «αλήθεια». Αυτό θέλουν να πουν και, συγκεκριμένα, ότι μέσω της ειλικρινούς προσέγγισης, αναπτύσσουν την εργασία τους. 

Σίγουρα κατά τα προηγούμενα έτη η προσπάθεια προώθησης συμβολαίων να οδήγησε και στην επιπόλαιη προώθησή τους. 

Σίγουρα κάποιοι θα είπαν και κάτι παραπάνω ή δεν θα ανέλυσαν και πολύ τους όρους του συμβολαίου. Σίγουρα υπάρχουν περιπτώσεις μαζικών και βιαστικών πωλήσεων που στηρίχθηκαν σε φιλίες, γνωριμίες, στο ευρύ κοινωνικό περιβάλλον. Υπήρξε μια ενιαία αντιμετώπιση των συμβολαίων και μια βιαστική προσέγγιση των πελατών. Όλα ήταν ενταγμένα στο γενικότερο πλαίσιο της «φούσκας». Ωστόσο αυτή «έσπασε» και πλέον τα πράγματα έγιναν δυσκολότερα. Η αλήθεια για τα συμβόλαια θα πρέπει να γίνει «σημαία» και να έλθει να κάμψει τη διάχυτη ανησυχία των καταναλωτών για τις ασφαλιστικές εταιρείες και τα ασφαλιστικά συμβόλαια. Γιατί σαφώς και υπάρχει αμφισβήτηση για αυτά και σαφώς επικρατεί και η γενικευμένη άποψη ότι «όλοι ίδιοι είναι και όλοι τα ίδια πουλάνε». 

Είναι ώριμες πλέον οι συνθήκες για να καταργηθούν οι «ομαδοποιήσεις» και φυσικά να ξεχωρίσει και ο επαγγελματισμός, που συνιστά μια αλήθεια…