«Έκρηξη» στην ασφαλιστική διαφήμιση

Τις ανάγκες επικοινωνίας των ασφαλιστικών εταιρειών αύξησε η κρίση, οδηγώντας τους περισσότερους ομίλους πιο κοντά στα μέσα ενημέρωσης, προκειμένου να περάσουν στο ευρύ κοινό τα μηνύματά τους, με σκοπό την -σε περιόδους ισχνών αγελάδων- τόνωση της παραγωγής τους και άρα των μεριδίων αγοράς.

Ειδικότερα, όπως προκύπτει από στοιχεία της media services, το 2011 έκλεισε με τις ασφαλιστικές εταιρείες να αυξάνουν, σε σύνολο,  τη διαφημιστική τους δαπάνη στα 12,764 εκατ. ευρώ, έναντι 7,119 εκατ. ευρώ το 2010, καταγράφοντας άνοδο 79,29%.
Πρόκειται για μεταβολή η οποία σημειώνεται παρά το γεγονός ότι σε αυτή τη φάση οι ασφαλιστικές εταιρείες επιδιώκουν τη δραστική περικοπή των εξόδων τους, βρισκόμενες υπό πίεση λόγω της αρνητικής εικόνας την οποία εμφανίζει η οικονομία γενικότερα, αλλά και των αυξημένων κεφαλαιακών τους υποχρεώσεων.

Σύμφωνα λοιπόν με τα στοιχεία της media services, το 2011 τα τρία από τα τέσσερα βασικά μέσα ενημέρωσης, τηλεόραση, περιοδικά και εφημερίδες εμφανίσθηκαν με ενισχυμένα έσοδα από τις ασφαλιστικές εταιρείες, σε αντίθεση με το ραδιόφωνο το οποίο μέτρησε απώλειες.

Πιο συγκεκριμένα, η τηλεόραση αύξησε πέρυσι τα έσοδά της στα 7,001 εκατ. ευρώ από 2,147 εκατ. ευρώ το 2010, τα περιοδικά στα 1,480 εκατ. ευρώ από 0,677 εκατ. ευρώ την προηγούμενη χρήση και οι εφημερίδες -που είχαν και τη μικρότερη άνοδο- στα 3,934 εκατ. ευρώ από 3,648 εκατ. ευρώ  το 2010, ενώ τα ραδιόφωνα κατέγραψαν μειωμένα έσοδα στα 0,349 εκατ. ευρώ από 0,647 εκατ. ευρώ το 12μηνο που προηγήθηκε.

Αξιοσημείωτο είναι επίσης το γεγονός ότι το 2011 η διαφημιστική δαπάνη των ασφαλιστικών εταιρειών υπερδιπλασίασε τη συμμετοχή της στο σύνολο της διαφημιστικής δαπάνης του έτους, έναντι του 2010. Ειδικότερα, από 0,37% που ήταν την προηγούμενη χρήση, ανήλθε πέρυσι στο 0,80%.

Σύμφωνα με τα όσα αναφέρουν στελέχη της αγοράς, το 2011 ο κλάδος ο οποίος πρωταγωνίστησε στα διαφημιστικά μηνύματα ήταν η Αστική Ευθύνη Οχημάτων, ενώ δεν έλειψαν και μηνύματα τα οποία σκοπό είχαν την τόνωση της γενικότερης εικόνας του brand μιας εταιρείας.