Να σπάσει το κέλυφος της αοριστίας…

Το ερώτημα για το μέλλον της ελληνικής ασφαλιστικής αγοράς και την εξέλιξή της παραμένει για πολλούς βασανιστικά αναπάντητο. Παρά το γεγονός ότι οι δυνατότητες των εταιρειών είναι μεγάλες, η επάρκεια των στελεχών είναι δοκιμασμένη, και η δημιουργία σωστών προϊόντων είναι βέβαιη, υπάρχει ένας δισταγμός για την επόμενη ημέρα γεγονός που κρατά ζωντανή και την αμφιβολία για τις εξελίξεις στον κλάδο. 

Όπως αναφέρουν παράγοντες της αγοράς στo iw, είναι εμφανές ότι εντοπίζεται κάποια δυσκολία των εταιρειών στο «άνοιγμα» τους προς τους καταναλωτές ώστε να αναπτυχθεί μια δυναμική πώλησης ασφαλιστικών προϊόντων η οποία θα προάγει τελικά και το επίπεδο ασφάλισης τους πληθυσμού. Και εδώ είναι το κομβικό σημείο στο οποίο θα πρέπει να επέμβουν οι εταιρείες ώστε να απαλείψουν και τα τελευταία εμπόδια για να τρέξουν οι εργασίες τους. 

Δηλαδή να μπορέσουν οι ασφαλιστές να εξηγήσουν στους καταναλωτές οι οποίοι είναι επιφυλακτικοί  στην αγορά συμβολαίων ότι μπορούν να τους απαλλάξουν –έναντι χαμηλών ασφαλίστρων- από το άγχος που διακατέχει τον κάθε σύγχρονο σκεπτόμενο πολίτη και αφορά καίρια θέματα της ζωής του όπως είναι η υγεία, η σύνταξη, η ανεργία και πολλά άλλα για τα οποία η ιδιωτική ασφάλιση μπορεί να δώσει λύσεις. 

Και για να γίνει αυτό θεωρείται απαραίτητο αρχικώς οι ασφαλιστικές να κάνουν γνωστά τα προϊόντα τους –και την τιμή τους- θεωρώντας ότι απευθύνονται για πρώτη φορά σε ένα κοινό που δεν γνωρίζει για την ασφάλιση. Διότι τελικώς στην καθημερινότητα διαπιστώνεται ότι λίγοι είναι αυτοί που γνωρίζουν πραγματικά για το εύρος και τις δυνατότητες των ασφαλιστικών συμβολαίων, όπως επίσης πολύ λιγότεροι είναι αυτοί που γνωρίζουν το πόσο λίγο –αντικειμενικά- στοιχίζουν αυτά ακόμα και για τα πιο χαμηλά εισοδήματα. 

Ο μύθος που έχει δημιουργηθεί  για τα ακριβά ασφάλιστρα τον οποίο συντήρησε τα προηγούμενα χρόνια και το «φούσκωμα» των συμβολαίων με διάφορες περιττές –ίσως υπερβάλλουσες- καλύψεις πρέπει να αποκαλυφθεί. Πρέπει να γίνει κατανοητό σε όλη του τη διάσταση το θέμα της ασφάλισης που έχει για διάφορους λόγους «κακοπέσει» στην συνείδηση των καταναλωτών με αποτέλεσμα την περιορισμένη ανάπτυξη των εταιρειών. 

Θα μπορούσε λοιπόν, η νέα εποχή που σηματοδοτεί  η παρούσα δύσκολη οικονομική συγκυρία να μπορέσει μέσα από σωστές κινήσεις να αποτελέσει την αρχή για να σπάσει η αγορά –οι εταιρείες- το κέλυφος που υπάρχει γύρω από την ιδιωτική ασφάλιση και είναι φτιαγμένο με ασάφειες, λάθος εντυπώσεις, διάσπαρτες ανακριβείς πληροφορίες και γενικά αοριστίες και ανακρίβειες που εμποδίζουν τους Έλληνες να αντιληφθούν τις σημαίνει ιδιωτική ασφάλιση και να δεχθούν να πληρώσουν για να έχουν…ότι ασφαλίσουν.