Διοικήστε υπερβατικά στην ασφαλιστική αγορά

Η δυναμική της ελληνικής ασφαλιστικής αγοράς δεν έχει ανακοπεί, παρά τις δυσκολίες που έχουν ανακύψει από τη γενικότερη οικονομική κατάσταση. Και είναι αλήθεια ότι οι εταιρείες – οι περισσότερες – δουλεύουν συστηματικά, «ζυμώνουν» τους συνεργάτες τους σε όλη τη χώρα, προωθούν τις εργασίες τους και δημιουργούν – ή σκέπτονται να δημιουργήσουν – νέα προϊόντα «κομμένα και ραμμένα» στα μέτρα της κρίσης. 

Δηλαδή ασφαλιστικά συμβόλαια απαλλαγμένα από τις πολλές καλύψεις, περισσότερο ευέλικτα και φυσικά με μικρότερος κόστος, που αποτελεί και το σημαντικότερο στοιχείο που σήμερα απαιτούν οι παλιοί, αλλά και οι νέοι, υποψήφιοι πελάτες. 

Αυτό δεν αποτελεί μια αρνητική έκβαση, όπως υποστηρίζουν κάποιοι. Αντιθέτως, αποτελεί πλήρη προσαρμογή στις απαιτήσεις της αγοράς και σίγουρα μπορεί να θεωρηθεί και δείγμα καλής λειτουργίας των επιχειρήσεων που ανταποκρίνονται στη ζήτηση και τους κανόνες κάτω από τους οποίους διαμορφώνεται αυτή. 

Βέβαια η αισιόδοξη προοπτική των ασφαλιστικών εταιρειών και η εργασία που γίνεται για να επιτευχθούν αποτελέσματα που θα θεωρηθούν αποδείξεις της ανάπτυξή τους δεν αναιρεί και τα όσα πραγματικά συμβαίνουν. Η καθημερινότητα των ασφαλιστών είναι δύσκολη. 

Οι εξαγορές συμβολαίων έχουν αυξηθεί επικίνδυνα, οι ακυρώσεις επίσης πρωτοστατούν στην καθημερινότητα των επαγγελματιών, όπως σύνηθες είναι και το θέμα της μείωσης των ασφαλιστικών καλύψεων. Οι συνθήκες αυτές δείχνουν μια άλλη εικόνα έξω από τα «διοικητήρια» των εταιρειών και αποτελούν την έκφραση της οικονομικής δυσκολίας, της ανασφάλειας, και των προβλημάτων που αντιμετωπίζουν οι πολίτες και τα «μεταφέρουν» με τις επιλογές τους στις εταιρείες. 

Ωστόσο, σε καμιά περίπτωση δεν μπορεί να θεωρηθούν ως αιτία για να σηκώσουν τα χέρια ψηλά και οι ηγέτες της αγοράς ούτε και για να ασχοληθούν με μεμψιμοιρίες που δεν τους επιτρέπουν να δουν κάποια προοπτική. 

Η ενασχόληση των ιδιοκτητών, των προέδρων και των επικεφαλής με τη διαχείριση της καθημερινότητας και το σχολιασμό των τεκταινόμενων αποτελεί στρατηγικό λάθος. Αυτό που χρειάζεται είναι υπέρβαση.