Η κρίση μειώνει τους πελάτες στην ιδιωτική ασφάλιση

Απομακρύνεται από την ασφαλιστική αγορά ο Έλληνας καταναλωτής, αφού λόγω της κρίσης φαίνεται πως περιορίζει το ενδιαφέρον του να ασφαλιστεί, με εξαίρεση τους κατοίκους της Αττικής οι οποίοι παραμένουν πιο κοντά στον κλάδο.
 
Αυτό τουλάχιστον προκύπτει από μελέτη της Mellon Technologies και του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών, που είδε το φως της δημοσιότητας χθες, πραγματοποιήθηκε το καλοκαίρι και είχε αντικείμενο τη χρηματοοικονομική συμπεριφορά των Ελλήνων καταναλωτών.
 
Η μελέτη διενεργήθηκε μέσω τηλεφώνου σε αντιπροσωπευτικό δείγμα του οικονομικά ενεργού πληθυσμού, με τη συμμετοχή συνολικά 9.500 καταναλωτών από όλη την Ελλάδα, σύμφωνα και με τη γεωγραφική και δημογραφική κατανομή των στοιχείων της απογραφής του 2001 της Εθνικής Στατιστικής Υπηρεσίας.
 
Σε ότι αφορά ειδικότερα την ιδιωτική ασφάλιση, από την εν λόγω μελέτη, προκύπτει ότι το ποσοστό των ερωτώμενων που δεν ενδιαφέρονται να αγοράσουν ασφαλιστικά προϊόντα το 2011 έφτασε το 74%, σημαντικά αυξημένο από το 56% το 2008.
 
Ωστόσο, το ποσοστό αυτό πέφτει κοντά στο 60% των ερωτηθέντων από την Αττική και των ερωτηθέντων μεταξύ 35 και 44 χρονών, γεγονός το οποίο αφήνει έστω και ένα σημαντικό «παράθυρο» για την ανάπτυξη του κλάδου.
 
Από άλλα στοιχεία της μελέτης, που αφορούν όμως στην τραπεζική αγορά, προκύπτει ότι:
 
-          Το 25% των καταναλωτών επιλέγει τη φήμη της τράπεζας ως το σημαντικότερο κριτήριο, από 11% το 2008, ενώ το 27% επιλέγει την κύρια τράπεζα που συνεργάζεται από 6% το 2008. Αξίζει να σημειωθεί ότι στην ηλικιακή ομάδα 35-44, το ποσοστό που θεωρεί τη φήμη ως βασικότερο παράγοντα επιλογής αυξάνεται στο 34%.

-          Το 2011 το 24% των καταναλωτών επιθυμεί να ενημερώνεται από την τράπεζά του για τις επιλογές αξιοποίησης των διαθεσίμων τους, από 6% το 2008, ενώ 24% προτιμά την επιστολή από επίσης 6% το 2008. Το e-mail παραμένει χαμηλά στις προτιμήσεις (7%), ωστόσο στην ηλικιακή ομάδα 35-44 το ποσοστό ανεβαίνει στο 14%. Η ενημέρωση από το κατάστημα βρίσκεται στο 12% της προτίμησης, όμως όταν πρόκειται για την αγορά ενός προϊόντος, η επιλογή του καταστήματος ανέρχεται στο 26%.

-          Το 2011 το ποσοστό των καταναλωτών που δηλώνει ότι διαθέτει πιστωτική κάρτα ανέβηκε στο 42% από 31% το 2008, με την πλειοψηφία αυτών να βρίσκεται στην Αττική.

-          Το επιτόκιο παραμένει βασικός παράγοντας επιλογής και χρήσης κάρτας εγγίζοντας το 45%, με την επιστροφή χρημάτων να ακολουθεί σημειώνοντας διπλασιασμό από το 2008 (22% το 2011 από 11% το 2008). Αξίζει να αναφερθεί ότι από τους καταναλωτές που διαθέτουν κάρτα, το ποσοστό που αδιαφορεί για τυχόν οφέλη από τη χρήση της, διπλασιάστηκε το 2011 φτάνοντας το 22% από 10% το 2008.

-          Η πλειοψηφία των καταναλωτών (85%) θεωρεί ότι δεν θα εξυπηρετούταν από μια χρεωστική κάρτα. Το ποσοστό αυτό πέφτει σημαντικά στην ηλικιακή ομάδα 35-44, φτάνοντας το 68%.