Πάγωμα στους μισθούς από το 33% των εταιρειών το 2011

Δυσοίωνες οι προβλέψεις για τις απολύσεις το β’ εξάμηνο του 2011 και τους μισθούς του 2012 σύμφωνα με έρευνα που πραγματοποίησε η Aon Hewitt  το τρίμηνο Ιουνίου-Αυγούστου 2011 σε όλους τους κλάδους της ελληνικής οικονομίας, περιλαμβάνοντας στο δείγμα της 120 εταιρείες, με περισσότερους από 80.000 εργαζομένους

«Είναι η πρώτη χρονιά από τότε που η Aon Hewitt δημοσιεύει τη συγκεκριμένη Έρευνα, που παρατηρούμε τόσο μεγάλο αριθμό εταιρειών που πάγωσαν τους μισθούς», επισημαίνει ο υπεύθυνος του τμήματος Αμοιβών και Παροχών της Αon Hewitt κ. Γιάννης Τσιλιγιάννης, σε σχέση με τα αποτελέσματα της ετήσιας Έρευνας Μισθολογικών Αυξήσεων για την Ελλάδα (Salary Increase Survey).

Το 33% των εταιρειών πάγωσε τους μισθούς σε όλους τους εργαζομένους το 2011, ενώ το 16% έχει ήδη αποφασίσει πάγωμα μισθών και για το 2012. Επιπλέον, μία στις δύο εταιρείες πάγωσε τους μισθούς τουλάχιστον σε μία κατηγορία εργαζομένων.
Παρ’ όλα αυτά, ο κ. Τσιλιγιάννης υπογραμμίζει πως από τις εταιρείες που έδωσαν αυξήσεις, αυτές κινήθηκαν σε ικανοποιητικά επίπεδα, κατά μέσο όρο 3,2%. Οι μεγαλύτερες αυξήσεις (5,5%) δόθηκαν στον κλάδο των Τηλεπικοινωνιών, και ακολούθησαν οι κλάδοι της Υψηλής Τεχνολογίας (3,8%) και του Φαρμάκου (3,3%). Αυξήσεις αλλά σε μικρότερα ποσοστά έδωσαν και οι κλάδοι των Καταναλωτικών Προϊόντων (2,3%), της Ενέργειας (1,8%) και του Λιανικού Εμπορίου (1,0%).

Τα δυσοίωνα στοιχεία αφορούν στις μειώσεις προσωπικού, στις οποίες έχει προβεί ήδη το 45% των εταιρειών. Ένα επιπλέον 25% θα προβεί σε μειώσεις προσωπικού τους επόμενους έξι μήνες, γεγονός που υποδηλώνει πως κλείνοντας το 2011, 7 στις 10 εταιρείες θα έχουν προχωρήσει σε απολύσεις.

«Το 2012 οι επιχειρήσεις θα πρέπει να διαχειριστούν αποτελεσματικά τις πιθανές εντάσεις μεταξύ διοίκησης, εργαζομένων και σωματείων», αναφέρει ο κ. Τσιλιγιάννης, επισημαίνοντας συγχρόνως τον σημαντικό ρόλο του Τμήματος Ανθρώπινου δυναμικού, «το οποίο μπορεί να συμβάλλει καταλυτικά στις εξελίξεις αυτές με εργαλεία και ενέργειες που αποσκοπούν στη διατήρηση υψηλών επιπέδων κινητοποίησης, δέσμευσης και αποδοτικότητας των εργαζομένων.

Τέτοια εργαλεία μπορεί να είναι οι μεταβλητές αμοιβές, η επικοινωνία του συνολικού πακέτου αποδοχών και η ουσιαστική εκπαίδευση των managers».