Η νέα λύση της SAS για την αποτελεσματική διαχείριση της τραπεζικής απάτης

Με δισεκατομμύρια δολάρια, εταιρικές φήμες και πολύτιμες πελατειακές σχέσεις να διακυβεύονται, η διαχείριση της απάτης αποτελεί πλέον βασική στρατηγική επιλογή για τις τράπεζες. Χρησιμοποιώντας τη λύση SAS Fraud Management – ένα ολοκληρωμένο σύστημα διαχείρισης της εταιρικής απάτης που βασίζεται στην τεχνολογία των analytics και παρέχει αξιολόγηση των λογαριασμών σε πραγματικό χρόνο συμπεριλαμβανομένων αγορών, πληρωμών και μη χρηματικών λογαριασμών – οι τράπεζες μπορούν πλέον να εντοπίζουν, να προλαμβάνουν και να διαχειρίζονται αποτελεσματικότερα κάθε λογής απάτη σε πολλαπλά προϊόντα, επιχειρηματικές δραστηριότητες και κανάλια.

Πιο συγκεκριμένα, η τελευταία έκδοση της λύσης SAS Fraud Management, από την ηγέτιδα στο χώρο του λογισμικού και των υπηρεσιών επιχειρηματικών analytics, παρέχει ταχύτερη, πιο ευέλικτη και ακριβέστερη ανίχνευση της επιχειρησιακής απάτης. Οι βελτιώσεις περιλαμβάνουν ένα ολοκληρωμένο περιβάλλον ανάπτυξης εφαρμογών (Application Programming Interface – API), ανώτερη διαμόρφωση στη διαχείριση των κανόνων, αυξημένη λειτουργική διαχείριση και αξιολόγηση των συναλλαγών σε πραγματικό χρόνο, όλα βασισμένα στην εξελιγμένη πλατφόρμα SAS Analytics.

“Η παρακολούθηση των συναλλαγών και των συμπεριφορών σε πραγματικό χρόνο αποτελεί βασικό συστατικό για την καταπολέμηση της απάτης στο Διαδίκτυο”, δήλωσε ο George Tubin, Senior Research Director της TowerGroup. “Αυτό είναι ιδιαίτερα σημαντικό, καθώς τα χρηματοπιστωτικά ιδρύματα προετοιμάζονται για εκκρεμείς συμμορφώσεις με τις οδηγίες αυθεντικότητας του Ομοσπονδιακού Συμβουλίου Ελέγχου Χρηματοπιστωτικών Ιδρυμάτων”.

Η HSBC μειώνει την απάτη

“Χρησιμοποιούμε την πρόσφατη έκδοση του SAS Fraud Management στις επιχειρηματικές μας δραστηριότητες στην Ασία και είμαστε βέβαιοι ότι διαθέτουμε την καλύτερη λύση καταπολέμησης της απάτης που υπάρχει αυτή τη στιγμή διαθέσιμη στην αγορά”, δήλωσε ο Derek Wylde, Head of Group Fraud Risk, Global Security and Fraud Risk της Τράπεζας HSBC. “Απόδειξη αυτού οι αριθμοί – τα ποσοστά ανίχνευσης είναι ανοδικά και τα ψευδή αποτελέσματα καθοδικά – που συνεχίζουν να εκπληρώνουν τους ιδιαίτερα επιθετικούς στόχους μας.”

Με ενεργητικά της τάξης των $2,6 τρις δολαρίων περίπου, η HSBC Holdings plc είναι ένας από τους μεγαλύτερους τραπεζικούς και χρηματοοικονομικούς οργανισμούς παγκοσμίως, εξυπηρετώντας περισσότερους από 95 εκατομμύρια πελάτες μέσα από 7.500 γραφεία σε 87 χώρες και γεωγραφικές περιοχές. Όντας αναπτυξιακός συνεργάτης της SAS από το 2007, η HSBC υλοποίησε τη λύση SAS Fraud Management ως θεμέλιο για την ανίχνευση και συνεχή διαχείριση της απάτης σε πραγματικό χρόνο στο παγκόσμιο δίκτυό της. Η SAS βοηθά την HSBC να μειώσει τις παγκόσμιες απώλειες από ύποπτες συναλλαγές και ραγδαία μεταβαλλόμενες απειλές. Η HSBC χρησιμοποιεί τη λύση SAS Fraud Management στις ΗΠΑ, την Ευρώπη και την Ασία, για την 100% προστασία των συναλλαγών μέσω των πιστωτικών καρτών της σε πραγματικό χρόνο, ενώ σύντομα θα επεκτείνει την καταπολέμηση της απάτης και σε πολλούς άλλους τομείς επιχειρηματικής δραστηριότητας και πολλαπλά κανάλια πωλήσεων.

“Έχουμε δει εξαιρετικές βελτιώσεις που υπερβαίνουν τα αποτελέσματα που επιτεύχθηκαν με τα προηγούμενα συστήματα”, δήλωσε ο Wylde. “Η SAS έχει δεσμευτεί να εξασφαλίσει ότι η HSBC θα εξακολουθήσει να έχει στη διάθεσή της την καλύτερη λύση για την καταπολέμηση της απάτης. Είμαστε πολύ ικανοποιημένοι με τα αποτελέσματα. Η ανάλυση των δεδομένων της απάτης μπορεί να αποφέρει σημαντικά οφέλη και αυτό αποτελεί απαύγασμα της εμπειρίας μας με τη SAS και τη λύση SAS Fraud Management.”

Νέα όπλα κατά των απειλών

Η λύση SAS Fraud Management αποτελεί αναπόσπαστο στοιχείο του SAS Enterprise Financial Crimes Framework for Banking. To ολοκληρωμένο περιβάλλον ανάπτυξης εφαρμογών (API) της λύσης, βελτιώνει σημαντικά την επεξεργασία σε πραγματικό χρόνο παρέχοντας δυνατότητες ειδοποιήσεων σε βασικά σύγχρονα προϊόντα και κανάλια, όπως η τραπεζική μέσω τηλεφώνου και διαδικτύου (Internet Banking) και ο έλεγχος των μεσαζόντων. Οι εταιρείες παροχής χρηματοοικονομικών υπηρεσιών μπορούν πλέον, πιο γρήγορα και πιο επιθετικά, να παρακολουθούν και να εντοπίζουν τις αναδυόμενες απειλές, είτε εάν πρόκειται για μία απλή επίθεση μέσα από ένα μόνο κανάλι ή μια οργανωμένη επίθεση σε πολλαπλά κανάλια με σκοπό την κλοπή εκατομμυρίων δολαρίων.

Για παράδειγμα, απειλές όπως το “money mule” και το “Zeus Trojans” –ένας ιός με κακόβουλο λογισμικό που έχει ήδη μολύνει πάνω από 2.000 υπολογιστικά συστήματα χρηματοπιστωτικών ιδρυμάτων και περισσότερα από 3 εκατομμύρια υπολογιστές απλών καταναλωτών στις ΗΠΑ – μπορούν να υποκλέψουν στοιχεία τραπεζικών λογαριασμών. Ο απατεώνας καλεί ένα κέντρο κλήσεων για να αποκτήσει πρόσβαση ή να ανοίξει λογαριασμούς και, στη συνέχεια, μεταφέρει τα χρήματα στο εξωτερικό ή σε άλλους εγχώριους λογαριασμούς. Περιστατικά τέτοιου είδους, που συνήθως δεν αφορούν σε υψηλά χρηματικά ποσά, μπορούν να περάσουν απαρατήρητα, εκτός αν ένας οργανισμός παρακολουθεί προληπτικά τους λογαριασμούς στο σύνολό τους και σε πολλούς τύπους καναλιών πληρωμών.

Πατενταρισμένη τεχνολογία

Πρόσφατα, η SAS έλαβε έγκριση διπλώματος ευρεσιτεχνίας (πατέντα) για τη χρήση της τεχνολογίας των analytics στη νέα έκδοση της λύσης SAS Fraud Management.
Το συγκεκριμένο λογισμικό μπορεί να αποθηκεύσει έξυπνα πηγαίες πληροφορίες στις υπογραφές, οι οποίες “συλλαμβάνουν” στοιχεία από οντότητες (π.χ., κάρτα, λογαριασμό, πελάτη, τερματικό ή ΙΡ διεύθυνση) που εμπλέκονται στις συναλλαγές, ενισχύοντας την ακρίβεια στην ανίχνευση συμπεριφορών εκ μέρους των πελατών που παραβιάζουν τους κανόνες κατά τη διάρκεια συναλλαγών μέσω POS. Αυτές οι πληροφορίες μπορούν να χρησιμοποιηθούν από πολλαπλά προγνωστικά μοντέλα, για την ανίχνευση της απάτης και την αξιολόγηση των πιστωτικών κινδύνων.

Η συγκεκριμένη αναλυτική τεχνολογία, καθώς και οι εξελιγμένες πατενταρισμένες μεθοδολογίες νευρωνικών δικτύων της SAS, αποτελούν τις βασικές αιτίες της υψηλής απόδοσης των μοντέλων απάτης της εταιρείας, τα οποία παρέχουν ανώτερη προστασία τόσο στους εκδότες των καρτών όσο και στους πελάτες.

“H ικανότητα αποθήκευσης έξυπνα επιλεγμένων πηγαίων δεδομένων για πολλαπλές οντότητες είναι το κλειδί για την αποτελεσματική αντιμετώπιση πολλών προβλημάτων απάτης και κινδύνου”, δήλωσε ο Revathi Subramanian, primary patent inventor και R&D Director του τμήματος SAS Fraud Modeling. “Η καινοτομία της SAS είναι συναρπαστική, όχι μόνο από τη σκοπιά της τεχνολογίας, αλλά και όσον αφορά τα οφέλη για το χρηματοπιστωτικό κλάδο.”

Η νέα έκδοση προσφέρει επίσης κορυφαία διαμόρφωση στη διαχείριση κανόνων για την παρακολούθηση και καταγραφή ιστορικών προτύπων συμπεριφοράς σε διαφορετικές οντότητες με βάση τις ανάγκες των επιχειρήσεων. Η συγκεκριμένη διαμόρφωση βοηθά τα χρηματοπιστωτικά ιδρύματα να αναπτύξουν και να διαχειριστούν την επιχειρηματική λύση για να “σπάσoυν” τα οργανωτικά σιλό. Όταν συνδυαστεί με τα πατενταρισμένα εξελιγμένα analytics της SAS, η λύση SAS Fraud Management μειώνει σημαντικά τον αριθμό των απατηλών αποτελεσμάτων, ενώ και η εξυπηρέτηση των πελατών γίνεται πιο αποτελεσματική, με τη μείωση των καθυστερημένων συναλλαγών και την εξοικονόμηση χρόνου που βελτιώνει τη συνολική εμπειρία του πελάτη.