Bancassurance vs Ασφαλιστές: Νέο μέτωπο συγκρούσεων, στη μέση ο πελάτης

της Ελενας Ερμείδου

Αντιμέτωπα, για άλλη μία φορά έρχονται τα δύο κανάλια διανομής ασφαλιστικών προϊόντων: Bancassurance και ασφαλιστική διαμεσολάβηση. Ο καθείς από την πλευρά του προτάσσει  επιχειρήματα, μέσα από τα οποία προσπαθεί με γνώμονα το επιχειρηματικό συμφέρον και, την καλύτερη εξυπηρέτηση του ασφαλισμένου και του δυνητικού πελάτη να ισχυροποιήσει την θέση.

Η ασφαλιστική διαμεσολάβηση, έχοντας την εμπειρία του παρελθόντος, όπου οι τραπεζικοί υπάλληλοι υποχρέωναν τον πελάτη να αγοράσει ασφαλιστήριο συμβόλαιο μέσα από γκισέ της τράπεζας με καλύψεις ή υπέρ – καλύψεις,  ενίοτε, χωρίς να έχει την υποχρέωση, με  το συμβόλαιο να προέρχεται από ασφαλιστική που η τράπεζα  διατηρούσε συνεργασία.

Σήμερα, ωστόσο, παράγοντες της αγοράς τονίζουν στο IW ότι όλα τα δίκτυα διανομής ασφαλιστικών προϊόντων μπορούν να συνυπάρξουν. «Για όλα τα δίκτυα διανομής υπάρχει μερίδιο»  διευκρινίζοντας ότι «ο πελάτης πρέπει να έχει την ευκαιρία να επιλέγει» και προσθέτοντας ότι η δουλειά του ασφαλιστικού διαμεσολαβητή δεν αντικαθίσταται.

Κανείς δεν διαφωνεί με αυτό. Ωστόσο θα πρέπει να ξεκαθαριστεί το τοπίο και να αποκατασταθεί η εμπιστοσύνη στην πράξη.

Οι τακτικές αυτές, αν και έχουν περιοριστεί συνεχίζονται. Ο κλάδος της ασφαλιστικής διαμεσολάβησης και δη, ο ΠΣΑΣ  διαπιστώνει καθημερινά αθέμιτες πρακτικές μέσω του Bancassurance παρ’ όλες τις μέχρι τώρα κινητοποιήσεις. Προτρέπει το κλάδο σε συσπείρωση και ζητά μεταξύ άλλων την συγκέντρωση επωνύμων ή ανωνύμων καταγγελιών με στόχο την ανάδειξη του προβλήματος προς όλες τις κατευθύνσεις.

Οι καταγγελίες σημειώνει  μπορούν να αναφέρονται για παράδειγμα σε θέματα όπως:

-Πίεση για υπογραφή ασφαλιστηρίου συμβολαίου με όχημα την τραπεζική σύμβαση-συνεργασία.

-Μη πιστοποιημένοι κατά νόμο τραπεζικοί υπάλληλοι.

-Λάθος συμβόλαια

-Πλημμελής ενημέρωση στην ανάληψη.

Παραθέτει δε, επιστολή προς τον καταναλωτή της ΕΑΔΕ σύμφωνα με την οποία:

«Τα Τραπεζικά Ιδρύματα δεν δικαιούνται να προωθούν ασφαλιστήρια συμβόλαια, ως προϋπόθεση για την πραγματοποίηση κάποιας άλλης αναγκαίας για εσένα τραπεζικής συναλλαγής.

Στην περίπτωση που δανειακή σου σύμβαση επιβάλλει την ασφάλιση, τότε δικαιούσαι να αναζητήσεις όποια Ασφαλιστική Εταιρία επιθυμείς μέσω όποιου Ασφαλιστικού Διαμεσολαβητή επιλέξεις, αναζητώντας προς το συμφέρον σου τις καλύτερες καλύψεις με την καλύτερη δυνατή τιμή.
Τα Τραπεζικά Ιδρύματα δεν έχουν κανένα δικαίωμα να απορρίψουν τα ασφαλιστήρια που τους παραδίδεις, όπως δεν έχουν και κανένα δικαίωμα να χρεώνουν έξοδα για την μελέτη τους, όπως καταχρηστικά κάνουν.

Εάν απορρίψουν ασφαλιστήριό σου ζήτησέ τους έγγραφη αιτιολόγηση.

Κατάγγειλε στην Τράπεζα της Ελλάδος και στην Γεν. Γραμματεία Καταναλωτή κάθε αθέμιτη και πιεστική πρακτική που χρησιμοποιούν.

Τα Τραπεζικά Ιδρύματα δεν δικαιούνται να επιβάλουν ως προϋπόθεση για καμία τραπεζική συναλλαγή, την επιλογή της Ασφαλιστικής Εταιρίας που συνεργάζονται.

Όταν συμβαίνει αυτό αρνήσου το και κατάγγειλέ το !

Τα Τραπεζικά Ιδρύματα δεν δικαιούνται να χρησιμοποιούν την πρόσβαση που διαθέτουν στον τραπεζικό λογαριασμό σου καθώς και την γνώση του υπολοίπου του λογαριασμού σου, για να προωθούν ασφαλιστήρια συμβόλαια αποταμίευσης ή επένδυσης, χωρίς να έχουν έγγραφη συγκατάθεση για την χρήση αυτής της πληροφορίας.
Όταν τα Τραπεζικά Ιδρύματα προωθούν ασφαλιστήρια συμβόλαια, εκτελούν διαφορετική εργασία από την τραπεζική τους λειτουργία.

Εκτελούν την εργασία της Ασφαλιστικής Διαμεσολάβησης, χωρίς αυτή να αποτελεί το βασικό τους γνωστικό αντικείμενο και στερούν την εργασία από τον Ασφαλιστή σου, που είναι ο μόνος που θα σου εξασφαλίσει το καλύτερο πρόγραμμα ασφάλισης με το οικονομικότερο κόστος.

Και το κυριότερο !!

Δεν θα σου γυρίσει την πλάτη τη στιγμή που θα τον χρειασθείς. Θα είναι πλάι σου και θα διεκδικεί την δίκαιη απαίτηση μαζί σου».

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*