To καμπανάκι κινδύνου που κτύπησε χθες η Ευρωπαική Ένωση για τα τροχαία στην Ελλάδα πρέπει να τα ακούσουν και οι ασφαλιστικές , οι οποίες μέχρι το τέλος του χρόνου παρέμειναν προσκολημένες στις υποτιμολογήσεις ασφαλίστρων αυτοκινήτου ποντάροντας στις χαμηλές ζημιές που παρουσίαζαν τα προηγούμενα χρόνια. Στη χθεσινή έκθεση αναφέρεται ότι τα τροχαία με θανάτους στην Ελλάδα σημείωσαν αύξηση 2% το 2016 έναντι του 2015, με 75 θανάτους ανά 1 εκατ. κατοίκους, έναντι 73 το 2015. Τα στοιχεία αυτά έδωσε χθες στη δημοσιότητα η Ευρωπαϊκή Επιτροπή στο πλαίσιο της ευρωπαϊκής διάσκεψης για την Οδική Ασφάλεια που διεξάγεται στη Μάλτα όπου αναφέρθηκε ότι αντίθετα με την χώρα μας το περασμένο έτος σημειώθηκε μείωση κατά 2% του αριθμού των θανάτων που καταγράφηκαν σε όλες τις χώρες της ΕΕ.
Η Ελλάδα το 2016 σε σχέση με το 2010, παρουσιάζει σαφή βελτίωση αφού έχει σημειώσει μείωση 35% στους θανάτους από τροχαία . Η μείωση 35% στους θανάτους αποδίδεται κυρίως στη μικρότερη χρήση (λόγω κρίσης) του αυτοκινήτου στην Ελλάδα. Οι ασφαλιστικές βλέποντας τις στατιστικές της τροχαίας προχώρησαν κατά το ίδιο χρονικό διάστημα σε παρεμφερή (30-40%) μείωση των ασφαλίστρων αυτοκίνητου και μπαίνοντας σε ένα ανηλεή τιμολογιακό πόλεμο που είχε σκοπό αφ’ ενός να διευρύνουν οι μεγάλες εταιρείες τα μερίδια αγοράς τους και αφετέρου να βγάλουν εκτός αγοράς τους μικρότερους παίκτες.
Μετά από δύο χρόνια στασιμότητας, το 2016 σηματοδοτεί την επανεμφάνιση μιας θετικής πτωτικής τάσης, ενώ τα τελευταία έξι έτη οι θάνατοι από τροχαία ατυχήματα έχουν μειωθεί κατά 19%. Πλέον οι ασφαλιστικές και μέσα σε περιβάλλον Solvency II δεν μπορούν να εθελοτυφλούν ότι δεν υπάρχουν και ζημιές και θύματα. Το αυτοκίνητο , μετά και από μία περίοδο μείωσης 70% των νέων ταξινομήσεων, περνά πάλι στους ελληνικούς δρόμους και οι κίνδυνοι αυξάνονται. Όσες εταιρείες είναι κεφαλαιακά ισχυρές και όσες προσέχουν τι ασφαλίζουν μπορεί να συνεχίσουν την πολιτική ‘χαμηλού ασφαλίστρου’ . Όσες όμως δίνουν βάρος στην ποσότητα θα πρέπει να τιμολογήσουν τον νέο κίνδυνο από την αύξηση ζημιών.