back to top
27.2 C
Athens
Κυριακή 1 Ιουνίου 2025

Τράπεζες vs Ασφαλιστές

του Δημήτρη Αναστασίου Συντονιστής Ασφ. Διαμεσολαβητών, Μέλος Δ.Σ. του Ε.Ε.ΘΜέλος της επιτροπής παρακολούθησης της Ασφαλιστικής & Τραπεζικής Αγοράς

Πολύς λόγος γίνεται για τους τρόπους  και τις πρακτικές που ακολουθούν τα τραπεζικά ιδρύματα, με στόχο την «προσέλκυση» πελατών σε ασφαλιστικά θέματα. Ξεκαθαρίζω την αντίθεσή μου στην ακολουθούμενη πολιτική τους και φυσικά καυτηριάζω την αδιάφορη στάση της πολιτείας, αλλά και της εποπτικής αρχής.

- Advertisement -

Πάνω στο θέμα, όλοι μας έχουμε κάποια άποψη, που φυσικά δεν είναι δυνατόν να διαφοροποιηθεί από τα λίγα γραφόμενά μου. Ακριβώς αυτός είναι και ο λόγος που δεν θα προσπαθήσω να πω/τεκμηριώσω την άποψή μου αλλά θα χρησιμοποιήσω ρητορικές ερωτήσεις που θα επιτρέψουν στον κάθε αναγνώστη να αναλογιστεί και τελικά να δημιουργήσει τη δική του γνώμη:

  • Εφαρμόζεται το έντυπο διερεύνησης ασφαλιστικών αναγκών από τους τραπεζοϋπαλλήλους ή απλώς πουλάνε το προϊόν που τους «υπέδειξαν»!!;
  • Γνωρίζει ο τραπεζοϋπάλληλος την αξία της ουσιαστικής διερεύνησης αναγκών του υποψήφιου πελάτη;
  • Πουλάει με βάση τις προτεραιότητες του πελάτη ή του ιδρύματος που τον μισθοδοτεί;
  • Μπορεί ένας πελάτης εντός του τραπεζικού καταστήματος που πάει συνήθως για να διεκπεραιώσει κάποια δουλειά στα γρήγορα, να μιλήσει «σοβαρά» για τις ασφαλιστικές του ανάγκες;
  • Πως προστατευόμαστε από το φαινόμενο του αθέμιτου ανταγωνισμού, δηλαδή όταν ο πελάτης μας πάει ανυποψίαστος να πληρώσει την ασφάλισή του και ο υπάλληλος τον προσεγγίζει για να του κάνει «καλύτερη τιμή»;!!

«Βάλαμε τον λύκο να φυλάει τα πρόβατα»;!!

- Advertisement -
  • Πόσο «κανιβαλίζεται» η ασφαλιστική αγορά όταν αφαιρείται (χωρίς ιεράρχηση αναγκών) το όποιο διαθέσιμο εισόδημα ενός πελάτη για ένα επενδυτικό /αποταμιευτικό πρόγραμμα, ενώ η πρωταρχική του ανάγκη και της οικογένειάς του είναι να καλύψει  περιπτώσεις θανάτου, αναπηρίας ,απώλειας εισοδήματος κλπ.
  • Η άψογη εξυπηρέτηση του πελάτη μπορεί να ενταχθεί στο ωράριο της τράπεζας;

Μετά τις 2-3 το μεσημέρι ο πελάτης από πού θα εξυπηρετηθεί;

Αυτό δεν δημιουργεί εξυπηρέτηση 2 ταχυτήτων ; α) «υπαλληλική» (ο υπάλληλος είναι διαθέσιμος ως το μεσημέρι, με βάση το ωράριό του) και  β)ελεύθερου επαγγελματία; (Ο ασφαλιστικός σύμβουλος εργάζεται όλη την ημέρα και αρκετοί συνάδελφοί μας αφήνουν τα κινητά τους ανοιχτά και τη νύχτα…!)

  • Μετά την «ανάθεση» (από 1-12-2010) της εποπτείας των ασφαλιστικών επιχειρήσεων στην ΤΡΑΠΕΖΑ της ΕΛΛΑΔΟΣ Α.Ε., η αγορά πήγε προς το καλύτερο;
  • Τελικά η διάθεση προϊόντων από τα τραπεζικά καταστήματα βοήθησε στην ανάπτυξη του θεσμού; Μήπως συνεχίζει να στέλνει «λανθασμένα» μηνύματα στον απείρως τραυματισμένο κλάδο, ειδικά τα τελευταία χρόνια;
  • Με την εμπλοκή των τραπεζών, αυξήθηκε ο τζίρος της ασφαλιστικής αγοράς ή μειώθηκε ο αριθμός των ασφαλιστικών συμβούλων;
  • Πόσο τελικά επηρέασε η εμπλοκή των τραπεζών στην αύξηση των ασφαλίστρων επί του ΑΕΠ;

Εδώ και 20 χρόνια βρισκόμαστε σταθερά στο 2-3% * !!

*Προσοχή: το ΑΕΠ της Ελλάδας στην κρίση μειώθηκε περίπου από τα 220 δις (2010) στα 160 (2015). Επίσης, το μερίδιο της ασφαλιστικής βιομηχανίας μειώθηκε από τα 5,2 δις το 2010 στο κάτω από 4 δις το 2016 !!!

Σκεφθείτε τώρα πόσο βοήθησε το θεσμό ή τους ανθρώπους όλη αυτή η αναδιανομή του μικρού εκ των πραγμάτων μεριδίου αγοράς.

Αγαπητοί Συνάδελφοι σας περιμένουμε όλους στη ΔΕΘ στη συνάντηση -διαμαρτυρία που θα πραγματοποιήσει για το λόγο αυτό το επιμελητήριό μας στις 11/9/2016 (προσέλευση 11:30-12:00) στην αίθουσα  Νικόλαος Γερμανός του περιπτέρου 8. Μόνο ενωμένοι μπορούμε να επηρεάσουμε τις εξελίξεις. Ας αφιερώσουμε λίγο από το χρόνο μας, δε φτάνει μόνο η μεταξύ μας διαμαρτυρία.

 

Σχετικές δημοσιεύσεις

Στις 26 Ιουνίου το 18th Insurance Conference

Όλες οι σημαντικές εξελίξεις της νέας πραγματικότητας της ασφαλιστικής αγοράς καθώς ο ασφαλιστικός κλάδος προχωρά σταδιακά προς την αναγκαία ψηφιοποίησή του

Το καυτό θέμα της υποχρεωτικότητας στην ασφάλιση περιουσίας για τους ασφαλιστές

Δεν είναι παράλογες οι ανησυχίες των ασφαλιστικών διαμεσολαβητών και της ΕΑΔΕ. Εύλογα τους έβαλε σε σκέψη μίας και έχουν προηγούμενα...

Παρουσίαση των νέων λειτουργιών των Προγραμμάτων Lux και Agency Pro στους συνεργάτες της Δ/νσης Δημήτρη Αναστασίου

Με απόλυτη επιτυχία πραγματοποιήθηκε η συνάντηση παρουσίασης δύο καινοτόμων προγραμμάτων που αξιοποιεί η Διεύθυνση Δημήτρη Αναστασίου της Εθνικής Ασφαλιστικής...

Δείτε ποιοι και πως δουλεύουν οι Ελβετοί Ασφαλιστές

Ποιοι είναι αυτοί που διανέμουν τα ασφαλιστικά προϊόντα και γιατί οι ασφαλιστικές επιχειρήσεις βρίσκονται στα πανεπιστήμια

Από την ίδια κατηγορία δημοσιεύσεων

Κοινό μέτωπο σχηματίζουν διαμεσολαβητές και εταιρείες για τα νοσήλια

Παρ' όλο που διανύουμε ήδη το α` εξάμηνο του 2025, η αναστάτωση στην αγορά καλά κρατεί γύρω από τις αυξήσεις στα ασφάλιστρα Υγείας

Πάνος Δημητρίου/Generali: Σήμερα έχουμε πάρτι, είμαστε μπροστά από τον ανταγωνισμό

H Generali  αποφασίζει δυναμικά, τώρα ‘να κάνει ένα limit up,  αλλάζοντας όλα στο customer care, είπε ο Πάνος Δημητρίου.

6ο Συνέδριο Επαγγελματικής Ασφάλισης: Όσα δήλωσαν on camera κορυφαίοι προσκεκλημένοι

Με μεγάλη επιτυχία διοργανώθηκε και φέτος το 6ο Συνέδριο Επαγγελματικής Ασφάλισης...

Όλα όσα ακούσαμε και είδαμε στο φετινό, επετειακό Insurance & Reinsurance Meeting

Για 25η χρονιά πραγματοποιήθηκε η καθιερωμένη Συνάντηση Ασφαλιστών και Αντασφαλιστών που διοργανώνει η Ένωση Ασφαλιστικών Εταιριών Ελλάδος

Δημοφιλή Άρθρα

Sorry. No data so far.

Ροή Ειδήσεων

Αυξημένες κατά 16 εκατ. ευρώ οι καταθέσεις των ασφαλιστικών επιχειρήσεων

Μείωση κατά 1.145 εκατ. ευρώ παρουσίασαν, τον Απρίλιο του 2025, οι καταθέσεις των επιχειρήσεων, έναντι αύξησης κατά 2.563 εκατ. ευρώ

Η Anytime εγκαινίασε το ανακαινισμένο Δημοτικό Σχολείο στο Μεγάλο Μοναστήρι

Η Anytime, σε συνεργασία με τη Humanity Greece, την Πέμπτη 29 Μαΐου 2025, παρέδωσαν στην τοπική κοινωνία της Θεσσαλίας το ανακαινισμένο Δημοτικό Σχολείο στο Μεγάλο Μοναστήρι

Κοινό μέτωπο σχηματίζουν διαμεσολαβητές και εταιρείες για τα νοσήλια

Παρ' όλο που διανύουμε ήδη το α` εξάμηνο του 2025, η αναστάτωση στην αγορά καλά κρατεί γύρω από τις αυξήσεις στα ασφάλιστρα Υγείας

Allianz – Plus2Feet συνεχίζουν να δίνουν κίνηση και ελπίδα στα ζώα που το χρειάζονται

Η Allianz συνεχίζει τη συνεργασία της με την εταιρεία Plus2Feet, στο πλαίσιο της κοινής δράσης «Walking Together», που ξεκίνησε το 2021 μ

Καταλυτικός στη διαχείριση ρίσκου είναι ο ρόλος του broker

Η τρέχουσα οικονομική συγκυρία χαρακτηρίζεται από πληθωριστικές πιέσεις, γεωπολιτικές εντάσεις και διακυμάνσεις στις αγορές