back to top
14.7 C
Athens
Πέμπτη 18 Δεκεμβρίου 2025

Βασικές αρχές εταιρικής διακυβέρνησης και η εφαρμογή τους στον Ν.4364/2016

Της Μυρτώς Χαμπάκη, Senior Manager, Risk Management Services, SOL Consulting S.A.

Παγκοσμίως, οι ειδικοί στον τομέα της εταιρικής διακυβέρνησης έχουν αποδώσει την κρίση του 2008 στην ανεπαρκή δομή της εντός των οργανισμών του χρηματοπιστωτικού τομέα. Παρ’ όλο το αυξανόμενο ενδιαφέρον των εποπτών του χώρου για το θέμα, ο σχεδιασμός αλλά και η εύρυθμη λειτουργία του όλου συστήματος διακυβέρνησης σε αρκετά σημεία, αποτελούν σημαντική πρόκληση κατά την εφαρμογή. Παράλληλα, το επιχειρηματικό τοπίο εξακολουθεί να παραμένει ρευστό και γεμάτο από αναρίθμητα εμπόδια, τα οποία έχουν ως αποτέλεσμα την παρεμπόδιση των επιθυμητών υψηλών επιδόσεων των χρηματοπιστωτικών οργανισμών. Η μόνη βεβαιότητα στο αναδυόμενο οικονομικό περιβάλλον, όπως αυτό διαμορφώνεται τα τελευταία έτη, είναι η συνεχής αλλαγή. Το οικονομικό περιβάλλον παραμένει απρόβλεπτο, η ρευστότητα των εταιριών εξακολουθεί να είναι περιορισμένη, οι τάσεις της αγοράς μεταβάλλονται σε γρήγορους ρυθμούς, ενώ παράλληλα αναπτύσσονται νέες αγορές με καινούργια χαρακτηριστικά. Επιπλέον, οι προτιμήσεις των πελατών μεταβάλλονται και αυτές με ταχύτατους ρυθμούς, ενώ η πρόοδος της τεχνολογίας δημιουργεί νέα επιχειρηματικά μοντέλα αλλά και νέους πιθανούς ανταγωνιστές.

- Advertisement -

Το νέο εποπτικό πλαίσιο απαιτεί τη δημιουργία αποτελεσματικού συστήματος διακυβέρνησης που θα εγγυάται τη σωστή και συνετή διαχείριση των δραστηριοτήτων των ασφαλιστικών εταιριών. Το σύστημα Εταιρικής Διακυβέρνησης  περιλαμβάνει διαφανή οργανωτική δομή καθώς και το απαραίτητο μηχανισμό διασφάλισης της μετάδοσης των πληροφοριών εντός της εταιρίας. Το σύστημα θα υπόκειται σε τακτική εσωτερική εξέταση και θα πρέπει να είναι ανάλογο προς τη φύση, την πολυπλοκότητα και την κλίμακα των εργασιών της εταιρίας (Αρχή της Αναλογικότητας). Τα βασικά χαρακτηριστικά του συστήματος Εταιρικής Διακυβέρνησης αφορούν στη δημιουργία συγκεκριμένων λειτουργιών εντός της εταιρίας, στην εδραίωση δύο διαφορετικών συστημάτων και στη μεταξύ τους διάδραση, αλλά και στη διαμόρφωση της Ιδίας Αξιολόγησης Κινδύνων και Φερεγγυότητας (ORSA), διασφαλίζοντας με αυτό τον τρόπο την λήψη των κατάλληλων διοικητικών αποφάσεων για την συνέχεια και την κανονικότητα των εργασιών.

Πώς μια σύγχρονη ασφαλιστική εταιρία μπορεί να αντιμετωπίσει όλες αυτές τις προκλήσεις έγκαιρα, αποτελεσματικά και σύμφωνα με τις υψηλές ποιοτικές προδιαγραφές του νέου κανονιστικού πλαισίου για τον κλάδο (ν.4364/2016); Ποια είναι η βέλτιστη μορφή εταιρικής διακυβέρνησης ούτως ώστε να αποτελέσει παράγοντα ενίσχυσης των εταιρικών επιδόσεων και όχι τροχοπέδη στην ανάπτυξη;

- Advertisement -

Οι ασφαλιστικές εταιρίες του σήμερα, προκειμένου να διασφαλίσουν την διάρκεια αλλά και την ανάπτυξη των εργασιών τους, πρέπει να αντιδρούν στις διαρκώς μεταβαλλόμενες συνθήκες με ετοιμότητα, ευκινησία και με υψηλά επίπεδα προσαρμοστικότητας. Η εταιρική διακυβέρνηση αποτελεί εργαλείο ανάπτυξης μόνο εάν σχεδιαστεί σωστά, εάν προσαρμοστεί στις πραγματικές ανάγκες της κάθε εταιρίας και εάν είναι ευέλικτη, ώστε να επιτρέπει την εύκολη προσαρμογή στις μεταβαλλόμενες συνθήκες.

H Mυρτώ Χαμπάκη και ο Δρ. Σταμάτης Δρίτσας (Deputy CEO, Head of Risk Advisory Services της SOL Consulting S.A.) είναι εισηγητές του νέου, άκρως επίκαιρου σεμιναρίου «Βασικές αρχές εταιρικής διακυβέρνησης και η εφαρμογή τους στον Ν.4364/2016», που διοργανώνει την Πέμπτη 30/6 και την Τετάρτη 6/7/2016 το Ελληνικό Ινστιτούτο Ασφαλιστικών Σπουδών (ΕΙΑΣ) στο εκπαιδευτικό του κέντρο. Περισσότερες πληροφορίες και αίτηση συμμετοχής εδώ.

Σχετικές δημοσιεύσεις

Στη Σιγκαπούρη το επόμενο σεμινάριο υψηλού επιπέδου της IUMI για την ασφάλιση cargo

To masterclass θα πραγματοποιηθεί τον Απρίλιο για ανώτερα στελέχη εταιρειών – Τι περιλαμβάνει το πρόγραμμα

Αλλαγή σκυτάλης στην ARAG Hellas – Νέος CEO από αρχές του χρόνου ο Ανδρέας Γκρέκας

Στελέχη της αγοράς κάνουν λόγο για συντεταγμένη και στρατηγικά οργανωμένη διαδικασία, σε κλίμα σεβασμού και αναγνώρισης

Σεμινάριο ασφαλίσεων κινδύνων φυσικών καταστροφών από το ΕΙΑΣ

Στις 10 και 11 Δεκεμβρίου 2025, σε περιβάλλον webinar και φυσικής τάξης

ΕΙΑΣ: Σεμινάριο Ασφαλίσεων Ευθύνης και Κινδύνων Ανάκλησης Προϊόντος

Την Τρίτη 2 και την Πέμπτη 4 Δεκεμβρίου 2025, σε περιβάλλον webinar ή φυσικής τάξης

Από την ίδια κατηγορία δημοσιεύσεων

Το νέο σχέδιο της Εθνικής Ασφαλιστικής

Δικό της εσωτερικό μοντέλο υπολογισμού κινδύνων σχεδιάζει η εταιρεία, σύμφωνα με κύκλους της αγοράς

Πώς θα κλείσει το 2025 για την ασφαλιστική αγορά – Οι συνιστώσες

Σημαντική συμβολή είχε η δέσμη κινήτρων για ενίσχυση της κεφαλαιαγοράς, η τεχνολογία και τα νέα λογιστικά πρότυπα

Αντίστροφη μέτρηση για τα Greek Accounting & Finance Awards 2025 powered by ENTERSOFTONE

Τα #graf25 επιστρέφουν για 3η χρονιά στις 12/12, με στόχο την ανάδειξη των άριστων εταιρειών και πρακτικών στη λογιστική και στην οικονομική διοίκηση

Τα Coffee Business Awards 2025 έρχονται στις 17 Δεκεμβρίου

Η κορυφαία διοργάνωση για τον κλάδο της καφεστίασης επιστρέφει για 7η χρονιά, με ανανεωμένο concept - Βίντεο και πληροφορίες συμμετοχής

Δημοφιλή Άρθρα

Ροή Ειδήσεων

ΕΑΣΕ και ΣΕΣΜΑ άνοιξαν τον διάλογο για μια Ελλάδα που παράγει αξία

Όσα ανέδειξε η κοινή εκδήλωση με θέμα «Νέο παραγωγικό μοντέλο: Η Ελλάδα παράγει – Οι πολίτες ευημερούν»

Ν. Παπαθανάσης στο ΕΕΑ: «Προτεραιότητα η ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας των μικρών επιχειρήσεων»

Τη συνεδρίαση του ΔΣ του ΕΕΑ απασχόλησε κυρίως το ζήτημα της ρευστότητας και της πρόσβασης στον τραπεζικό τομέα, αλλά και η πρόσφατη συμφωνία για τις ΣΣΕ

HDI Global SE, Hellas: «30 χρόνια δυναμικής παρουσίας σε μια αγορά που αλλάζει»

Ο Managing Director Κ. Σεμερτζόγλου και τα κορυφαία στελέχη Άγγ. Μπεφών και Μ. Δουράτση μιλούν για τις προκλήσεις, τις ευκαιρίες και το όραμα της εταιρείας

Τα παρασκηνιακά της ασφαλιστικής αγοράς αυτήν την εβδομάδα

Και να ήταν το δικαίωμα μόνο στα υγείας, υψηλότατο είναι το δικαίωμα και στα Πυρός και στα Οχήματα...