back to top
19.7 C
Athens
Κυριακή 3 Νοεμβρίου 2024

Β. Βολωνάκης ΑΧΑ: Το 1/3 των εσόδων στις ασφαλίσεις μεγάλων επιχειρήσεων έρχεται από τον τουρισμό

Για τις ευκαιρίες που προσφέρει ο ελληνικός τουρισμός, αλλά και τις προοπτικές που διανοίγονται από την ανάπτυξη του κλάδου στις ασφαλίσεις μεγάλων επιχειρήσεων συνδεδεμένων με τη διαμονή και την εστίαση, μιλά στο iw o Βασίλης Βολωνάκης, επικεφαλής Ανάληψης Κινδύνων Μεγάλων Επιχειρήσεων της ΑΧΑ Ασφαλιστικής, μίας από τις μεγαλύτερες εξειδικευμένες εταιρείες, με σημαντική τεχνογνωσία, στο θέμα αυτό.

Για την ΑΧΑ ο κλάδος του τουρισμού είναι ένας από τους βασικότερους πυλώνες ανάπτυξης των επιχειρηματικών ασφαλίσεων. Είναι χαρακτηριστικό το ότι το 1/3 των εσόδων της εταιρείας για το 2018 προέρχεται από την ασφάλιση τουριστικών επιχειρήσεων, με κύριο κανάλι διανομής, ιδιαίτερα στην ασφάλιση ξενοδοχειακών μονάδων, την ασφαλιστική διαμεσολάβηση.

- Advertisement -

Στην Έλενα Ερμείδου

  • Ο τουρισμός περιλαμβάνει πολλές και διαφορετικές δραστηριότητες. Ξενοδοχεία, ενοικιαζόμενα δωμάτια, ακίνητα βραχυχρόνιας μίσθωσης, επιχειρήσεις εστίασης, επιχειρήσεις διασκέδασης, ψυχαγωγίας, άθλησης, συνθέτουν ένα μεγάλο μέρος του ΑΕΠ, το οποίο μπορεί να φτάνει και το 20%. Τι σημαίνει αυτό για τον κλάδο των ασφαλειών;

Τα τελευταία χρόνια, η τουριστική βιομηχανία είναι ένας από τους ταχύτερα αναπτυσσόμενους τομείς στη χώρα μας. Σύμφωνα με σχετική μελέτη του Ινστιτούτου του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων (ΙΝΣΕΤΕ), για το έτος 2017, η άμεση συνεισφορά του τουρισμού στη διαμόρφωση του ΑΕΠ ανήλθε στο 10,3%. Συνυπολογίζοντας και τα πολλαπλασιαστικά οφέλη, η συνολική συνεισφορά κυμάνθηκε μεταξύ 22,6% και 27,3% του ΑΕΠ. Το 2018, 33 εκατομμύρια τουρίστες επισκέφτηκαν τη χώρα μας. Η αύξηση των αφίξεων την πενταετία 2014-2018 προσέγγισε το 33%.

- Advertisement -

Οι ευκαιρίες και η δυναμική που υπάρχει για περαιτέρω ανάπτυξη είναι πολλές, λαμβάνοντας υπόψη την αυξημένη ζήτηση για το ελληνικό τουριστικό προϊόν, όπως αυτή αποτυπώνεται από τα ρεκόρ αφίξεων τουριστών, αλλά και τη μεθοδική προσπάθεια που γίνεται για την επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου, με την προώθηση εναλλακτικών μορφών τουρισμού.

Ανάλογη είναι και η συμβολή του τουρισμού στην απασχόληση και ιδιαίτερα στη μείωση της ανεργίας με τη δημιουργία νέων θέσεων εργασίας. Δικαιωματικά, λοιπόν, ο τουρισμός αποτελεί αυτό που συνηθίζουμε να λέμε τη «βαριά βιομηχανία» του τόπου μας.

Λαμβάνοντας υπόψη τα παραπάνω στοιχεία, σε συνδυασμό με το εύρος των επιχειρηματικών δραστηριοτήτων που συνθέτουν το τουριστικό προϊόν της χώρας, είναι επόμενο ότι ένα μεγάλο τμήμα των εργασιών της ασφαλιστικής βιομηχανίας συνδέεται άμεσα με τον τουρισμό. Η ασφάλιση, με τις λύσεις που μπορεί να προσφέρει, διαδραματίζει σημαντικό ρόλο στη βιωσιμότητα των τουριστικών επιχειρήσεων και συνεισφέρει στην ευημερία του βασικότερου πυλώνα ανάπτυξης της χώρας μας.

  • Θα μπορούσαμε να πούμε ότι προδιαγράφονται νέες τάσεις και νέες προοπτικές, νέοι κίνδυνοι, στην αγορά ασφαλειών;

 Οι δυνατότητες για περαιτέρω ανάπτυξη του τουριστικού κλάδου δημιουργούν ευνοϊκές συνθήκες για την υλοποίηση έργων, είτε αυτά αφορούν στο ξεκίνημα μιας νέας επιχειρηματικής πρωτοβουλίας είτε στην επέκταση και αναβάθμιση των σε ισχύ επιχειρηματικών σχεδίων. Εστιάζοντας, για παράδειγμα, στον κλάδο των ξενοδοχείων, σύμφωνα με στοιχεία της Ένωσης Ασφαλιστικών Εταιριών Ελλάδος, για το έτος 2017, ο αριθμός των ξενοδοχειακών επιχειρήσεων που προχώρησαν στη σύναψη ασφάλισης προσεγγίζει τις 10.000, ενώ οι αξίες που καλύπτουν τα αντίστοιχα ασφαλιστικά προγράμματα πλησιάζουν τα 17 δισ. ευρώ.

Η προοπτική περαιτέρω βελτίωσης των παραπάνω μεγεθών είναι ιδιαίτερα θετική. Η βασική απειλή για τη βιωσιμότητα των πόρων αυτών είναι η επέλευση καταστροφικών γεγονότων, είτε πρόκειται για ακραία φυσικά φαινόμενα, τα οποία μάλιστα έχουν μια αυξημένη συχνότητα επανάληψης, είτε άλλες περιπτώσεις που συνδέονται με την καθημερινή ανθρώπινη δραστηριότητα.

H κλιματική αλλαγή επηρεάζει τις γεωμορφολογικές συνθήκες που επικρατούν σε σημεία τουριστικού ενδιαφέροντος, όπως οι παραθαλάσσιες περιοχές, επιταχύνοντας σημαντικά τον κύκλο επανάληψης ακραίων καταστροφικών φαινομένων, όπως πλημμύρες, κατολισθήσεις ή καθιζήσεις εδαφών. Τα παραπάνω, σε συνδυασμό με την έντονη σεισμικότητα που υπάρχει στη χώρα μας, αποτελούν διαρκή και αυξανόμενη απειλή για κάθε είδος τουριστικής υποδομής.

Η αυξανόμενη επαφή και συνεργασία των τουριστικών επιχειρήσεων με διαφορετικές κουλτούρες και συμπεριφορές καταναλωτών σε σχέση με τα εγχώρια πρότυπα αυξάνει σημαντικά τον κίνδυνο απαιτήσεων για χρηματική ικανοποίηση πελατών, συνεργατών ή εργαζόμενων, οι οποίες συνδέονται με ατυχήματα που μπορεί να συμβούν στο πλαίσιο της κανονικής λειτουργίας της επιχείρησης.

Η συναίσθηση αυτών των κινδύνων είναι σε μεγάλο βαθμό αντιληπτή από τον κόσμο του τουρισμού και οι προσδοκίες για την αποτελεσματική τους διαχείριση μέσω του μηχανισμού της ασφάλισης είναι μεγάλες. Η πρόκληση για την ασφαλιστική αγορά είναι όχι απλά να ικανοποιήσει, αλλά να καταφέρει να ξεπεράσει τις προσδοκίες αυτές.

  • Τι έχει κάνει η ΑΧΑ για την ασφάλιση του τουρισμού; Τι προϊόντα δίνει και σε ποιες κατηγορίες τουρισμού;

Για την ΑΧΑ ο κλάδος του τουρισμού αποτελεί έναν από τους βασικούς πυλώνες ανάπτυξης στον τομέα των επιχειρηματικών ασφαλίσεων. Με τη δημιουργία προϊόντων προσαρμοσμένων στις εξειδικευμένες ανάγκες των τουριστικών επιχειρήσεων, προσπαθούμε να δώσουμε λύσεις που θα βοηθήσουν τις ασφαλισμένες επιχειρήσεις στη διατήρηση των καλών οικονομικών μεγεθών και, είτε με τη συμβουλευτική υποστήριξη για την προληπτική αντιμετώπιση και τον περιορισμό των οικονομικών επιπτώσεων απρόβλεπτων ζημιογόνων γεγονότων είτε με την πληρωμή της αποζημίωσης όταν αυτά συμβούν, συμβάλλουμε στο να διατηρείται ανοιχτός ο δρόμος για την ομαλή χρηματοδότηση των επιχειρήσεων που είναι τόσο αναγκαία στο δύσκολο οικονομικό περιβάλλον που ζούμε.

Μετά από ένα καταστροφικό γεγονός, η επιχείρηση μπορεί να βρεθεί αντιμέτωπη με πτώση των εσόδων της, που θα επιφέρουν οι ακυρώσεις κρατήσεων, η αδυναμία πρόσβασης στις εγκαταστάσεις, λόγω καταστροφής των υποδομών, και η μείωση του ενδιαφέροντος των επισκεπτών για την ευρύτερη περιοχή.

Παράλληλα, οι πάγιες υποχρεώσεις, όπως μισθοί, ενοίκια ή δάνεια, εξακολουθούν να «τρέχουν». Με την κάλυψη της χρηματοδότησης των σταθερών οργανικών εξόδων αλλά και της απώλειας των καθαρών κερδών της επιχείρησης, μέσω των κατάλληλων ασφαλιστικών προγραμμάτων, διασφαλίζεται η ομαλή λειτουργία της τουριστικής επιχείρησης ακόμα και μετά τη ζημιά.

Βασικό αποδέκτη των προϊόντων αυτών αποτελούν οι τουριστικές επιχειρήσεις που συνδέονται με τη διαμονή και την εστίαση, όπως για παράδειγμα ξενοδοχειακές μονάδες μικρής ή μεγάλης κλίμακας, καταλύματα και εστιατόρια. Είναι χαρακτηριστικό το ότι στον κλάδο ασφάλισης περιουσίας, και συγκεκριμένα στις ασφαλίσεις μεγάλων επιχειρήσεων, το ένα τρίτο περίπου των εσόδων της εταιρείας για το 2018 προέρχεται από την ασφάλιση επιχειρήσεων που συνδέονται με τη διαμονή και την εστίαση.

  • Τι προϊόντα υπάρχουν για ενοικιαζόμενα δωμάτια ή βραχυχρόνιες μισθώσεις τύπου Airbnb; Πώς γίνονται σε αυτές τις περιπτώσεις οι αποζημιώσεις;

 Η εναλλακτική της βραχυχρόνιας μίσθωσης ακινήτων αναπτύσσεται με μεγάλους ρυθμούς και στη χώρα μας. Η ανάπτυξη αυτή είναι σημαντική, ιδιαίτερα σε περιοχές εντός του αστικού κλοιού πόλεων με μεγάλη τουριστική επισκεψιμότητα. Σύμφωνα με στοιχεία της πλατφόρμας Airbnb, στην Ελλάδα οι καταχωρίσεις κατοικιών προς ενοικίαση στις αρχές του 2019 ξεπέρασαν τις 90.000, ενώ για το 2018 ο μέσος όρος διαμονής φτάνει τις 4,1 ημέρες.

Στην πλειοψηφία τους, οι εγκαταστάσεις αυτές διατηρούν την ταυτότητα και τα χαρακτηριστικά μιας κατοικίας, συνεπώς και οι διαθέσιμες ασφαλιστικές λύσεις χρησιμοποιούν ως γνώμονα τα προγράμματα ασφάλισης κατοικιών, λαμβάνοντας φυσικά υπόψη τις ιδιαιτερότητες που υπάρχουν με την εναλλαγή των φιλοξενούμενων ή θέματα που σχετίζονται με την κάλυψη της ευθύνης του ιδιοκτήτη έναντι των επισκεπτών, αλλά και έναντι των γειτόνων.

Η διαδικασία της αποζημίωσης, είτε αφορά ζημιές στην περιουσία είτε συνδέεται με απαιτήσεις τρίτων, ουσιαστικά, δεν διαφέρει σε σχέση με αυτήν που ισχύει στην ασφάλιση άλλων τουριστικών επιχειρήσεων.

Είναι σημαντικό, ωστόσο, ο ενδιαφερόμενος ιδιοκτήτης να έχει ενημερώσει έγκαιρα την ασφαλιστική του εταιρεία για την καταχώριση της κατοικίας του σε πλατφόρμα βραχυχρόνιας μίσθωσης, αλλά και να μελετήσει προσεκτικά το πλαίσιο κάλυψης που μπορεί να προσφέρεται ως αυτόματη παροχή από την πλατφόρμα, κυρίως στην ασφάλιση ευθύνης, προκειμένου να φροντίσει τα κενά που υπάρχουν να καλυφθούν από τη δική του ασφάλιση.

  • Από ποια κανάλια γίνεται η διανομή τουριστικών ασφαλίσεων, ασφαλίσεων ξενοδοχείων;

Στη διανομή των τουριστικών ασφαλίσεων, και ιδίως των ασφαλίσεων ξενοδοχείων, η ασφαλιστική διαμεσολάβηση έχει πρωταγωνιστικό ρόλο. Σε μεγάλο βαθμό, οι ιδιαιτερότητες των προς ασφάλιση επιχειρήσεων είναι τέτοιες που απαιτούν εξατομικευμένες λύσεις, σχεδιασμένες ειδικά για τις δικές τους ανάγκες, και η συμβολή του ασφαλιστικού διαμεσολαβητή στο να κατανοήσει αυτές τις ανάγκες και να αναζητήσει σε συνεργασία με τις ασφαλιστικές εταιρείες τη βέλτιστη δυνατή λύση είναι μεγάλη και επιβραβεύεται, στην πλειοψηφία των περιπτώσεων, από την εμπιστοσύνη των πελατών.

  • Ποια είναι η θέση της ΑΧΑ στην αγορά ασφάλισης τουρισμού; Ποιοι είναι οι στόχοι σας;

 Η θέση της ΑΧΑ στην αγορά ασφάλισης τουρισμού χαρακτηρίζεται από σταθερή ανάπτυξη και διαρκή εξέλιξη του τρόπου λειτουργίας της. Χάρις στην υψηλή δέσμευση των ανθρώπων της και τη βοήθεια ενός εκτεταμένου και πολυδιάστατου δικτύου συνεργατών, προσφέρει σε όσους την εμπιστεύονται –όπως για παράδειγμα το 25% των ασφαλισμένων ξενοδοχείων 4 και 5 αστέρων στη χώρα μας– υπηρεσίες σφαιρικής προστασίας, ικανές να αντεπεξέλθουν στις προσωπικές ανάγκες τους.

Με την οικονομική αρωγή στις ασφαλισμένες επιχειρήσεις σε περίπτωση ζημιάς ή και με την παροχή συμβουλευτικών υπηρεσιών που στοχεύουν στην αποτελεσματικότερη διαχείριση των κινδύνων, η ΑΧΑ στέκεται έμπρακτα ως θεματοφύλακας της οικονομικής ανάπτυξης μιας τουριστικής επιχείρησης. Κύριο μέλημα της εταιρείας είναι να αποτελεί έναν ακέραιο συνοδοιπόρο των ασφαλισμένων της ώστε να μπορούν να αντιμετωπίζουν κάθε κίνδυνο με λιγότερες έγνοιες, και αποτελεί στρατηγικό στόχο της να διατηρήσει και να αναπτύξει περαιτέρω τον πρωταγωνιστικό της ρόλο στην ασφάλιση των τουριστικών επιχειρήσεων.

 

Σχετικές δημοσιεύσεις

Πόσοι ασφαλιστές θα πάρουν δευτεροετείς προμήθειες από ζωή και υγεία;

Κατά το πρώτο εξάμηνο του 2024 η παραγωγή ασφαλίστρων ζωής και υγείας διαμορφώθηκε στα 1.627.019.945 ευρώ

ΕΑΕΕ: Επίσκεψη στο Λονδίνο με δύο μηνύματα προς τους Lloyd’s

Ιδιαίτερα εποικοδομητική κρίνεται από το σύνολο της ασφαλιστικής αγοράς η επίσκεψη του κλιμακίου της ΕΑΕΕ στο Λονδίνο και στους Lloyd’s.

Γ. Χατζηθεοδοσίου στο 1ο Financial Planning Forum: Αισιόδοξα μηνύματα και εξελίξεις για την ασφαλιστική διαμεσολάβηση

Σε αισιόδοξες εκτιμήσεις και σε σημαντικές εξελίξεις που αναμένονται για τον κλάδο της ασφαλιστικής διαμεσολάβησης αναφέρθηκε ο πρόεδρος του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου

Ομαδικές Ασφαλίσεις: Συνάντηση ασφαλιστών με τον Τσακλόγλου τον Οκτώβριο για να σταματήσει η «αιμορραγία»

Στο τραπέζι το θέμα της φορολόγησης και της λειτουργίας των ομαδικών ασφαλίσεων...

Από την ίδια κατηγορία δημοσιεύσεων

Oι φυσικές καταστροφές στην Ελλάδα το διάστημα 2000-2020 και η καταστροφή στη Βαλένθια

 O αριθμός των θυμάτων στη πρόσφατη φυσική καταστροφή στη Βαλένθια δείχνει πόσο αδύναμη είναι η ανθρώπινη παρέμβαση απέναντι στην κλιματική αλλαγή και πόσο πολύ...

Τα παράπλευρα οφέλη από την αύξηση της παρουσίας της ιδιωτικής ασφάλισης στην ελληνική οικονομία 

Οι άμεσα και έμμεσα εμπλεκόμενοι με την ιδιωτική ασφαλιση μπορεί να φτάσουν τις 100.000 το 2025 σύμφωνα με εκτιμήσεις του κλάδου. 

Η αναγκαιότητα ενός ασφαλιστηρίου D&O γίνεται ακόμη πιο επιτακτική

Όσο μεγαλύτερος είναι ο Οργανισμός εκ μέρους του οποίου λαμβάνουμε αποφάσεις τόσο μεγαλύτερος είναι και ο επιχειρηματικός και κοινωνικός αντίκτυπος

Γ. Χατζηθεοδοσίου, βλέπει αυτό που δεν βλέπουν άλλοι

Τον νέο δρόμο με το όνομα «ΕΙΚΑ-ΖΩ» φωτίζει σήμερα το Επαγγελματικό Επιμελητήριο Αθηνών στο «ΣΕΡΑΦΕΙΟ». Είναι το πρώτο Επιμελητήριο που εναποθέτει βάρος στον πολιτισμό και εισάγει στο επιχειρηματικό του μοντέλο την έννοια της συσχέτισης του πολιτισμού με το επιχειρείν.

Δημοφιλή Άρθρα

Ροή Ειδήσεων

Oι φυσικές καταστροφές στην Ελλάδα το διάστημα 2000-2020 και η καταστροφή στη Βαλένθια

 O αριθμός των θυμάτων στη πρόσφατη φυσική καταστροφή στη...

Κ. Χατζηδάκης: Τέσσερις παρεμβάσεις για την ενίσχυση της Τοπικής Αυτοδιοίκησης

Τέσσερις παρεμβάσεις που υλοποιεί το Υπουργείο Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών σε στενή συνεργασία με την ηγεσία του Υπουργείου Εσωτερικών

Ε. Ράπτη στα Greek Hospitality Awards: Μαζί θα κρατήσουμε την Ελλάδα ψηλά στον παγκόσμιο τουριστικό χάρτη

Επέστρεψε η μεγάλη γιορτή του ελληνικού τουρισμού με την τέλεση της κορυφαίας εκδήλωσης αριστείας για την ελληνική ξενοδοχία.

Ν. Παπαθανάσης, grha24: H Ελλάδα παρουσιάζει ένα δυνατό πρόσωπο στην παγκόσμια αγορά

Από το βήμα του 10ου Greek Hospitality Awards, ο κ. Νίκος Παπαθανάσης, αναπληρωτής υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών συνεχάρη τους ανθρώπους του τουριστικού κλάδου

Χ. Σταϊκούρας στα Greek Hospitality Awards: Τα μεγάλα έργα υποδομών αναβαθμίζουν το τουριστικό προϊόν

Επέστρεψε η μεγάλη γιορτή του ελληνικού τουρισμού με την τέλεση της κορυφαίας εκδήλωσης αριστείας για την ελληνική ξενοδοχία.