back to top
11.2 C
Athens
Παρασκευή 12 Δεκεμβρίου 2025

Τεχνητή Νοημοσύνη: Πρόοδος με στραμμένη τη ματιά μας πάντα στον άνθρωπο

του Δημήτρη Αποστολίδη*

Ως θιασώτης της τεχνολογίας και οπαδός των εξειδικευμένων λύσεων, εκφράζω τα θετικά μου συναισθήματα και καλωσορίζω την Τεχνητή Νοημοσύνη (ΑΙ) ως ένα κύμα τεχνολογικού οίστρου, το οποίο έχει επιφέρει και θα επιφέρει ακόμη πιο έντονες αλλαγές στις ζωές όλων μας. Το νόμισμα όμως –όσο υπάρχει ακόμη– έχει πάντα δύο όψεις: εξαρτάται από τον λόγο για τον οποίο προσεγγίζουμε αυτήν την αδιαμφισβήτητα σημαντική πρόοδο.

- Advertisement -

Η Τεχνητή Νοημοσύνη (ΑΙ) ενσωματώνεται σε διάφορους κλάδους μέσω εξειδικευμένων εφαρμογών και συστημάτων, φέρνοντας σημαντικές βελτιώσεις στην αποδοτικότητα, την ακρίβεια και την προσβασιμότητα των υπηρεσιών και των προϊόντων. Η χρήση τεχνολογιών όπως το machine learning και η natural language processing επιτρέπει την αυτοματοποίηση σύνθετων διαδικασιών, την εκτέλεση αναλυτικών εργασιών σε μαζική κλίμακα και την ανάπτυξη πιο προσωποποιημένων έργων.

Ωστόσο, αυτή η εξέλιξη φέρνει επίσης προκλήσεις, όπως είναι η ανάγκη για συνεχή εκπαίδευση και επανεκπαίδευση του ανθρώπινου δυναμικού, η διαχείριση των ηθικών και νομικών ζητημάτων που προκύπτουν από τη χρήση αυτών των τεχνολογιών και η αντιμετώπιση των ανησυχιών σχετικά με την προστασία της ιδιωτικότητας και των δεδομένων.

- Advertisement -

Είναι αξιοσημείωτο το γεγονός ότι δύο τιτάνες τεχνολογίας παρέχουν και κάνουν πραγματικότητα, αυτήν τη στιγμή, την τεχνολογία:

1) Η OpenAI (Chat GPT), η οποία χορηγεί με παροχές υπηρεσιών του ΑΙ τις αντίστοιχες εταιρείες (εάν όχι όλες, τότε σε ένα τεράστιο ποσοστό) και
2) Η NVIDIA, που με τις καινοτόμες κάρτες γραφικών της κάνει όλη την τεχνολογία του AI δυνατή και ακόμη πιο δυναμική.

Για την εφαρμογή που μπορεί να έχει η τεχνητή νοημοσύνη στον ασφαλιστικό τομέα μπορούμε να πούμε πολλά, αλλά θα περιοριστούμε σε κάποιες βασικές σκέψεις, για να δώσουμε τη δυνατότητα στον αναγνώστη του συγκεκριμένου τεύχους να κινηθεί με μια εύκολη, ευχάριστη, όσο και κατανοητή, αναγνωστική ευχέρεια:

Το ΑΙ μπορεί να αλλάξει ριζικά τον τρόπο με τον οποίο σχεδιάζουν, πωλούν και διαχειρίζονται τα ασφαλιστικά προϊόντα οι ασφαλιστικές εταιρείες, οι πελάτες και όλοι οι εμπλεκόμενοι που εντάσσονται στην ασφαλιστική βιομηχανία. Τεχνικά, η τεχνολογία του machine learning μπορεί να βελτιώσει την ακρίβεια των εκτιμήσεων κινδύνου, παρέχοντας πιο προσαρμοσμένες και αποδοτικές ασφαλιστικές λύσεις. Αυτό θα είχε ως αποτέλεσμα τη δίκαιη προσαρμοστικότητα των ασφαλιστικών επιχειρήσεων και των πελατών στην εκτίμηση των ασφαλίστρων, με μια εντυπωσιακή ακρίβεια σε σχέση όχι μόνο με τον κίνδυνο που αναλαμβάνεται, αλλά και με την απόλυτη στόχευση και τον υπολογισμό των αναλυμένων, όσο και παραμετροποιημένων, διαμορφούμενων χαρακτηριστικών μιας επιχείρησης.

Επιπλέον, το AI μπορεί να επιταχύνει και να αυτοματοποιήσει διαδικασίες όπως οι αξιώσεις και η εκτίμηση ζημιών, μειώνοντας το κόστος και βελτιώνοντας την εμπειρία του πελάτη. Ο χειρισμός εξ αποστάσεως, με τεχνολογικά χαρακτηριστικά του ΑΙ, μιας ενδεχόμενης αποζημίωσης, θα μειώσει τα κόστη μετακίνησης στο πεδίο και θα λύσει παρεξηγήσεις που πηγάζουν από ατομικές εκτιμήσεις, οι οποίες συνδέονται εν πολλοίς με την εμπειρία, την εξειδίκευση και τον χρόνο που θα αφιερώσει, ή δεν θα αφιερώσει, ένας εκτιμητής αποζημίωσης. Άρα, δεν αφαιρείται ο ανθρώπινος παράγοντας, αλλά, αξιοποιώντας δεδομένα, θα προσδώσει στη διαδικασία ποιοτικά χαρακτηριστικά και ταχύτητα. Πάντα όμως θα πρέπει να υπάρχει και σε αυτές τις περιπτώσεις η ανθρώπινη επικοινωνία, που αποτελεί το απόλυτο εχέγγυο μιας ισορροπημένης σχέσης.

Η τεχνητή νοημοσύνη μπορεί να παίξει καταλυτικό ρόλο στην ακαριαία πρόσβαση, στην απαραίτητη γνωσιακή βάση, που συνεπάγεται άμεση λύση του διαχειριστή σε διάφορα αιτήματα του πελάτη ή του συνεργάτη. Αυτό είναι ένα κομβικό σημείο, το οποίο μπορεί να προσδώσει ακρίβεια στην πραγματική διάσταση ασφαλιστικών περιπτώσεων και οικονομία χρόνου, με σκοπό να συντελείται το παραγόμενο έργο με απίστευτη ανοδική αποτύπωση στη σχέση έργου και χρόνου, που αφορά το ανθρώπινο δυναμικό.

Το ΑΙ μπορεί να φέρει επανάσταση στην προσαρμοσμένη κάλυψη, βασιζόμενη στις ανάγκες και τους παράγοντες κινδύνου των ατόμων. Έτσι, με μια σειρά χαρακτηριστικών του προφίλ του πελάτη, προτείνεται το σύνολο προϊόντων και υπηρεσιών που μπορούν να τον ενδιαφέρουν άμεσα. Οι ατομικές τιμολογήσεις και τα προσαρμοσμένα προϊόντα ασφάλισης θα δημιουργούνται μέσα σε λίγα λεπτά, γεγονός που θα ενισχύσει την αποφασιστικότητα του πολίτη για την αγορά ασφαλιστικών προϊόντων «κομμένων και ραμμένων» στα μέτρα του, με τη διατήρηση, ταυτόχρονα, των προϊόντων για πολλά χρόνια, χάρη στο προσαρμοσμένο κόστος.

Ωστόσο, η ένταξη του AI στον ασφαλιστικό κλάδο απαιτεί υψηλού επιπέδου δεξιότητες στη διαχείριση δεδομένων και την ανάπτυξη αλγορίθμων, καθώς και μια προσεκτική προσέγγιση, για να διασφαλιστεί ότι η τεχνολογία εφαρμόζεται με δίκαιο και διαφανή τρόπο.

Όλες οι λύσεις προϋποθέτουν σωστή εκπαίδευση και λελογισμένη χρήση, διότι από τη διαρροή πληροφοριών και τη διεξαγωγή λανθασμένων υπολογισμών με τη χρήση του ΑΙ μπορεί να προκύψουν σοβαρά προβλήματα, εξαιτίας των οποίων η εφαρμογή της τεχνητής νοημοσύνης θα δημιουργεί περισσότερες δυσκολίες, παρά λύσεις.

Πιστεύω όμως ότι, σίγουρα, το ΑΙ δεν πρέπει να υποκαταστήσει τις συνήθειες και την πρακτικότητά μας στη διείσδυση της προσέγγισής μας για αγαπημένες προσωπικές συνήθειες, στις οποίες πρέπει να διατηρήσουμε την ανθρώπινη βούληση και ελευθερία.

Συνεπώς, επειδή οι κανόνες σταματούν εκεί που ξεκινάει και το ηθικό πλαίσιο του καθενός –όπως και το να χρησιμοποιήσουμε την τεχνητή νοημοσύνη σε όλες τις εκφάνσεις δραστηριοτήτων–, φρονώ ότι πρέπει να έχουμε απλή και γόνιμη σκέψη, έτσι ώστε να μην καταργήσουμε εντελώς διαδικασίες και διαπροσωπικές σχέσεις, γεγονός που θα μας φέρει πιο κοντά στη θλίψη της τεχνολογικής ακμής, παρά στην ακμαία κατάσταση που πρέπει να υπάρχει, ισορροπώντας ανάμεσα στο ωφέλιμα χρήσιμο και στο ωφέλιμα αχρείαστο.

*Ο Δημήτρης Αποστολίδης είναι CEO της Infomax Insurance Brokers.

Περισσότερα στο ψηφιακό τεύχος του BROKER’S TIME #76

brokerstime.gr

sema.gr

Σχετικές δημοσιεύσεις

ΕΕΑ-Σωματεία: Συστράτευση και ενέργειες για την παραβίαση των εμπορικών δικαιωμάτων των ασφαλιστικών διαμεσολαβητών

Μεταξύ άλλων επισημαίνεται ότι οι μονομερείς επιβαρυντικές αποφάσεις δημιουργούν πρόβλημα απροσδιόριστων διαστάσεων ως προς την εξέλιξή του

BCA College: Ημερίδα «The Symbiosis Effect: AI & I»

Μια εκδήλωση με σημαντικές παρουσίες, που δείχνει πώς άνθρωποι και μηχανές μπορούν να συνδημιουργήσουν το μέλλον της μάθησης, της εργασίας και της ηγεσίας

Από την αρχή «ο ρυπαίνων πληρώνει» στην πράσινη ασφάλιση: Ο ρόλος της ασφαλιστικής αγοράς

Η διπλή πρόκληση για την εγχώρια αγορά και τα οφέλη που κομίζει η «Green Line» της Interamerican σε πελάτες και συνεργάτες

Swiss Re: Αυτό που θα κάνει τη διαφορά στις ασφαλιστικές

Σημαντικός παράγοντας αλλαγών η γήρανση του πληθυσμού - Οι επενδύσεις σε ΤΝ συνεχίζονται, χωρίς ακόμη απτά αποτελέσματα

Από την ίδια κατηγορία δημοσιεύσεων

Αντίστροφη μέτρηση για τα Greek Accounting & Finance Awards 2025 powered by ENTERSOFTONE

Τα #graf25 επιστρέφουν για 3η χρονιά στις 12/12, με στόχο την ανάδειξη των άριστων εταιρειών και πρακτικών στη λογιστική και στην οικονομική διοίκηση

Τα Coffee Business Awards 2025 έρχονται στις 17 Δεκεμβρίου

Η κορυφαία διοργάνωση για τον κλάδο της καφεστίασης επιστρέφει για 7η χρονιά, με ανανεωμένο concept - Βίντεο και πληροφορίες συμμετοχής

Ποιο ήταν το συμβατικό περιθώριο κέρδους των ασφαλιστικών το 2024, ποιος κλάδος πιέζεται

Αυξημένα συμβατικά επίπεδα περιθωρίου κέρδους, πτώση δείκτη κάλυψης Φερεγγυότητας εντοπίζει μεταξύ άλλων η Ετήσια Έκθεση της KPMG

Από την αρχή «ο ρυπαίνων πληρώνει» στην πράσινη ασφάλιση: Ο ρόλος της ασφαλιστικής αγοράς

Η διπλή πρόκληση για την εγχώρια αγορά και τα οφέλη που κομίζει η «Green Line» της Interamerican σε πελάτες και συνεργάτες

Δημοφιλή Άρθρα

Ροή Ειδήσεων

KPMG: 100+ κορυφαία στελέχη στην παρουσίαση της 15ης Ετήσιας Έκθεσης για την Ιδιωτική Ασφαλιστική Αγορά 

Με καίριες επισημάνσεις και σημαντικές παρουσίες ολοκληρώθηκε η ετήσια εκδήλωση της KPMG στην Ελλάδα «The Future of Insurance»

Tο MyHealth App πέρασε στην εποχή της Τεχνητής Νοημοσύνης

Η Τεχνητή Νοημοσύνη βρίσκεται από την Πέμπτη στο myHealth App, το οποίο πλέον ενσωματώνει τον προσωπικό βοηθό υγείας πολίτη «MyHealth Agent»

«Ειλικρινή διάλογο και λύση στα προβλήματα των αγροτών» ζητά ο Πρόεδρος του ΕΕΑ

Ο Γ. Χατζηθεοδοσίου επισημαίνει τις οικονομικές επιπτώσεις των κινητοποιήσεων και καλεί την κυβέρνηση να σκύψει πάνω από τα ζητήματα

Χριστουγεννιάτικα φωτάκια: Ομορφιά με… ασφάλεια

Η AIG συστήνει μικρές προφυλάξεις που μπορούν να αποτρέψουν ατυχήματα και να εξασφαλίσουν γιορτές χωρίς δυσάρεστα περιστατικά

Η ΠΟΕΔΗΝ καταγγέλλει στασιμότητα στη Δημόσια Υγεία

Για κυβερνητικές θριαμβολογίες κάνει λόγο η Ομοσπονδία και περιφρόνηση προς την ταλαιπωρία των πολιτών, που πληρώνουν από την τσέπη τους εντός και εκτός ΕΣΥ