back to top
18.1 C
Athens
Παρασκευή Ιανουάριος 31 2025

Σ. Αίσωπος, Υδρόγειος: Αλλάζουν όλα με το αυτοκίνητο

Αλλάζουν τα δεδομένα στην ασφάλιση αυτοκινήτου διαβεβαιώνει στο iw o κ. Σεραφείμ Αίσωπος, διευθυντής Ανάληψης Κινδύνων στην Υδρόγειο Ασφαλιστική. Το γεγονός αυτό δημιουργεί προκλήσεις στην ασφαλιστική διαμεσολάβηση, αλλά ταυτόχρονα και ευκαιρίες. Όπως τονίζει, η αγορά πρέπει να επανέλθει σε προγράμματα που δίνουν προστιθέμενη αξία και καλύπτουν ένα ευρύ φάσμα αναγκών.

Μιλώντας για την κερδοφορία του κλάδου, εξηγεί ότι αυτή εξαρτάται από πολλούς παράγοντες, όπως είναι τα αποθέματα ζημιών και η εξέλιξή τους, η διαχείριση ζημιών και οι αντασφαλιστικές συμβάσεις.

- Advertisement -

στην Έλενα Ερμείδου

  • Πώς βλέπετε την πορεία του κλάδου αυτοκινήτου;

 Το 2018 συνεχίστηκε η μείωση παραγωγής των τελευταίων ετών, ιδιαίτερα στην αστική ευθύνη του κλάδου οχημάτων, που κατέγραψε πτώση κατά 1,7%.

- Advertisement -

Αντίθετα, στα χερσαία οχήματα εμφανίζεται μια τάση ανάκαμψης, με δύο συνεχόμενα αυξητικά έτη (2017 και 2018) και αύξηση της τάξης του 8,1% και 5,6%, αντίστοιχα.

Γεγονός πάντως είναι ότι, με εξαίρεση μια οριακή αύξηση κατά το 2017 (0,2%), ο κλάδος οχημάτων παρουσιάζει από το 2011 και μέχρι σήμερα συνεχιζόμενη πτώση, με αποτέλεσμα η αγορά να έχει απολέσει το 50,47% της παραγωγής της. Παράλληλα, από το 2012 και μετά παρατηρούμε σταδιακή αύξηση της συχνότητας των ζημιών.

Μελετώντας, λοιπόν, τους αριθμούς, δεν μπορούμε να χαρακτηρίσουμε θετική την πορεία του κλάδου. Από την άλλη, θεωρούμε ότι τα περιθώρια περαιτέρω ύφεσης της αγοράς έχουν εξαντληθεί και αναμένουμε οριακή ανάπτυξη το επόμενο διάστημα.

  • Πιστεύετε ότι θα αλλάξει ο τρόπος που γίνονται οι ασφαλίσεις αυτές; Ποιος είναι ο ρόλος της ασφαλιστικής διαμεσολάβησης;

Η ραγδαία ανάπτυξη της τεχνολογίας και η ταχύτητα διακίνησης των πληροφοριών χαρακτηρίζουν την εποχή μας. Οι νέες καταναλωτικές συνήθειες, που δίνουν έμφαση στην αμεσότητα και την απλοποίηση, η επιθετική διείσδυση των εναλλακτικών δικτύων πώλησης, αλλά και νέες τεχνολογίες, όπως π.χ. η τηλεματική, αλλάζουν τα δεδομένα στην ασφάλιση οχημάτων, και όχι μόνο.

Δημιουργούνται, λοιπόν, προκλήσεις για την ασφαλιστική διαμεσολάβηση, αλλά δημιουργούνται και ευκαιρίες. Τουλάχιστον αυτό πρεσβεύουμε εμείς στην Υδρόγειο Ασφαλιστική, όπως και ότι σ’ αυτήν τη νέα εποχή της ψηφιοποίησης και της καταναλωτικής υπερπληροφόρησης, ο ρόλος του ασφαλιστικού διαμεσολαβητή καθίσταται ακόμη πιο επίκαιρος.

Με νέα «εργαλεία», αξιοποιώντας τα πλεονεκτήματα της νέας τεχνολογίας, ο επαγγελματίας της ασφάλισης καλείται σήμερα να αναδείξει ακόμη περισσότερο τον συμβουλευτικό του ρόλο, παρέχοντας υπεύθυνη και εμπεριστατωμένη ασφαλιστική ενημέρωση, προτείνοντας κατάλληλες ασφαλιστικές λύσεις αλλά και προστιθέμενης αξίας after-sales υπηρεσίες.

Και για να γίνω πιο συγκεκριμένος: μπορεί μια ιστοσελίδα να μας ενημερώσει για τυχόν παροχές που το «κλικ» μας δεν συμπεριέλαβε, γιατί δεν τις προσέξαμε ή γιατί θεωρήσαμε ότι δεν τις χρειαζόμαστε, αφήνοντας, για παράδειγμα, το όχημά μας χωρίς νομική προστασία;

Θεωρούμε, λοιπόν, ότι σε κάθε περίπτωση χρειαζόμαστε τον άνθρωπο-ασφαλιστή, που θα μας εξηγήσει τη διαφορά στην κάλυψη Νομική Προστασία από την κάλυψη Νομικές Συμβουλές.

Η χαρτογράφηση εξάλλου των καταναλωτικών συνηθειών της νέας γενιάς επιβεβαιώνει αυτήν την τάση. Μετά, δηλαδή, τους “millennials”, οι οποίοι θεωρούνται οι πλέον παραδοσιακοί αγοραστές του Διαδικτύου, έχουμε τη γενιά “Z”, αυτή των σημερινών εφήβων και μελλοντικών καταναλωτών.

Οι έρευνες, λοιπόν, δείχνουν ότι παρότι αυτοί χρησιμοποιούν το Διαδίκτυο στο 80% των λειτουργιών και της καθημερινότητάς τους, ταυτόχρονα όμως διαμορφώνουν και την τάση της πολυτέλειας, η οποία εκφράζεται ως η επιλογή του ανθρώπινου παράγοντα ή του επαγγελματία για αγορές, αρκεί εκείνος να λειτουργεί ως σύμβουλος.

  • Τι όγκους παραγωγής κάνατε μέσα στο 2018;

 Η Υδρόγειος Ασφαλιστική κατέγραψε ένα από τα υψηλότερα ποσοστά ανάπτυξης στην ασφαλιστική αγορά: -14,3 % αύξηση στα συνολικά μικτά ασφάλιστρα. Η αύξηση στον κλάδο οχημάτων ήταν της τάξης του 13%.

Να σημειώσουμε, επίσης, ότι η χρονιά έκλεισε για την εταιρεία μας με κερδοφορία που θα ξεπεράσει τα 6,5 εκατ. ευρώ, αλλά και με σημαντική ενίσχυση όλων των βασικών οικονομικών μεγεθών μας.

  • Είναι ζημιογόνος ή κερδοφόρος ο κλάδος για εσάς;

Η κερδοφορία του κλάδου εξαρτάται από πολλούς παράγοντες, με σημαντικότερο αυτόν που αφορά το ύψος του ασφαλίστρου. Η δομή των αντασφαλιστικών συμβάσεων, η διαχείριση των ζημιών, τα αποθέματα ζημιών και η εξέλιξή τους αποτελούν επίσης καθοριστικούς παράγοντες.

Η Υδρόγειος Ασφαλιστική διαθέτει βαθιά τεχνογνωσία και μεγάλη εμπειρία στη διαχείριση των ζημιών καθώς και επαρκή αποθέματα ζημιών. Αυτά, σε συνδυασμό με την τιμολογιακή μας πολιτική, η οποία δεν έχει ακολουθήσει τις τάσεις των υπέρμετρων μειώσεων της αγοράς και στηρίζεται σε βαθιά ανάλυση των δεδομένων της αγοράς αλλά και της εξαιρετικής στατιστικής βάσης που διαθέτουμε, καθιστούν τον κλάδο κερδοφόρο για εμάς.

  • Πιστεύετε ότι πρέπει να γίνουν αυξήσεις στα τιμολόγια αυτοκινήτου και ποιο θα ήταν για εσάς το βασικό κριτήριο;

Θεωρούμε ότι η αγορά έχει πιάσει προ καιρού τα χαμηλά της και η τιμολόγηση του κλάδου είναι οριακή, σε βαθμό που να απαιτεί διόρθωση. Η αύξηση της συχνότητας και του μέσου κόστους ζημιάς στον κλάδο το επιβάλλουν.

Το πιο σημαντικό είναι ότι θα πρέπει να ξεφύγουμε από τον φαύλο κύκλο του ανταγωνισμού, που βασίζεται αποκλειστικά στο φθηνό ασφάλιστρο και τη διαρκή μείωση τιμών. Αυτό πρέπει να αποτελέσει βασική προτεραιότητα του συνόλου της αγοράς και για λόγους αναβάθμισης των παρεχόμενων υπηρεσιών προς τους ασφαλισμένους.

  •  Νέα προγράμματα χρειάζονται;

Η αγορά πρέπει να επανέλθει σε προγράμματα που δίνουν προστιθέμενη αξία στον πελάτη και καλύπτουν ένα ευρύ φάσμα αναγκών. Απόρροια της οικονομικής κρίσης και της συρρίκνωσης του κλάδου μας ήταν και η προώθηση απλοποιημένων προϊόντων που καλύπτουν μόνο το υποχρεωτικό σκέλος της ασφάλισης.

Η Υδρόγειος Ασφαλιστική δεν ακολούθησε αυτήν την τάση και αναβάθμισε τα ήδη πλούσια σε καλύψεις προϊόντα της. Η ανάπτυξή μας επιβεβαίωσε τη στρατηγική μας, η οποία στηρίζεται και στην ικανοποίηση των πελατών μας από το ευρύ φάσμα καλύψεων που προσφέρουν τα προγράμματά μας.

Η αγορά χρειάζεται, επίσης, σε κάθε περίπτωση, νέα προγράμματα, που ανταποκρίνονται στις απαιτήσεις της σημερινής εποχής. Χαρακτηριστικά αναφέρω την ηλεκτροκίνηση αλλά και προγράμματα που στηρίζονται σε ποιοτικά και ποσοτικά χαρακτηριστικά του οχήματος και του οδηγού.

Ευχή μας, αλλά και μέλημά μας, είναι να οδηγήσουμε τον κλάδο σε σωστές και σύγχρονες βάσεις, ξεφεύγοντας από το κριτήριο αποκλειστικά και μόνο της τιμής.

Aναδημοσίευση από το Insurance World

Σχετικές δημοσιεύσεις

Ασφαλιστική κάλυψη για φυσικές καταστροφές, τι θα ισχύει από φέτος

Η αλλαγή του χρόνου φέρνει και την υποχρέωση ασφάλισης όλων των αυτοκινήτων και κατά των φυσικών καταστροφών.

Oι ασφαλιστικές θα μπορούν να δίνουν μικρο-δάνεια σε πελάτες τους βάσει του νέου νόμου 

Τα πρόσφατα μέτρα που κατατέθηκαν προς ψήφιση για τις τραπεζικές χρεώσεις, περιείχαν μέσα και ρυθμίσεις προκειμένου να μπορούν μη τραπεζικοί οργανισμοί

Το αυτοκίνητο ίσα που επιπλέει και αυτό μετά δυσκολίας

Το αυτοκίνητο ίσα που επιπλέει και αυτό μετά δυσκολίας ακούστηκε χτες στην εκδήλωση της KPMG για την ιδιωτική ασφάλιση. 

Π. Κασκαρέλης: Στο 220% ο Δείκτης Φερεγγυότητας SCR

Το στρατηγικό όραμα της εταιρείας και τα ισχυρά οικονομικά της αποτελέσματα, παρουσίασε, μεταξύ άλλων, ο Διευθύνων Σύμβουλος, κύριος Παύλος Κασκαρέλης

Από την ίδια κατηγορία δημοσιεύσεων

Ποια είναι η μεγαλύτερη ασφαλισμένη θαλάσσια απώλεια στην ιστορία;

Πώς οι πολεμικές συγκρούσεις επιδεινώνουν τις συνθήκες στις θαλάσσιες ασφαλίσεις, τι ζήτησε η Marsh από το υπ. Οικ της Ουκρανίας στο Νταβός

Γιατί η S&P βλέπει ανατιμήσεις στα ασφάλιστρα και υποβαθμίσεις σε περιοχές των ΗΠΑ

Πιθανές ανατιμήσεις στα ασφάλιστρα περιουσίας ιδιοκτητών ακινήτων σε περιοχές των ΗΠΑ προβλέπει S&P Global Ratings, αλλά και υποβαθμίσεις ...

Γ. Χατζηθεοδοσίου: Ικανοποίηση καταναλωτών και προστασία ασφαλιστικών διαμεσολαβητών

Ως Επαγγελματικό Επιμελητήριο Αθηνών έχουμε τονίσει ότι πρώτο μέλημα για τις όποιες εξελίξεις στο θέμα της αναπροσαρμογής των ασφαλίστρων υγείας

Πλειοψηφικό μερίδιο στην ελληνική αλυσίδα νοσοκομείων (HHG) αποκτούν οι Άραβες

Πλειοψηφικό μερίδιο στην ελληνική αλυσίδα νοσοκομείων και υπηρεσιών υγείας Hellenic Healthcare Group (HHG)

Δημοφιλή Άρθρα

Ροή Ειδήσεων

Ποια είναι η μεγαλύτερη ασφαλισμένη θαλάσσια απώλεια στην ιστορία;

Πώς οι πολεμικές συγκρούσεις επιδεινώνουν τις συνθήκες στις θαλάσσιες ασφαλίσεις, τι ζήτησε η Marsh από το υπ. Οικ της Ουκρανίας στο Νταβός

Kομισιόν: Competitiveness Compass και 3 άξονες δράσης

Με εγκύκλιο που απέστειλε προς τις εταιρείες - μέλη της η ΕΑΕΕ ενημερώνει για την νέα πρωτοβουλία της Κομισιόν, την πυξίδα ανταγωνιστικότητας

Ενδιαφέρον του Ομίλου Πειραιώς για την Εθνική Ασφαλιστική

Eξετάζει και αξιολογεί το τρέχον διάστημα διάφορες πιθανές επενδύσεις σε τομείς

Tέλος προθεσμίας για την επιλογή ασφαλιστικής κατηγορίας

Υπενθυμίζεται ότι η επιλογή των ανώτερων ασφαλιστικών κατηγοριών οδηγεί και σε υψηλότερες συνταξιοδοτικές παροχές.

Ο πρόεδρος του ΕΕΑ, Γ. Χατζηθεοδοσίου εφ’ όλης της ύλης στο IWtalks

Ο Πρόεδρος του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου Αθηνών κ. Γιάννης Χατζηθεοδοσίου, μιλά στο IWtalks