Της Ελενας Ερμείδου
Πότε ο πελάτης είναι σταθερός και δεν ψάχνει να βρει ευκαιρίες να φύγει δίνοντας τα “διαπιστευτήρια” του σε άλλον ασφαλιστικό διαμεσολαβητή; Η απάντηση είναι εύκολη: όταν είναι ευχαριστημένος, έχει σωστή ενημέρωση, σωστές καλύψεις και όταν επέλθει ο κίνδυνος αποζημιώνεται σωστά, χωρίς περιττές διατυπώσεις.
Από ποιους επιμέρους κλάδους ο πελάτης σας, μπορεί όσο εύκολα να έρθει, άλλο τόσο εύκολα να σας φύγει; Αν ανατρέξουμε στο πολύ σύντομο παρελθόν μας, θα συναντήσουμε τις μαζικές μεταφορές χαρτοφυλακίων στο κλάδο αυτοκινήτου. Ανά εξάμηνο και μετακινήσεις. Οι ασφαλιστικές έριχναν το ασφάλιστρο αυτοκινήτου, οι προμήθειες ανέβαιναν, οι υφαρπαγές φούντωναν. Στο πάρτι τότε συμμετείχαν και οι ΕΠΥ προφέροντας ακόμα πιο χαμηλό ασφάλιστρο, και πολύ υψηλές υπηρεσίες.
Την συνέχεια της υπόθεσης όλων αυτών ας μην την αναφέρουμε με λεπτομέρειες: στο κόκκινο το loss ratio του κλάδου, άφαντες οι ΕΠΥ με την επέλευση του κινδύνου και την ώρα της αποζημίωσης. Μερικές σβήστηκαν και από το χάρτη της ασφαλιστικής αγοράς μετά από τις παρεμβάσεις των εποπτικών αρχών των χωρών προέλευσης τους για αφερεγγυότητες. Κάποιοι βρέθηκαν στο “δρόμο” χωρίς καλύψεις. Τα underwriting των ασφαλιστικών εξέλαβαν τα μηνύματα και τα πράγματα αλλάζουν. Ακόμα όμως τα χαρτοφυλάκια αυτοκινήτου δεν είναι σταθερά.
Η Περιουσία, τα Ατυχήματα, δεν είναι πιο σταθερά και με πιο σίγουρες προμήθειες; Οι εξελίξεις και οι πρωτοβουλίες που αναλαμβάνουν οι ασφαλιστικές για να αναβαθμίσουν τα προϊόντικά τους χαρτοφυλάκια οδηγούν στο συμπέρασμα αυτό. Αλλωστε πιο εύκολα ένας πελάτης παραμένει σε αυτούς τους επιμέρους κλάδους όταν γνωρίζει τους κινδύνους και εμπιστεύεται τον ασφαλιστή του.
Οσο για τις τιμολογήσεις , αν δει κάποιος τα αναβαθμισμένα προγράμματα των ασφαλιστικών, αυτές είναι άκρως ανταγωνιστικές και κυρίως πλήρεις. Με 1 ευρώ το τετραγωνικό μέτρο ασφαλίζει κάποιος το σπίτι του και είναι ήσυχος δια παντός, ότι και να του συμβεί ξέρει ότι ξεκινώντας θα έχει ένα κεφάλαιο κάλυψης.
Αυτό που χρειάζεται είναι εκπαίδευση. Οι ασφαλιστικές που είναι προσηλωμένες και δεν αντικαθιστούν τους συνεργάτες τους με τηλεφωνικά κέντρα στα οποία ο πελάτης πρέπει να απαντά με συγκεκριμένες λέξεις και να περάσει από διάφορες φάσεις μέχρι να δει αν μπορεί να κάνει την δουλειά του, ανοίγουν τις προοπτικές για να μπει ασφαλιστική διαμεσολάβηση συν τοις άλλοις σταθερά και σε νέες μεγάλες αγορές που θα τους εξασφαλίσουν σταθερές προμήθειες.