back to top
26.6 C
Athens
Παρασκευή 15 Αυγούστου 2025

Πράσινο φως στους ασφαλιστικούς διαμεσολαβητές από το gov.gr

Από σήμερα 23 Μαίου οι πολίτες μπορούν να δίνουν τη συγκατάθεσή τους για την άντληση και τη διάθεση των απαραίτητων δεδομένων τους και στους ασφαλιστικούς διαμεσολαβητές, απλουστεύοντας τη διαδικασία σύναψης ασφαλιστηρίου συμβολαίου οχήματος.

Επισημαίνεται ότι για την ίδια διαδικασία μέσω ασφαλιστικών εταιριών παρέχεται η δυνατότητα consent από τον Ιούλιο του 2024. Ήδη  δύο (2) ασφαλιστικές εταιρίες αξιοποιούν τη δυνατότητα, με τη  διαδικασία συγκατάθεσης  να έχει ολοκληρωθεί 26.227 φορές.

- Advertisement -

Το consent είναι υπηρεσία που διατίθεται μέσω του gov.gr και του Gov.gr Wallet, διευκολύνοντας και επιταχύνοντας μια σειρά από διαδικασίες και απαλλάσσοντας τους πολίτες από τη συγκέντρωση και την προσκόμιση ψηφιακών ή έγχαρτων εγγράφων. Tα στοιχεία που απαιτούνται, αντλούνται μέσω διαλειτουργικότητας από τα συστήματα του Δημοσίου.

Πιο συγκεκριμένα, για την παροχή των απαραίτητων δεδομένων τους στους ασφαλιστικούς διαμεσολαβητές, ώστε να συνάψουν ασφαλιστήρια συμβόλαια οχημάτων, ακολουθούνται τα εξής βήματα:

- Advertisement -
  • Οι πολίτες επικοινωνούν με τον ασφαλιστικό διαμεσολαβητή της επιλογής τους για τη σύναψη συμβολαίου ασφάλισης οχήματος.
  • Στη συνέχεια, αφού ο διαμεσολαβητής καταγράψει την πρόθεση του πολίτη να χρησιμοποιήσει τη νέα ψηφιακή υπηρεσία, ζητά βασικά στοιχεία: ΑΦΜ, ονοματεπώνυμο και αριθμό κυκλοφορίας του οχήματος.
  • Ύστερα, οι πολίτες λαμβάνουν ειδοποίηση (push notification) στο Gov.gr Wallet στο κινητό τους, με την οποία ενημερώνονται ότι ζητείται η διάθεση συγκεκριμένων στοιχείων: άδεια οχήματος, άδεια οδήγησης και στοιχεία κατόχου. Εναλλακτικά, λαμβάνουν σύνδεσμο, ώστε να εισέλθουν στην υπηρεσία στο gov.gr.
  • Αν επιθυμούν να συνεχίσουν, παρέχουν αρχικά συγκατάθεση για την «άντληση και προβολή» των στοιχείων, τα ελέγχουν και στη συνέχεια εγκρίνουν ή απορρίπτουν τη διαβίβασή τους στο πληροφοριακό σύστημα του διαμεσολαβητή.

Οι πολίτες παρέχουν συγκατάθεση σε κάθε στάδιο της διαδικασίας, τόσο για την άντληση των στοιχείων τους, όσο και για τη διαβίβασή τους στον ασφαλιστικό διαμεσολαβητή με τον οποίο επιθυμούν να συνεργαστούν. Τα στοιχεία αφορούν είτε τον ιδιοκτήτη, όπως ΑΦΜ, ονοματεπώνυμο, πατρώνυμο, άδεια οδήγησης, ημερομηνία γέννησης, στοιχεία έκδοσης και ισχύος άδειας, είτε το όχημα, όπως για παράδειγμα πινακίδα, ιδιοκτησία, στοιχεία κατόχων, πλήρη διεύθυνση, αριθμό πλαισίου, τύπο, χρήση, κατασκευαστή, κυβισμό, εμπορική ονομασία, χρώμα, καύσιμο, ημερομηνίες πρώτων αδειών κ.ά.

Αξίζει να σημειωθεί ότι οι πολίτες μπορούν ήδη να παρέχουν τη συγκατάθεσή τους για την ψηφιακή άντληση και διάθεση των δεδομένων τους για: α) τη σύναψη συμβολαίου και αλλαγή παρόχου ενέργειας, β) τη σύναψη νέου συμβολαίου ή την αλλαγή παρόχου σταθερής και κινητής τηλεφωνίας, διαδικτύου και συνδρομητικής τηλεόρασης. Σε επόμενο στάδιο, η υπηρεσία consent θα επεκταθεί και σε άλλες συναλλαγές των πολιτών με δημόσιους και ιδιωτικούς φορείς, μεταξύ των οποίων η μίσθωση αυτοκινήτων.

Η υπηρεσία υλοποιήθηκε από το Εθνικό Δίκτυο Υποδομών Τεχνολογίας και Έρευνας (ΕΔΥΤΕ ΑΕ – GRNET), φορέα του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης, ενώ τα απαιτούμενα στοιχεία αντλούνται μέσω του Κέντρου Διαλειτουργικότητας της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων και Ψηφιακής Διακυβέρνησης.

Σχετικές δημοσιεύσεις

Η Ψηφιακή Ακαδημία Καταναλωτή φιλοδοξεί να καλύψει σημαντικά κενά γνώσης στην ελληνική αγορά!

Πώς μπορεί να συμβάλει η πλατφόρμα στη δημιουργία ενός πιο υγιούς περιβάλλοντος και στην ασφαλιστική αγορά της Ελλάδας

Επεκτείνεται και στους ασφαλιστικούς διαμεσολαβητές η δυνατότητα συγκατάθεσης μέσω gov.gr και Gov.gr Wallet

Σε εφαρμογή τίθεται η τρίτη δυνατότητα παροχής συγκατάθεσης (consent) μέσω του gov.gr και του Gov.gr Wallet.

Πουλά συμμετοχές και αναμορφώνεται η Aviva

Τετρακόσια εκατομμύρια ετοιμάζεται να εισπράξει από την UBI Banca για να ενισχύσει τον ισολογισμό της και να πληρώσει τα χρέη της

Λύστε το μυστήριο με τις καλύψεις πανδημίας

Η πανδημία χτύπησε την πόρτα των ασφαλιστικών και τις βρήκε απροετοίμαστες απέναντι στην κοινωνία και τους ασφαλισμένους. Και αφού χτύπησε την πόρτα και μπήκε, δεν την έβλεπαν μπροστά τους. Γιατί, ήταν αόρατη;

Από την ίδια κατηγορία δημοσιεύσεων

Καλοκαιρινή ανανέωση για Ασφαλιστικούς Διαμεσολαβητές – Μικρές αλλαγές με μεγάλο αποτύπωμα

Η καλοκαιρινή περίοδος μπορεί να αποτελέσει πολύτιμη ευκαιρία για επαγγελματική ανασύνταξη και προσωπική φροντίδα

Κ. Κατσαφάδος: Νέα μέτρα για τους πυρόπληκτους τη Δευτέρα – Άνιση η μάχη με την κλιματική κρίση

Δείτε το βίντεο με τις δηλώσεις του υφυπουργού Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας

ΠΑΝΟΡΜΟΣ: Σημαντική άνοδος το 2024, στρατηγικός στόχος η καινοτομία

Ιδιαίτερη αναφορά κατά τη ΓΣ έγινε στην αύξηση της μερίδας των εταίρων, η οποία έφτασε σε πρωτοφανή για τον συνεταιρισμό επίπεδα

Social media και ασφάλιση: Η νέα εποχή στην προσέλκυση συνεργατών!

Η ψηφιακή στρατολόγηση δεν αλλάζει απλώς τον τρόπο προσέλκυσης, αλλά και το προφίλ του ασφαλιστικού συμβούλου - Ποιες προκλήσεις αναδύονται

Δημοφιλή Άρθρα

Ροή Ειδήσεων

ΑΠΑ: Επείγουσα προειδοποίηση για τη χρήση drones σε περιοχές πυρκαγιών

Κίνδυνος για τις επιχειρήσεις πυρόσβεσης και την ανθρώπινη ζωή

Η σύνεση φέρνει αυξημένη κερδοφορία για τη Swiss Re το α΄ εξάμηνο

Πώς σχολιάζουν τα αποτελέσματα ο διευθύνων σύμβουλος Andreas Berger και ο οικονομικός διευθυντής Anders Malmström

Καλοκαιρινή ανανέωση για Ασφαλιστικούς Διαμεσολαβητές – Μικρές αλλαγές με μεγάλο αποτύπωμα

Η καλοκαιρινή περίοδος μπορεί να αποτελέσει πολύτιμη ευκαιρία για επαγγελματική ανασύνταξη και προσωπική φροντίδα

Κ. Κατσαφάδος: Νέα μέτρα για τους πυρόπληκτους τη Δευτέρα – Άνιση η μάχη με την κλιματική κρίση

Δείτε το βίντεο με τις δηλώσεις του υφυπουργού Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας

ΠΑΝΟΡΜΟΣ: Σημαντική άνοδος το 2024, στρατηγικός στόχος η καινοτομία

Ιδιαίτερη αναφορά κατά τη ΓΣ έγινε στην αύξηση της μερίδας των εταίρων, η οποία έφτασε σε πρωτοφανή για τον συνεταιρισμό επίπεδα