back to top
9.1 C
Athens
Δευτέρα 23 Δεκεμβρίου 2024

Πως οι ασθενείς μπορούν να συμβάλουν στην συλλογή δεδομένων

Τα αναγκαία βήματα για την συλλογή δεδομένων ώστε να έχουμε για καλύτερες πολιτικές υγείας και εκβάσεις υγείας ασθενών, καλές πρακτικές και η σημασία του θεσμικού πλαισίου αναλύθηκαν στο Panel V: «Από τη Θεωρία στην Πράξη: “Το Μέλλον της Παραγωγής Δεδομένων με επίκεντρο τον Ασθενή -PROs, PROMs, PREMs, Patient Preferences Studies”, για καλύτερη Προσβασιμότητα στις Θεραπείες με την ενεργή συμμετοχή των Ασθενών στην Κλινική Έρευνα και την ΑΤΥ. Ένα όραμα για το μέλλον.»

Πανευρωπαϊκό είναι το πρόβλημα των δεδομένων υποστήριξε ο κ. Δημήτρης Αθανασίου, Μέλος ΔΣ Ένωσης Ασθενών Ελλάδας, Πρόεδρος Ένωσης Σπανίων Ασθενών Ελλάδος αυτή τη στιγμή ακόμη και μέσα στον ΕΜΑ σε επιτροπές είτε σε οργανικό επίπεδο δεν έχουμε ένα portal που οι ασθενείς να μπορούν να φέρουν την εμπειρία τους, την πληροφορία τα preferences στον σχεδιασμό και στην αξιολόγηση φαρμάκων.  Σε ότι αφορά την ολιστική φροντίδα τα PROMS δεν είναι μονο για το κομμάτι του drug development και του access, η συμπλήρωση ερωτηματολογίων, για παράδειγμα, σχετικά με τα συμπτώματα κούρασης, ναυτιών κ.ά, τότε η αξιολόγηση της υγείας, η συμβουλευτική και η συνταγογράφηση  θα μπορούσε να ήταν διαφορετική, με καλύτερα αποτελέσματα για όλους. Όσο για την παρακολούθηση, big data και massive learning για να αξιοποιηθούν σε όλη την διαδικασία λήψης απόφασης από όλους τους παράγοντες θα πρέπει να συγκεντρώνονται αξιόπιστα, να είναι έγκυρα και άμεσα, πραγματικά και χωρίς λάθη.

- Advertisement -

Ως προς την συλλογή δεδομένων, τις  ευκαιρίες και τις προοπτικές ο κ. Νίκος Κωστάρας, Μέλος ΔΣ HACRO, Γενικός Διευθυντής Ελλάδας, IQVIA για τις κλινικές μελέτες, σημείωσε ότι η συμμετοχή στην Ελλάδα ασθενών δεν υπάρχει στη πράξη. Γίνονται όμως βήματα  με νομοσχέδιο που αναμένεται το επόμενο διάστημα να απλοποιηθεί και θα επιτυγχάνει σε πραμεμβατικές και μη παρεμβατικές μελέτες, η διαδικασία για ταυτόχρονη υποβολή. Πρόκειται για καλό πρώτο βήμα, ενώ θα βοηθούσε να ακολουθήσουν μετρά που έχουν εξαγγελθεί και αναμένεται να υλοποιηθούν όπως είναι το γραφείο κλινικών μελετών στα νοσοκομεία για να αρχίσει   η συλλογή δεδομένων. Ο κ. Κωστάρας παρατήρησε ότι υπάρχουν τάσεις στην προσπάθεια να πείσουν τις αρχές Επιτροπής διαπραγμάτευσης να καταθέτουν πραγματικά δεδομένα ώστε να επιβεβαιώσουν τα καλύτερα αποτελέσματα. «Ο ασθενής παίζει ένα ρόλο» αυτό μεταφράζεται σύμφωνα με τον κ. Κωστάρα στο να επιτευχθεί μια καλύτερη τιμή.  Όμως για να απογειωθεί αυτή η  τάση πρέπει να αλλάξει η νοοτροπία.

 

- Advertisement -

Για την συλλογή δεδομένων στην πράξη και την αξία τους ο κ. Χρήστος Μαρτάκος, Ιδρυτικό Μέλος & Πρόεδρος ΔΣ του Επιστημονικού σωματείου «Ελληνική Ένωσης Market Access» (ΕΛ.Ε.Μ.Α) & Governmental & Industrial Relations Director, Pharmaserve-Lilly S.A.C.I.  επεσήμανε την διαφορά,  εκτός Ευρώπης ακούν τον ασθενή (Αυστραλία), εντός δεν τον ακούν ή με προϋποθέσεις και οπότε εξυπηρετεί (Σουηδία). Την ελπίδα αλλαγής εξέφρασε ο κ. Μαρτάκος ισχυριζόμενος ότι το  αποτέλεσμα απευθείας από τον ασθενή  μπορεί να βοηθήσει και στη  έγκριση  και να επηρεάσει την τιμολογιακή πολιτική ή την διαπραγμάτευση. Στην χώρα μας δεν μπορεί να αξιοποιηθεί από τις εταιρείες λόγω  εκπτώσεων και αυτόματων επιστροφών.

 

Τις δυο διαστάσεις του θέματος τόνισε ο  κ. Κώστας Αθανασάκης, Επίκουρος Καθηγητής Οικονομικών της Υγείας, Εργαστήριο Αξιολόγησης Τεχνολογιών Υγείας, Τμήμα Πολιτικών Δημόσιας Υγείας, Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής . Δεδομένα παράγονται με τη διάδρασή μας με το σύστημα υγείας, εξήγησε ο καθηγητής. Τα δεδομένα των προτιμήσεων καλύπτουν ένα μεγάλο φάσμα  από την ικανοποίηση από το  ΕΣΥ, τις παρεχόμενες υπηρεσίες και την ανταποκρισιμότητα μέχρι και τα ερωτηματολόγια της ποιότητας της ζωής. Σε ότι αφορά την επίδραση στην θεραπεία και στο τρόπο ζωής θα πρέπει να δοθεί έμφαση ως προς τι θα αξιοποιηθούν γιατί «έχουν πάρα πολλές χρήσεις προς βελτίωση μιας σειράς διαστάσεων». Σχετικά με την αποζημίωση με βάση τα δεδομένα, ο κ. Αθανασάκης υποστήριξε ότι η αξιολόγηση τεχνολογιών υγείας είναι μια διαδικασία κατανομής πόρων  από  εισαγωγή και χρήσης δεδομένων  λαμβάνοντας υπόψη και την κοινωνική διάσταση, την οποία μπορούν να αναδείξουν οι ασθενείς.

Την συζήτηση συντόνισε η κ. Βαρβάρα Μπαρούτσου, Επίτιμο Μέλος – τέως Πρόεδρος ΕΛ.Ε.Φ.Ι., Πρόεδρος Διεθνούς Εταιρείας Φαρμακευτικής Ιατρικής IFAPP.

Σχετικές δημοσιεύσεις

Απαραίτητη η μετάβαση από το ιατροκεντρικό σύστημα Υγείας στο ασθενοκεντρικό

Η ανάγκη μετάβασης από το ιατροκεντρικό σύστημα Υγείας στο ασθενοκεντρικό τονίστηκε κατά τη συζήτηση του πρώτου πάνελ του Patients Forum 2024

Κορυφαίοι ομιλητές συμμετέχουν στα Panels του Patients Forum 2024!

Διακεκριμένοι θεσμικοί ομιλητές, κορυφαία στελέχη εκπρόσωπων συλλόγων ασθενών & εταιρειών του κλάδου, καθώς και ακαδημαϊκοί

Θανάσιμες οι επιπτώσεις των Μνημονίων

Ερευνητές του Πανεπιστημίου της Ουάσινγκτον, σε δημοσίευση στο επιστημονικό περιοδικό The Lancet, αναφέρουν πως η υγεία του πληθυσμού μειώθηκε σημαντικά και οι θάνατοι αυξήθηκαν ραγδαία μετά την επιβολή σκληρών μέτρων λιτότητας

Από την ίδια κατηγορία δημοσιεύσεων

Ολοκληρώνεται η προθεσμία για μετάβαση στο ΤΕΚΑ από τον κλάδο επικουρικής ασφάλισης του e-ΕΦΚΑ

Η ηλεκτρονική πλατφόρμα be.teka.gov.gr | Πλατφόρμα 1 θα είναι διαθέσιμη έως τις 31/12/2024 για τις αιτήσεις των ασφαλισμένων.

Η Αρχή Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων ενέκρινε τις κάμερες στους δρόμους

Την τοποθέτηση καμερών στους δρόμους από την Ελληνική Αστυνομία για την αποτροπή και καταστολή αξιόποινων πράξεων καθώς και τη διαχείριση της κυκλοφορία

Τι νέα από το μέτωπο των φοροαπαλλαγών ;

Τι μαθαίνουμε για τις ανανεώσεις των ασφαλιστηρίων συμβολαίων υγείας ατόμων ηλικίας μέχρι 18 ετών.

Να γίνει το Κράτος διαιτητής και να καθιερωθούν τα ιατρικά πρωτόκολλα.

Η κίνηση της ΕΚΠΟΙΖΩ να ανεβάσει τους τόνους στις αυξήσεις ασφαλίστρων υγείας ήρθε να χαλάσει επικοινωνιακά την καλύτερη στιγμή της ασφαλιστικής αγοράς

Δημοφιλή Άρθρα

Ροή Ειδήσεων

Δημόσια και Ιδιωτική παρουσία στην αντιμετώπιση Φυσικών Καταστροφών

Η EIOPA και η Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα (ΕΚΤ) προτείνουν την συνολική σε επίπεδο ΕΕ αντιμετώπιση του κενού ασφαλιστικής προστασίας από φυσικές καταστροφές.

Η Hellas Direct αναβαθμίζει τη διαδικασία σύναψης συμβολαίου αξιοποιώντας το gov.gr

Η Hellas Direct, πιστή στις αξίες της για την καινοτομία και υψηλού επιπέδου εξυπηρέτηση, είναι η πρώτη ασφαλιστική που αξιοποιεί την υπηρεσία του gov.gr

Ολοκληρώνεται η προθεσμία για μετάβαση στο ΤΕΚΑ από τον κλάδο επικουρικής ασφάλισης του e-ΕΦΚΑ

Η ηλεκτρονική πλατφόρμα be.teka.gov.gr | Πλατφόρμα 1 θα είναι διαθέσιμη έως τις 31/12/2024 για τις αιτήσεις των ασφαλισμένων.

Τρεις ασφαλιστικές εταιρίες στους «TRUE LEADERS»

Η ICAP CRIF, για 14η χρονιά, βράβευσε σε μια λαμπερή βραδιά, τις 100 Εταιρείες και τους 12 Ομίλους που ξεχώρισαν ως Τrue Leaders το 2023

Carglass® “Repair for Nature” – Gold βραβείο στα Mobility Awards

Η Carglass®, ηγέτιδα εταιρεία στον κλάδο της επισκευής και αντικατάστασης κρυστάλλων οχημάτων, καθώς και την παραμετροποίηση συστημάτων ADAS