back to top
15.4 C
Athens
Πέμπτη 9 Οκτωβρίου 2025

Πως η τεχνολογία αλλάζει την ασφάλιση

Άρθρο της κ. Μαριλώρας ΚαμπάνηMarketing Hellas Direct που δημοσιεύτηκε στο Broker’s 47

Ίντερνετ, νέες τεχνολογίες, sharing economy, κοινωνική δικτύωση και η επανάσταση των δεδομένων έχουν αλλάξει τις καταναλωτικές συνήθειές μας. Οι ασφαλισμένοι απαιτούν πλέον άμεση εξυπηρέτηση και εύκολη και διάφανη συναλλαγή. Την ίδια απαίτηση έχουν και από την ασφαλιστική τους εταιρεία.

Επιτυχημένες εταιρείες θα είναι αυτές που στο μέλλον θα επικεντρωθούν στην παροχή ευέλικτων και προσωπικών υπηρεσιών στους πελάτες τους. Η Usage Based ασφάλιση (UBI), ή ασφάλιση βάσει χρήσης, είναι αυτό ακριβώς: μια μοναδική ασφάλιση, ειδικά σχεδιασμένη για να ανταποκρίνεται στις ανάγκες του καθενός.

- Advertisement -

Η UBI επιτρέπει στις εταιρείες να παρέχουν προϊόντα και προγράμματα που ανταποκρίνονται πραγματικά (και real-time) στις ανάγκες των πελατών τους ξεχωριστά. Χάρη σε αυτήν, οι εταιρείες μπορούν να κοστολογήσουν πιο σωστά κάθε ρίσκο, να μειώσουν τα ποσά που δαπανούν στις ζημιές και έτσι να συμπιέσουν τα ασφάλιστρα, ακόμη και να περιορίσουν τη γραφειοκρατία. Ήδη, οι ασφαλιστικές εταιρείες αυτοκινήτων στρέφονται προς την τεχνολογία για να αναπτύξουν UserBased ή ακόμα και Behaviour-Based εφαρμογές. Οι υπηρεσίες Buy the Mile (User-Based Insurance) και η εφαρμογή Hellas Direct (Behaviour-Based Insurance) αποτελούν τις πρώτες κατευθύνσεις στην ελληνική αγορά.

Στις ΗΠΑ, οι ασφαλιστικές εταιρείες προβλέπουν ότι μέχρι το 2020 πάνω από 50 εκατομμύρια οδηγοί θα επιλέγουν μόνο αυτό το είδος ασφάλισης για το αυτοκίνητό τους. Η τεχνολογία πλέον δεν περιορίζεται. Αυτήν τη στιγμή, drones αξιολογούν ζημιές μετά από φυσικά φαινόμενα, ειδικές συσκευές ενημερώνουν τους ιδιοκτήτες (και τις ασφαλιστικές) για πιθανά προβλήματα στις κατοικίες τους, πραγματογνώμονες χρησιμοποιούν το Google glass για να συλλέξουν στοιχεία, βραχιολάκια μειώνουν το κόστος ασφάλισης υγείας ανάλογα με το πόσο γυμνάζεσαι, οδοντόβουρτσες αξιολογούν την υγεία των δοντιών σου και αυτοκίνητα οδηγούνται μόνα τους. Υπολογίζεται ότι στα επόμενα 5 χρόνια πάνω από 26 δισεκατομμύρια συσκευές θα χρησιμοποιούνται με αυτόν τον τρόπο. Πρόκειται για πραγματική επανάσταση στην ασφαλιστική αγορά.

- Advertisement -

Οι εταιρείες που έχουν δυσκίνητες γραφειοκρατικές διαδικασίες και δεν είναι προετοιμασμένες για αυτήν την αλλαγή θα υποφέρουν. Οι υπόλοιπες θα πρέπει, ενδεχομένως, να ανταγωνιστούν μη ασφαλιστικές και τεχνολογικά άρτιες εταιρείες, όπως την Air Asia, που χρησιμοποιεί την πλατφόρμα της για να κάνει cross-sell ασφάλιση, και φυσικά την Google, η οποία έχει αποκτήσει από το 2011 το beatthatquote.com και έχει δημιουργήσει και το δικό της marketplace για ασφάλιση.

Μέσα στα επόμενα χρόνια, η ασφαλιστική αγορά καλείται να απαντήσει σε ένα βασικό ερώτημα: πόσο έτοιμη είναι;

Σχετικές δημοσιεύσεις

«Αξίζουμε όσο οι άνθρωποί μας» – Η 3P Insurance τίμησε συνεργάτες και στελέχη σε μια βραδιά αφιερωμένη στους ανθρώπους της

«Η πραγματική επιτυχία δεν βρίσκεται στα βραβεία, αλλά στις ζωές και τις περιουσίες που έχουμε προστατεύσει» επισήμανε ο Διευθύνων Σύμβουλος Γ. Λούβαρης

Η Ρουμανία αποτελεί μια «πραγματική ευκαιρία» για την Hellas Direct

«Οι ασφάλειες είναι η δουλειά μας, αλλά η ασφάλεια είναι η αποστολή μας» επισημαίνει σε συνέντευξή του σε ρουμανικό μέσο ο εμπορικός διευθυντής Κ. Καλημέρης

Η ισχύς της συλλογικότητας στο επίκεντρο του 1oυ Sofos Insurance Summit

Με το σύνθημα «Embrace Collaboration», το συνέδριο ανέδειξε για τη διαμεσολάβηση ένα μέλλον βασισμένο στην ανθρώπινη επαφή, χωρίς φόβο για την τεχνολογία

Ξεκινά σήμερα το τριήμερο ασφαλιστικό συνέδριο της Sofos Insurance Agency στη Λίμνη Πλαστήρα

Το συνέδριο θα διαρκέσει έως τις 14 Σεπτεμβρίου και φιλοδοξεί να αναδείξει τις τάσεις, τις προκλήσεις και τις καινοτομίες στον χώρο της ασφαλιστικής διαμεσολάβησης

Από την ίδια κατηγορία δημοσιεύσεων

Η επάνοδος της Groupama

Τη στρατηγική της εταιρείας για επιστροφή στην κερδοφορία εντός διετίας παρουσίασε ο νέος CEO Hassène Feki

Η πορεία του ψηφιακού μετασχηματισμού της ΙΝΤΕΡΣΑΛΟΝΙΚΑ

Χάρη στην επιτυχημένη phygital στρατηγική της, η ΙΝΤΕΡΣΑΛΟΝΙΚΑ αποτελεί πλέον σημείο αναφοράς για πελάτες και συνεργάτες

Τάσεις αποζημιώσεων Cyber Insurance 2025 – Τι δείχνουν τα στοιχεία

Οι ασφαλισμένοι καλούνται να αναλάβουν πιο ενεργό ρόλο, με την κυβερνοασφάλιση κρίσιμο δίχτυ ασφαλείας, αλλά όχι υποκατάστατο καλών πρακτικών

Οι παράμετροι για τη βέλτιστη επιλογή ενός συμβολαίου ταξιδιωτικής ασφάλισης

Τα σύγχρονα προγράμματα προσφέρουν ολοκληρωμένη προστασία για το ταξίδι, είτε αναψυχής είτε επαγγελματικό - Ποια σημεία χρήζουν προσοχής

Δημοφιλή Άρθρα

Ροή Ειδήσεων

Innovate East: Ολοκληρώθηκε ο 1ος Διαγωνισμός Πράσινης και Γαλάζιας Καινοτομίας

Η Μητρόπολη Μεσογαίας και Λαυρεωτικής έφερε κοντά θεσμικούς φορείς, πανεπιστήμια και επιχειρήσεις, σε μια μοναδική σύμπραξη

Σε δημόσια διαβούλευση η «Φορολογική Μεταρρύθμιση για το Δημογραφικό και τη Μεσαία Τάξη»

Το νομοσχέδιο περιλαμβάνει το σύνολο των μέτρων που εξαγγέλθηκαν στη ΔΕΘ

Η επάνοδος της Groupama

Τη στρατηγική της εταιρείας για επιστροφή στην κερδοφορία εντός διετίας παρουσίασε ο νέος CEO Hassène Feki

Η Εθνική Ασφαλιστική στην τελετή παράδοσης της επιταγής του 9ου No Finish Line Athens στην Ένωση «Μαζί για το Παιδί»

Στηρίζοντας με συνέπεια τον αγώνα εδώ και 9 χρόνια, η εταιρεία επιβεβαιώνει τη δέσμευσή της να βρίσκεται δίπλα στην κοινωνία

Νέα απάτη με παραπλανητικά emails από κυβερνοεγκληματίες που προσποιούνται τις… μεγάλες αεροπορικές

Απώτερος στόχος, η υπεξαίρεση χρημάτων από επιχειρήσεις - Ποια μέτρα προστασίας συνιστά η Kaspersky