back to top
27 C
Athens
Παρασκευή 11 Ιουλίου 2025

Πως η νέα τάση που δείχνει η EY στην έκθεσή της μπορεί να επηρεάσει την διαμεσολάβηση στην Ελλάδα

Η νέα τάση που καταγράφεται διεθνώς στις επιχειρήσεις λιανικής δείχνει επιστροφή των καταναλωτών προς τα φυσικά καταστήματα αναζητώντας προσωποποιημένη εξυπηρέτηση. Αυτό που χρόνια λέμε ότι μπορεί να κάνει η ανθρώπινη διαμεσολάβηση και στις ασφαλιστικές δραστηριότητες.  Αξίζει να δούμε πως διαμορφώνεται η τάση και να βάλουμε στην θέση των πωλητών προιόντων λιανικής τους διαμεσολαβητές ασφαλιστικών προιόντων στην Ελλάδα. Γιατί και ο ασφαλισμένος ή ο υποψήφιος για ασφάλιση λειτουργεί με τα ίδια κριτήρια. Θέλουν την προσωποκεντρική εξυπηρέτηση, τόσο στην αγορά του συμβολαίου, στην επίλυση αποριών, στην παρουσία του διαμεσολαβητή κατά την διαδικασία αποζημίωσης. Γι’ αυτό και όσο και αυξάνονται τα υπόλοιπα κανάλια διανομής,η ανθρώπινη διαμεσολάβηση στην Ελλάδα θα παραμείνει σε υψηλά επίπεδα.  

Τι έδειξε η (παγκόσμια) έρευνα της EY 

- Advertisement -

– 57% των καταναλωτών που συμμετείχαν στην παγκόσμια έρευνα της ΕΥ θέλουν να

«δουν», να «αγγίξουν» και να «αισθανθούν» τα προϊόντα πριν τα αγοράσουν

- Advertisement -

– 55% των καταναλωτών ανησυχούν για το αυξανόμενο κόστος ζωής, ενώ πάνω από

– 72% εστιάζουν περισσότερο στη σχέση ποιότητας/τιμής

– 66% των καταναλωτών θεωρούν τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας εξίσου καλά με τα

επώνυμα, ενώ 38% δε σχεδιάζουν να επιστρέψουν σε επώνυμα προϊόντα

Παρά το γεγονός ότι η τεχνολογία αλλάζει δραστικά την εμπειρία των καταναλωτών στο λιανικό εμπόριο, επιτρέποντάς τους να ψωνίζουν απρόσκοπτα χρησιμοποιώντας διαδικτυακά μέσα, τα social media και εφαρμογές, το 32% παγκοσμίως εξακολουθούν να επιθυμούν την προσωποποιημένη εξυπηρέτηση που μπορούν να προσφέρουν μόνο οι αγορές στο φυσικό κατάστημα. Αυτό είναι ένα από τα συμπεράσματα της τελευταίας έκδοσης της τακτικής παγκόσμιας έρευνας της ΕΥ, Future Consumer Index (FCI), στην οποία συμμετείχαν περισσότεροι από 23.000 καταναλωτές σε 30 χώρες.

H επιστροφή των καταναλωτών στα φυσικά καταστήματα 

Οι καταναλωτές επιστρέφουν στα φυσικά καταστήματα για να καλύψουν ανάγκες που η τεχνητή νοημοσύνη (AI) και η τεχνολογία, από μόνες τους, δεν μπορούν να ικανοποιήσουν.

Συγκεκριμένα, το 57% των καταναλωτών που συμμετείχαν στην έρευνα θέλουν να «δουν», να «αγγίξουν» και να «αισθανθούν» τα προϊόντα πριν τα αγοράσουν, ενώ το 68% αναζητούν συμβουλές από ειδικούς για αγορές μεγάλης αξίας, ώστε να διασφαλίσουν ότι κάνουν καλά ενημερωμένες επιλογές.

Η έρευνα επισημαίνει, επίσης, ότι, ενώ το 68% των καταναλωτών δέχονται με ευχαρίστηση και εμπιστεύονται εξατομικευμένες από την AI ενημερώσεις για προσφορές και προωθητικές ενέργειες, το 49% δεν είναι ικανοποιημένοι από τα «έξυπνα» chatbots που δεν απαντούν με αποτελεσματικό τρόπο στα ερωτήματά τους. Ένα επιπλέον 33% ανησυχούν ότι οι συστάσεις που δημιουργούνται από την AI δείχνουν προκατάληψη προς συγκεκριμένα προϊόντα ή μάρκες.

Συνδυασμός τεχνολογίας και προσωποποιημένης προσέγγισης για τη βελτίωση της εμπειρίας του πελάτη λαμβάνοντας υπόψη αυτές τις προκλήσεις, η έρευνα προτείνει στις επιχειρήσεις που έρχονται σε επαφή με τους καταναλωτές, να συνδυάσουν τις προσωποποιημένες υπηρεσίες με την τεχνολογία.

Η επιτυχία τόσο των brands όσο και των εταιρειών λιανικής, έγκειται στην επίτευξη της «τέλειας ισορροπίας» – στην προσέλκυση, δηλαδή, του πελάτη την κατάλληλη στιγμή, με ένα μήνυμα ή μία προσφορά που τον αφορά και που μπορεί να εμπιστευθεί.

Η έρευνα αποκαλύπτει ότι υπάρχει επίσης ένα «κενό» στην ψηφιακή εμπειρία εξυπηρέτησης του πελάτη, το οποίο η τεχνολογία από μόνη της δεν μπορεί να καλύψει. Για παράδειγμα, το 26% των ερωτώμενων αναφέρουν ότι τους προβληματίζει η επιστροφή χρημάτων ή η αλλαγή ή αντικατάσταση προϊόντος, όταν πραγματοποιούν online αγορές. Παράλληλα, τo 30% αναφέρθηκαν, επίσης, στην κακή εξυπηρέτηση/υποστήριξη πελατών και τη δυσκολία σύνδεσης με έναν επαγγελματία εξυπηρέτησης πελατών.

Σχετικές δημοσιεύσεις

Online διάλεξη με τον «γκουρού της διαμεσολάβησης» K. Cloke

Mε θέμα «Πολιτικές Συγκρούσεις, Διάλογος και η Εξέλιξη της Δημοκρατίας - Τι Μπορεί Να Κάνει η Διαμεσολάβηση» - Δείτε τον σύνδεσμο για το Zoom

Μια ουσιαστική συζήτηση για την διαμεσολάβηση

Το Διοικητικό Συμβούλιο της Ένωσης Επαγγελματιών Ασφαλιστών Ελλάδος προσκαλεί τους Διαμεσολαβούντες Συναδέλφους Πράκτορες, Μεσίτες

Επεκτείνεται και στους ασφαλιστικούς διαμεσολαβητές η δυνατότητα συγκατάθεσης μέσω gov.gr και Gov.gr Wallet

Σε εφαρμογή τίθεται η τρίτη δυνατότητα παροχής συγκατάθεσης (consent) μέσω του gov.gr και του Gov.gr Wallet.

Η Τεχνητή Νοημοσύνη και ο μετασχηματισμός του ρόλου του μεσίτη ασφαλίσεων

Ο ασφαλιστικός κλάδος, που επί μακρόν βασιζόταν στην ανθρώπινη τεχνογνωσία και κρίση, υφίσταται σημαντική μεταβολή.

Από την ίδια κατηγορία δημοσιεύσεων

Στελέχη της Carglass® μεταξύ των εισηγητών στο Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα του ΕΙΑΣ για Πραγματογνώμονες, Εκτιμητές και Διακανονιστές Ζημιών Αυτοκινήτου

Η Carglass® συμμετείχε με εισηγήσεις στελεχών της στο Ολοκληρωμένο Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα Επαγγελματικής Κατάρτισης Πραγματογνωμόνων

Πιστοποιήσεις διαμεσολαβητών: Αναρτήθηκαν οι πίνακες επιτυχόντων της Θεσσαλονίκης

Οι πίνακες αφορούν τις εξετάσεις πιστοποίησης γνώσεων για διανομή (αντ)ασφαλιστικών προϊόντων που διενεργήθηκαν 5-6 Ιουλίου στη Θεσσαλονίκη

Το digital insurance στο νέο επεισόδιο του «Και Αν Συμβεί;»

Στο podcast με καλεσμένο τον Ευθ. Παπαδόπουλο της Pricefox η συζήτηση περιστρέφεται γύρω από τον συνδυασμό φυσικού και ψηφιακού καναλιού

Νέα Συλλογική Σύμβαση για τον ασφαλιστικό κλάδο

Η Ένωση Ασφαλιστικών Εταιριών Ελλάδος (ΕΑΕΕ) και η Ομοσπονδία Ασφαλιστικών Συλλόγων Ελλάδος (ΟΑΣΕ) υπέγραψαν

Δημοφιλή Άρθρα

Ροή Ειδήσεων

EIOPA: Γνωμοδότηση για την εποπτεία ρευστότητας των επαγγελματικών ταμείων

Η EIOPA ζητά να ενισχυθεί η παρακολούθηση, η αξιολόγηση και η διαχείριση των κινδύνων ρευστότητας που αντιμετωπίζουν τα ΙΕΣΠ

Έξυπνο παρκάρισμα: Η BYD υποκαθιστά τις ασφαλιστικές κι αναλαμβάνει τις ζημιές

Η υπόσχεση της BYD αφορά ζημιές που θα προκύψουν επί κινεζικού εδάφους σε αυτοκίνητα με σύστημα υποβοηθούμενης οδήγησης God's Eye

Τα 4 σενάρια κλιματικού κινδύνου για την ευρωζώνη – Πού βρισκόμαστε σήμερα

Τα σενάρια του NGFS εξετάζουν την κοινή επίδραση καταστροφών και πολιτικών σε ΑΕΠ, πληθωρισμό και χρηματοπιστωτική σταθερότητα έως το 2030

Μήνυμα ενότητας και θεσμικής υπευθυνότητας εκπέμπει η ΕΑΔΕ

Μήνυμα ενότητας, συνέπειας και θεσμικής υπευθυνότητας εξέπεμψε η ΕΑΔΕ, με αφορμή τη συνάντηση της 8ης Ιουλίου στο Επαγγελματικό Επιμελητήριο Αθηνών.

Στελέχη της Carglass® μεταξύ των εισηγητών στο Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα του ΕΙΑΣ για Πραγματογνώμονες, Εκτιμητές και Διακανονιστές Ζημιών Αυτοκινήτου

Η Carglass® συμμετείχε με εισηγήσεις στελεχών της στο Ολοκληρωμένο Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα Επαγγελματικής Κατάρτισης Πραγματογνωμόνων