back to top
20.1 C
Athens
Κυριακή 3 Νοεμβρίου 2024

Ποιοι τελικά θα πληρώσουν τη «λυπητερή» για το Ever Given

Πώς θα κατανεμηθούν οι αξιώσεις από την ασφάλιση προστασίας και αποζημίωσης (P&I)- Τι λέει το UK Club και η πλοιοκτήτρια εταιρεία

Της Λαλέλας Χρυσανθοπούλου

- Advertisement -

Ο κλάδος αντασφάλισης αναμένεται να επωμιστεί το μεγαλύτερο μέρος του «λογαριασμού» από το μπλοκάρισμα της Διώρυγας του Σουέζ από το γιγαντιαίο φορτηγό πλοίο Ever Given, με τις πληρωμές –που εκτιμώνται σε εκατοντάδες εκατομμύρια δολάρια- να συνιστούν μια «μεγάλη», αλλά όχι «υπαρξιακή» ζημία, σύμφωνα με παράγοντες της αγοράς.

Η διεθνής εφοδιαστική αλυσίδα υπέστη διαταραχή στις 23 Μαρτίου, όταν το Ever Given προσάραξε μέσα στη Διώρυγα κλείνοντάς την και χρειάστηκε μια περίπου εβδομάδα εντατικών προσπαθειών για να αποκολληθεί και να αποπλεύσει. Περίπου 400 πλοία επηρεάστηκαν από το κλείσιμο της Διώρυγας, ορισμένα εκ των οποίων έκαναν τον περίπλου της Αφρικής για να προμηθεύσουν τις αγορές με τα αγαθά που μετέφεραν.

- Advertisement -

Τα πλοία διαθέτουν κανονικά την λεγόμενη ασφάλεια προστασίας και αποζημίωσης (P&I) που καλύπτει τις απαιτήσεις για ζημίες τρίτων, συμπεριλαμβανομένης περιβαλλοντικής καταστροφής, οικονομικών ζημιών, τραυματισμών. Η ξεχωριστή ασφάλιση σκάφους και μηχανολογικού εξοπλισμού (Η&Μ) προσφέρει κάλυψη για υλικές ζημίες του ίδιου του σκάφους.

Ο Alan Mackinnon, υπεύθυνος του τομέα αποζημιώσεων του UK Club, του κλαμπ που έχει αναλάβει την ασφάλιση προστασίας και αποζημίωσης του Ever Given, υποστήριξε ότι περιμένει αξίωση από την Αρχή Διαχείρισης της Διώρυγας σε βάρος της πλοιοκτήτριας εταιρείας (Shoei Kisen από την Ιαπωνία) για πιθανές ζημίες στη διώρυγα και για οικονομική ζημία και ξεχωριστές αξιώσεις αποζημίωσης από τις πλοιοκτήτριες των σκαφών που καθυστέρησαν να φτάσουν στον προορισμό τους. «Νομίζω ότι σύντομα θα λάβουμε το αίτημα αποζημίωσης των αιγυπτιακών αρχών και τους επόμενους μήνες θα ακολουθήσουν οι αξιώσεις των υπόλοιπων πλοιοκτητριών», δήλωσε στο πρακτορείο Reuters.

O πρόεδρος της Αρχής Διαχείρισης της Διώρυγας Osama Rabie δήλωσε τον περασμένο μήνα ότι οι ζημίες και οι καταστροφές από την υπόθεση «Ever Given» ίσως φτάσουν το 1 δισ. δολ, αλλά ότι το τελικό ποσό θα υπολογιστεί μετά την περάτωση της έρευνας.

Το UK Club θα καλύψει τα πρώτα 10 εκατ. δολ. ζημιών που καλύπτονται από την ασφάλεια P&I. Πέραν αυτού του ορίου, οι πλεονάζουσες ζημίες θα καλυφθούν έως του ύψους των 100 εκατ. δολ. από την ευρύτερη «δεξαμενή» των P&I clubs.

Σε αυτό το σημείο θα παρέμβουν οι αντασφαλιστικές όπως οι Lloyd’s of London για ζημίες έως και 2,1 δις. δολ. Ερωτώμενος αν οι ζημίες μπορούν να ξεπεράσουν τα 2 δις.δολάρια, ο κ. Mackinnon δήλωσε «πεπεισμένος ότι δεν είμαστε καθόλου σε αυτό το πεδίο….Δεν μιλάμε για μια υπαρξιακή στιγμή για τον κλάδο Ρ&Ι. Μπορεί να μιλάμε για μια μεγάλη αξίωση, αλλά είμαστε δομημένοι κατά τρόπο που να αντιμετωπίζουμε αυτές ακριβώς τις μεγάλες αξιώσεις».

Αναλυτές της DBRS Morningstar δήλωσαν ότι οι συνολικές ασφαλισμένες ζημίες θα «παραμείνουν διαχειρίσιμες με δεδομένο το σχετικά μικρό χρονικό διάστημα που αποκλείστηκε η Διώρυγα», ενώ οι Lloyd’s of London υποστήριξαν ότι το συμβάν θα οδηγήσει σε «μεγάλες ζημίες» για την αγορά εμπορικών (αντ)ασφαλίσεων, της τάξης των 100 εκατ. δολαρίων τουλάχιστον.

O Yumi Shinohara, υψηλόβαθμο στέλεχος της πλοιοκτήτριας του Ever Given, Shoei Kisen, δήλωσε ότι προς το παρόν δεν έχει λάβει καμία αίτηση αποζημίωσης. Παράγοντες της ναυλομεσιτικής αγοράς αναφέρουν ότι κοντέινερ του μεγέθους του Ever Given έχουν συνήθως όρια ασφάλισης H&M της τάξης των 100-140 εκατ. δολαρίων. Ασφαλιστική πηγή στο Τόκιο δήλωσε ότι οι τρεις ιαπωνικές Η&Μ ασφαλιστικές θα πληρώσουν τα κόστη αποκόλλησης και τυχόν δαπάνες για εργασίες επιδιόρθωσης στο πλοίο. Η . Mitsui Sumitomo Insurance, η μεγαλύτερη εκ των τριών εταιρειών, αρνήθηκε να σχολιάσει τις εκτιμήσεις.

Σχετικές δημοσιεύσεις

Αναζητώντας καινοτόμες λύσεις και συμπράξεις για την ασφαλιστική κάλυψη των πανδημιών στο μέλλον

Καθώς η Ευρώπη σαρώνεται από το δεύτερο κύμα της πανδημίας του Covid-19, έχει «ανάψει» και ο διάλογος στον ασφαλιστικό κλάδο διεθνώς για τον βαθμό κάλυψης των απωλειών που προκαλεί

Θωρακίζοντας τις διεθνείς εφοδιαστικές αλυσίδες έναντι των διαταραχών

Η πανδημία του κορωνοϊού επιβεβαίωσε την ανάγκη των εταιρειών να προστατευθούν έναντι των διαφόρων τύπων διαταραχών. Οι διεθνείς εφοδιαστικές

Μελέτη ING για Solvency II: Πού επενδύουν τώρα, πού θα επενδύσουν μετά τα κεφάλαιά τους οι ασφαλιστικές

Η τριπλή πρόκληση των ασφαλιστικών εταιρειών, οι επενδύσεις σε τιτλοποιημένα δάνεια και ο μεγάλος κίνδυνος από την αύξηση των επιτοκίων.

Insurance Europe προς Κομισιόν: Βελτιώστε την Solvency II – Διευκολύνετε τις επενδύσεις

Κοινό κείμενο θέσεων με το οποίο καλούν την Ευρωπαϊκή Επιτροπή να κάνει τις απαραίτητες βελτιώσεις στη Solvency II ώστε να αρθούν τα μη απαραίτητα εμπόδια που υπονομεύουν την ικανότητα των ασφαλιστικών να επενδύουν μακροπρόθεσμα στις μετοχές.

Από την ίδια κατηγορία δημοσιεύσεων

Oι φυσικές καταστροφές στην Ελλάδα το διάστημα 2000-2020 και η καταστροφή στη Βαλένθια

 O αριθμός των θυμάτων στη πρόσφατη φυσική καταστροφή στη Βαλένθια δείχνει πόσο αδύναμη είναι η ανθρώπινη παρέμβαση απέναντι στην κλιματική αλλαγή και πόσο πολύ...

Αυξάνεται ο αριθμός των νεκρών από τις πιο καταστροφικές πλημμύρες στην Ισπανία

Ο αριθμός των νεκρών από τις φονικές πλημμύρες που έπληξαν την ανατολική Ισπανία αυτή την εβδομάδα αυξήθηκε σήμερα σε τουλάχιστον 202 μόνο στην περιφέρεια της Βαλένθια

Άποψη για τις εκλογές του ΕΕΑ

Tο Επαγγελματικό Επιμελητήριο Αθηνών όλων των επαγγελματιών της ευρύτερης περιφέρειας των Αθηνών

Generali-Mondial Assistance: Μια μεγάλη συνεργασία ξεκινά

Διασφάλιση του υψηλού επιπέδου υπηρεσιών για τους ασφαλισμένους της Εταιρείας χωρίς καμία αλλαγή στις υπάρχουσες παροχές

Δημοφιλή Άρθρα

Ροή Ειδήσεων

Oι φυσικές καταστροφές στην Ελλάδα το διάστημα 2000-2020 και η καταστροφή στη Βαλένθια

 O αριθμός των θυμάτων στη πρόσφατη φυσική καταστροφή στη...

Κ. Χατζηδάκης: Τέσσερις παρεμβάσεις για την ενίσχυση της Τοπικής Αυτοδιοίκησης

Τέσσερις παρεμβάσεις που υλοποιεί το Υπουργείο Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών σε στενή συνεργασία με την ηγεσία του Υπουργείου Εσωτερικών

Ε. Ράπτη στα Greek Hospitality Awards: Μαζί θα κρατήσουμε την Ελλάδα ψηλά στον παγκόσμιο τουριστικό χάρτη

Επέστρεψε η μεγάλη γιορτή του ελληνικού τουρισμού με την τέλεση της κορυφαίας εκδήλωσης αριστείας για την ελληνική ξενοδοχία.

Ν. Παπαθανάσης, grha24: H Ελλάδα παρουσιάζει ένα δυνατό πρόσωπο στην παγκόσμια αγορά

Από το βήμα του 10ου Greek Hospitality Awards, ο κ. Νίκος Παπαθανάσης, αναπληρωτής υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών συνεχάρη τους ανθρώπους του τουριστικού κλάδου

Χ. Σταϊκούρας στα Greek Hospitality Awards: Τα μεγάλα έργα υποδομών αναβαθμίζουν το τουριστικό προϊόν

Επέστρεψε η μεγάλη γιορτή του ελληνικού τουρισμού με την τέλεση της κορυφαίας εκδήλωσης αριστείας για την ελληνική ξενοδοχία.