back to top
18.3 C
Athens
Σάββατο 23 Νοεμβρίου 2024

Ποιοι τελικά θα πληρώσουν τη «λυπητερή» για το Ever Given

Πώς θα κατανεμηθούν οι αξιώσεις από την ασφάλιση προστασίας και αποζημίωσης (P&I)- Τι λέει το UK Club και η πλοιοκτήτρια εταιρεία

Της Λαλέλας Χρυσανθοπούλου

- Advertisement -

Ο κλάδος αντασφάλισης αναμένεται να επωμιστεί το μεγαλύτερο μέρος του «λογαριασμού» από το μπλοκάρισμα της Διώρυγας του Σουέζ από το γιγαντιαίο φορτηγό πλοίο Ever Given, με τις πληρωμές –που εκτιμώνται σε εκατοντάδες εκατομμύρια δολάρια- να συνιστούν μια «μεγάλη», αλλά όχι «υπαρξιακή» ζημία, σύμφωνα με παράγοντες της αγοράς.

Η διεθνής εφοδιαστική αλυσίδα υπέστη διαταραχή στις 23 Μαρτίου, όταν το Ever Given προσάραξε μέσα στη Διώρυγα κλείνοντάς την και χρειάστηκε μια περίπου εβδομάδα εντατικών προσπαθειών για να αποκολληθεί και να αποπλεύσει. Περίπου 400 πλοία επηρεάστηκαν από το κλείσιμο της Διώρυγας, ορισμένα εκ των οποίων έκαναν τον περίπλου της Αφρικής για να προμηθεύσουν τις αγορές με τα αγαθά που μετέφεραν.

- Advertisement -

Τα πλοία διαθέτουν κανονικά την λεγόμενη ασφάλεια προστασίας και αποζημίωσης (P&I) που καλύπτει τις απαιτήσεις για ζημίες τρίτων, συμπεριλαμβανομένης περιβαλλοντικής καταστροφής, οικονομικών ζημιών, τραυματισμών. Η ξεχωριστή ασφάλιση σκάφους και μηχανολογικού εξοπλισμού (Η&Μ) προσφέρει κάλυψη για υλικές ζημίες του ίδιου του σκάφους.

Ο Alan Mackinnon, υπεύθυνος του τομέα αποζημιώσεων του UK Club, του κλαμπ που έχει αναλάβει την ασφάλιση προστασίας και αποζημίωσης του Ever Given, υποστήριξε ότι περιμένει αξίωση από την Αρχή Διαχείρισης της Διώρυγας σε βάρος της πλοιοκτήτριας εταιρείας (Shoei Kisen από την Ιαπωνία) για πιθανές ζημίες στη διώρυγα και για οικονομική ζημία και ξεχωριστές αξιώσεις αποζημίωσης από τις πλοιοκτήτριες των σκαφών που καθυστέρησαν να φτάσουν στον προορισμό τους. «Νομίζω ότι σύντομα θα λάβουμε το αίτημα αποζημίωσης των αιγυπτιακών αρχών και τους επόμενους μήνες θα ακολουθήσουν οι αξιώσεις των υπόλοιπων πλοιοκτητριών», δήλωσε στο πρακτορείο Reuters.

O πρόεδρος της Αρχής Διαχείρισης της Διώρυγας Osama Rabie δήλωσε τον περασμένο μήνα ότι οι ζημίες και οι καταστροφές από την υπόθεση «Ever Given» ίσως φτάσουν το 1 δισ. δολ, αλλά ότι το τελικό ποσό θα υπολογιστεί μετά την περάτωση της έρευνας.

Το UK Club θα καλύψει τα πρώτα 10 εκατ. δολ. ζημιών που καλύπτονται από την ασφάλεια P&I. Πέραν αυτού του ορίου, οι πλεονάζουσες ζημίες θα καλυφθούν έως του ύψους των 100 εκατ. δολ. από την ευρύτερη «δεξαμενή» των P&I clubs.

Σε αυτό το σημείο θα παρέμβουν οι αντασφαλιστικές όπως οι Lloyd’s of London για ζημίες έως και 2,1 δις. δολ. Ερωτώμενος αν οι ζημίες μπορούν να ξεπεράσουν τα 2 δις.δολάρια, ο κ. Mackinnon δήλωσε «πεπεισμένος ότι δεν είμαστε καθόλου σε αυτό το πεδίο….Δεν μιλάμε για μια υπαρξιακή στιγμή για τον κλάδο Ρ&Ι. Μπορεί να μιλάμε για μια μεγάλη αξίωση, αλλά είμαστε δομημένοι κατά τρόπο που να αντιμετωπίζουμε αυτές ακριβώς τις μεγάλες αξιώσεις».

Αναλυτές της DBRS Morningstar δήλωσαν ότι οι συνολικές ασφαλισμένες ζημίες θα «παραμείνουν διαχειρίσιμες με δεδομένο το σχετικά μικρό χρονικό διάστημα που αποκλείστηκε η Διώρυγα», ενώ οι Lloyd’s of London υποστήριξαν ότι το συμβάν θα οδηγήσει σε «μεγάλες ζημίες» για την αγορά εμπορικών (αντ)ασφαλίσεων, της τάξης των 100 εκατ. δολαρίων τουλάχιστον.

O Yumi Shinohara, υψηλόβαθμο στέλεχος της πλοιοκτήτριας του Ever Given, Shoei Kisen, δήλωσε ότι προς το παρόν δεν έχει λάβει καμία αίτηση αποζημίωσης. Παράγοντες της ναυλομεσιτικής αγοράς αναφέρουν ότι κοντέινερ του μεγέθους του Ever Given έχουν συνήθως όρια ασφάλισης H&M της τάξης των 100-140 εκατ. δολαρίων. Ασφαλιστική πηγή στο Τόκιο δήλωσε ότι οι τρεις ιαπωνικές Η&Μ ασφαλιστικές θα πληρώσουν τα κόστη αποκόλλησης και τυχόν δαπάνες για εργασίες επιδιόρθωσης στο πλοίο. Η . Mitsui Sumitomo Insurance, η μεγαλύτερη εκ των τριών εταιρειών, αρνήθηκε να σχολιάσει τις εκτιμήσεις.

Σχετικές δημοσιεύσεις

Αναζητώντας καινοτόμες λύσεις και συμπράξεις για την ασφαλιστική κάλυψη των πανδημιών στο μέλλον

Καθώς η Ευρώπη σαρώνεται από το δεύτερο κύμα της πανδημίας του Covid-19, έχει «ανάψει» και ο διάλογος στον ασφαλιστικό κλάδο διεθνώς για τον βαθμό κάλυψης των απωλειών που προκαλεί

Θωρακίζοντας τις διεθνείς εφοδιαστικές αλυσίδες έναντι των διαταραχών

Η πανδημία του κορωνοϊού επιβεβαίωσε την ανάγκη των εταιρειών να προστατευθούν έναντι των διαφόρων τύπων διαταραχών. Οι διεθνείς εφοδιαστικές

Μελέτη ING για Solvency II: Πού επενδύουν τώρα, πού θα επενδύσουν μετά τα κεφάλαιά τους οι ασφαλιστικές

Η τριπλή πρόκληση των ασφαλιστικών εταιρειών, οι επενδύσεις σε τιτλοποιημένα δάνεια και ο μεγάλος κίνδυνος από την αύξηση των επιτοκίων.

Insurance Europe προς Κομισιόν: Βελτιώστε την Solvency II – Διευκολύνετε τις επενδύσεις

Κοινό κείμενο θέσεων με το οποίο καλούν την Ευρωπαϊκή Επιτροπή να κάνει τις απαραίτητες βελτιώσεις στη Solvency II ώστε να αρθούν τα μη απαραίτητα εμπόδια που υπονομεύουν την ικανότητα των ασφαλιστικών να επενδύουν μακροπρόθεσμα στις μετοχές.

Από την ίδια κατηγορία δημοσιεύσεων

“Ξεκλειδώνεται” πολύτιμη ρευστότητα για τις επιχειρήσεις , δημιουργώντας ανάπτυξη

Νέα αυξημένα όρια εγγυητικών επιστολών που 'ξεκλειδώνουν' μεγάλη ρευστότητα για τις Μικρομεσαίες επιχειρήσεις λάνσαρε η “Karavias Underwriting Agency

Νέα ψηφιακά εργαλεία στη μάχη κατά της φοροδιαφυγής το 2025

Eναρξη λειτουργίας μιας σειράς ψηφιακών εργαλείων με στόχο τον περαιτέρω εκσυγχρονισμό της φορολογικής διοίκησης

Οι νέοι ορίζοντες που ανοίγονται για την ΕΥΡΩΠΗ ΑΕΓΑ από τις αρχές 2025 

Η επιχειρηματική δικαίωση του Ν. Μακρόπουλου ως βασικού μετόχου και  σε έναν μεγάλο όμιλο  

Οι τρεις προτάσεις της ΕΑΔΕ στο υπ. Εθνικής Οικονομίας & Οικονομικών

Η ΕΑΔΕ κρίνει αναγκαίατ η διεύρυνση της ασφαλιστικής κάλυψης οχημάτων με την προσθήκη των κινδύνων από σεισμό και χαλαζόπτωση

Δημοφιλή Άρθρα

Ροή Ειδήσεων

“Ξεκλειδώνεται” πολύτιμη ρευστότητα για τις επιχειρήσεις , δημιουργώντας ανάπτυξη

Νέα αυξημένα όρια εγγυητικών επιστολών που 'ξεκλειδώνουν' μεγάλη ρευστότητα για τις Μικρομεσαίες επιχειρήσεις λάνσαρε η “Karavias Underwriting Agency

Γ. Χατζηθεοδοσίου: “Σοκ και δέος. Να το δούμε να γίνεται πράξη”

Mε ανακοίνωσή του, ο πρόεδρος του Ε.Ε.Α και Επίτιμος Διδάκτορας ΠΑ.ΠΕΙ. κ. Γιάννης Χατζηθεοδοσίου χαιρέτισε τις ανακοινώσεις διά στόματος πρωθυπουργού

Η ERGO Μεγάλος Χορηγός του ΣΕΓΑΣ και του 41ου Αυθεντικού Μαραθωνίου Αθήνας

Η ERGO Ασφαλιστική, σταθερός υποστηρικτής του ΣΕΓΑΣ και του δρομικού κινήματος από το 2011, έδωσε για μία ακόμα φορά δυναμικό «παρών» στον 41ο Αυθεντικό Μαραθώνιο της Αθήνας

Ν. Σπυράτος, ERGO: Η ασφαλιστική διείσδυση στις ΜμΕ είναι εξαιρετικά χαμηλή

Στη σύγχρονη, ψηφιακή εποχή, στην οποία η χρήση του Διαδικτύου και των νέων τεχνολογιών αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι της καθημερινής ζωής,

Νέα ψηφιακά εργαλεία στη μάχη κατά της φοροδιαφυγής το 2025

Eναρξη λειτουργίας μιας σειράς ψηφιακών εργαλείων με στόχο τον περαιτέρω εκσυγχρονισμό της φορολογικής διοίκησης