Του Νίκου Σακελλαρίου
Επειδή πολύ «φοριέται» η δικαιολογία περί «αφελληνισμού» του ασφαλιστικού κλάδου, εμείς θυμόμαστε ότι και πίσω στο 2000 πάλι η ίδια αιτιολογία ακουγόταν από τα χείλη αρκετών ανθρώπων του κλάδου.
Η παρουσία τόσων μεγάλων πολυεθνικών στην ελληνική ασφαλιστική αγορά και η πρόσφατη πώληση της Eurolife στη Fairfax όχι μόνο δεν εμπόδισε την άνοδο της ασφαλιστικής αγοράς, αλλά δημιούργησε νέες υπεραξίες και έφερε νέα δυναμική στο χώρο. Επιπλέον τα νέα τεχνολογικά συστήματα και οι νέοι τρόποι προσέγγισης του καταναλωτικού κοινού δημιούργησαν μεγάλες ευκαιρίες και άλλαξαν το πρόσωπο της ελληνικής ασφαλιστικής αγοράς.
Ναι, σίγουρα θα ήταν καλύτερο να υπήρχαν Έλληνες βασικοί μέτοχοι σε μεγάλες εταιρείες και σίγουρα αρκετοί Έλληνες μέτοχοι γνωρίζουν καλύτερα την ελληνική αγορά από κάποιους ξένους που θέλουν να βάλουν ένα ακόμη στοιχείο στο βιογραφικό τους.
Ισχυρές εταιρείες, ενημερωμένα στελέχη, καλές υπηρεσίες και λογικές τιμές είναι οι 4 παράμετροι για να λειτουργήσει θετικά η εγχώρια ασφαλιστική αγορά. Αν αυτά μπορούν να τα προσφέρουν οι ξένοι ισχυροί όμιλοι, καλώς να ορίσουν. Εάν μπορούν να τα προσφέρουν οι Έλληνες, είναι διπλά καλοδεχούμενοι. Ο πελάτης-καταναλωτής-ασφαλισμένος είναι αυτός που θα έχει το λόγο και όχι η εθνικότητα των επενδυτών.