Μετά το πολύ μεγάλο ενδιαφέρον που υπήρξε για το σεμινάριο «Ασφαλίσεις Κλάδου Μεταφορών» και λόγω της αυξημένης ζήτησης που παραμένει, το ΕΙΑΣ επαναλαμβάνει το σεμινάριο προκειμένου να καλύψει τις ανάγκες της ασφαλιστικής αγοράς σε αυτό το ιδιαίτερα σημαντικό και εξειδικευμένο θέμα.
Το σεμινάριο είναι διάρκειας 8 εκπαιδευτικών ωρών και θα πραγματοποιηθεί στο εκπαιδευτικό κέντρο του ΕΙΑΣ (Λ. Συγγρού 106, 5ος όροφος) στις παρακάτω ημερομηνίες:
Τετάρτη 15 Ιουνίου 2016: 16:30-19:45
Πέμπτη 16 Ιουνίου 2016: 16:30-19:45
Εισηγητής θα είναι ο Διονύσης Κορομάντζος, ειδικός Κλάδου Μεταφορών & Σκαφών. Σκοπός του σεμιναρίου είναι η μελέτη, η εμβάθυνση και ο εμπλουτισμός των ασφαλιστικών γνώσεων για τον Κλάδο Μεταφορών, καθώς και η σωστή αντιμετώπιση του διακανονισμού ζημιών.
Θεματολογία σεμιναρίου
-Ανάληψη Κινδύνων (Underwriting):
Ρήτρες
Συμβόλαια Κλάδου Μεταφορών
Καλυπτόμενοι & μη καλυπτόμενοι κίνδυνοι
-Ζημίες:
Κατηγορίες ζημιών
Διακανονισμός ζημιών και καταβολή του ασφαλίσματος
Γενική αβαρία
Επανείσπραξη ζημίας
-Πραγματογνωμοσύνη
-Μέσα μεταφοράς εμπορευμάτων
Το κόστος συμμετοχής στο σεμινάριο ξεκινά από 85 ευρώ, ενώ αιτήσεις συμμετοχής θα γίνονται δεκτές μέχρι και την Πέμπτη 9 Ιουνίου 2016.
Μετά το πολύ μεγάλο ενδιαφέρον που υπήρξε για το σεμινάριο «Ασφαλίσεις Κλάδου Μεταφορών» και λόγω της αυξημένης ζήτησης που παραμένει, το ΕΙΑΣ επαναλαμβάνει το σεμινάριο προκειμένου να καλύψει τις ανάγκες της ασφαλιστικής αγοράς σε αυτό το ιδιαίτερα σημαντικό και εξειδικευμένο θέμα.
Το σεμινάριο είναι διάρκειας 8 εκπαιδευτικών ωρών και θα πραγματοποιηθεί στο εκπαιδευτικό κέντρο του ΕΙΑΣ (Λ. Συγγρού 106, 5ος όροφος) στις παρακάτω ημερομηνίες:
Τετάρτη 15 Ιουνίου 2016: 16:30-19:45
Πέμπτη 16 Ιουνίου 2016: 16:30-19:45
Εισηγητής θα είναι ο Διονύσης Κορομάντζος, ειδικός Κλάδου Μεταφορών & Σκαφών. Σκοπός του σεμιναρίου είναι η μελέτη, η εμβάθυνση και ο εμπλουτισμός των ασφαλιστικών γνώσεων για τον Κλάδο Μεταφορών, καθώς και η σωστή αντιμετώπιση του διακανονισμού ζημιών.
Θεματολογία σεμιναρίου
-Ανάληψη Κινδύνων (Underwriting):
Ρήτρες
Συμβόλαια Κλάδου Μεταφορών
Καλυπτόμενοι & μη καλυπτόμενοι κίνδυνοι
-Ζημίες:
Κατηγορίες ζημιών
Διακανονισμός ζημιών και καταβολή του ασφαλίσματος
Γενική αβαρία
Επανείσπραξη ζημίας
-Πραγματογνωμοσύνη
-Μέσα μεταφοράς εμπορευμάτων
Το κόστος συμμετοχής στο σεμινάριο ξεκινά από 85 ευρώ, ενώ αιτήσεις συμμετοχής θα γίνονται δεκτές μέχρι και την Πέμπτη 9 Ιουνίου 2016.
Μετά το πολύ μεγάλο ενδιαφέρον που υπήρξε για το σεμινάριο «Ασφαλίσεις Κλάδου Μεταφορών» και λόγω της αυξημένης ζήτησης που παραμένει, το ΕΙΑΣ επαναλαμβάνει το σεμινάριο προκειμένου να καλύψει τις ανάγκες της ασφαλιστικής αγοράς σε αυτό το ιδιαίτερα σημαντικό και εξειδικευμένο θέμα.
Το σεμινάριο είναι διάρκειας 8 εκπαιδευτικών ωρών και θα πραγματοποιηθεί στο εκπαιδευτικό κέντρο του ΕΙΑΣ (Λ. Συγγρού 106, 5ος όροφος) στις παρακάτω ημερομηνίες:
Τετάρτη 15 Ιουνίου 2016: 16:30-19:45
Πέμπτη 16 Ιουνίου 2016: 16:30-19:45
Εισηγητής θα είναι ο Διονύσης Κορομάντζος, ειδικός Κλάδου Μεταφορών & Σκαφών. Σκοπός του σεμιναρίου είναι η μελέτη, η εμβάθυνση και ο εμπλουτισμός των ασφαλιστικών γνώσεων για τον Κλάδο Μεταφορών, καθώς και η σωστή αντιμετώπιση του διακανονισμού ζημιών.
Θεματολογία σεμιναρίου
-Ανάληψη Κινδύνων (Underwriting):
Ρήτρες
Συμβόλαια Κλάδου Μεταφορών
Καλυπτόμενοι & μη καλυπτόμενοι κίνδυνοι
-Ζημίες:
Κατηγορίες ζημιών
Διακανονισμός ζημιών και καταβολή του ασφαλίσματος
Γενική αβαρία
Επανείσπραξη ζημίας
-Πραγματογνωμοσύνη
-Μέσα μεταφοράς εμπορευμάτων
Το κόστος συμμετοχής στο σεμινάριο ξεκινά από 85 ευρώ, ενώ αιτήσεις συμμετοχής θα γίνονται δεκτές μέχρι και την Πέμπτη 9 Ιουνίου 2016.
Mε τον τρόμο στα μάτια παρακολουθεί η ασφαλιστική κοινότητα τις εξελίξεις στο φορολογικό και το Ασφαλιστικό. Όχι μόνο γιατί οι ελεύθεροι επαγγελματίες με τα νέα μέτρα (φορολογικά ΚΑΙ ασφαλιστικά) επιβαρύνονται πάνω από 60% (κάποιοι λένε μέχρι 80%) αλλά γιατί οι επιδράσεις στις πωλήσεις τους θα είναι σημαντικές. Η ασφάλιση προσώπων και υπηρεσιών στην Ελλάδα είναι ιδιαίτερα ελαστική ως προς το εισόδημα. Τα τελευταία 20 χρόνια , μέσα από τις ‘φούσκες’ και την ευμάρεια της περιόδου 1997-2007 αλλά και τις οικονομικές κρίσεις από το 2008 και μετά οι ασφαλιστικές εργασίες πολλαπλασιάζονται όταν οι πολίτες έχουν ρευστότητα στα χέρια τους και ελαχιστοποιούνται όταν η ρευστότητα στενεύει όπως συμβαίνει σήμερα. Αυτό γίνεται μόνο στην Ελλάδα γιατί σε άλλες χώρες που λειτουργούν πιο ορθολογικά , γίνεται το ανάποδο. Στις δύσκολες συγκυρίες όλοι αναζητούν ασφάλιση περικόπτοντας άλλες δαπάνες.
Στην παρούσα λοιπόν συγκυρία, οι παράγοντες της ασφαλιστικής αγοράς φοβούνται ότι οι αυξήσεις των επιβαρύνσεων θα οδηγήσουν είτε σε αποφυγή ασφάλισης και διακοπής συμβολαίων κυρίως σε Γενικές Ασφαλίσεις είτε σε αναζήτηση φθηνών και μη επαρκών ασφαλιστικών προϊόντων. Σε ότι αφορά τις ασφαλιστικές εταιρείες , εάν προστεθεί το κόστος παρακολούθησης των Solvency II (αποθέματα, γραφειοκρατικές διαδικασίες, εσωτερικοί έλεγχοι κλπ) τότε η επόμενη διετία (2017-2018) προβλέπεται ένα ‘επιχειρηματικό θρίλερ’. Πάντως , θα πρέπει να επισημάνουμε ότι παρά τα προβλήματα της ελληνικής οικονομίας και τις δυσκολίες της επιχειρηματικότητας οι ελληνικές ασφαλιστικές εταιρείες έχουν καταφέρει να κρατήσουν καλά ενώ έχουν διαψευστεί όσοι έβλεπαν από το 2010 κάθε χρόνο εξαγορές και συγχωνεύσεις
Ελληνας εφοπλιστής (Μάριος Ηλιόπουλος)- εταιρείες ναυτασφάλισης (Talbot Underwriting) σημειώσατε…2. Κάπως έτσι θα μπορούσε να συνοψιστεί η ετυμηγορία του Ανώτατου Δικαστηρίου του Λονδίνου που σύμφωνα με το Business Insurance δικαίωσε τις ασφαλιστικές για την υπόθεση της καταστροφής του τάνκερ Brillante Virtuoso ανοιχτά του Κόλπου του Αντεν το 2011 μετά από επίθεση πειρατών και απέρριψε το αίτημα του εφοπλιστή και της Τράπεζας Πειραιώς (στην οποία φέρεται να έχει ενεχυριαστεί το πλοίο) για καταβολή αποζημίωσης.
Στην υπόθεση Suez Fortune Investments Ltd. (πρόκειται για την εταιρεία, ελέγχου του κ. Ηλιόπουλου που έχει την ιδιοκτησία του πλοίου) & Piraeus Bank A.E. εναντίον Talbot Underwriting Ltd., ο δικαστής Julian Flaux στάθηκε ιδιαίτερα στην άρνηση της πλοιοκτήτριας εταιρείας να παραδώσει στους δικηγόρους των ασφαλιστικών εταιρειών ηλεκτρονικά αρχεία με κρίσιμες πληροφορίες για την υπόθεση. “Ακόμα και εάν η εκδοχή του πλοιοκτήτη για την πειρατική επίθεση είναι αληθής, δεν μπορεί να υπάρχει δίκαιη δίκη μεταξύ των ιδιοκτητών και των ασφαλιστών, εκτός και αν υπάρχει πλήρης συμμόρφωση των πρώτων με την υποχρέωση δημοσιοποίησης όλων των σχετικών πληροφοριών”, ανέφερε η απόφαση, σύμφωνα με το Business Insurance.
H επίδικη υπόθεση αφορά την απώλεια του τάνκερ Brillante Virtuoso, στο μηχανοστάσιο του οποίου σημειώθηκε έκρηξη ενώ ήταν σταματημένο στο Κόλπο του Αντεν στις 5 Ιουλίου 2011. Η πλοιοκτήτρια εταιρεία υποστήριξε ότι το πλοίο δέχθηκε επίθεση από πειρατές, οι οποίοι όταν διαπίστωσαν ότι δεν μπορούσαν να επανεκκινήσουν την μηχανή του πλοίου πυροδότησαν εκρηκτικό μηχανισμό με αποτέλεσμα την ολοκληρωτική καταστροφή του τάνκερ.
Μετά από μια επιχείρηση διάσωσης, το πλοίο πουλήθηκε για παλιοσίδερα και ο πλοιοκτήτης υπέβαλε αίτημα αποζημίωσης από τις ασφαλιστικές εταιρείες, διεκδικώντας 77 εκατ. δολάρια. Οι τελευταίες αρνήθηκαν να ικανοποιήσουν το αίτημα, κάνονας λόγο για απάτη από πλευράς της πλοιοκτήτριας εταιρείας, και αμφισβητώντας εάν πράγματι η επίθεση έλαβε χώρα. Οι ασφαλιστικές υποστήριξαν επίσης ότι η πλοιοκτήτρια εταιρεία δεν δικαιούται αποζημίωση, διότι καθυστερώντας να περάσει από τον Κόλπο του Αντεν και/ή σταματώντας σε λιμάνι στην περιοχή, η εταιρεία παραβίασε τους όρους του συμβολαίου ασφάλισης που ειχε συνάψει με την Talbot. Τέλος, ισχυρίστηκαν ότι η πλοιοκτήρια εταιρεία δεν συμμορφώθηκε με τις συμβατικές της υποχρεώσεις διότι δεν εφάρμοσε τις βέλτιστες πρακτικές για την αποτροπή πειρατικών επιθέσεων. Ως αποτέλεσμα η πλοιοκτήτρια εταιρεία προσέφυγε στα δικαστήρια του Λονδίνου.
Τον Μάρτιο του 2015, η δικηγορική εταιρεία Norton Rose Fulbright που εκπροσωπεί τις ασφαλιστικές εταιρείες υπέβαλε ανταγωγή κατά ττης πλοιοκτήτριας εταιρείας, υποστηρίζοντας ότι το τάνκερ καταστράφηκε “ως αποτέλεσμα σκόπιμων ενεργειών των πλοιοκτητών”. Ο δικαστής διέταξε την πλοιοκτήτρια εταιρεία να μεταβιβάσει στους αντίδικους ορισμένα έγγραφα, πράγμα που δεν συνέβη ποτέ και έγειρε την πλάστιγγα της υπόθεσης υπέρ των ασφαλιστικών που τελικά δικαιώθηκαν από το Ανώτατο Δικαστήριο του Λονδίνου.
Υπενθυμίζεται ότι στις 12 Απριλίου ο κ. Ηλιόπουλος συνελήφθη απο΄την αστυνομία του Λονδίνου ως ύποπτος για απάτη (για άλλη υπόθεση) και απελευθερώθηκε με καταβολή εγγύησης μετά από πολύωρη ανάκριση. Ο Μάριος Ηλιόπουλος μαζί με τα δύο αδέλφια του, εκτός των ποντοπόρων δεξαμενόπλοιων μεταφοράς πετρελαίου, με τα οποία ασχολείται από το 2004, αποφάσισε το 2012 να επενδύσει και στο Αιγαίο, στα δρομολόγια του Αργοσαρωνικού, παρά τις μεγάλες ζημιές που παρουσίαζε ο κλάδος. Είναι ιδρυτής και ιδιοκτήτης της SeaJets που συνδέει με τα δρομολόγιά της τα νησιά των Κυκλάδων με Πειραιά, Ραφήνα και Κρήτη.
Ορόσημο για την ευρωπαϊκή ασφαλιστική βιομηχανία αποτελεί το 2016, καθώς αρκετές ασφαλιστικές βρίσκονται σε διαδικασία ουσιαστικών αλλαγών. Ύστερα από χρόνια σημαντικών συζητήσεων και αναθεωρήσεων, με αρκετό χρόνο και πόρους να αφιερώνονται στην προετοιμασία της αγοράς, το νέο πλαίσιο της οδηγίας Solvency II ισχύει επισήμως από την 1η Ιανουαρίου. Ωστόσο η προσαρμογή στο νέο περιβάλλον δεν θα είναι εύκολη, καθώς οι μακροοικονομικές πιέσεις δεν έχουν υποχωρήσει, ενώ τα παρατεταμένα χαμηλά επιτόκια και μάλιστα στην ευρωζώνη συνοδεύονται από άλλες προκλήσεις, ιδίως στον κλάδο ζωής.
Τις βασικότερες προκλήσεις αλλά και ευκαιρίες που θα συναντήσουν οι ευρωπαϊκές ασφαλιστικές τους επόμενους μήνες παρουσιάζει η έκθεση 2016 European Insurance Outlook της ΕΥ, στις αντίστοιχες ενότητες:
Ο αντίκτυπος του σημερινού περιβάλλοντος χαμηλών επιτοκίων
Με νέες κινητοποιήσεις απαντούν οι εργαζόμενοι στο δημόσιο σύστημα υγείας, στη συνεχιζόμενη υποχρηματοδότηση, στις ελλείψεις και στην υποστελέχωση.
Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Νοσηλευτή που γιορτάζεται στις 12 Μάη, η Πανελλήνια Ομοσπονδία Εργαζομένων στα Δημόσια Νοσοκομεία (ΠΟΕΔΗΝ) προκηρύσσει στάση εργασίας (8:00-12:00) και συγκέντρωση στο Υπουργείο Υγείας, διεκδικώντας, μεταξύ άλλων:
προσλήψεις προσωπικού σε ΕΣΥ–Πρόνοια–ΕΚΑΒ
δημόσια δωρεάν υγεία
μετατροπή των συμβάσεων του επικουρικού προσωπικού σε αορίστου χρόνου
ανανέωση των 5μηνων συμβάσεων των υπαλλήλων που υπηρετούν σε κοινοτικά προγράμματα.
Η ΠΟΕΔΗΝ δηλώνει, παράλληλα, αποφασισμένη να προχωρήσει σε κατάθεση αναφοράς στην εισαγγελέα του Αρείου Πάγου, σε βάρος της πολιτικής ηγεσίας και ιδιαίτερα στον Π. Πολάκη, αμέσως μετά το πέρας της κινητοποίησης. Όπως λέει, θα καταθέσει συγκεκριμένα στοιχεία για την παρέμβαση στο διαγωνισμό για τις ΜΕΘ, για την ανασφαλή λειτουργία των νοσοκομείων και για τη δραματική υποχρηματοδότησή τους, με αποτέλεσμα να αδυνατούν να προμηθευτούν υλικά και φάρμακα. Θα ζητάει, παράλληλα, τη διενέργεια εισαγγελικής έρευνας για τη διερεύνηση τυχόν ποινικών ευθυνών, «επειδή τίθενται σε κίνδυνο κατ’ εξακολούθηση ανθρώπινες ζωές, με τις ρουσφετολογικές πολιτικές αποφάσεις που λαμβάνουν, τις πολιτικές σκοπιμότητες που υπηρετούν και τις μνημονιακές πολιτικές που εφαρμόζουν».
Θέλοντας να εκφράσει την αλληλεγγύη της στους νοσηλευτές, η Ένωση Νοσοκομειακών Γιατρών Αθήνας-Πειραιά (ΕΙΝΑΠ) προκηρύσσει κι αυτή στάση εργασίας (8:00-12:00), καλώντας σε συμμετοχή στη συγκέντρωση στο Υπουργείο Υγείας, με αιτήματα:
να πληρωθούν άμεσα όλα τα δεδουλευμένα
να ληφθούν επείγοντα μέτρα για το διορισμό μόνιμου προσωπικού
σταθερή και μόνιμη δουλειά για όλους.
Όπως επισημαίνει η Ένωση, διορισμοί δεν γίνονται και την ίδια ώρα οι συμβάσεις των επικουρικών γιατρών και νοσηλευτών σταδιακά λήγουν. Είναι ενδεικτικό ότι στα τέλη Σεπτέμβρη θα έχουν απολυθεί πάνω από 1.000 εργαζόμενοι. «Σε 3 μήνες θα φύγει από τα νοσοκομεία νέο έμψυχο δυναμικό που προσφέρει ανεκτίμητες υπηρεσίες. Το κενό δυσαναπλήρωτο. Οι κίνδυνοι για τους ασθενείς ολοφάνεροι. Ο εμπαιγμός για τους συναδέλφους διαρκής» τονίζει χαρακτηριστικά. Σημειώνει, παράλληλα, ότι σε πολλές περιπτώσεις επικουρικοί νοσηλευτές είναι απλήρωτοι.
Το νέο ΔΣ της ΕΙΝΑΠ (εδώ) υπογραμμίζει ότι καλύπτει κάθε μορφή πάλης που θα αποφασίσουν οι ίδιοι οι επικουρικοί (απεργία, επίσχεση, αποχή κ.λπ.)
Χωρίς εναέρια μέσα παραμένει εδώ και τέσσερις μήνες το ΕΚΑΒ, με αποτέλεσμα οι αεροδιακομιδές ασθενών να γίνονται με ελικόπτερα της Πυροσβεστικής και μεταγωγικά της Πολεμικής Αεροπορίας. Τα 3 ελικόπτερα που έχουν απομείνει στον φορέα βρίσκονται παροπλισμένα λόγω βλαβών, το ένα λόγω αναγκαστικής προσγείωσης και τα άλλα δύο λόγω παλαιότητας, όπως είχε ανακοινώσει πρόσφατα το ίδιο το Υπουργείο Υγείας (εδώ), ομολογώντας στην πραγματικότητα την απουσία πόρων για την επισκευή τους.
Το θέμα αναδεικνύουν με ερώτησή τους προς το Υπουργείο Υγείας οι βουλευτές του Ποταμιού Κώστας Μπαργιώτας (Λάρισας), Γιώργος Αμυράς (Β΄ Αθηνών) και Κατερίνα Μάρκου (Β’ Θεσσαλονίκης), στηλιτεύοντας παράλληλα τις ευθύνες των κυβερνήσεων ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ.
«Το Υπουργείο Υγείας για άλλη μια φορά αρκείται στο να διαπιστώνει τα προβλήματα –ανεξάρτητα από το εάν τα δημιούργησε η παρούσα συγκυβέρνηση ή τα παρέλαβε– αντί να προωθεί λύσεις», αναφέρουν χαρακτηριστικά οι βουλευτές, σημειώνοντας ότι το πρώτο ελικόπτερο καθηλώθηκε το 2006, το δεύτερο τον Ιούνιο του 2012 και το τρίτο το Σεπτέμβριο του 2015. Για το τελευταίο, μάλιστα, αναφέρουν πως θα έπρεπε να έχει προϋπάρξει 3ετής προγραμματισμός της συντήρησης-επισκευής του, όπως άλλωστε είχε παραδεχτεί από μόνη της η Αριστοτέλους.
«Το Ποτάμι ζητά απαντήσεις» τονίζουν οι τρεις βουλευτές και ζητούν «να υπάρξει καλύτερη οργάνωση του συστήματος, συντονισμός και διάσωση της απαξιωμένης περιουσίας».
Δείτε στον ακόλουθο σύνδεσμο το πλήρες κείμενο της ερώτησης: http://goo.gl/PRtt0v
Μακρόπνοο σχέδιο αλλαγής της Πρωτοβάθμιας Φροντίδας Υγείας (ΠΦΥ) έχει ετοιμάσει το Υπουργείο Υγείας, όπως παρουσιάστηκε στο πλαίσιο της Διημερίδας Διαλόγου για τη σχετική Μεταρρύθμιση (εδώ).
Η μεταρρύθμιση θα υλοποιηθεί σταδιακά, τόνισε ο αναπληρωτής Γενικός Γραμματέας Στ. Βαρδαρος. Αλλά, πέριπου ένα μήνα αφού είχε εκτιμήσει πως το τέλος της διαδικασίας θα έρθει το 2026 (εδώ), επαναπροσδιόρισε το στόχο ανακοινώνοντας πως το 2027 θα έχει υλοποιηθεί το 85% της μεταρρύθμισης.
«Δεν πρόκειται για αέναη μεταρρύθμιση», έσπευσε να διευκρινίσει ο κ. Βαρδαρός εξηγώντας πως η σταδιακή ανάπτυξη της νέας ΠΦΥ πρέπει να γίνει σε σταθερές βάσεις και δίνοντας ως παράδειγμα την Πορτογαλία που διαρκεί, με μια 5ετή διακοπή, ήδη 20 χρόνια, φθάνοντας στο 50% κάλυψης.
Η μεταρρύθμιση θα ξεκινήσει να εφαρμόζεται στα τέλη του 2016 με τις αρχές του 2017, αρχικά πιλοτικά σε 4 περιοχές, με στόχο να έχει αναπτυχθεί επαρκώς έως το 2020.
Εως τότε θα λειτουργεί παράλληλα με το υφιστάμενο σύστημα. Αναφερόμενος στους ιδιώτες, γιατρούς, εργαστήρια και διαγνωστικά, που στηρίζουν το σύστημα, ο κ. Βαρδαρός τόνισε πως, μεταξύ άλλων, η σταδιακή ανάπτυξη του συστήματος στοχεύει στο να αποφευχθεί η διατάραξη της ισορροπίας σε βαθμό που θα οδηγούσε σε χάος και “συγκρούσεις”, με χαμένους τελικά τους πολίτες.
Διευκρίνισε, παράλληλα, πως το νέο σύστημα δεν θα αποτελεί gate keeping, γιατί δεν θα αποτρέπεται η πρόσβαση των πολιτών σε άλλα επίπεδα περίθαλψης, αλλά θα διευκολύνονται όταν απευθύνονται αρχικά σε ΤοΜΥ.
Στόχοι
Ειδικότερα, όπως εκτίμησε ο Αναπληρωτής Γενικός Γραμματέας του Υπ. Υγείας, αρμόδιος για την ΠΦΥ, στόχος είναι έως το 2020 να καλύπτονται από το νέο μοντέλο 4.250.000 πολίτες, το 51,3% του αστικού πληθυσμού.
Ακόμη, η ηγεσία του Υπουργείου Υγείας φιλοδοξεί να επιτύχει σταδιακά μείωση του φόρτου εργασίας σε ΠΕΔΥ, εξωτερικά ιατρεία και συμβεβλημένους κατά 38,5%, αλλά και μείωση επισκέψεων από σύνολο 27.314.899 σε 10.401.000, έως το 2020.
ΤοΜΥ & Στελέχωση
Στον πυρήνα των αλλαγών, λοιπόν, βρίσκεται η ανάπτυξη του εθνικού δικτύου Τοπικών Μονάδων Υγείας (ΤοΜΥ), οι οποίες θα αποτελούν την πρώτη βαθμίδα του συστήματος της ΠΦΥ. Οι ΤοΜΥ θα αποτελέσουν πολλαπλά σημεία πρόσβασης, με μικρές δομές και συγκράτηση του κόστους, καθώς θα προσομοιάζουν ιατρεία, χωρίς βαρύ εξοπλισμό.
Η στελέχωση τους θα γίνει με διεπιστημονικές ομάδες, που θα αποτελούνται από οικογενειακούς ιατρούς (γενικούς γιατρούς και παθολόγους), παιδιάτρους, νοσηλευτές, επισκέπτες υγείας, ενώ επιδιώκεται η παρουσία μαιών, ενώ εξετάζετια η παρουσία κοινωνικών λειτουργών, καθώς δεν αποκλείεται τελικά η ευθύνη αυτή να μείνει στα κέντρα κοινότητας που σχεδιάζει η κ. Φωτίου. Ακόμη, άγνωστο είναι τι θα γίνει με τη διοικητική υποστήριξη των ΤοΜΥ, καθώς η στελέχωση με διοικητικό προσωπικό είναι δύσκολη, όπως παραδέχθηκε ο κ. Βαρδαρός.
Απαραίτητη για τη σωστή λειτουργία της πρώτης βαθμίδας ΠΦΥ, κατά τον κ. Βαρδαρό, είναι και η εφαρμογή ηλεκτρονικού φακέλου ασθενή.
Σταμάτης Βαρδαρός
Πρόοδος υλοποίησης
Συνολικά 19 βήματα πρέπει να γίνουν για την υλοποίηση του σχεδιασμού για τη νέα ΠΦΥ, όπως τα παρουσίασε ο κ. Βαρδαρός, με την πολιτεία να έχει ολοκληρώσει περίπου τα μισά.
Ειδικότερα, αναμένεται μια εγκύκλιος εντός ημερών που θα κλείνει το θέμα των χρονοεπιδομάτων των γιατρών του ΠΕΔΥ, ενώ στο Ν/Σ για τη Διοικητική Αναδιάρθωση της Ψυχικής Υγείας θα περιλαμβάνεται διάταξη που θα κλείνει το θέμα των γιατρών του ΠΕΔΥ που έχουν καταθέσει ασφαλιστικά μέτρα στο ΣτΕ, προκειμένου να διατηρήσουν και το ιδιωτικό τους ιατρείο.
Ακόμη έχουν υλοποιηθεί:
Κατάρτιση επιχειρησιακού σχεδίου για ΠΦΥ (roll-out plan): Σε συνεργασία με τον ΠΟΥ έχει ξεκινήσει η κατάρτιση του οδικού χάρτη των ενεργειών και διαδικασιών που απαιτούντ για την έναρξη της πιλοτικής φάσης του σχεδιασμού για την ΠΦΥ
Εφαρμογή επικοινωνικού σχεδιασμού για την ΠΦΥ
Έναρξη διαδικασίας ακατανομής προσωπικού
Έναρξη διαδικασιών μεταφοράς διοικητικού προσωπικού απο το ΙΚΑ
Εργαστηριακά – μελέτη συγκεντροποίησης από ΥΠΕ & ΔΠΦΥ: Μέσα στο Μάιο συστήνεται ομαδα εργασίας που θα καταθέσει το σχετικό πόρισμα
Έναρξη διαδικασιών για μεταφορά σε ιδιοκτητα κτήρια
Δημιουργία «άτυπου» ΚΕΣΥΠΕ ΠΦΥ: Το ΚΕΣΥΠΕ ΠΦΥ (τηλέ-)συνεδριάζει σε τακτά χρονικά διαστήματα για την αντιμετώπιση τρεχόντων ζητημάτων των δομών της ΠΦΥ καθώς και για την ενημέρωση σχετικά με την πορεία υλοποίησης της μεταρρύθμισης
Κατάρτιση οργανισμών ΥΠΕ: Βρίσκονται σε προχωρημένο σημείο οι συζητήσεις με τις αρμόδιες διευθύνσεις
Έναρξη λειτουργίας ομάδας υλοποίησης ΠΦΥ: Από τον Φεβρουάριο του 2016 συστάθηκε και λειτουργεί η Γενική Γραμματεία του ΥΥ για την ΠΦΥ
Εφαρμογή σχεδίου τομεοποίησης (έκδοση Υπουργικών Αποφάσεων): Έχουν εκδοθεί οι υπουργικές αποφάσεις σε εφαρμογή του ν.4238/2014
Όπως παραδέχθηκε ο κ. Βαρδαρός, όμως, μένουν και αρκετά ακόμα να γίνουν.
Κατάρτιση και υλοποίηση δράσεων επιμόρφωσης: Αντικείμενα των δράσεων επιμόρφωσης θα είναι η στοχοθεσία και η διακυβέρνηση της νέας ΠΦΥ, τα πακέτα παροχής υπηρεσιών από τις μονάδες, η εξωστρεφής λειτουργία τους (αγωγή κοινότητας), η ανάκτηση της εμπιστοσύνης των πολιτών προς τις μονάδες, κ.α.
Κατάρτιση εσωτερικού κανονισμού και ωραρίων δομών ΠΦΥ: Επίλυση του ζητήματος με το υπό επεξεργασία Ν/Σ
Κατάθεση Νομοσχεδίου: Η σύνταξη του Ν/Σ έχει ξεκινήσει εδώ και 2 μήνες και αναμένεται η ολοκλήρωσή της εντός του επόμενου διμήνου
Πρόσληψη προσωπικού για την πιλοτική εφαρμογή: Έχει ήδη ενημερωθεί το Υπουργείο Διοικητικής Ανασυγκρότησης για την ανάγκη πρόσληψης 364 επαγγελματιών για τις ανάγκες των νέων δομών. Έχει ήδη αποσταλεί το επίσημο αίτημα
Εισαγωγή ειδικότητας οικογενειακού γιατρού στα προγράμματα των πανεπιστημιακών σχολών: Η δημιουργία ειδικότητας οικογενειακού γιατρού είναι κρίσιμος κρίκος στην αλυσίδα της μεταρρύθμισης. Έχουν ήδη ξεκινήσει συζητήσεις με το ΚΕΣΥ
Έναρξη Λειτουργίας Δομών Πιλοτικής Εφαρμογής: Σύμφωνα με το σχεδιασμό του Υπουργείου Υγείας, μέχρι το τέλος του 2016 επιδιώκουμε τη λειτουργία 24 νέων μονάδων ΠΦΥ – ΤοΜΥ και την ενίσχυση 4 Μονάδων Αναφοράς – Κέντρων Υγείας (Κάλυψη 5% του συνολικού πληθυσμού).
Έναρξη Αξιολόγησης Λειτουργίας Πιλοτικών Δομών: Οι νέες δομές θα αξιολογούνται από την πρώτη μέρα λειτουργίας τους βάσει των τιθέμενων στόχων (βελτίωση υγείας πληθυσμού ευθύνης, βελτίωση δεικτών, επίτευξη παροχής πακέτου υπηρεσιών, μείωση ανάγκης σύναψης συμβάσεων με ιδιώτες, μείωση ροών προς τις δευτεροβάθμιες δομές κλπ.).
Λήγει τη Δευτέρα 16 Μαΐου η προθεσμία για τις αιτήσεις συμμετοχής στο 44ωρο πρόγραμμα Διεθνή Πρότυπα Χρηματοοικονομικής Αναφοράς (IFRS) − Ανάλυση & ερμηνεία του ΕΙΑΣ και της Deloitte Academy, το οποίο θα πραγματοποιηθεί στο εκπαιδευτικό κέντρο του ΕΙΑΣ (Λ. Συγγρού 106, 5ος όροφος) από τις 23 Μαΐου έως τις 30 Ιουνίου 2016.
Περισσότερες πληροφορίες και αίτηση συμμετοχής εδώ.
Για να παρέχουμε την καλύτερη εμπειρία, χρησιμοποιούμε cookies. Η συγκατάθεσή σας στη χρήση τους θα μας επιτρέψει να γνωρίσουμε καλύτερα τη συμπεριφορά πλοήγησης των επιεσκεπτών μας. Η μη συγκατάθεση μπορεί να επηρεάσει αρνητικά ορισμένες λειτουργίες και δυνατότητες.
Λειτουργικά
Πάντα ενεργό
Η τεχνική αποθήκευση ή πρόσβαση είναι απολύτως απαραίτητη για τον νόμιμο σκοπό της δυνατότητας χρήσης συγκεκριμένης υπηρεσίας που ζητείται ρητά από τον συνδρομητή ή τον χρήστη ή με αποκλειστικό σκοπό τη μετάδοση επικοινωνίας μέσω δικτύου ηλεκτρονικών επικοινωνιών.
Προτιμήσεις
Η τεχνική αποθήκευση ή πρόσβαση είναι απαραίτητη για τον νόμιμο σκοπό της αποθήκευσης προτιμήσεων που δεν ζητούνται από τον συνδρομητή ή τον χρήστη.
Στατιστικά
Η τεχνική αποθήκευση ή πρόσβαση που χρησιμοποιείται αποκλειστικά για στατιστικούς σκοπούς.Η τεχνική αποθήκευση ή πρόσβαση που χρησιμοποιείται αποκλειστικά για ανώνυμους στατιστικούς σκοπούς. Χωρίς κλήτευση, η εθελοντική συμμόρφωση εκ μέρους του Παρόχου Υπηρεσιών Διαδικτύου ή πρόσθετες καταγραφές από τρίτο μέρος, οι πληροφορίες που αποθηκεύονται ή ανακτώνται για το σκοπό αυτό από μόνες τους δεν μπορούν συνήθως να χρησιμοποιηθούν για την αναγνώρισή σας.
Εμπορικής Προώθησης
Η τεχνική αποθήκευση ή πρόσβαση απαιτείται για τη δημιουργία προφίλ χρηστών, για την αποστολή διαφημίσεων ή για την καταγραφή του χρήστη σε έναν ιστότοπο ή σε διάφορους ιστότοπους για παρόμοιους σκοπούς εμπορικής προώθησης.