back to top
27.3 C
Athens
Δευτέρα 1 Σεπτεμβρίου 2025
Αρχική Blog Σελίδα 1544

Γενική Πανελλαδική Συν.Π.Ε.: Μια ασφαλιστική διαφορετική από τις άλλες

0

Τον τρόπο λειτουργίας της Γενικής Πανελλαδικής Συν.Π.Ε., τους συνεργάτες της στην αγορά αλλά και την πηγή των εσόδων της, παρουσιάζει σε συνέντευξή του στο Insurance & Reinsurance Outlook o γενικός διευθυντής της εταιρείας, Ευστάθιος Φρούσος. Τονίζει, μεταξύ των άλλων, ότι η εταιρεία έχει υπερκαλύψει το Απαιτούμενο Κεφάλαιο Φερεγγυότητας (SCR) σε ποσοστό 215% και δηλώνει αισιόδοξος για τα οικονομικά αποτελέσματά της κατά το 2016.

Συνέντευξη στην Έλενα Ερμείδου

IW: Κύριε Φρούσο, ηγείσθε μιας ασφαλιστικής διαφορετικής για τα ελληνικά δεδομένα. Εξηγήστε μας τη μορφή αυτής της εταιρείας, πώς ξεκίνησε, τους στόχους της και ποια είναι βασικότερη διαφορά της σε σχέση με άλλες ασφαλιστικές;

ΕΦ: Πριν από 40 περίπου χρόνια, το 1978, μια μικρή, αλλά σημαντική, ομάδα ιδιοκτητών τουριστικών λεωφορείων αποφάσισε να υλοποιήσει μια απλή ιδέα: τη δημιουργία μιας ασφαλιστικής εταιρείας που θα κάλυπτε με ανταγωνιστικό ασφάλιστρο τις ανάγκες των τουριστικών λεωφορείων. Έτσι, δημιουργήθηκε η Γενική Πανελλαδική, δηλαδή μια ασφαλιστική επιχείρηση που λειτουργεί με τη μορφή του αλληλασφαλιστικού συνεταιρισμού και με κύρια δραστηριότητά την ασφάλιση των τουριστικών λεωφορείων των μελών της. Προφανώς, και οι καλύψεις που διαθέτουμε για τα ασφαλισμένα μέλη μας καλύπτουν, εκτός από την αστική ευθύνη έναντι τρίτων, όλο το εύρος των ασφαλιστικών κινδύνων, όπως πυρός, κλοπής, θραύσης κρυστάλλων κ.ά. και, σύντομα, εντός του 2017, θα επεκτείνουμε τις δραστηριότητές μας και σε άλλους κλάδους γενικών ασφαλίσεων.

IW: Ποιοι είναι οι βασικοί σας συνεργάτες (ασφαλιστικές, αντασφαλιστικές) από την εγχώρια και τη διεθνή αγορά; Σκοπεύετε να ανοίξετε και νέες συνεργασίες;

ΕΦ: Όλες οι παρεχόμενες καλύψεις υποστηρίζονται από ισχυρές και φερέγγυες αντασφαλιστικές συμβάσεις διεθνών οίκων, ώστε να υποστηρίζονται με τον καλύτερο δυνατό τρόπο οι ανάγκες των περισσότερων από 1.400 ενεργών μελών μας. Σήμερα, η Γενική Πανελλαδική, εκτός από τα ιδιόκτητα κεντρικά της γραφεία στο Σύνταγμα, διαθέτει δύο υποκαταστήματα, ένα στη Θεσσαλονίκη και ένα στα Χανιά της Κρήτης, έχει συστήσει τη δική της μεσιτική εταιρεία, την GP Brokers AE και βεβαίως συνεργάζεται με πάνω από 50 ασφαλιστικούς διαμεσολαβητές. Όπως αντιλαμβάνεστε, πρόκειται για έναν οργανισμό που συνεχώς αναπτύσσεται και εμπλουτίζεται, που στρέφεται ολοένα και περισσότερο στις νέες τεχνολογίες –ήδη ετοιμάζουμε μια mobile εφαρμογή, που θα εξυπηρετεί πολυεπίπεδα και τους πελάτες και τους συνεργάτες μας– οπότε, ναι, είμαστε ανοιχτοί και σε νέες, ποιοτικές συνεργασίες.

IW: Το Solvency II πώς σας επηρεάζει έχοντας ως δεδομένο ότι είστε μια μικρή, εξειδικευμένη εταιρεία, με έκθεση χαμηλότερη στον κίνδυνο σε σχέση με άλλες ασφαλιστικές;

ΕΦ: Το Solvency II έχει προκαθορισμένες απαιτήσεις σε εποπτικά κεφάλαια, οι οποίες δεν διαφοροποιούνται λόγω μεγέθους ή εξειδίκευσης, ειδικά όταν ο βασικός κορμός των εργασιών μας αφορά στην αστική ευθύνη και καλύπτει μεγάλες ομάδες μεταφερόμενων ατόμων. Σε κάθε περίπτωση, η Γενική Πανελλαδική, με τα πρόσφατα στοιχεία εννεαμήνου που έχω στη διάθεσή μου, έχει υπερκαλύψει το Απαιτούμενο Κεφάλαιο Φερεγγυότητας (SCR) σε ποσοστό 215% για τη συγκεκριμένη περίοδο, ενώ παράλληλα επιτυγχάνει υψηλή κερδοφορία.

IW: Θα μπορούσαμε να πούμε ότι τα έσοδά σας, εν πολλοίς, εξαρτώνται και από την πορεία του τουριστικού προϊόντος στην Ελλάδα και τη διάρκειά του; Έχετε συνάψει συνεργασίες και με εταιρείες του κλάδου τουρισμού, συμβάσεις μακροχρόνιες, ώστε να ενισχύσετε τη θέση σας;

ΕΦ: Τα τουριστικά λεωφορεία δεν απευθύνονται αποκλειστικά και μόνο στους τουρίστες, αλλά καλύπτουν και εσωτερικές ανάγκες, που ξεκινούν από την καθημερινή μεταφορά των μαθητών στα σχολεία τους και στα σπίτια τους, περιλαμβάνουν κάθε είδους τουρισμό –εσωτερικό ή από την Ελλάδα στο εξωτερικό– εξυπηρετούν τις ανάγκες συνεδρίων, εκδηλώσεων και πολιτιστικών ή φυσιολατρικών οργανώσεων και βέβαια τη μετακίνηση αθλητικών ομάδων είτε για προπονήσεις είτε για αγώνες εκτός έδρας. Όπως αντιλαμβάνεστε, η ασφάλιση ενός τουριστικού λεωφορείου είναι απαραίτητη καθ’ όλη τη διάρκεια του χρόνου, με εξαίρεση ίσως κάποια ανοιχτά λεωφορεία που χρησιμοποιούνται για περιηγήσεις σε τουριστικούς προορισμούς μόνο κατά τη θερινή σεζόν. Αν λάβει δε κανείς υπόψη του ότι το μεγαλύτερο ποσοστό των τουριστικών λεωφορείων της Ελλάδας ανήκει στα συνεταιριστικά μέλη της Γενικής Πανελλαδικής, μπορεί να διαπιστώσει ότι η εταιρεία μας ήδη κατέχει τη μερίδα του λέοντος σε ό,τι αφορά σε αυτό το κομμάτι της αγοράς.

IW: Σχεδιάζετε να προβείτε σε νέες επενδύσεις και, αν ναι, σε τι είδους επενδύσεις;

ΕΦ: Επενδύουμε συνεχώς σε μηχανογραφικά συστήματα, που θα απλοποιήσουν τις διαδικασίες για τους ασφαλισμένους και τους συνεργάτες μας, ενώ, παράλληλα, όπως προανέφερα, είμαστε στην τελική ευθεία για την ολοκλήρωση μιας σειράς πελατοκεντρικών εφαρμογών που θα ενισχύσουν τον πελατοκεντρικό μας χαρακτήρα και θα παρέχουν ουσιαστικές υπηρεσίες και στους πελάτες μας αλλά και στους οδηγούς των λεωφορείων.

IW: Ποιες είναι οι οικονομικές προβλέψεις για την οικονομική χρήση 2016;

ΕΦ: Διανύουμε ήδη το τέταρτο τρίμηνο της χρήσης και η πρόβλεψή μας είναι ότι το κλείσιμό της θα μας βρει με αυξημένη παραγωγή, σημαντική κερδοφορία και διατήρηση του υψηλού ποσοστού κεφαλαιακής επάρκειας. Με άλλα λόγια, θα πρόκειται για ακόμη μία επιτυχημένη χρονιά.

Γενική Πανελλαδική Συν.Π.Ε.: Μια ασφαλιστική διαφορετική από τις άλλες

0

Τον τρόπο λειτουργίας της Γενικής Πανελλαδικής Συν.Π.Ε., τους συνεργάτες της στην αγορά αλλά και την πηγή των εσόδων της, παρουσιάζει σε συνέντευξή του στο Insurance & Reinsurance Outlook o γενικός διευθυντής της εταιρείας, Ευστάθιος Φρούσος. Τονίζει, μεταξύ των άλλων, ότι η εταιρεία έχει υπερκαλύψει το Απαιτούμενο Κεφάλαιο Φερεγγυότητας (SCR) σε ποσοστό 215% και δηλώνει αισιόδοξος για τα οικονομικά αποτελέσματά της κατά το 2016.

Συνέντευξη στην Έλενα Ερμείδου

IW: Κύριε Φρούσο, ηγείσθε μιας ασφαλιστικής διαφορετικής για τα ελληνικά δεδομένα. Εξηγήστε μας τη μορφή αυτής της εταιρείας, πώς ξεκίνησε, τους στόχους της και ποια είναι βασικότερη διαφορά της σε σχέση με άλλες ασφαλιστικές;

ΕΦ: Πριν από 40 περίπου χρόνια, το 1978, μια μικρή, αλλά σημαντική, ομάδα ιδιοκτητών τουριστικών λεωφορείων αποφάσισε να υλοποιήσει μια απλή ιδέα: τη δημιουργία μιας ασφαλιστικής εταιρείας που θα κάλυπτε με ανταγωνιστικό ασφάλιστρο τις ανάγκες των τουριστικών λεωφορείων. Έτσι, δημιουργήθηκε η Γενική Πανελλαδική, δηλαδή μια ασφαλιστική επιχείρηση που λειτουργεί με τη μορφή του αλληλασφαλιστικού συνεταιρισμού και με κύρια δραστηριότητά την ασφάλιση των τουριστικών λεωφορείων των μελών της. Προφανώς, και οι καλύψεις που διαθέτουμε για τα ασφαλισμένα μέλη μας καλύπτουν, εκτός από την αστική ευθύνη έναντι τρίτων, όλο το εύρος των ασφαλιστικών κινδύνων, όπως πυρός, κλοπής, θραύσης κρυστάλλων κ.ά. και, σύντομα, εντός του 2017, θα επεκτείνουμε τις δραστηριότητές μας και σε άλλους κλάδους γενικών ασφαλίσεων.

IW: Ποιοι είναι οι βασικοί σας συνεργάτες (ασφαλιστικές, αντασφαλιστικές) από την εγχώρια και τη διεθνή αγορά; Σκοπεύετε να ανοίξετε και νέες συνεργασίες;

ΕΦ: Όλες οι παρεχόμενες καλύψεις υποστηρίζονται από ισχυρές και φερέγγυες αντασφαλιστικές συμβάσεις διεθνών οίκων, ώστε να υποστηρίζονται με τον καλύτερο δυνατό τρόπο οι ανάγκες των περισσότερων από 1.400 ενεργών μελών μας. Σήμερα, η Γενική Πανελλαδική, εκτός από τα ιδιόκτητα κεντρικά της γραφεία στο Σύνταγμα, διαθέτει δύο υποκαταστήματα, ένα στη Θεσσαλονίκη και ένα στα Χανιά της Κρήτης, έχει συστήσει τη δική της μεσιτική εταιρεία, την GP Brokers AE και βεβαίως συνεργάζεται με πάνω από 50 ασφαλιστικούς διαμεσολαβητές. Όπως αντιλαμβάνεστε, πρόκειται για έναν οργανισμό που συνεχώς αναπτύσσεται και εμπλουτίζεται, που στρέφεται ολοένα και περισσότερο στις νέες τεχνολογίες –ήδη ετοιμάζουμε μια mobile εφαρμογή, που θα εξυπηρετεί πολυεπίπεδα και τους πελάτες και τους συνεργάτες μας– οπότε, ναι, είμαστε ανοιχτοί και σε νέες, ποιοτικές συνεργασίες.

IW: Το Solvency II πώς σας επηρεάζει έχοντας ως δεδομένο ότι είστε μια μικρή, εξειδικευμένη εταιρεία, με έκθεση χαμηλότερη στον κίνδυνο σε σχέση με άλλες ασφαλιστικές;

ΕΦ: Το Solvency II έχει προκαθορισμένες απαιτήσεις σε εποπτικά κεφάλαια, οι οποίες δεν διαφοροποιούνται λόγω μεγέθους ή εξειδίκευσης, ειδικά όταν ο βασικός κορμός των εργασιών μας αφορά στην αστική ευθύνη και καλύπτει μεγάλες ομάδες μεταφερόμενων ατόμων. Σε κάθε περίπτωση, η Γενική Πανελλαδική, με τα πρόσφατα στοιχεία εννεαμήνου που έχω στη διάθεσή μου, έχει υπερκαλύψει το Απαιτούμενο Κεφάλαιο Φερεγγυότητας (SCR) σε ποσοστό 215% για τη συγκεκριμένη περίοδο, ενώ παράλληλα επιτυγχάνει υψηλή κερδοφορία.

IW: Θα μπορούσαμε να πούμε ότι τα έσοδά σας, εν πολλοίς, εξαρτώνται και από την πορεία του τουριστικού προϊόντος στην Ελλάδα και τη διάρκειά του; Έχετε συνάψει συνεργασίες και με εταιρείες του κλάδου τουρισμού, συμβάσεις μακροχρόνιες, ώστε να ενισχύσετε τη θέση σας;

ΕΦ: Τα τουριστικά λεωφορεία δεν απευθύνονται αποκλειστικά και μόνο στους τουρίστες, αλλά καλύπτουν και εσωτερικές ανάγκες, που ξεκινούν από την καθημερινή μεταφορά των μαθητών στα σχολεία τους και στα σπίτια τους, περιλαμβάνουν κάθε είδους τουρισμό –εσωτερικό ή από την Ελλάδα στο εξωτερικό– εξυπηρετούν τις ανάγκες συνεδρίων, εκδηλώσεων και πολιτιστικών ή φυσιολατρικών οργανώσεων και βέβαια τη μετακίνηση αθλητικών ομάδων είτε για προπονήσεις είτε για αγώνες εκτός έδρας. Όπως αντιλαμβάνεστε, η ασφάλιση ενός τουριστικού λεωφορείου είναι απαραίτητη καθ’ όλη τη διάρκεια του χρόνου, με εξαίρεση ίσως κάποια ανοιχτά λεωφορεία που χρησιμοποιούνται για περιηγήσεις σε τουριστικούς προορισμούς μόνο κατά τη θερινή σεζόν. Αν λάβει δε κανείς υπόψη του ότι το μεγαλύτερο ποσοστό των τουριστικών λεωφορείων της Ελλάδας ανήκει στα συνεταιριστικά μέλη της Γενικής Πανελλαδικής, μπορεί να διαπιστώσει ότι η εταιρεία μας ήδη κατέχει τη μερίδα του λέοντος σε ό,τι αφορά σε αυτό το κομμάτι της αγοράς.

IW: Σχεδιάζετε να προβείτε σε νέες επενδύσεις και, αν ναι, σε τι είδους επενδύσεις;

ΕΦ: Επενδύουμε συνεχώς σε μηχανογραφικά συστήματα, που θα απλοποιήσουν τις διαδικασίες για τους ασφαλισμένους και τους συνεργάτες μας, ενώ, παράλληλα, όπως προανέφερα, είμαστε στην τελική ευθεία για την ολοκλήρωση μιας σειράς πελατοκεντρικών εφαρμογών που θα ενισχύσουν τον πελατοκεντρικό μας χαρακτήρα και θα παρέχουν ουσιαστικές υπηρεσίες και στους πελάτες μας αλλά και στους οδηγούς των λεωφορείων.

IW: Ποιες είναι οι οικονομικές προβλέψεις για την οικονομική χρήση 2016;

ΕΦ: Διανύουμε ήδη το τέταρτο τρίμηνο της χρήσης και η πρόβλεψή μας είναι ότι το κλείσιμό της θα μας βρει με αυξημένη παραγωγή, σημαντική κερδοφορία και διατήρηση του υψηλού ποσοστού κεφαλαιακής επάρκειας. Με άλλα λόγια, θα πρόκειται για ακόμη μία επιτυχημένη χρονιά.

Γενική Πανελλαδική Συν.Π.Ε.: Μια ασφαλιστική διαφορετική από τις άλλες

0

Τον τρόπο λειτουργίας της Γενικής Πανελλαδικής Συν.Π.Ε., τους συνεργάτες της στην αγορά αλλά και την πηγή των εσόδων της, παρουσιάζει σε συνέντευξή του στο Insurance & Reinsurance Outlook o γενικός διευθυντής της εταιρείας, Ευστάθιος Φρούσος. Τονίζει, μεταξύ των άλλων, ότι η εταιρεία έχει υπερκαλύψει το Απαιτούμενο Κεφάλαιο Φερεγγυότητας (SCR) σε ποσοστό 215% και δηλώνει αισιόδοξος για τα οικονομικά αποτελέσματά της κατά το 2016.

Συνέντευξη στην Έλενα Ερμείδου

IW: Κύριε Φρούσο, ηγείσθε μιας ασφαλιστικής διαφορετικής για τα ελληνικά δεδομένα. Εξηγήστε μας τη μορφή αυτής της εταιρείας, πώς ξεκίνησε, τους στόχους της και ποια είναι βασικότερη διαφορά της σε σχέση με άλλες ασφαλιστικές;

ΕΦ: Πριν από 40 περίπου χρόνια, το 1978, μια μικρή, αλλά σημαντική, ομάδα ιδιοκτητών τουριστικών λεωφορείων αποφάσισε να υλοποιήσει μια απλή ιδέα: τη δημιουργία μιας ασφαλιστικής εταιρείας που θα κάλυπτε με ανταγωνιστικό ασφάλιστρο τις ανάγκες των τουριστικών λεωφορείων. Έτσι, δημιουργήθηκε η Γενική Πανελλαδική, δηλαδή μια ασφαλιστική επιχείρηση που λειτουργεί με τη μορφή του αλληλασφαλιστικού συνεταιρισμού και με κύρια δραστηριότητά την ασφάλιση των τουριστικών λεωφορείων των μελών της. Προφανώς, και οι καλύψεις που διαθέτουμε για τα ασφαλισμένα μέλη μας καλύπτουν, εκτός από την αστική ευθύνη έναντι τρίτων, όλο το εύρος των ασφαλιστικών κινδύνων, όπως πυρός, κλοπής, θραύσης κρυστάλλων κ.ά. και, σύντομα, εντός του 2017, θα επεκτείνουμε τις δραστηριότητές μας και σε άλλους κλάδους γενικών ασφαλίσεων.

IW: Ποιοι είναι οι βασικοί σας συνεργάτες (ασφαλιστικές, αντασφαλιστικές) από την εγχώρια και τη διεθνή αγορά; Σκοπεύετε να ανοίξετε και νέες συνεργασίες;

ΕΦ: Όλες οι παρεχόμενες καλύψεις υποστηρίζονται από ισχυρές και φερέγγυες αντασφαλιστικές συμβάσεις διεθνών οίκων, ώστε να υποστηρίζονται με τον καλύτερο δυνατό τρόπο οι ανάγκες των περισσότερων από 1.400 ενεργών μελών μας. Σήμερα, η Γενική Πανελλαδική, εκτός από τα ιδιόκτητα κεντρικά της γραφεία στο Σύνταγμα, διαθέτει δύο υποκαταστήματα, ένα στη Θεσσαλονίκη και ένα στα Χανιά της Κρήτης, έχει συστήσει τη δική της μεσιτική εταιρεία, την GP Brokers AE και βεβαίως συνεργάζεται με πάνω από 50 ασφαλιστικούς διαμεσολαβητές. Όπως αντιλαμβάνεστε, πρόκειται για έναν οργανισμό που συνεχώς αναπτύσσεται και εμπλουτίζεται, που στρέφεται ολοένα και περισσότερο στις νέες τεχνολογίες –ήδη ετοιμάζουμε μια mobile εφαρμογή, που θα εξυπηρετεί πολυεπίπεδα και τους πελάτες και τους συνεργάτες μας– οπότε, ναι, είμαστε ανοιχτοί και σε νέες, ποιοτικές συνεργασίες.

IW: Το Solvency II πώς σας επηρεάζει έχοντας ως δεδομένο ότι είστε μια μικρή, εξειδικευμένη εταιρεία, με έκθεση χαμηλότερη στον κίνδυνο σε σχέση με άλλες ασφαλιστικές;

ΕΦ: Το Solvency II έχει προκαθορισμένες απαιτήσεις σε εποπτικά κεφάλαια, οι οποίες δεν διαφοροποιούνται λόγω μεγέθους ή εξειδίκευσης, ειδικά όταν ο βασικός κορμός των εργασιών μας αφορά στην αστική ευθύνη και καλύπτει μεγάλες ομάδες μεταφερόμενων ατόμων. Σε κάθε περίπτωση, η Γενική Πανελλαδική, με τα πρόσφατα στοιχεία εννεαμήνου που έχω στη διάθεσή μου, έχει υπερκαλύψει το Απαιτούμενο Κεφάλαιο Φερεγγυότητας (SCR) σε ποσοστό 215% για τη συγκεκριμένη περίοδο, ενώ παράλληλα επιτυγχάνει υψηλή κερδοφορία.

IW: Θα μπορούσαμε να πούμε ότι τα έσοδά σας, εν πολλοίς, εξαρτώνται και από την πορεία του τουριστικού προϊόντος στην Ελλάδα και τη διάρκειά του; Έχετε συνάψει συνεργασίες και με εταιρείες του κλάδου τουρισμού, συμβάσεις μακροχρόνιες, ώστε να ενισχύσετε τη θέση σας;

ΕΦ: Τα τουριστικά λεωφορεία δεν απευθύνονται αποκλειστικά και μόνο στους τουρίστες, αλλά καλύπτουν και εσωτερικές ανάγκες, που ξεκινούν από την καθημερινή μεταφορά των μαθητών στα σχολεία τους και στα σπίτια τους, περιλαμβάνουν κάθε είδους τουρισμό –εσωτερικό ή από την Ελλάδα στο εξωτερικό– εξυπηρετούν τις ανάγκες συνεδρίων, εκδηλώσεων και πολιτιστικών ή φυσιολατρικών οργανώσεων και βέβαια τη μετακίνηση αθλητικών ομάδων είτε για προπονήσεις είτε για αγώνες εκτός έδρας. Όπως αντιλαμβάνεστε, η ασφάλιση ενός τουριστικού λεωφορείου είναι απαραίτητη καθ’ όλη τη διάρκεια του χρόνου, με εξαίρεση ίσως κάποια ανοιχτά λεωφορεία που χρησιμοποιούνται για περιηγήσεις σε τουριστικούς προορισμούς μόνο κατά τη θερινή σεζόν. Αν λάβει δε κανείς υπόψη του ότι το μεγαλύτερο ποσοστό των τουριστικών λεωφορείων της Ελλάδας ανήκει στα συνεταιριστικά μέλη της Γενικής Πανελλαδικής, μπορεί να διαπιστώσει ότι η εταιρεία μας ήδη κατέχει τη μερίδα του λέοντος σε ό,τι αφορά σε αυτό το κομμάτι της αγοράς.

IW: Σχεδιάζετε να προβείτε σε νέες επενδύσεις και, αν ναι, σε τι είδους επενδύσεις;

ΕΦ: Επενδύουμε συνεχώς σε μηχανογραφικά συστήματα, που θα απλοποιήσουν τις διαδικασίες για τους ασφαλισμένους και τους συνεργάτες μας, ενώ, παράλληλα, όπως προανέφερα, είμαστε στην τελική ευθεία για την ολοκλήρωση μιας σειράς πελατοκεντρικών εφαρμογών που θα ενισχύσουν τον πελατοκεντρικό μας χαρακτήρα και θα παρέχουν ουσιαστικές υπηρεσίες και στους πελάτες μας αλλά και στους οδηγούς των λεωφορείων.

IW: Ποιες είναι οι οικονομικές προβλέψεις για την οικονομική χρήση 2016;

ΕΦ: Διανύουμε ήδη το τέταρτο τρίμηνο της χρήσης και η πρόβλεψή μας είναι ότι το κλείσιμό της θα μας βρει με αυξημένη παραγωγή, σημαντική κερδοφορία και διατήρηση του υψηλού ποσοστού κεφαλαιακής επάρκειας. Με άλλα λόγια, θα πρόκειται για ακόμη μία επιτυχημένη χρονιά.

Γενική Πανελλαδική Συν.Π.Ε.: Μια ασφαλιστική διαφορετική από τις άλλες

0

Τον τρόπο λειτουργίας της Γενικής Πανελλαδικής Συν.Π.Ε., τους συνεργάτες της στην αγορά αλλά και την πηγή των εσόδων της, παρουσιάζει σε συνέντευξή του στο Insurance & Reinsurance Outlook o γενικός διευθυντής της εταιρείας, Ευστάθιος Φρούσος. Τονίζει, μεταξύ των άλλων, ότι η εταιρεία έχει υπερκαλύψει το Απαιτούμενο Κεφάλαιο Φερεγγυότητας (SCR) σε ποσοστό 215% και δηλώνει αισιόδοξος για τα οικονομικά αποτελέσματά της κατά το 2016.

Συνέντευξη στην Έλενα Ερμείδου

IW: Κύριε Φρούσο, ηγείσθε μιας ασφαλιστικής διαφορετικής για τα ελληνικά δεδομένα. Εξηγήστε μας τη μορφή αυτής της εταιρείας, πώς ξεκίνησε, τους στόχους της και ποια είναι βασικότερη διαφορά της σε σχέση με άλλες ασφαλιστικές;

ΕΦ: Πριν από 40 περίπου χρόνια, το 1978, μια μικρή, αλλά σημαντική, ομάδα ιδιοκτητών τουριστικών λεωφορείων αποφάσισε να υλοποιήσει μια απλή ιδέα: τη δημιουργία μιας ασφαλιστικής εταιρείας που θα κάλυπτε με ανταγωνιστικό ασφάλιστρο τις ανάγκες των τουριστικών λεωφορείων. Έτσι, δημιουργήθηκε η Γενική Πανελλαδική, δηλαδή μια ασφαλιστική επιχείρηση που λειτουργεί με τη μορφή του αλληλασφαλιστικού συνεταιρισμού και με κύρια δραστηριότητά την ασφάλιση των τουριστικών λεωφορείων των μελών της. Προφανώς, και οι καλύψεις που διαθέτουμε για τα ασφαλισμένα μέλη μας καλύπτουν, εκτός από την αστική ευθύνη έναντι τρίτων, όλο το εύρος των ασφαλιστικών κινδύνων, όπως πυρός, κλοπής, θραύσης κρυστάλλων κ.ά. και, σύντομα, εντός του 2017, θα επεκτείνουμε τις δραστηριότητές μας και σε άλλους κλάδους γενικών ασφαλίσεων.

IW: Ποιοι είναι οι βασικοί σας συνεργάτες (ασφαλιστικές, αντασφαλιστικές) από την εγχώρια και τη διεθνή αγορά; Σκοπεύετε να ανοίξετε και νέες συνεργασίες;

ΕΦ: Όλες οι παρεχόμενες καλύψεις υποστηρίζονται από ισχυρές και φερέγγυες αντασφαλιστικές συμβάσεις διεθνών οίκων, ώστε να υποστηρίζονται με τον καλύτερο δυνατό τρόπο οι ανάγκες των περισσότερων από 1.400 ενεργών μελών μας. Σήμερα, η Γενική Πανελλαδική, εκτός από τα ιδιόκτητα κεντρικά της γραφεία στο Σύνταγμα, διαθέτει δύο υποκαταστήματα, ένα στη Θεσσαλονίκη και ένα στα Χανιά της Κρήτης, έχει συστήσει τη δική της μεσιτική εταιρεία, την GP Brokers AE και βεβαίως συνεργάζεται με πάνω από 50 ασφαλιστικούς διαμεσολαβητές. Όπως αντιλαμβάνεστε, πρόκειται για έναν οργανισμό που συνεχώς αναπτύσσεται και εμπλουτίζεται, που στρέφεται ολοένα και περισσότερο στις νέες τεχνολογίες –ήδη ετοιμάζουμε μια mobile εφαρμογή, που θα εξυπηρετεί πολυεπίπεδα και τους πελάτες και τους συνεργάτες μας– οπότε, ναι, είμαστε ανοιχτοί και σε νέες, ποιοτικές συνεργασίες.

IW: Το Solvency II πώς σας επηρεάζει έχοντας ως δεδομένο ότι είστε μια μικρή, εξειδικευμένη εταιρεία, με έκθεση χαμηλότερη στον κίνδυνο σε σχέση με άλλες ασφαλιστικές;

ΕΦ: Το Solvency II έχει προκαθορισμένες απαιτήσεις σε εποπτικά κεφάλαια, οι οποίες δεν διαφοροποιούνται λόγω μεγέθους ή εξειδίκευσης, ειδικά όταν ο βασικός κορμός των εργασιών μας αφορά στην αστική ευθύνη και καλύπτει μεγάλες ομάδες μεταφερόμενων ατόμων. Σε κάθε περίπτωση, η Γενική Πανελλαδική, με τα πρόσφατα στοιχεία εννεαμήνου που έχω στη διάθεσή μου, έχει υπερκαλύψει το Απαιτούμενο Κεφάλαιο Φερεγγυότητας (SCR) σε ποσοστό 215% για τη συγκεκριμένη περίοδο, ενώ παράλληλα επιτυγχάνει υψηλή κερδοφορία.

IW: Θα μπορούσαμε να πούμε ότι τα έσοδά σας, εν πολλοίς, εξαρτώνται και από την πορεία του τουριστικού προϊόντος στην Ελλάδα και τη διάρκειά του; Έχετε συνάψει συνεργασίες και με εταιρείες του κλάδου τουρισμού, συμβάσεις μακροχρόνιες, ώστε να ενισχύσετε τη θέση σας;

ΕΦ: Τα τουριστικά λεωφορεία δεν απευθύνονται αποκλειστικά και μόνο στους τουρίστες, αλλά καλύπτουν και εσωτερικές ανάγκες, που ξεκινούν από την καθημερινή μεταφορά των μαθητών στα σχολεία τους και στα σπίτια τους, περιλαμβάνουν κάθε είδους τουρισμό –εσωτερικό ή από την Ελλάδα στο εξωτερικό– εξυπηρετούν τις ανάγκες συνεδρίων, εκδηλώσεων και πολιτιστικών ή φυσιολατρικών οργανώσεων και βέβαια τη μετακίνηση αθλητικών ομάδων είτε για προπονήσεις είτε για αγώνες εκτός έδρας. Όπως αντιλαμβάνεστε, η ασφάλιση ενός τουριστικού λεωφορείου είναι απαραίτητη καθ’ όλη τη διάρκεια του χρόνου, με εξαίρεση ίσως κάποια ανοιχτά λεωφορεία που χρησιμοποιούνται για περιηγήσεις σε τουριστικούς προορισμούς μόνο κατά τη θερινή σεζόν. Αν λάβει δε κανείς υπόψη του ότι το μεγαλύτερο ποσοστό των τουριστικών λεωφορείων της Ελλάδας ανήκει στα συνεταιριστικά μέλη της Γενικής Πανελλαδικής, μπορεί να διαπιστώσει ότι η εταιρεία μας ήδη κατέχει τη μερίδα του λέοντος σε ό,τι αφορά σε αυτό το κομμάτι της αγοράς.

IW: Σχεδιάζετε να προβείτε σε νέες επενδύσεις και, αν ναι, σε τι είδους επενδύσεις;

ΕΦ: Επενδύουμε συνεχώς σε μηχανογραφικά συστήματα, που θα απλοποιήσουν τις διαδικασίες για τους ασφαλισμένους και τους συνεργάτες μας, ενώ, παράλληλα, όπως προανέφερα, είμαστε στην τελική ευθεία για την ολοκλήρωση μιας σειράς πελατοκεντρικών εφαρμογών που θα ενισχύσουν τον πελατοκεντρικό μας χαρακτήρα και θα παρέχουν ουσιαστικές υπηρεσίες και στους πελάτες μας αλλά και στους οδηγούς των λεωφορείων.

IW: Ποιες είναι οι οικονομικές προβλέψεις για την οικονομική χρήση 2016;

ΕΦ: Διανύουμε ήδη το τέταρτο τρίμηνο της χρήσης και η πρόβλεψή μας είναι ότι το κλείσιμό της θα μας βρει με αυξημένη παραγωγή, σημαντική κερδοφορία και διατήρηση του υψηλού ποσοστού κεφαλαιακής επάρκειας. Με άλλα λόγια, θα πρόκειται για ακόμη μία επιτυχημένη χρονιά.

Διευκρίνιση Allianz για τις αποζημιώσεις ύψους 95 εκατομμυρίων

0

Τα 95 εκατ. ευρώ αποζημιώσεις που πληρώθηκαν στην Ελλάδα αναφορικά με την τελευταία ανακοίνωση της Allianz αφορούν το 2015 και όχι το 2016, σύμφωνα με διευκρινιστική επιστολή που έστειλε σήμερα το Γραφείου Τύπου της Allianz.

Capital SAVE από την INTERAMERICAN, νέο συνταξιοδοτικό-αποταμιευτικό πρόγραμμα

0

Την ανάγκη της συστηματικής αποταμίευσης έρχεται να καλύψει η ΙΝΤERAMERICAN με το νέο πρόγραμμα Capital SAVE, που αποτελεί ενιαίο συνταξιοδοτικό-αποταμιευτικό (unit linked) προϊόν τακτικών καταβολών σε αμοιβαία κεφάλαια και απλή ασφάλεια Ζωής μειουμένου κεφαλαίου εφάπαξ πληρωμής με αξία εξαγοράς.

Το Capital SAVE απευθύνεται σε πολίτες που επιθυμούν να συμπληρώσουν τη σύνταξή τους και να αποταμιεύσουν ένα κεφάλαιο, εξασφαλίζοντας την αποταμίευσή τους από την πρώτη ημέρα. Βασικά πλεονεκτήματα του νέου προγράμματος INTERAMERICAN Capital SAVE, που έχει ελάχιστη διάρκεια δέκα έτη, είναι:

  • η προστασία του στόχου αποταμίευσης, μέσω ασφαλιζομένου κεφαλαίου, σε περίπτωση απώλειας ζωής – ειδικά κατά τα πρώτα χρόνια της αποταμίευσης
  • οι χαμηλές τακτικές καταβολές, που ξεκινούν από 50 ευρώ μηνιαίως, με δυνατότητα εκτάκτων καταβολών από 300 μέχρι 10.000 ευρώ ετησίως για την ενίσχυση της αποταμίευσης
  • η επιλογή της διάρκειας και της συχνότητας της αποταμίευσης
  • η πρόσβαση σε οποιαδήποτε χρηματοοικονομική αγορά, με ελάχιστο ποσόν επένδυσης 600 ευρώ.

Ειδικότερα ως προς το επενδυτικό σκέλος, χρησιμοποιείται η πλατφόρμα ανοικτής αρχιτεκτονικής του Capital με πληθώρα αμοιβαίων κεφαλαίων, από τα οποία υπάρχει η δυνατότητα ελεύθερης επιλογής κατά την έκδοση και κατά την αλλαγή επενδυτικής πολιτικής, που μπορεί να πραγματοποιηθεί οποιαδήποτε στιγμή. Στη λήξη του προγράμματος, ο ασφαλισμένος λαμβάνει τον λογαριασμό επένδυσης εφάπαξ ή σε προκαθορισμένες δόσεις.

Tο Capital SAVE έρχεται να εμπλουτίσει το «Σύστημα Αποταμίευσης και Επένδυσης INTERAMERICAN Capital». Το Σύστημα χαρακτηρίζεται από δύο πυλώνες, αυτόν της αποταμίευσης-σύνταξης μέσω του νέου προγράμματος περιοδικών καταβολών Capital SAVE και αυτόν της επένδυσης, μέσω του προγράμματος εφάπαξ καταβολής Capital INVEST. Οι δύο πυλώνες θα έχουν κοινή πλατφόρμα το σύνολο των αμοιβαίων κεφαλαίων που διαχειρίζονται οι επενδυτικοί οίκοι σε Ελλάδα και εξωτερικό. Επισημαίνεται ότι η επένδυση σε Οργανισμούς Συλλογικών Επενδύσεων (ΟΣΕΚΑ), εφόσον περιλαμβάνει μεταφορές κεφαλαίων εκτός Ελλάδος, υπόκειται στους περιορισμούς για την ανάληψη.

Στο πλαίσιο αυτό, η εταιρεία πραγματοποίησε, σεμινάρια εξειδικευμένων τεχνικών πωλήσεων στο Capital SAVE, με εισηγήτριες τις Αλέκα Σκούρα και Έλφη Λαμπρούλη  εξειδικευμένες σε θέματα εκπαίδευσης τεχνικών πωλήσεων. Το διήμερο σεμινάριο, στο οποίο συμμετείχαν 150 επιλεγμένοι συνεργάτες της εταιρείας, είχε ως στόχους:

  • την αφομοίωση τεχνικών πώλησης χωρίς απομνημόνευση
  • την ενίσχυση της αυτοπεποίθησης μέσω εξάσκησης με πραγματικά δεδομένα/προϊόντα (Capital SAVE)
  • τη βελτίωση της ευελιξίας στην επικοινωνία με τον πελάτη
  • τη βελτίωση της αποτελεσματικότητας στις πωλήσεις.

 

Capital SAVE από την INTERAMERICAN, νέο συνταξιοδοτικό-αποταμιευτικό πρόγραμμα

0

Την ανάγκη της συστηματικής αποταμίευσης έρχεται να καλύψει η ΙΝΤERAMERICAN με το νέο πρόγραμμα Capital SAVE, που αποτελεί ενιαίο συνταξιοδοτικό-αποταμιευτικό (unit linked) προϊόν τακτικών καταβολών σε αμοιβαία κεφάλαια και απλή ασφάλεια Ζωής μειουμένου κεφαλαίου εφάπαξ πληρωμής με αξία εξαγοράς.

Το Capital SAVE απευθύνεται σε πολίτες που επιθυμούν να συμπληρώσουν τη σύνταξή τους και να αποταμιεύσουν ένα κεφάλαιο, εξασφαλίζοντας την αποταμίευσή τους από την πρώτη ημέρα. Βασικά πλεονεκτήματα του νέου προγράμματος INTERAMERICAN Capital SAVE, που έχει ελάχιστη διάρκεια δέκα έτη, είναι:

  • η προστασία του στόχου αποταμίευσης, μέσω ασφαλιζομένου κεφαλαίου, σε περίπτωση απώλειας ζωής – ειδικά κατά τα πρώτα χρόνια της αποταμίευσης
  • οι χαμηλές τακτικές καταβολές, που ξεκινούν από 50 ευρώ μηνιαίως, με δυνατότητα εκτάκτων καταβολών από 300 μέχρι 10.000 ευρώ ετησίως για την ενίσχυση της αποταμίευσης
  • η επιλογή της διάρκειας και της συχνότητας της αποταμίευσης
  • η πρόσβαση σε οποιαδήποτε χρηματοοικονομική αγορά, με ελάχιστο ποσόν επένδυσης 600 ευρώ.

Ειδικότερα ως προς το επενδυτικό σκέλος, χρησιμοποιείται η πλατφόρμα ανοικτής αρχιτεκτονικής του Capital με πληθώρα αμοιβαίων κεφαλαίων, από τα οποία υπάρχει η δυνατότητα ελεύθερης επιλογής κατά την έκδοση και κατά την αλλαγή επενδυτικής πολιτικής, που μπορεί να πραγματοποιηθεί οποιαδήποτε στιγμή. Στη λήξη του προγράμματος, ο ασφαλισμένος λαμβάνει τον λογαριασμό επένδυσης εφάπαξ ή σε προκαθορισμένες δόσεις.

Tο Capital SAVE έρχεται να εμπλουτίσει το «Σύστημα Αποταμίευσης και Επένδυσης INTERAMERICAN Capital». Το Σύστημα χαρακτηρίζεται από δύο πυλώνες, αυτόν της αποταμίευσης-σύνταξης μέσω του νέου προγράμματος περιοδικών καταβολών Capital SAVE και αυτόν της επένδυσης, μέσω του προγράμματος εφάπαξ καταβολής Capital INVEST. Οι δύο πυλώνες θα έχουν κοινή πλατφόρμα το σύνολο των αμοιβαίων κεφαλαίων που διαχειρίζονται οι επενδυτικοί οίκοι σε Ελλάδα και εξωτερικό. Επισημαίνεται ότι η επένδυση σε Οργανισμούς Συλλογικών Επενδύσεων (ΟΣΕΚΑ), εφόσον περιλαμβάνει μεταφορές κεφαλαίων εκτός Ελλάδος, υπόκειται στους περιορισμούς για την ανάληψη.

Στο πλαίσιο αυτό, η εταιρεία πραγματοποίησε, σεμινάρια εξειδικευμένων τεχνικών πωλήσεων στο Capital SAVE, με εισηγήτριες τις Αλέκα Σκούρα και Έλφη Λαμπρούλη  εξειδικευμένες σε θέματα εκπαίδευσης τεχνικών πωλήσεων. Το διήμερο σεμινάριο, στο οποίο συμμετείχαν 150 επιλεγμένοι συνεργάτες της εταιρείας, είχε ως στόχους:

  • την αφομοίωση τεχνικών πώλησης χωρίς απομνημόνευση
  • την ενίσχυση της αυτοπεποίθησης μέσω εξάσκησης με πραγματικά δεδομένα/προϊόντα (Capital SAVE)
  • τη βελτίωση της ευελιξίας στην επικοινωνία με τον πελάτη
  • τη βελτίωση της αποτελεσματικότητας στις πωλήσεις.

 

Ευρωπαϊκή Πίστη – Διαρκής ενίσχυση του Δικτύου Πωλήσεων

0

Σε μια εποχή κατά την οποία η Ασφαλιστική Διαμεσολάβηση βρίσκεται σε μεταβατική περίοδο προσαρμογής στις νέες συνθήκες της Αγοράς, όπως αυτές διαμορφώνονται από το Κανονιστικό Πλαίσιο (Solvency II), τις αλλαγές στη Φορολογική Νομοθεσία, τη μείωση της καταναλωτικής δαπάνης και τέλος την αύξηση των εναλλακτικών δικτύων διανομής, η Ευρωπαϊκή Πίστη υποστηρίζει ουσιαστικά με έναν αναπτυξιακό Κανονισμό την ενίσχυση του πολυπληθούς και ποιοτικού της δικτύου Συνεργατών.

Με στοιχεία 31/12/2016, ηΑσφαλιστική Διαμεσολάβηση συνεργάζεται με 5.294 Ασφαλιστικούς Διαμεσολαβητές παρουσιάζοντας αύξηση 4,2% σε σχέση με το 2015, συνθέτοντας το μεγαλύτερο δίκτυο Ασφαλιστικών Διαμεσολαβητών στην ελληνική αγορά. Οι Συνεργάτες της εταιρίας υπάγονται σε μια πλήρως οργανωμένη διοικητική δομή, η οποία αποτελείται από 5 βαθμίδες (Εμπορική Διεύθυνση, Διευθυντές Πωλήσεων, Περιφερειακοί Διευθυντές, Διευθυντές Καταστημάτων, Προϊστάμενοι Πωλήσεων), εξασφαλίζοντας την πλέον αποτελεσματική εκπαίδευση και διοίκησή τους στα προϊόντα, στα συστήματα και στις εσωτερικές διαδικασίες. Παράλληλα, τα 100 εταιρικά καταστήματα που κατανέμονται σε ολόκληρη την Ελλάδα, διευκολύνουν περαιτέρω την εξυπηρέτηση και την υποστήριξη των Συνεργατών της.

Το 2016 εντάχθηκαν στο δίκτυο της εταιρίας 766 νέοι Συνεργάτες, προκειμένου να αξιοποιήσουν τις σημαντικές παροχές, τα ανταγωνιστικά προϊόντα και τις πλήρως αυτοματοποιημένες ηλεκτρονικές διαδικασίες της εταιρίας, που επιτρέπουν σε κάθε Συνεργάτη να λειτουργεί αυτόνομα και ανεξάρτητα από το γραφείο του.

Το επαγγελματικό περιβάλλον της Ευρωπαϊκής Πίστης, η ξεκάθαρη πολιτική της για ανάπτυξη αποκλειστικά μέσω του Ασφαλιστικού Διαμεσολαβητή και ο σταθερός Κανονισμός Πωλήσεων που υπηρετεί την ανάπτυξη, υποστηρίζουν την προσέλκυση νέων Συνεργατών αλλά και τη διατήρηση των υφισταμένων, πέρα από τα στοιχεία που χαρακτηρίζουν οργανωτικά, λειτουργικά και σε επίπεδο φερεγγυότητας και αξιοπιστίας την Εταιρία.

 

Ευρωπαϊκή Πίστη – Διαρκής ενίσχυση του Δικτύου Πωλήσεων

0

Σε μια εποχή κατά την οποία η Ασφαλιστική Διαμεσολάβηση βρίσκεται σε μεταβατική περίοδο προσαρμογής στις νέες συνθήκες της Αγοράς, όπως αυτές διαμορφώνονται από το Κανονιστικό Πλαίσιο (Solvency II), τις αλλαγές στη Φορολογική Νομοθεσία, τη μείωση της καταναλωτικής δαπάνης και τέλος την αύξηση των εναλλακτικών δικτύων διανομής, η Ευρωπαϊκή Πίστη υποστηρίζει ουσιαστικά με έναν αναπτυξιακό Κανονισμό την ενίσχυση του πολυπληθούς και ποιοτικού της δικτύου Συνεργατών.

Με στοιχεία 31/12/2016, ηΑσφαλιστική Διαμεσολάβηση συνεργάζεται με 5.294 Ασφαλιστικούς Διαμεσολαβητές παρουσιάζοντας αύξηση 4,2% σε σχέση με το 2015, συνθέτοντας το μεγαλύτερο δίκτυο Ασφαλιστικών Διαμεσολαβητών στην ελληνική αγορά. Οι Συνεργάτες της εταιρίας υπάγονται σε μια πλήρως οργανωμένη διοικητική δομή, η οποία αποτελείται από 5 βαθμίδες (Εμπορική Διεύθυνση, Διευθυντές Πωλήσεων, Περιφερειακοί Διευθυντές, Διευθυντές Καταστημάτων, Προϊστάμενοι Πωλήσεων), εξασφαλίζοντας την πλέον αποτελεσματική εκπαίδευση και διοίκησή τους στα προϊόντα, στα συστήματα και στις εσωτερικές διαδικασίες. Παράλληλα, τα 100 εταιρικά καταστήματα που κατανέμονται σε ολόκληρη την Ελλάδα, διευκολύνουν περαιτέρω την εξυπηρέτηση και την υποστήριξη των Συνεργατών της.

Το 2016 εντάχθηκαν στο δίκτυο της εταιρίας 766 νέοι Συνεργάτες, προκειμένου να αξιοποιήσουν τις σημαντικές παροχές, τα ανταγωνιστικά προϊόντα και τις πλήρως αυτοματοποιημένες ηλεκτρονικές διαδικασίες της εταιρίας, που επιτρέπουν σε κάθε Συνεργάτη να λειτουργεί αυτόνομα και ανεξάρτητα από το γραφείο του.

Το επαγγελματικό περιβάλλον της Ευρωπαϊκής Πίστης, η ξεκάθαρη πολιτική της για ανάπτυξη αποκλειστικά μέσω του Ασφαλιστικού Διαμεσολαβητή και ο σταθερός Κανονισμός Πωλήσεων που υπηρετεί την ανάπτυξη, υποστηρίζουν την προσέλκυση νέων Συνεργατών αλλά και τη διατήρηση των υφισταμένων, πέρα από τα στοιχεία που χαρακτηρίζουν οργανωτικά, λειτουργικά και σε επίπεδο φερεγγυότητας και αξιοπιστίας την Εταιρία.

 

«Ετήσια Έκθεση KPMG: Η πορεία της ιδιωτικής ασφαλιστικής αγοράς»

0

Για έκτη συνεχή χρονιά πραγματοποιήθηκε από την KPMG ανάλυση των Οικονομικών Καταστάσεων σε επιλεχθέν δείγμα είκοσι (20) εταιρειών ιδιωτικής ασφάλισης για τη χρήση που έληξε την 31 Δεκεμβρίου 2015.  Στην Έκθεση της αναλύονται και άλλα επίκαιρα θέματα, όπως οι επιπτώσεις και οι προοπτικές από το αναμενόμενο Brexit στην ασφαλιστική αγορά, οι εξελίξεις και οι ευκαιρίες από την ανάπτυξη Micro Insurance και συνεργασίες Fin-Tech, καθώς επίσης θέματα φορολογικά και λογιστικά.

Μερικά από τα σημαντικότερα συμπεράσματα της φετινής έρευνας είναι τα εξής:

  • Είναι σημαντική και συνεχής η πτώση της παραγωγής και ιδιαίτερα στον κλάδο αυτοκινήτου. Οι περιορισμοί στην κίνηση κεφαλαίων εντός του 2015 ανέκοψαν την ανοδική πορεία των κλάδων ζωής που συνδέονται με επενδύσεις με αποτέλεσμα την αρνητική πορεία στο σύνολο της παραγωγής. Ωστόσο σύμφωνα με νεότερα στοιχεία από την Ένωση Ασφαλιστικών Εταιρειών για το τρίτο τρίμηνο 2016, η αρνητική τάση φαίνεται να αντιστρέφεται και ίσως να περιμένουμε σταθεροποίηση του ύψους της παραγωγής για το 2016 στα επίπεδα του 2015.
  • Η κερδοφορία των επιχειρήσεων συνεχίστηκε σε ιδιαίτερα ικανοποιητικά επίπεδα με κέρδη προ φόρων κατά μέσο όρο στα ΕΥΡΩ 17 εκατ. αυξάνοντας παράλληλα τη μέση κεφαλαιοποίηση στα ΕΥΡΩ 100 εκατ. Ο κλάδος του αυτοκινήτου για μια ακόμη φορά κρατάει τα σκήπτρα με τα κέρδη ωστόσο να προέρχονται κυρίως από την απελευθέρωση αποθεμάτων προηγούμενων χρήσεων και όχι από νέα παραγωγή.
  • Τα τροχαία ατυχήματα συνεχίζουν για μία ακόμη χρονιά πτωτική πορεία, εντούτοις με μικρότερους ρυθμούς, διατηρώντας το δείκτη συχνότητας ατυχημάτων σε χαμηλά επίπεδα. Ο αριθμός των θανατηφόρων ατυχημάτων ανά 100 χιλιάδες οχήματα παρέμεινε σταθερός στα 10 περιστατικά.
  • Ο δείκτης ζημιών στο αυτοκίνητο δείχνει σημάδια σταθεροποίησης σε ιστορικά χαμηλά επίπεδα. Εντούτοις λαμβάνοντας υπόψη την αύξηση του κόστους αποζημιώσεων για το 2015 αλλά και τη σταδιακή μείωση των περιθωρίων ασφαλείας αποθεμάτων προηγούμενων ετών καταλήγουμε στο συμπέρασμα ότι η εικόνα φαίνεται να αλλάζει το 2016 με το 2017 να εκτιμούμε την αντιστροφή της. Χαρακτηριστικά, μελετώντας την εξέλιξη των αποζημιώσεων μόνο για το 2015 σε επιλεγμένες επιχειρήσεις (όπου κατέστη δυνατή η ανάλυση) προκύπτει ότι ο δείκτης αποζημιώσεων προς ασφάλιστρα βρίσκεται στο επίπεδο άνω του 80% με αύξηση σχεδόν σε όλες τις παρατηρήσεις σε σχέση με το 2014. Το επίπεδο αυτό δεν αφήνει περιθώρια για κερδοφόρα αποτελέσματα ενώ σε πολλές περιπτώσεις, ανάλογα με την οργάνωση της εταιρείας, κρύβει μελλοντικές ζημιές.
  • Η νέα νομοθεσία για την προείσπραξη των ασφαλίστρων στο αυτοκίνητο βελτίωσε ακόμη περισσότερο τη μέση εισπραξιμότητα σε επίπεδα κάτω του ενάμιση μήνα. Ο πιστωτικός κίνδυνος από τη διαχείριση των απαιτήσεων στις ασφαλιστικές επιχειρήσεις φαίνεται να έχει περιοριστεί, σε αντίθεση με τον τραπεζικό τομέα που παραμένει ακόμη σε υψηλά επίπεδα.
  • Το νέο πλαίσιο φερεγγυότητας που συνδέει άμεσα την ανάληψη νέων κινδύνων με την επάρκεια και διατήρηση υψηλών εποπτικών κεφαλαίων, οδηγεί τις εταιρείες σε σταθερά και ασφαλή μονοπάτια ως προς τις πολιτικές για νέα παραγωγή, την αποφυγή εγγυήσεων, και σύνθετων προϊόντων που συνήθως επιφέρουν υψηλές κεφαλαιακές απαιτήσεις. Η εφαρμογή του νέου πλαισίου γίνεται εμφανής από το δείκτη καθαρών εγγεγραμμένων ασφαλίστρων προς καθαρό ενεργητικό, ο οποίος έχει περιοριστεί στο 1:1 από σχεδόν 3:1 τα προηγούμενα έτη, γεγονός που συνέβαλε στην κατάρρευση μέρους των ασφαλιστικών επιχειρήσεων.
  • Υψηλό ενδιαφέρον παρουσιάζει, όπως και κάθε χρόνο, το ύψος των διοικητικών εξόδων που παραμένει περίπου στα επίπεδα των ΕΥΡΩ 100 χιλιάδων ανά υπάλληλο, ενώ η μέση παραγωγή ασφαλίστρων έχει περιοριστεί στις ΕΥΡΩ 500 χιλιάδες ανά υπάλληλο λόγω κυρίως της πτώσης παραγωγής, γεγονός που ωστόσο δεν οδήγησε στον περιορισμό του αριθμού προσωπικού που παρέμεινε στα επίπεδα του προηγούμενου έτους.
  • Πρόσθετο ενδιαφέρον έχει ο νέος δείκτης του συνολικού κόστους μισθοδοσίας ανά υπάλληλο που ανέρχεται στις ΕΥΡΩ 44 χιλιάδες με πτώση κατά 10% σε σχέση με την προηγούμενη χρήση, που φαίνεται να προκύπτει κυρίως από τη μείωση των έκτακτων αποδοχών και τη μείωση των παροχών μετά τη συνταξιοδότηση λόγω των προγραμμάτων εθελουσίας εξόδου κατά τις προηγούμενες χρήσεις.
  • Ο δείκτης αποθεματοποίησης στο αυτοκίνητο παραμένει σε ικανοποιητικά επίπεδα αποδεικνύοντας ότι οι εταιρείες συνεχίζουν να αποθεματοποιούν με βάση την προηγούμενη εμπειρία περιλαμβάνοντας ένα περιθώριο ασφαλείας. Προκύπτει επίσης ότι οι εταιρείες αποθεματοποιούν για σκοπούς πλαισίου κατάρτισης τακτικών οικονομικών καταστάσεων διαφορετικά από τη βέλτιστη εκτίμηση που απαιτεί το νέο εποπτικό πλαίσιο. Τα δύο αυτά πλαίσια αναμένεται να έρθουν σε σύγκλιση με την εφαρμογή του νέου λογιστικού προτύπου για τα ασφαλιστήρια συμβόλαια που αναμένεται στα επόμενα έτη.
  • Στον τομέα της ρευστότητας παρατηρούμε συνεχή βελτίωση με τις εταιρείες σε αδυναμία άμεσης κάλυψης υποχρεώσεων να αποτελούν πλέον ισχνή μειοψηφία σε αντίθεση με την εικόνα που γνωρίζαμε τα προηγούμενα έτη.

Για το 2017 ο κ. Φίλιππος Κάσσος, Γενικός Διευθυντής στο Τμήμα Ελέγχου Ασφαλιστικών Επιχειρήσεων της KPMG σημειώνει πως θα υπάρχουν τέσσερις βασικές προκλήσεις για τον ασφαλιστικό κλάδο: α) η τεχνολογία , β) η αλλαγή του επιχειρηματικού μοντέλου, γ) η διαχείριση κινδύνου και η εποπτεία και δ) οι πελάτες και τα κανάλια διανομής. Αναφέρει μάλιστα χαρακτηριστικά: «Οι ασφαλιστές επιδιώκουν να μεταπηδήσουν σε τεχνολογικές πλατφόρμες που επιτρέπουν την ανάπτυξη και τη μείωση του κόστους. Η βασική επιδίωξη είναι μια ισχυρή αρχιτεκτονική δεδομένων που υποστηρίζει λειτουργίες ανάλυσης δεδομένων (data analytics)  ενισχύοντας έτσι τις επιχειρήσεις προκειμένου να βελτιώσουν την ανάπτυξη των προϊόντων, τις πωλήσεις και την εξυπηρέτηση πελατών. Αναφορικά με το επιχειρηματικό μοντέλο των ασφαλιστικών επιχειρήσεων, είναι σαφές ότι η παραδοσιακό μορφή του έχει διαταραχθεί λόγω των νεοεισερχόμενων παιχτών στην αγορά. Η νέα, καινοτόμος προσέγγιση τους μεταβάλλει τις προτιμήσεις των πελατών και προκαλεί το μακροοικονομικό περιβάλλον. Τα θέματα διαχείρισης κινδύνου και εποπτείας θα είναι καθοριστικά, καθώς οι ασφαλιστές, λόγω των περιορισμών που υπάρχουν, δεν μπορούν να εφαρμόσουν επιχειρηματικές ιδέες σε πραγματικό χρόνο. Τέλος, Οι μεταβαλλόμενες απαιτήσεις των πελατών για αλληλεπίδραση στις συναλλαγές δημιουργούν μια νέα γενιά ασφαλιστών η οποία επιδιώκει να προσφέρει εξαιρετική εμπειρία στον πελάτη χρησιμοποιώντας νέες, πρωτοποριακές προσεγγίσεις».