back to top
26.4 C
Athens
Πέμπτη 31 Ιουλίου 2025
Αρχική Blog Σελίδα 118

Τ. Θεοδωρικάκος: Η παρέμβαση της Κυβέρνησης για τα ασφάλιστρα έχει θετικά αποτελέσματα

0

“Ο Κωνσταντίνος Τασούλας είναι ένας πολιτικός αυτοδημιούργητος, με τη δική του πορεία και διαδρομή, με ξεχωριστό ήθος και σημαντικές ικανότητες. Είναι μια επιλογή εξαιρετικά χρήσιμη σε μια περίοδο πολιτικά ταραγμένη, ειδικά στην περιοχή μας. Θα υπηρετήσει με ορθό τρόπο τον θεσμό της Δημοκρατίας. Θεωρώ ότι αντίδραση της αντιπολίτευσης στην επιλογή του κ. Τασούλα είναι ένα ιδιόμορφο είδος πολιτικού ρατσισμού. Είναι ένας πολιτικός που ενώνει τους Έλληνες”, τόνισε μιλώντας στην εκπομπή “Αταίριαστοι” στον ΣΚΑΪ ο Υπουργός Ανάπτυξης Τάκης Θεοδωρικάκος.

Σε ερώτηση για τα ισόβια ασφάλιστρα υγείας, ο Υπουργός Ανάπτυξης εξήγησε ότι “η Κυβέρνηση προασπίζεται τη μεσαία τάξη, στηρίζει έμπρακτα τους πολίτες, είναι με την κοινωνία. Ζητήσαμε να μην γίνουν αυξήσεις 15% φέτος και ήδη ξεκίνησαν οι ανακοινώσεις για αυξήσεις στο 7%, γεγονός που μας ικανοποιεί”. Όπως ανέφερε, σύμφωνα με τη νέα τροπολογία που καταθέτει το Υπουργείο Ανάπτυξης, τόσο οι ασφαλιστικές εταιρείες όσο τα ιδιωτικά θεραπευτήρια θα πρέπει να ανακοινώνουν δημόσια τις τιμές των παρεχόμενων υπηρεσιών τους και τις αναπροσαρμογές των ασφαλίστρων για κάθε προϊόν ασφάλισης υγείας.

Κυριαρχούν τα περιστατικά ασφάλειας δικτύου: Στόχος το 88% των εταιρειών

0

Κατά τη διάρκεια του 2024, ο πιο συχνός τύπος περιστατικών ασφαλείας που αντιμετώπισαν οι εταιρείες αφορούσε την προστασία των δικτύων, σύμφωνα με την τελευταία έκθεση Kaspersky IT Security Economics. Σχεδόν 9 στις 10 (88%) επιχειρήσεις ήρθαν αντιμέτωπες με επιτιθέμενους που προσπάθησαν να διεισδύσουν στα δίκτυά τους, ενώ πάνω από το 60% ανέφεραν περιστατικά όπου κακόβουλοι παράγοντες εκτέλεσαν κακόβουλο κώδικα εντός των δικτύων τους ή επιχείρησαν να επικοινωνήσουν με συστήματα που είχαν παραβιαστεί και να αποκτήσουν τον έλεγχό τους.

Οι μεγάλες επιχειρήσεις κατέγραψαν τον υψηλότερο αριθμό περιστατικών ασφαλείας δικτύου, παρόλο που διαθέτουν τα πιο ολοκληρωμένα μέτρα προστασίας. Οι μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις επίσης αντιμετώπισαν προκλήσεις στον τομέα της ασφάλειας δικτύου, με σημαντικό ποσοστό των περιστατικών να αποδίδεται σε σκόπιμες ή ακούσιες ενέργειες των ίδιων των εργαζομένων τους.

Οι απειλές ασφαλείας δικτύου παραμένουν η μεγαλύτερη ανησυχία για τις επιχειρήσεις

Οι απειλές ασφαλείας δικτύου στοχεύουν στην εκμετάλλευση ευπαθειών των συστημάτων, διεισδύοντας στα εταιρικά δίκτυα και προκαλώντας ζημιές σε ευαίσθητα δεδομένα, εφαρμογές και εργασίες. Όταν ένας κυβερνοεγκληματίας εντοπίζει ένα αδύναμο σημείο στο σύστημα, το χρησιμοποιεί για να αποκτήσει μη εξουσιοδοτημένη πρόσβαση και να εγκαταστήσει κακόβουλο λογισμικό, spyware ή άλλες επιβλαβείς εφαρμογές. Τα αδύναμα σημεία αυτά λειτουργούν επίσης ως παράθυρα για επιθέσεις κοινωνικής μηχανικής, στοχοποιώντας πιο εύκολα τα θύματα.

Με τη δημιουργία, αποθήκευση και μεταφορά ολοένα και περισσότερων δεδομένων, αυξάνεται επίσης το ενδεχόμενο κυβερνοεπιθέσεων που θέτουν σε κίνδυνο ευαίσθητες πληροφορίες. Η αυξανόμενη πολυπλοκότητα των κυβερνοαπειλών αποτελεί βασικό παράγοντα που συμβάλλει στην επικράτηση των ζητημάτων ασφαλείας δικτύου. Οι κυβερνοεγκληματίες αναπτύσσουν συνεχώς νέες τακτικές και τεχνικές για να παρακάμπτουν τα παραδοσιακά μέτρα ασφαλείας, με αποτέλεσμα οι επιχειρήσεις να αδυνατούν να τις παρακολουθήσουν. Από επιθέσεις phishing και ransomware μέχρι επιθέσεις DDoS και απειλές τύπου APT, οι τρόποι με τους οποίους οι κυβερνοεγκληματίες μπορούν να εκμεταλλευτούν ευπάθειες στο δίκτυο μιας εταιρείας είναι πολλοί.

Επιπλέον, η αύξηση της τηλεργασίας και των πολιτικών BYOD (‘φέρε τη δική σου συσκευή’) έχει δημιουργήσει πρόσθετες προκλήσεις για την ασφάλεια του δικτύου. Καθώς οι εργαζόμενοι αποκτούν πρόσβαση στα εταιρικά δεδομένα από διάφορες τοποθεσίες και συσκευές, ο κίνδυνος παραβιάσεων ασφαλείας αυξάνεται. Αυτό, σε συνδυασμό με την έλλειψη σωστών πρωτοκόλλων ασφαλείας και εκπαίδευσης των εργαζομένων, δημιουργεί ένα περιβάλλον ευαλωτότητας που ευνοεί την εκδήλωση κυβερνοεπιθέσεων

Το πρόβλημα του ανθρώπινου παράγοντα

Το ανθρώπινο λάθος αποτελεί άλλο έναν κρίσιμο παράγοντα που συμβάλλει στα περιστατικά ασφαλείας. Το 42% των εταιρειών ανέφεραν περιστατικά όπου οι ίδιοι οι υπάλληλοί τους, είτε συνειδητά είτε ακούσια, βοήθησαν τους επιτιθέμενους με τις ενέργειες ή τις παραλείψεις τους, με την πλειονότητα αυτών των περιστατικών να καταγράφεται σε μεσαίες και μικρές επιχειρήσεις. Οι μεγάλοι οργανισμοί αντιμετώπισαν αυτό το πρόβλημα σε πολύ μικρότερη συχνότητα.

Τα λάθη ή η αμέλεια από τους εργαζομένους, είτε λόγω άγνοιας για την ασφάλεια είτε λόγω ανεπαρκούς εκπαίδευσης, αποτελούν κύριες αιτίες για παραβιάσεις κυβερνοασφάλειας και διαρροές δεδομένων στους οργανισμούς. Οι επιθέσεις phishing, όπου οι εργαζόμενοι ακούσια κάνουν κλικ σε κακόβουλους συνδέσμους ή παρέχουν ευαίσθητες πληροφορίες σε απατεώνες, είναι μια συνηθισμένη απειλή. Οι απειλές που προέρχονται από το εσωτερικό της εταιρείας, όπου οι εργαζόμενοι διαρρέουν εσκεμμένα ή ακούσια εμπιστευτικά δεδομένα, μπορούν επίσης να θέσουν σε σοβαρό κίνδυνο την ασφάλεια της εταιρείας. Οι συνέπειες της αμέλειας των εργαζομένων στην κυβερνοασφάλεια μπορεί να είναι σοβαρές, καθώς οι παραβιάσεις δεδομένων συχνά οδηγούν σε οικονομικές απώλειες, πλήγμα στη φήμη της εταιρείας και νομικές συνέπειες. Σε ακραίες περιπτώσεις, οι εταιρείες ενδέχεται να αντιμετωπίσουν πρόστιμα και νομικές επιπτώσεις για την αδυναμία τους να προστατεύσουν επαρκώς ευαίσθητες πληροφορίες.

Οι μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις είναι συχνά πιο ευάλωτες σε παραβιάσεις δεδομένων που προκαλούνται από τους ίδιους τους εργαζομένους τους, σε σύγκριση με τις μεγάλες εταιρείες που διαθέτουν περισσότερους πόρους για να επενδύσουν σε ισχυρά μέτρα κυβερνοασφάλειας και εκπαίδευση των εργαζομένων. Οι μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις δεν διαθέτουν ενδεχομένως την απαραίτητη υποδομή και γνώση για να προστατεύσουν επαρκώς τις ευαίσθητες πληροφορίες τους, κάτι που τις καθιστά εύκολο στόχο για τους κυβερνοεγκληματίες που αναζητούν αδύναμα σημεία στην αλυσίδα ασφάλειας.

Συστάσεις για καλύτερη προστασία

Για να μειώσουν τον κίνδυνο κυβερνοεπιθέσεων που προκαλούνται από ανθρώπινα λάθη, οι εταιρείες πρέπει να λάβουν μέτρα για την ευαισθητοποίηση των εργαζομένων τους σχετικά με τις κυβερνοαπειλές και να επενδύσουν σε ολοκληρωμένα προγράμματα εκπαίδευσης για την κυβερνοασφάλεια.

Οι τακτικοί έλεγχοι ασφάλειας και η παρακολούθηση των απειλών μπορούν να βοηθήσουν στον εντοπισμό των αδύναμων σημείων και την αντιμετώπισή τους πριν γίνουν προϊόντα εκμετάλλευσης από κυβερνοεγκληματίες. Οι στοχευμένες λύσεις, όπως αυτές που παρέχει η σειρά προϊόντων Kaspersky Next, μπορούν να προστατεύσουν την περιουσία της εταιρείας σε πραγματικό χρόνο, να παρέχουν ορατότητα απειλών, δυνατότητες διερεύνησης και ανταπόκρισης μέσω EDR και XDR για οργανισμούς κάθε μεγέθους και κλάδου.

Ο συνδυασμός τεχνολογικών λύσεων και εκπαίδευσης των εργαζομένων στην πρόληψη είναι απαραίτητος για την προστασία των δεδομένων και της φήμης μίας εταιρείας στον ψηφιακό κόσμο.

 

Μια διαδρομή βασισμένη στη γνώση και στη δύναμή της

0

Λόγω της μακρόχρονης επαγγελματικής ενασχόλησής του με θέματα αξιολόγησης των επιχειρήσεων και διαχείρισης του πιστωτικού ρίσκου, είδε τη νέα τάση στην αγορά, που είναι τα θέματα της βιώσιμης ανάπτυξης και της αξιολόγησης των επιχειρήσεων, όχι μόνο από τις οικονομικές τους επιδόσεις, αλλά και από τις μη χρηματοοικονομικές τους αναφορές.
«Η αλλαγή του λογοτύπου του ΣΕΜΑ σχετίζεται με τη νέα εποχή στην οποία πλέον εισερχόμαστε σαν αγορά, σαν κοινωνία, σαν πλαίσιο λειτουργίας, σαν επιλογή Πολιτείας.

Προβάλαμε το “Μ”, τον Μεσίτη, τον εκπρόσωπο των συμφερόντων του πελάτη, και το διανθίσαμε με το σύμβολο του απείρου και του Συνδέσμου, για να δώσουμε την αναγκαία έμφαση ότι η σχέση μας με τους πελάτες μας για την προάσπιση των συμφερόντων τους στην αποτελεσματική διαχείριση ρίσκου είναι μια διαρκής, χωρίς τέλος, στενή σχέση και διαδικασία».

«Θέλω να θίξω το νέο πλαίσιο για την υιοθέτηση των οδηγιών Εταιρικής Βιωσιμότητας (ESG). Το πλαίσιο αυτό επηρεάζει νομοθετημένα το είδος των επενδύσεων που επιλέγουν οι ασφαλιστικές εταιρείες σε κινητές αξίες, τους όρους ασφάλισης των επιχειρήσεων και της τιμολόγησης του κινδύνου, ανάλογα με την υιοθέτηση πρακτικών λειτουργίας από τους ασφαλισμένους, με στόχο τη μείωση του ανθρακικού τους αποτυπώματος, καθώς και τις συνεργασίες σε οποιοδήποτε επίπεδο».

Ο Νικόλας Βαγιάννης σπούδασε στο Πανεπιστήμιο Πειραιά, στο Τμήμα Στατιστικής και Ασφαλιστικής Επιστήμης, στις αρχές της δεκαετίας του ’90. Από επιλογή, κατευθύνθηκε σε μαθήματα που σχετίζονταν με την ασφαλιστική επιστήμη και, παρά το γεγονός ότι σε κάποια από αυτά δεν είχε πάρει καλή βαθμολογία –είχε καθηγητή τον κ. Παπακωνσταντίνου, στέλεχος της Helvetia τότε και μετά στην Allianz–, σε μια δεύτερη εξέταση όλα τα σχετικά μαθήματα τα πέρασε με άριστα.

Στην ουσία, ξεκίνησε την επαγγελματική του δραστηριότητα σε ένα συνοικιακό ασφαλιστικό γραφείο όντας τελειόφοιτος φοιτητής και, σε σύντομο χρονικό διάστημα, βρέθηκε σε μια μικρή γαλλική ασφαλιστική εταιρεία, στο Τμήμα Ομαδικών Συμβολαίων. Από εκεί έλαβε συστάσεις, όπως και από το Πανεπιστήμιο Πειραιά, για να φύγει και να σπουδάσει στο Henley Management College στην Αγγλία, σε ένα εξειδικευμένο Business School, με κατεύθυνση τη Στρατηγική και εξειδίκευση στη Χρηματοοικονομική Στρατηγική.

Με την επιστροφή του, μην έχοντας τις κατάλληλες γνωριμίες, εντάχθηκε στην Οικονομική Διεύθυνση της τότε SCA Hygiene Products (προϊόντα Zewa), αναζητώντας, παράλληλα, θέση στην ασφαλιστική αγορά.

Η επιστροφή στην Ελλάδα…

Στα τέλη του 1999, από μία γνωριμία, του γίνεται σύσταση να δώσει το βιογραφικό του στον Όμιλο Gerling –τότε, στην Ελλάδα, είχε αναλάβει ένας νέος διευθύνων σύμβουλος, ο κ. Θεόδωρος Κοκκάλας. Η θέση για την οποία συζήτησαν ήταν βοηθός για το Marine Insurance.

«Θυμάμαι, χαρακτηριστικά, τι μου είχε πει ο κ. Κοκκάλας τότε: “Για το Marine Insurance δεν μου κάνεις, αλλά μου κάνεις για το Credit Insurance”. Αφελέστατα, ρώτησα τότε: “Tι είναι αυτό”; Θυμάμαι, μου είπε: “Μην ανησυχείς, εγώ ξέρω ότι μου κάνεις”, έτσι ξεκίνησε η πορεία στο Credit Insurance. Τόσο διορατικός ήταν και εύστοχος στις επιλογές του» μας λέει, χαρακτηριστικά, για εκείνη την περίοδο της ζωής του.

«Συνεργάστηκα, για πέντε και πλέον έτη, αρχικά στην Gerling, μαζί με τον σημερινό διευθύνοντα σύμβουλο, τον Μάκη Τζέη, που, μετά τους δίδυμους πύργους και τις καταστροφικές συνέπειες, έγινε Atradius. Πολλές ώρες εργασίας για να εδραιώσουμε την αναγκαιότητα του Credit Insurance στην Ελλάδα, μια αγορά ανώριμη εκείνη την περίοδο, όπως επίσης και την ύπαρξη και το όνομα της εταιρείας Gerling στην Ελλάδα απέναντι σε ανταγωνιστές με τραπεζική υποστήριξη (Εθνική Ασφαλιστική με Εθνική Τράπεζα, Φοίνικα Πιστώσεων με Εμπορική Τράπεζα). Και, βέβαια, με συναδέλφους από άλλη χώρα, με διαφορετική κουλτούρα, που έπρεπε να τους εκπαιδεύσεις πώς να γίνουμε πιο ευέλικτοι και ανταγωνιστικοί στην ελληνική αγορά. Μεγάλο σχολείο, πολυεθνικό περιβάλλον, σημαντικά projects, αναρίθμητες ώρες εργασίας, πολλή δημιουργικότητα, υψηλή τεχνογνωσία», συνεχίζει να εξιστορεί την πορεία του ο κ. Βαγιάννης.

«Βασικά, το μότο τότε ήταν “ποιότητα, αξιοπιστία, σκληρή δουλειά και αποτέλεσμα”. Με αυτά κερδίσαμε την αγορά. Στην πορεία αυτών των πέντε ετών, ανέλαβα την Εμπορική Διεύθυνση της εταιρείας, με διατηρησιμότητα χαρτοφυλακίου άνω του 95% και ετήσια αύξηση εργασιών στο 40%» τονίζει ο κ. Βαγιάννης. Και συνεχίζει: «Έφυγα, το 2005, για να γίνω οικονομικός διευθυντής σε έναν μεγάλο κυπριακό πολυεθνικό όμιλο. Σε σύντομο χρονικό διάστημα –υπήρχε το «μικρόβιο» μέσα μου–, με προσέγγισαν από το Management των στελεχών που είχαν έρθει από τον όμιλο της Euler Hermes για να μετασχηματίσουν την εταιρεία από Φοίνικα Πιστώσεων σε Euler Hermes (είχαν πάρει, ήδη, από το τέλος του 2004, την πλειοψηφία των μετοχών). Δέχτηκα την πρόκληση. Στα οκτώ χρόνια της πορείας μου εκεί, τους άνοιξα την αγορά της Κύπρου, που δεν είχε η εταιρεία τότε κάνει κανένα βήμα –ήμουν, άλλωστε, ο πρώτος που έκανα το πρώτο συμβόλαιο πιστώσεων στην Κύπρο, στις αρχές του 2003. Θήτευσα στον όμιλο για τη δημιουργία του τότε εμπορικού λογισμικού του sales force και, παράλληλα, έχοντας μια διατηρησιμότητα συμβολαίων στο 95%, ήμουν πάντα στην κορυφή της Διεύθυνσης Πωλήσεων, όχι για τους όγκους, αλλά για την ποιότητα του χαρτοφυλακίου. Ήταν, άλλωστε, η κουλτούρα που μετέφερα από τους Γερμανούς…» αναφέρει.

Τελικά, διακόπτει τη συνεργασία του με την Euler Hermes τον Ιούλιο του 2013. Από κοινούς γνωστούς που είχε στη διάρκεια της θητείας του στην Euler Hermes, οι οποίοι είχαν μεταπηδήσει στην Coface, έγινε η πρώτη επαφή, τον Αύγουστο του 2013, όπου του προτάθηκε να κάνει Οικονομική Ανάλυση για τον Όμιλο Coface, που μέχρι τότε δεν είχε παρουσία στην ελληνική αγορά (είχε, έως το 2009, σχέση εξωτερικού συνεργάτη με την Εθνική Ασφαλιστική).

Τον Μάρτιο του 2014, μετά την εισαγωγή του ομίλου στο Χρηματιστήριο του Παρισιού, του προτάθηκε να ανοίξει ένα γραφείο αντιπροσώπευσης του Ομίλου Coface στην Αθήνα. Συμφωνία που επιτεύχθηκε τον Ιούλιο του 2014, με την προοπτική να γίνει υποκατάστημα του ομίλου στην Ελλάδα, για πρώτη φορά, το 2015. Λόγω της τότε πολιτικής αλλαγής, το σχέδιο πήρε παράταση, αλλά, χάρη στα καλά αποτελέσματα του 2015, το Γραφείο παρέμεινε ανοιχτό, με την προοπτική για το μέλλον. Επιπλέον, το 2016, δόθηκε η δυνατότητα, μετά από σχετική παρουσίασή του, να μεταβληθεί προς το θετικό η εικόνα που είχε ο νέος CEO του ομίλου (ο ίδιος και σήμερα, Xavie Durand) για την Ελλάδα και να δοθεί η δυνατότητα για πιο ενεργή παρουσία του ομίλου και των παρεχόμενων καλύψεων στην Ελλάδα.

Το 2019, μετά από μια συνεχώς ανοδική παρουσία του Γραφείου στην Ελλάδα, επιτεύχθηκε το άνοιγμα του υποκαταστήματος όπως λειτουργεί μέχρι και σήμερα.

«Στο υποκατάστημα, είχα τη θέση του εμπορικού διευθυντή. Αποχώρησα από την εταιρεία Coface τον Μάιο του 2021, έχοντας επιτύχει επτά έτη συνεχή αναπτυξιακή δυναμική και διατηρησιμότητα χαρτοφυλακίου σε επίπεδο 96%. Το 2020, η διατηρησιμότητα ήταν 100% και η ανάπτυξη του χαρτοφυλακίου ήταν 30%» αναφέρει.

Η δική του εταιρεία

Και, ύστερα, ακολούθησε το ξεκίνημα της νέας μεσιτικής εταιρείας ΕCΟΝΟΜΙΑ ΝΕΤ, στην οποία είναι διευθύνων σύμβουλος, με εξειδικευμένες λύσεις τόσο από την αγορά της ασφάλισης πιστώσεων όσο και από την αγορά της πρωτογενούς παραγωγής που σχετίζεται με την κάλυψη της θερμοκηπια­κής καλλιέργειας και των ελεύθερων καλλιεργειών σε συγκεκριμένα είδη (από τη Γερμανία).

Παράλληλα, λόγω της μακρόχρονης επαγγελματικής ενασχόλησής του με θέματα αξιολόγησης των επιχειρήσεων και διαχείρισης του πιστωτικού ρίσκου, είδε τη νέα τάση στην αγορά, που είναι τα θέματα της βιώσιμης ανάπτυξης και της αξιολόγησης των επιχειρήσεων, όχι μόνο από τις οικονομικές τους επιδόσεις, αλλά και από τις μη χρηματοοικονομικές τους αναφορές.

«Μια σύνθετη εργασία, που είναι πλέον και θεσμοθετημένα απαιτητή και είναι απαραίτητη για πολλές επιχειρήσεις, όχι μόνο για τις μεγάλες ή τις εισηγμένες, ως καθημερινή πρακτική λειτουργία, στα πλαίσια ενός οργανισμού που θέλει να έχει μέλλον στην αγορά» μας λέει, χαρακτηριστικά, ο έμπειρος κ. Νικόλας Βαγιάννης, διευθύνων σύμβουλος της ECONOMIA NET.

Απαντήσεις εφ’ όλης της ύλης

iw? Κύριε Βαγιάννη, συναντιόμαστε στο τέλος μιας χρονιάς, στη διάρκεια της οποίας είδαμε ζητήματα της ασφαλιστικής αγοράς να βρίσκουν «ευήκοα ώτα» στην κυβέρνηση και διεκδικήσεις του κλάδου να γίνονται νομοθετικές πρωτοβουλίες. Προσωπικά, θεωρείτε ότι πράγματι κάτι αλλάζει στη σχέση κράτους και ιδιωτικής ασφάλισης;

απ. Χαίρομαι ιδιαίτερα που μας δίνεται η δυνατότητα να συναντηθούμε από κοντά, ώστε να συζητήσουμε και να κάνουμε μια σύντομη επισκόπηση των όσων έχουν συμβεί έως σήμερα. Αφετηρία αυτής της ανασκόπησης είναι, πιστεύω προσωπικά, η 5η Σεπτεμβρίου 2023, ημέρα εκδήλωσης της καταιγίδας Daniel, και φτάνουμε έως σήμερα, μετά την πρόσφατη ψήφιση του νέου φορολογικού νομοσχεδίου, την περασμένη Τετάρτη, από την Ολομέλεια της Βουλής.

Είναι σαφές ότι αυτή η συνεχής συζήτηση μεταξύ της αγοράς, της ασφαλιστικής διαμεσολάβησης, των ασφαλιστικών εταιρειών και της Πολιτείας έχει οδηγήσει στο σημερινό θετικό αποτέλεσμα, το οποίο θεωρώ πως πρέπει να συνεχιστεί. Σίγουρα, παρατηρείται αλλαγή νοοτροπίας από την πλευρά της Πολιτείας, ενώ οι σημερινές συνθήκες καθιστούν αυτήν την αλλαγή επιτακτική.

Ως αξιόπιστο κράτος-μέλος της Ευρωπαϊκής Ένωσης, οφείλουμε να ακολουθήσουμε το Σύμφωνο Σταθερότητας, με την αύξηση των πρωτογενών δαπανών μας να διατηρείται γύρω στο 3,5% του προϋπολογισμού. Οι δαπάνες για το 2025 εκτιμώνται, σύμφωνα με το σχέδιο του προϋπολογισμού, στα 80,562 δισ. ευρώ, σημειώνοντας αύξηση 4,344 δισ. ευρώ.

Η περσινή καταιγίδα Daniel προκάλεσε ζημιές ύψους άνω του 1,5 δισ. ευρώ, σύμφωνα με τον υφυπουργό Πολιτικής Προστασίας, ενώ οι αποζημιώσεις από τις ασφαλιστικές εταιρείες ανήλθαν σε 372,047 εκατ. ευρώ (Παρουσίαση της ΕΑΕΕ 02/2024). Είναι φανερό, από τα παραπάνω μεγέθη, ότι η Πολιτεία ακολούθησε μια συνετή πολιτική, επιτρέποντας στην ασφαλιστική αγορά να διαχειριστεί, με την απαραίτητη τεχνογνωσία και εμπειρία, την κάλυψη των κλιματικών κινδύνων, αποδεχόμενη εν μέρει τις προτάσεις των εκπροσώπων μας.

Επιπλέον, η συχνότητα των ακραίων φυσικών φαινομένων, με υπερτοπικά χαρακτηριστικά, είναι, πλέον, πολύ συχνή. Επιγραμματικά, πρέπει να σημειώσουμε ότι, στο διάστημα 2010-2023, συγκριτικά με την περίοδο 1960-2000, η συχνότητα αυτών των φαινομένων έχει αυξηθεί κατά 75%. Τα μέτρα που έχουν ληφθεί είναι μια καλή αρχή, αλλά θεωρώ ότι έχουμε ακόμη πολύ δρόμο μπροστά μας για να φτάσουμε στα επιθυμητά επίπεδα, επωφελώντας το σύνολο της κοινωνίας.

iw? Μετά τις φυσικές καταστροφές στην Ελλάδα, κατά την τελευταία πενταετία, πιστεύετε ότι αναδείχθηκε και η αληθινή διάσταση της υπασφάλισης των πολιτών έναντι των γεγονότων;

απ. Θα συμφωνήσω απόλυτα μαζί σας. Το ανέφερα ήδη παραπάνω με τα στοιχεία που παρέθεσα. Επιπλέον, επιτρέψτε μου να σας δώσω ένα παράδειγμα. Το γραφείο μας, με στρατηγική επιλογή εργασιών στους εξειδικευμένους κινδύνους, ειδικεύεται και στις ασφαλίσεις θερμοκηπίων και πρωτογενούς παραγωγής.

Στην περσινή καταιγίδα Daniel, αντιμετωπίσαμε μια περίπτωση που είχε υποστεί ζημιές και από την καταιγίδα Ιανός το 2020. Τότε, σύμφωνα με τα λεγόμενα του ιδιοκτήτη στον υπουργό Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, το κόστος της ζημίας ήταν 930.000 ευρώ, ενώ οι αποζημιώσεις που έλαβε, μετά από 18 μήνες, ανήλθαν σε 225.000 ευρώ.

Αντίθετα, στην πρόσφατη καταστροφή του Daniel, η προκαταβολή της αποζημίωσης που καταβλήθηκε μέσα σε μία εβδομάδα έφτασε τα 200.000 ευρώ, ενώ η συνολική αποζημίωση ολοκληρώθηκε με βάση το πλήρες ασφαλισμένο κεφάλαιο.

Παρά ταύτα, είναι απαραίτητη η εκπαίδευση των πολιτών σχετικά με την ιδιωτική ασφάλιση, καθώς εξακολουθεί να υπάρχει σκεπτικισμός από την πλευρά των καταναλωτών. Πρέπει να καταπολεμήσουμε τις αρνητικές αντιλήψεις που επικρατούν –κυρίως στις περιοχές της Περιφέρειας– σχετικά με την έννοια της ιδιωτικής ασφάλισης.

Αυτό αποτελεί κυρίως ευθύνη των διαμεσολαβητών, οι οποίοι χρειάζεται να διατηρούν συνεχή παρουσία στην αγορά. Είναι σημαντικό να προσεγγίσουμε κάθε νοικοκυριό, να αφιερώσουμε χρόνο και να εξηγήσουμε με σαφήνεια, τόσο στους καταναλωτές όσο και στους επιχειρηματίες, τι ακριβώς προσφέρουμε.

Αυτή η προσπάθεια απαιτεί συνεχή επένδυση χρόνου από την πλευρά μας, όχι μόνο για την αλληλεπίδραση με τους ενδιαφερομένους, αλλά και για τη δική μας καθημερινή εκπαίδευση.

iw? Το 2024, είδαμε τον ΣΕΜΑ, του οποίου είστε μέλος του ΔΣ, να αλλάζει λογότυπο. Με έμφαση στο «Μ», τονίζετε τον συνδετικό ρόλο των μεσιτών, που γεφυρώνουν την επιχειρηματικότητα με τον ασφαλιστικό κλάδο. Ποια είναι τα σχέδιά σας για το 2025;

απ. Η αλλαγή του λογοτύπου του ΣΕΜΑ αντικατοπτρίζει τη νέα εποχή στην οποία εισερχόμαστε ως αγορά, κοινωνία, πλαίσιο λειτουργίας και επιλογή της Πολιτείας. Δώσαμε έμφαση στο «Μ», τον Μεσίτη, ως εκπρόσωπο των συμφερόντων του πελάτη, και το πλαισιώσαμε με το σύμβολο του απείρου και του Συνδέσμου. Με αυτόν τον τρόπο, υπογραμμίζουμε ότι η σχέση μας με τους πελάτες για την προάσπιση των συμφερόντων τους και την αποτελεσματική διαχείριση ρίσκου είναι διαρκής, αδιάλειπτη και στενή.

Υπό αυτό το πρίσμα, στόχος μας είναι να συνεχίσουμε τις προσπάθειες για τη βελτίωση των πολιτικών που ενισχύουν την ιδιωτική ασφάλιση, με τη συμμετοχή της Πολιτείας. Για τον σκοπό αυτό, εκπονούμε μελέτη σε συνεργασία με το Πανεπιστήμιο Πειραιά και διατηρούμε στενή συνεργασία με το Επιμελητήριο, από το οποίο απολαμβάνουμε αμέριστη υποστήριξη και συνεργασία. Με την αξιοποίηση εμπεριστατωμένων στοιχείων, επιδιώκουμε να διαμορφώσουμε την κατάλληλη επιχειρηματολογία για τη συνέχιση και τη διεύρυνση των πρόσφατων πολιτικών αποφάσεων, προς όφελος των πολιτών και των επιχειρήσεων.

Επενδύουμε, επίσης, στην εκπαίδευση. Σύντομα, με πρωτοβουλία των μελών του Διοικητικού Συμβουλίου, θα ανακοινωθεί ένα νέο πρόγραμμα εκπαίδευσης, σε συνεργασία με τον ΕΙΑΣ, με στόχο την περαιτέρω αναβάθμιση των στελεχών των γραφείων μας. Επιπλέον, μέσω αυτής της πρωτοβουλίας, επιδιώκουμε να αυξήσουμε το ενδιαφέρον για εργασία στον ασφαλιστικό κλάδο από το νέο ανθρώπινο δυναμικό που παράγεται από την τριτοβάθμια εκπαίδευση. Είναι σημαντικό η πανεπιστημιακή κοινότητα να μας αναγνωρίζει ως μια σημαντική εναλλακτική επιλογή απασχόλησης για τους αποφοίτους των ιδρυμάτων της.

Επιπλέον, εργαζόμαστε για να προσελκύσουμε όλα τα άτομα που διαθέτουν σήμερα την άδεια του Μεσίτη στην Ελλάδα, ενισχύοντας τον αριθμό των μελών του ΣΕΜΑ. Αυτή τη στιγμή, τα μέλη μας εκπροσωπούν περίπου το 40% της συνολικής παραγωγής ασφαλίστρων και το 60% της αγοράς στις επιχειρηματικές ασφαλίσεις, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις μας.

Παράλληλα, θέλουμε να ενισχύσουμε τον κοινωνικό ρόλο του Συνδέσμου μας μέσω δράσεων που συμβάλλουν στη μείωση των ανισοτήτων που εξακολουθούν να υπάρχουν στην κοινωνία μας. Είμαστε αναπόσπαστο κομμάτι της κοινωνίας, βιώνουμε τα καθημερινά προβλήματά της και έχουμε την υποχρέωση να ανταποδίδουμε όσα μας προσφέρει η αγορά και η κοινωνία.

iw? Εν γένει, τον χρόνο που αφήνουμε πίσω μας πώς θα τον χαρακτηρίζατε ως μέλος αυτής της μεγάλης ασφαλιστικής οικογένειας;

απ. Το 2024 θα μπορούσε να χαρακτηριστεί ως το έτος που σηματοδοτεί την απαρχή μιας νέας εποχής. Η Πολιτεία, έχοντας πλήρη αντίληψη των συνθηκών, αναγνωρίζει τον ρόλο και την ευθύνη της ιδιωτικής ασφάλισης στη λειτουργία της κοινωνίας και της οικονομίας. Οι φορείς, δηλαδή η διαμεσολάβηση και οι ασφαλιστικές εταιρείες, οφείλουν να ανταποκριθούν σε αυτήν την αλλαγή.

Πρέπει να συνεργαστούμε με τις ασφαλιστικές εταιρείες προκειμένου να ανατρέψουμε τις παλιές νοοτροπίες και στάσεις της κοινωνίας, αξιοποιώντας τα εργαλεία που θεσμοθετήθηκαν και μας καθοδηγούν προς τη νέα εποχή.

Ταυτόχρονα, είναι απαραίτητο να συνεχίσουμε τις παρεμβάσεις με στόχο την επέκταση της ιδιωτικής ασφάλισης στην αγορά και να ενισχύσουμε το επίπεδο εκπαίδευσης, που παραμένει παράγοντας καίριας σημασίας.

Σε αυτό το πλαίσιο, θα ήθελα να αναφέρω τη νέα νομοθεσία που αφορά την υιοθέτηση των οδηγιών Εταιρικής Βιωσιμότητας (ESG). Είναι ένα νέο κανονιστικό πλαίσιο, που επηρεάζει το σύνολο της αγοράς, όπως βέβαια και την ασφαλιστική αγορά, σε τομείς όπως π.χ.: α) τις επενδύσεις που επιλέγουν οι ασφαλιστικές εταιρείες σε κινητές αξίες, β) τους όρους ασφάλισης των επιχειρήσεων, γ) τη διαδικασία τιμολόγησης του κινδύνου κ.λπ. Όλα αυτά σε συνάρτηση με τις επιλογές για την υιοθέτηση βιώσιμων πρακτικών από τους ασφαλισμένους, πολίτες και επιχειρήσεις. Στόχος είναι η συμβολή τους στη μείωση του ανθρακικού τους αποτυπώματος, την ανάδειξη της σημασίας των ανθρώπων στις επιχειρήσεις, αλλά και τις αλλαγές στους τρόπους διοίκησης των επιχειρήσεων, επηρεάζοντας με συγκεκριμένους τρόπους την αλυσίδα αξίας και τη συνέχιση ή μη των συνεργασιών στο σύνολο της αγοράς.

Η προσαρμογή της αγοράς σε αυτήν την αλλαγή απαιτεί την κατάλληλη εκπαίδευσή μας σε συνεργασία με τις ασφαλιστικές επιχειρήσεις, ώστε να προετοιμάσουμε εμάς τους ίδιους ως επαγγελματίες, αλλά και τους πολίτες και τις επιχειρήσεις, για τις νέες απαιτήσεις. Είναι μια σημαντική παράμετρος για το μέλλον των δικών μας γραφείων.

Aπό το περιοδικό Insurance World

Θεόδωρος Αναγνωστόπουλος/PHOTOPRESS Θ&Α Αναγνωστόπουλοι

NN Hellas: Τοp Employer 2025

0

Για 7η χρονιά, στους Κορυφαίους Εργοδότες της Ευρώπης

Τη διάκριση του Κορυφαίου Εργοδότη 2025 απέσπασε για 7η χρονιά η NN Hellas, επιβεβαιώνοντας τη σταθερή της δέσμευση για τη δημιουργία ενός πρότυπου εργασιακού περιβάλλοντος. 

Η NN Hellas φέτος σημείωσε μία ακόμα σημαντική επιτυχία επιπλέον της ευρωπαϊκής διάκρισης, καθώς «ανέβηκε» στη 2η θέση της λίστας με τους Κορυφαίους Εργοδότες για το 2025 στην Ελλάδα. Το αποτέλεσμα αυτό βοήθησε και στη διασφάλιση υψηλότερης βαθμολογίας συνολικά για τον Όμιλο NN, σε σχέση με πέρυσι, ο οποίος κατέλαβε τη θέση #7 στη λίστα με τους κορυφαίους 10 εργοδότες στην Ευρώπη. 

Η ομώνυμη πιστοποίηση από το Ινστιτούτο Top Employer προέρχεται μέσα από μια διαδικασία αξιολόγησης που βασίζεται σε αυστηρά καθορισμένα κριτήρια. Αποτελεί διεθνή αναγνώριση για οργανισμούς που ενδιαφέρονται να βελτιώνουν και να εξελίσσουν σταθερά το περιβάλλον εργασίας, εφαρμόζοντας καινοτόμες πρακτικές ανθρώπινου δυναμικού σε τομείς όπως η στρατηγική, οι συνθήκες  εργασίας, η εκπαίδευση, η συμπερίληψη και η διαφορετικότητα.

Η κα Λώρα Αναστασοπούλου, Γενική Διευθύντρια Ανθρώπινου Δυναμικού NN Hellas, δήλωσε σχετικά: «Η διάκριση της NN Hellas σε Κορυφαίο Εργοδότη για μία ακόμη χρονιά, και μάλιστα καταλαμβάνοντας για πρώτη φορά φέτος τη 2η θέση στην Ελλάδα, αποτελεί για εμάς επιβεβαίωση της στρατηγικής μας να θέτουμε τους ανθρώπους μας στο επίκεντρο των δραστηριοτήτων μας. Εστιάζουμε σταθερά στην ενδυνάμωση των εργαζομένων μας, προσφέροντάς τους κατάλληλες συνθήκες για να αναπτυχθούν προσωπικά και επαγγελματικά σε ένα περιβάλλον που χαρακτηρίζεται από σεβασμό, κουλτούρα συνεργασίας και καινοτομία.»

Κατατέθηκε στη Βουλή η τροπολογία για την αναπροσαρμογή ασφαλίστρων υγείας

0

Κατατέθηκε στη Βουλή η σχετική τροπολογία στο νομοσχέδιο τoυ Υπουργείου Τουρισμού «Θέσπιση προδιαγραφών ακινήτων βραχυχρόνιας μίσθωσης, περιβαλλοντική κατάταξη καταλυμάτων, απλούστευση διαδικασίας ίδρυσης τουριστικών επιχειρήσεων και ειδικότερες διατάξεις ελέγχου και ενίσχυσης πλαισίου τουριστικών υποδομών».

Συγκεκριμένα, το άρθρο 1 αναφέρει:

Άρθρο 1

Αναπροσαρμογή ασφαλίστρων μακροχρόνιων συμβάσεων υγείας και διαφάνεια ως προς τις τιμές παροχής υπηρεσιών υγείας και ασφάλισης υγείας

1. Η ετήσια αναπροσαρμογή ασφαλίστρων σε συμβάσεις ασφάλισης υγείας με διάρκεια μεγαλύτερη του ενός (1) έτους (μακροχρόνιες) εξαρτάται από τον Ετήσιο Δείκτη Αναπροσαρμογής μακροχρόνιων ασφαλίσεων υγείας (Ε.Δ.Α.) που δημοσιεύεται από την Ελληνική Στατιστική Αρχή (ΕΛ.ΣΤΑΤ.), τον μήνα Δεκέμβριο. Ο Ε.Δ.Α. εφαρμόζεται από την 1η Ιανουαρίου 2026.

2. Η παρ. 1 δεν εφαρμόζεται για μακροχρόνιες συμβάσεις ασφάλισης υγείας στις οποίες δεν προβλέπεται αναπροσαρμογή ασφαλίστρων ή προβλέπεται σταθερή αναπροσαρμογή ασφαλίστρων.

3. Οι επιχειρήσεις παροχής υπηρεσιών ασφάλισης υγείας ανακοινώνουν δημόσια τις αναπροσαρμογές ασφαλίστρων για κάθε προϊόν ασφάλισης υγείας που προσφέρουν, ιδίως, σε διακριτή σελίδα του ιστοτόπου της επιχείρησης με τίτλο «αναπροσαρμογές ασφαλίστρων». Η ανακοίνωση περιλαμβάνει τουλάχιστον την ονομασία του ασφαλιστικού προϊόντος, το ποσοστό της αναπροσαρμογής του ασφαλίστρου και τον χρόνο έναρξης ισχύος της αναπροσαρμογής.

4. Οι επιχειρήσεις παροχής υπηρεσιών υγείας ανακοινώνουν δημόσια τις τιμές των παρεχόμενων υπηρεσιών τους, ιδίως για κάθε είδος ιατρικής ή νοσηλευτικής πράξης, που προσφέρουν στους καταναλωτές, καθώς και το ύψος αναπροσαρμογής της τιμής τους από την αμέσως προηγούμενη τιμή. Η ανακοίνωση γίνεται με τη μορφή πίνακα-τιμοκαταλόγου, ιδίως, σε διακριτή σελίδα του ιστοτόπου της επιχείρησης με τίτλο «τιμές υπηρεσιών υγείας». Η ανακοίνωση περιλαμβάνει τουλάχιστον την ονομασία της ιατρικής υπηρεσίας, την τιμή στην οποία προσφέρεται στους καταναλωτές, τον χρόνο έναρξης ισχύος της αναπροσαρμογής, τον χρόνο εφαρμογής της αμέσως παλαιότερης τιμής και το ποσοστό της αναπροσαρμογής της τιμής σε σχέση με την αμέσως παλαιότερη τιμή.

5. Οι ανακοινώσεις των παρ. 3 και 4 δεν διαγράφονται πριν από την πάροδο δέκα (10) ετών από την ημερομηνία δημοσίευσής τους και αποστέλλονται από τις υπόχρεες επιχειρήσεις στη Γενική Γραμματεία Εμπορίου του Υπουργείου Ανάπτυξης, εντός τριών (3) εργάσιμων ημερών από τη δημοσίευσή τους στον ιστότοπο της επιχείρησης. Τα στοιχεία των ανακοινώσεων μπορούν να δημοσιεύονται από τη Γενική Γραμματεία Εμπορίου με κάθε πρόσφορο μέσο, προκειμένου να είναι δυνατή η σύγκρισή τους από τους καταναλωτές.

6. Με κοινή απόφαση των Υπουργών Ανάπτυξης, Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Υγείας και του Προέδρου της ΕΛ.ΣΤΑΤ., μετά από γνώμη του Διοικητή της Τράπεζας της Ελλάδος, εξειδικεύονται οι κρίσιμοι δείκτες ή παράγοντες ή βάσεις δεδομένων που λαμβάνονται υπόψη από την ΕΛ.ΣΤΑΤ. για την κατάρτιση και τον υπολογισμό του Ε.Δ.Α..

7. Το άρθρο 2α του ν. 2251/1994 (Α’ 191), περί αναπροσαρμογής ασφαλίστρων, και το π.δ. 13/2022 (Α’ 30), περί παραγόντων και δεικτών από τους οποίους εξαρτάται η αναπροσαρμογή των ασφαλίστρων σε μακροχρόνιες συμβάσεις ασφάλισης υγείας, καταργούνται.

ERGO Ασφαλιστική: Μονοψήφιες οι αυξήσεις στα ασφάλιστρα υγείας

0

Η ERGO Ασφαλιστική, παραμένοντας δίπλα στους ασφαλισμένους της, κατανοεί τις οικονομικές προκλήσεις που αντιμετωπίζουν οι ελληνικές οικογένειες και αναγνωρίζει την αξία της ιδιωτικής ασφάλισης υγείας ως ένα σημαντικό μέσο προστασίας, σημειώνεται σε σχετική ανακοίνωση.

Οπως επισημαίνει η ασφαλιστική, δεδομένου ότι η αναπροσαρμογή των ασφαλίστρων υγείας αποτελεί ζήτημα που απασχολεί έντονα τα τελευταία χρόνια, τόσο το καταναλωτικό κοινό όσο και τις ασφαλιστικές εταιρείες, και λαμβάνοντας υπόψη τον ευρύτερο δημόσιο διάλογο και τις πρόσφατες εξελίξεις γύρω από το θέμα, η Εταιρεία θα προχωρήσει σε απορρόφηση σημαντικού μέρους της επιβάρυνσης που προκύπτει από το υψηλό κόστος των υπηρεσιών υγείας, με στόχο να συμβάλει στη διατήρηση της βιωσιμότητας των ασφαλιστηρίων συμβολαίων και να ελαφρύνει το οικονομικό βάρος των ασφαλισμένων.

Για τον λόγο αυτό, η ERGO ανακοινώνει ότι για το 2025 οι αυξήσεις στα ασφάλιστρα των ισόβιων προγραμμάτων υγείας θα περιοριστούν κατά μέσο όρο σε ποσοστό της τάξεως του 50% του δείκτη υγείας του ΙΟΒΕ, ο οποίος μετρά με έγκυρο και αντικειμενικό τρόπο την ετήσια μεταβολή της δαπάνης υγείας.

Παράλληλα, η ERGO διασφαλίζει ότι η αύξηση για κάθε πελάτη θα είναι περιορισμένη, με το ποσοστό να παραμένει μονοψήφιο.

Η Εταιρεία μας αναγνωρίζει ότι η οριστική επίλυση του προβλήματος των υψηλών αναπροσαρμογών απαιτεί πρόσθετες πρωτοβουλίες από την Πολιτεία, καθώς και τη συνεργασία όλων των εμπλεκόμενων φορέων σε ένα κοινό πλαίσιο δράσης, καταλήγει η ανακοίνωση.

Ξεκινά η υποβολή των αιτήσεων μείωσης ΕΝΦΙΑ σε ασφαλισμένες κατοικίες

0

Ξεκινά σήμερα η υποβολή των αιτήσεων μείωσης ΕΝΦΙΑ ασφαλισμένων κατοικιών, για το 2025. Ειδικότερα με την Απόφαση του Υφυπουργού Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Χρίστου Δήμα (Α.1002/2025), ορίζονται οι νέες προϋποθέσεις και διαδικασίες μείωσης ΕΝΦΙΑ κατοικιών φυσικών προσώπων, που είναι ασφαλισμένες έναντι φυσικών καταστροφών.

Συγκεκριμένα από το 2025 και για τα επόμενα έτη εφαρμόζεται:

* Μείωση ΕΝΦΙΑ 20% σε κατοικίες με φορολογητέα αξία έως 500.000 ευρώ, εφόσον είναι ασφαλισμένες για ένα (1) έτος έναντι σεισμού, πυρκαγιάς και πλημμύρας.
* Μείωση ΕΝΦΙΑ 10% σε κατοικίες με φορολογητέα αξία άνω των 500.000 ευρώ, υπό τις ίδιες ασφαλιστικές προϋποθέσεις.
* Αναλογική μείωση ΕΝΦΙΑ, σε περιπτώσεις ασφάλισης μικρότερης διάρκειας του ενός (1) έτους και ελάχιστη διάρκεια ασφάλισης τους τρείς μήνες.

Η διαδικασία χορήγησης της μείωσης ΕΝΦΙΑ καθορίζεται ως εξής:

1. Οι ασφαλιστικές εταιρείες απέστειλαν στην ΑΑΔΕ, έως τις 10/1, τα στοιχεία των ασφαλιστηρίων συμβολαίων κατοικιών που καλύπτουν τους κινδύνους σεισμού, πυρκαγιάς και πλημμύρας και ήταν σε ισχύ εντός του 2024.
2. Οι φορολογούμενοι υποβάλλουν αιτήσεις για τη μείωση του ΕΝΦΙΑ, καθώς και τυχόν τροποποιήσεις ή διορθώσεις, έως τις 14/2 στην ψηφιακή πύλη myAADE (myaade.gov.gr), ακολουθώντας τη διαδρομή: Εφαρμογές > Δημοφιλείς Εφαρμογές > myPROPERTY > Μείωση ΕΝΦΙΑ ασφαλισμένων κατοικιών.
3. Οι ασφαλιστικές εταιρείες επιβεβαιώνουν τα στοιχεία έως τις 28/2.
4. Η ΑΑΔΕ επαληθεύει ότι πληρούνται οι προϋποθέσεις για τη χορήγηση της μείωσης του ΕΝΦΙΑ, η οποία και χορηγείται στους δικαιούχους με την πρώτη κεντρική εκκαθάριση του.

Επισημαίνεται ότι για τη διευκόλυνση των φορολογουμένων, παρέχεται η δυνατότητα, σε όσες περιπτώσεις εστάλησαν τα σχετικά στοιχεία από τις ασφαλιστικές τους εταιρείες, να φέρουν προσυμπληρωμένη τη νέα αίτηση μείωσης ΕΝΦΙΑ, ανακτώντας στοιχεία της περσινής αίτησής τους, καθώς και επικαιροποιημένα στοιχεία από τις ασφαλιστικές εταιρείες.

O υφυπουργός Οικονομικών, Χρήστος Δήμας, δήλωσε: «Συνεχίζουμε σταθερά την πολιτική μείωσης του ΕΝΦΙΑ παρέχοντας ταυτόχρονα φορολογικά κίνητρα στους πολίτες ώστε να ασφαλίζουν τις κατοικίες τους έναντι φυσικών καταστροφών. Η μείωση του ΕΝΦΙΑ για το 2025 φτάνει μέχρι και το 20%».

Όπως επισήμανε ο διοικητής της ΑΑΔΕ, Γιώργος Πιτσιλής, φέτος η διαδικασία μείωσης του ΕΝΦΙΑ ξεκινά νωρίτερα από πέρυσι «ώστε, αξιοποιώντας την εμπειρία της διαδικασίας που εφαρμόστηκε για πρώτη φορά το 2024, να διευκολύνουμε τους φορολογούμενους που δικαιούνται τη μείωση του ΕΝΦΙΑ» ενώ «σε συνεργασία με τις ασφαλιστικές εταιρείες, απλοποιούμε τη διαδικασία υποβολής της αίτησης, αντλώντας και επικαιροποιώντας τα στοιχεία από τις περυσινές αιτήσεις».

Ατλαντική Ένωση: Όχι περισσότερο από 7% η αναπροσαρμογή στα ασφάλιστρα Υγείας

0

Η Ατλαντική Ένωση ενημέρωσε ότι, βάσει των μελετών των αναλογιστών της εταιρίας, διαπιστώθηκε πως για το 2025 θα έπρεπε να γίνει μια αύξηση της τάξης του 14% + στα μακροχρόνια συμβόλαια Ζωής και Νοσοκομειακών, πράγμα το οποίο συμπίπτει και με το δείκτη του ΙΟΒΕ, ο οποίος αναφέρεται και αυτός στο 14%.

Η Διοίκηση της Ατλαντικής Ένωσης, προκειμένου να βοηθήσει τους πελάτες της που έχουν μακροχρόνια συμβόλαια, σε μια δύσκολη οικονομική συγκυρία που αντιμετωπίζουμε όλοι, αποφάσισε όπως περιορίσει την αύξηση για τα μακροχρόνια συμβόλαια για το 2025 όχι περισσότερο από 7%.

Αυτό θα έχει μια σοβαρή επίπτωση στις κεφαλαιακές ανάγκες της εταιρίας, δηλαδή θα πρέπει η εταιρία να καλύψει την έλλειψη αυτών των χρημάτων, τα οποία υπολογίζονται σε ένα σοβαρό ποσό.

Παρά ταύτα και προκειμένου η εταιρία να βοηθήσει τους πελάτες της να συνεχίσουν να έχουν μια καλή και σοβαρή Νοσοκομειακή κάλυψη, ιδίως τώρα που μεγαλώνουν, αποφάσισε όπως προχωρήσει στην ανωτέρω ενέργεια.

Η ενέργεια αυτή ελπίζουμε να βοηθήσει αρκετούς από τους πελάτες μας, που έχουν εμπιστευθεί την ΑΤΛΑΝΤΙΚΗ ΕΝΩΣΗ για την ασφάλειά τους!

Online Εκπαίδευση – Το φαινόμενο των πλημμυρών

0

 

Οι καταστροφές που έχουν ως πηγή προέλευσής τους τα φυσικά φαινόμενα, παρουσιάζουν όλο και μεγαλύτερη συχνότητα εμφάνισης. Η πλημμύρα που έπληξε την Βαλένθια στα τέλη του Οκτώβρη του 2024, ήρθε να επιβεβαιώσει ότι το συγκριμένο φαινόμενο αποτελεί τον εφιάλτη του φθινοπώρου για κάθε οργανωμένη κοινωνία.

Σχεδόν σε ετήσια βάση και πάνω από μια φορά, ο πολίτης καλείται να έρθει αντιμέτωπος με το πρόβλημα που δημιουργούν οι καταιγίδες, που εξελίσσονται σε πλημμύρες.

•Είναι φυσικό φαινόμενο που καλείται να αντιμετωπίσει μόνο η Ελλάδα;

•Ποια ήταν τα μετρικά χαρακτηριστικά των τελευταίων καταστροφικών πλημμυρών;

•Τι συμβαίνει στις άλλες Ευρωπαϊκές χώρες;

•Πώς αντιμετωπίζει η οργανωμένη Πολιτεία το φαινόμενο;

•Ποιες είναι οι ενδεδειγμένες οδηγίες για την αντιμετώπιση των πλημμυρών, εν ώρα οδήγησης;

•Πώς θα ενεργήσουμε εάν τα ορμητικά νερά εισβάλουν στην εργασία ή στο σπίτι;

•Ποια θα πρέπει να είναι η προετοιμασία για τις πρώτες κρίσιμες ώρες εκδήλωσης του φαινομένου;

Η GEP, παρέχει εξειδικευμένη εκπαίδευση για την αποτελεσματική διαχείριση κρίσιμων καταστάσεων που προκαλούνται από πλημμυρικά φαινόμενα.

Εκπαιδευτικοί στόχοι

Ο σκοπός της συγκεκριμένης εκπαίδευσης είναι να ενημερωθούν οι συμμετέχοντες με εστιασμένη θεματολογία, να αποκτήσουν εξειδικευμένη γνώση, να έχουν τεκμηριωμένη άποψη για το ζήτημα των πλημμυρών και να εκπαιδευτούν για όλες τις ενδεδειγμένες ενέργειες ώστε να μπορέσουν να ανταποκριθούν:

•Πριν την έναρξη των έντονων καιρικών φαινομένων

•Στη διάρκεια μιας έντονης βροχόπτωσης που εξελίσσεται σε καταιγίδα και

•μετά την εκδήλωση και ολοκλήρωση του πλημμυρικού φαινομένου

Η συνολική διάρκεια της εκπαίδευσης είναι 2 ώρες. Σε αυτές συμπεριλαμβάνονται η ανάπτυξη της θεωρίας του φαινομένου, η παράθεση μετρικών στοιχείων και η παρουσίαση των μέτρων αντιμετώπισης των πλημμυρών.

Σημαντικές Πληροφορίες

• 12 Φεβρουαρίου 2025

• Διαδικτυακά | 14:00 – 16:00

• ΕκπαιδευτήςΒασίλειος Μπίκας, Αντιπύραρχος Πυροσβεστικού Σώματος

Μεγάλη η ασφαλιστική κάλυψη του Καραμολέγκου από πυρκαγιά

0

Πλήρως ασφαλισμένο ήταν το Κέντρο Logistics του Απολλώνιον και του Καραμολέγκου με ασφαλισμένο κεφάλαιο που ξεπερνά τα 50 εκατ. ευρώ σύμφωνα με πληροφορίες. Eπίσης υπάρχει και ασφάλιση για διαφυγόντα κέρδη από φυσικές καταστροφές και πυρκαγιές.

Leader στην ασφαλιστική κάλυψη της εταιρείας είναι η ERGO και συμμετέχουν οι εταιρείες GROUPAMA, ΕΘΝΙΚΗ ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΗ, INTERAMERICAN, ΕΥΡΩΠΗ, GENERALI, EUROLIFE FFH, ΟΡΙΖΩΝ και INTERLIFE. Την αντασφαλιστική διαμεσολάβηση έχουν Τη διαμεσολάβηση της ασφάλισης έχουν αναλάβει οι εταιρείες Howden και Penco.

Η ανακοίνωση της εταιρείας Καραμολέγκος:

Στις 14 Ιανουαρίου αργά το απόγευμα, στις εγκαταστάσεις του logistics της εταιρείας «Απολλώνιον» στο Κορωπί, εκδηλώθηκε σοβαρής έκτασης πυρκαγιά από άγνωστες μέχρι στιγμής αιτίες.

Άμεσα ενεργοποιήθηκαν όλα τα προβλεπόμενα πρωτόκολλα ασφαλείας, εξασφαλίζοντας την έγκαιρη και ασφαλή απομάκρυνση του συνόλου του προσωπικού. Παράλληλα, στο σημείο έσπευσαν ισχυρές δυνάμεις της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας.

Η διοίκηση της εταιρείας θα ακολουθήσει κάθε προβλεπόμενη διαδικασία για την αντιμετώπιση της κατάστασης.

Εκφράζουμε την ειλικρινή μας ευγνωμοσύνη στο Πυροσβεστικό Σώμα και τους ανθρώπους του για την άμεση και αποτελεσματική ανταπόκρισή τους, καθώς και στους εργαζομένους μας για τη συνεργασία τους από την πρώτη στιγμή.

Καραμολέγκος: Δεν θα επηρεαστεί η λειτουργία στο εργοστάσιο. Κανονικά ο εφοδιασμός των 30 καταστημάτων της «Απολλώνιον»

Το logistic center της Καραμολέγκος είναι ασφαλισμένο και μάλιστα στο σημείο έχουν σπεύσει ήδη πραγματογνώμονες και εκπρόσωποι της ασφαλιστικής εταιρείας.

Επίσης, επ΄ουδενί δεν θα επηρεαστεί η λειτουργία στο εργοστάσιο της εταιρείας και ότι θα «δοθεί μάχη» προκειμένου να γίνει κανονικά ο εφοδιασμός των περίπου 30 καταστημάτων της «Απολλώνιον», μιας που στην αποθήκη που καταστράφηκε υπήρχαν πρώτες και δεύτερες ύλες για την παραγωγή και όχι τελικά προϊόντα.

Σε κάθε περίπτωση θα γίνει αποτίμηση της ζημιάς αύριο το πρωί (δηλαδή σήμερα) και θα επιχειρηθεί να δοθούν λύσεις για την απρόσκοπτη λειτουργία του ομίλου Καραμολέγκος.