Οι μισές δουλειές φέρνουν ασήκωτες ευθύνες. Ο λόγος για το νέο κυρωτικό πλαίσιο του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας. Ο νέος Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας θα οδηγήσει στην μείωση των ατυχημάτων, είναι έτσι σχεδιασμένος, ή του λείπουν τα απαραίτητα στοιχεία για να λειτουργήσει σωστά ο μηχανισμός ασφάλισης και να μειωθούν τα οδικά ατυχήματα;
Βγήκε ένα νομοσχέδιο προς διαβούλευση χωρίς να έχει γίνει δουλειά που να καταγράφει τα ηλεκτρικά πατίνια που αναπτύσσουν ταχύτητα άνω των 14 χιλιομέτρων την ώρα και που ζυγίζουν από 25 κιλά και άνω.
Είναι πραγματικά να ανησυχείς όταν αντιληφθείς πως δεν έχει η Πολιτεία προβεί σε καμία καταγραφή των ελαφρών αυτών ηλεκτρικών οχημάτων. Είναι πραγματικά να ανησυχείς όταν αντιλαμβάνεσαι ότι τα ελαφρά ηλεκτρικά οχήματα διακρίνονται σε κατηγορίες όμως το νομοσχέδιο θα λαμβάνει υπ’ όψιν ως μία κατηγορία, δεν τα διαχωρίζει. Με ποια κριτήρια οι ασφαλιστικές λοιπόν θα δώσουν καλύψεις;
Η Ενωση Ασφαλιστικών Εταιρειών Ελλάδος μας είπε ότι η Ευρωπαϊκή Νομοθεσία απαιτεί την ασφάλιση των ηλεκτρικών πατινιών που αναπτύσσουν ταχύτητα πάνω 14 χιλιόμετρα την ώρα και το βάρος είναι ίσο ή μεγαλύτερο των 25 κιλών. Το εν λόγω νομοσχέδιο βγήκε στον αέρα προς διαβούλευση, όμως χωρίς αυτά τα πατίνια να έχουν καταγραφεί. Επίσης τα πατίνια, ποδήλατα που διανύουν αποστάσεις μέχρι και 6 χιλιόμετρα την ώρα, εμπίπτουν στην νομοθεσία και τις ευθύνες των πεζών.
Τα πατίνια, ομοίως και τα ποδήλατα με όποια ταχύτητα και να διανύουν αποστάσεις θα πρέπει να κυκλοφορούν εντός των ποδηλατοδρόμων με σήμανση για ποδήλατα, και ελαφρά ηλεκτρικά οχήματα, με λωρίδες κυκλοφορίας. Με κανόνες διακριτούς, τόσο για τα ποδήλατα/πατίνια, όσο και για τους πεζούς και τα οχήματα.
Η ασφάλιση τους δεν είναι πάνω του νόμου. Ο νόμος θα πρέπει πρώτα να κατανέμει ευθύνες. Χωρίς νομοθεσία, και χωρίς να αποδεικνύονται οι ευθύνες, πεζοί και οδηγοί θα μπουν σε νέες περιπέτειες.