της Ελενας Ερμείδου
Τα υψηλότερα περιθώρια κέρδους των νέων προϊόντων ζωής απογειώνουν τις (αντ) ασφαλιστικές ζωής σε όλη την Ευρώπη.
Στο συμπέρασμα αυτό καταλήγει μελέτη της J.P. Morgan μετά την έκδοση των οικονομικών αποτελεσμάτων της Ιταλικής Ασφαλιστική Generali. H J.P. Morgan αποδίδει τα υψηλότερα λειτουργικά περιθώρια στα νέα προϊόντα χαμηλότερων εγγυήσεων, τα οποία είναι κυρίως unit linked και τα οποία περιλαμβάνουν υψηλότερα περιθώρια προστασίας.
Πρόκειται για μία τάση σημειώνει ο οίκος αξιολόγησης που ξεκίνησε το 2016 και θα ακολουθηθεί από όλες οι Ευρωπαϊκές ασφαλιστικές. Αιτία της τάσης αυτής, σύμφωνα με τους αναλυτές το Solvency II το οποίο οδηγεί τις ασφαλιστικές στην καλύτερη κατανομή κεφαλαίων.
Όπως, αναφέρει η J.P. Morgan, η Generali στην συνολική λειτουργική κερδοφορία της Ευρωπαϊκής αγοράς ζωής συμμετέχει 11%, ενώ η CNP με 12%, η AXA και η Allianz με 5%.
Την λειτουργική κερδοφορία της Generali, η J.P. Morgan την αποδίδει στην υψηλότερη προστασία των νέων προϊόντων ζωής, ενώ της CNP στην υψηλότερη προστασία των unit linked και στην μείωση των εισροών από τα παραδοσιακά προϊόντα ζωής.
Ωστόσο, η Allianz επωφελείται από την μόχλευση σε επίπεδο όγκου πωλήσεων και νέων επιχειρήσεων. Τέλος για την ΑΧΑ, είναι το επίπεδο αυξημένης προστασίας τόσο στα παραδοσιακά προϊόντα ζωής όσο και στα προϊόντα unit linked.