back to top
32.3 C
Athens
Σάββατο 6 Σεπτεμβρίου 2025

Οι ασφαλιστικές εταιρείες θα πρέπει να ακολουθήσουν με γοργά βήματα την έκρηξη της τεχνολογικής προόδου

της Νατάσσας Αισώπου, Υποδιευθύντριας του Κλάδου Αυτοκινήτων, Interasco ΑΕΓΑ

Δύο βασικά χαρακτηριστικά του μέλλοντος της αυτοκίνησης είναι η ηλεκτροκίνηση και η αυτονομία, με την τελευταία να προετοιμάζεται ολοταχώς προκειμένου να δούμε στα επόμενα περίπου πέντε χρόνια τα πρώτα αυτόνομα ΙΧ, που θα μπορούν να κάνουν μόνα τους κάποιες επιλεγμένες διαδρομές, χωρίς την ανάγκη οδηγού.

- Advertisement -

Στα επόμενα δε, περίπου, 15 χρόνια, οι γνωστές αυτοκινητοβιομηχανίες φιλοδοξούν να έχουν έτοιμα τα πλήρως αυτόνομα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Αυτοκίνητα που θα διαθέτουν όχι μόνο όλη την απαραίτητη τεχνολογία για να οδηγούν μόνα τους, αλλά και που θα αντιλαμβάνονται και θα αντιδρούν ανάλογα σε κάθε έκτακτο περιστατικό.

Στόχος είναι να αναπτυχθούν συστήματα που θα συμβάλουν στην ασφαλή οδήγηση και θα παρέχουν πληθώρα δυνατοτήτων στα «έξυπνα» οχήματα, όπως να ανιχνεύουν αλλαγές στο σώμα του οδηγού, να ελέγχουν την ταχύτητα του οχήματος, ακόμη και να επικοινωνούν τα οχήματα μεταξύ τους για την ανταλλαγή πληροφοριών.

Σύμφωνα με πρόσφατες έρευνες, η αυξημένη χρήση των αυτοκινούμενων οχημάτων θα μπορούσε μειώσει τα ατυχήματα έως και 90%, με την οδική ασφάλεια να αλλάζει δραματικά

- Advertisement -

Έχοντας ως δεδομένο το ότι αυτές οι τεχνολογίες θα στεφθούν με επιτυχία, ενδεχομένως τα ατυχήματα στον δρόμο να αποτελέσουν σύντομα παρελθόν. Πρόσφατες έρευνες από εταιρείες συμβούλων στην Αμερική αναφέρουν ότι η αυξημένη χρήση των αυτοκινούμενων οχημάτων θα μπορούσε να μειώσει τα αυτοκινητιστικά ατυχήματα σε ποσοστό έως και 90%, με την οδική ασφάλεια να αλλάζει δραματικά.

Κρατώντας τη θετική σκέψη ότι τα ατυχήματα θα μπορούσαν να ελαχιστοποιηθούν, θα πρέπει να έχουμε στο μυαλό μας ότι το μόνο που χρειάζεται είναι μια «ελαττωματική» αναβάθμιση του λογισμικού για να προκληθεί το λάθος, ακόμη και από την πιο εξελιγμένη μηχανή.

Αυτός είναι από τους βασικούς λόγους που το τοπίο θα αρχίσει να αλλάζει και οι ασφαλιστικές εταιρείες θα στραφούν στις τεχνικές βλάβες (βλ. αστική ευθύνη προϊόντος) αντί για την οδική συμπεριφορά των οδηγών, μετατοπίζοντας την ευθύνη από τον οδηγό στο όχημα, το οποίο θα αποτελέσει ένα σημαντικό σημείο συζήτησης τα επόμενα χρόνια. 

Ποιες θα είναι οι αλλαγές και οι νομοθετικές ρυθμίσεις για τις τεχνολογικές εξελίξεις, τι θα αλλάξει με την κυκλοφορία των αυτόνομων οχημάτων στη χώρα μας και ποιες θα είναι οι κανονιστικές ρυθμίσεις σε περίπτωση εμπλοκής τους σε ατυχήματα;

Η ραγδαία εξέλιξη της νέας αυτής τεχνολογίας αναδεικνύει μια σειρά από νομικά ζητήματα, τα οποία θα απαιτήσουν θεσμικές αλλαγές τα επόμενα χρόνια, με κυρίαρχο ερώτημα την ευθύνη σε περίπτωση ατυχήματος, αφού δεν θα υφίσταται πλέον «ανθρώπινο λάθος».

Και μολονότι το ανθρώπινο λάθος σχεδόν θα εξαλειφθεί, αυτό δεν σημαίνει ότι θα εκλείψουν τα τροχαία ατυχήματα. Αυτό θα έχει ως αποτέλεσμα η ευθύνη και το κόστος των ατυχημάτων να μεταφερθούν στο προϊόν (αυτοκίνητο), καθιστώντας την αυτοκινητοβιομηχανία τον κύριο υπαίτιο, καθώς τα κατασκευαστικά λάθη πιθανόν να αποτελούν βασική αιτία ύπαρξης ατυχημάτων.

Γι’ αυτόν τον λόγο, είναι σημαντικό οι χώρες να θεσπίσουν ένα σύστημα ευθύνης που να μην αποθαρρύνει την αυτοκινητοβιομηχανία από την εισαγωγή πλήρως αυτόνομων οχημάτων στην αγορά, καθώς η κατάλληλη προσέγγιση ως προς την ευθύνη του ατυχήματος και την κατανομή της υπαιτιότητας θα αποτελέσει ένα δύσκολο νομικό ζήτημα.

Οι ασφαλιστικές εταιρείες θα στραφούν στις τεχνικές βλάβες (βλ. αστική ευθύνη προϊόντος) αντί για την οδική συμπεριφορά των οδηγών, μετατοπίζοντας την ευθύνη από τον οδηγό στο όχημα

Εκτός από τις θεσμικές αλλαγές και τη μεταφορά ευθύνης, ένας ακόμη μεγάλος προβληματισμός, που θα αποτελέσει επίσης σημαντικό θέμα συζήτησης, είναι οι χάκερ και ο κίνδυνος να εισχωρήσουν στο λογισμικό των αυτοκινήτων, με ό,τι συνεπάγεται αυτό.

Το χακάρισμα των αυτοκινήτων στο όνομα τρομοκρατικών ενεργειών ή η εξ αποστάσεως απενεργοποίηση των φρένων, ακόμη και το «κλείδωμα» των ανθρώπων εντός των αυτοκινήτων τους, φαντάζουν απίθανα σενάρια, αλλά και ταυτόχρονα πολύ πραγματικά. Γι’ αυτό και οι αυτοκινητοβιομηχανίες πρέπει να καταβάλουν κάθε δυνατή προσπάθεια προκειμένου να θέσουν τέτοιου είδους δικλίδες ασφαλείας ώστε να ελαχιστοποιηθούν τα κενά στα λογισμικά τους.

Ο κόσμος της αυτοκινητοβιομηχανίας έχει εισέλθει σε μια περίοδο μαζικής μετάβασης. Τα αυτοκίνητα θα αρχίσουν, όλο και περισσότερο, να «σκέφτονται για τον εαυτό τους». Οι ασφαλιστικές εταιρείες θα πρέπει να ακολουθήσουν με γοργά βήματα αυτήν την έκρηξη της τεχνολογικής προόδου. Η κυκλοφορία αυτοκινούμενων οχημάτων θα διαμορφώσει νέες συνθήκες στον κλάδο της ασφάλισης οχημάτων και αλλαγές στα ασφαλιστήρια συμβόλαια αυτοκινήτων. Λαμβάνοντας υπόψη, ενδεικτικά και μόνο, τη μείωση των σωματικών βλαβών, η οποία θα επιφέρει μείωση του κόστους για τα νοσοκομεία, το κράτος και τους ιδιώτες, θα αλλάξουν και οι ανάγκες ως προς την ασφάλιση των οχημάτων και των ασφαλιστικών προϊόντων.

Τα αυτοκινούμενα οχήματα θα αλλάξουν τον τρόπο σκέψης των περισσοτέρων, και πρέπει όλοι να ετοιμαστούμε για αυτήν τη μεγάλη αλλαγή στη ζωή μας.

Αναδημοσίευση από το περιοδικό INSURANCE WORLD, TEYXOΣ ΙΑΝ-ΦΕΒΡ.

Σχετικές δημοσιεύσεις

Γιατί κάθε ταξίδι αξίζει να φτάνει με ασφάλεια – Ένα κοινωνικό μήνυμα από την Interasco

Η προετοιμασία του οχήματος πριν την επιστροφή στο σπίτι και η σωστή οδηγική συμπεριφορά προστατεύουν εμάς και τους συνανθρώπους μας

Νέος Διευθυντής Υποκαταστήματος Β. Ελλάδος στην Interasco ΑΕΓΑ

Η Interasco ανακοινώνει την ανάθεση των ευθυνών της Διεύθυνσης Υποκαταστήματος Βορείου Ελλάδας  στον κ. Αλέξανδρο Στόικο. 

4 νέες διακρίσεις για την Mega Brokers από την Interasco!

Σε μια λαμπρή εκδήλωση που πραγματοποιήθηκε στο εντυπωσιακό κάστρο Castillo de Arteaga κατά τη διάρκεια του ταξιδιού της INTERASCO στη χώρα των Βάσκων

Εκπαιδευτική Συνάντηση της Interasco Α.Ε.Γ.Α. στη Β. Ελλάδα

Την Πέμπτη 28 Μαρτίου 2024, μέσα σ' ένα ιδιαίτερα ευχάριστο κλίμα, παρουσία 100 και πλέον συνεργατών Β. Ελλάδος, πραγματοποιήθηκε Εκπαιδευτική Συνάντηση της Interasco Α.Ε.Γ.Α,

Από την ίδια κατηγορία δημοσιεύσεων

Η. Τσολάκης: 368 δράσεις σε 6 χρόνια αποδεικνύουν ότι η παρουσία της ΠΟΑΔ είναι απαραίτητη

Τη συνεισφορά της ΠΟΑΔ στα δρώμενα της ιδιωτικής ασφάλισης εξαίρει ο πρόεδρος Ηλίας Τσολάκης ενόψει εκλογοαπολογιστικών εργασιών και ΓΣ

H «ΕΥΡΩΠΗ ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΗ» αναζητά έμπειρο στέλεχος Ασφαλίσεων Αστικής Ευθύνης & Γενικών Ατυχημάτων

Η ΕΥΡΩΠΗ Ασφαλιστική (Όμιλος Intracom) επιδιώκει να ενισχύσει την ομάδα της με ένα ακόμη έμπειρο και καταρτισμένο στέλεχος

Διαθέσιμη και προσιτή ασφάλιση: Η οπτική της GFIA

Ο πρόεδρος S. Frank εξηγεί πώς συνεργασίες και καινοτομίες όπως η παραμετρική ασφάλιση, η τηλεματική και η μικροασφάλιση γεφυρώνουν το κενό προστασίας

Η παγίδα της άδειας πόλης και τα σοβαρά τροχαία ατυχήματα

Με λιγότερα αυτοκίνητα στους δρόμους, πολλοί οδηγοί αισθάνονται πως δεν υπάρχει κίνδυνος. Κι όμως, τα στατιστικά αποδεικνύουν το αντίθετο

Δημοφιλή Άρθρα

Ροή Ειδήσεων

Η Plum εντοπίζει τα κενά στην αποταμίευση και στην οικονομική ετοιμότητα των Ελλήνων

Πάνω από τους μισούς Έλληνες ξεμένουν τακτικά από χρήματα πριν τελειώσει ο μήνας - Δείτε τις διαφορές με βάση το φύλο, την περιοχή και άλλα χαρακτηριστικά

Οι ημερομηνίες πληρωμής των συντάξεων Οκτωβρίου 2025

Ποιοι συνταξιούχοι θα πληρωθούν την Πέμπτη 25/9 και ποιοι τη Δευτέρα 29/9

RVS2025: Mάθετε από σήμερα τι θα συζητηθεί στο αντασφαλιστικό ραντεβού του Μόντε Κάρλο

Το 67ο «Ραντεβού του Σεπτέμβρη» ξεκινά αύριο Σάββατο με υπερπροσφορά των κεφαλαίων που αντιστοιχούν σε κινδύνους της αγοράς

ΔΕΘ 2025: Τι περιμένει η ασφαλιστική αγορά από τις εξαγγελίες του Πρωθυπουργού

Αν και οι φοροελαφρύνσεις αξιολογούνται θετικά, οι παράγοντες της αγοράς ζητούν παράλληλα στοχευμένες παρεμβάσεις για την επίλυση χρόνιων προβλημάτων

Εξετάσεις διαμεσολαβητών ΤτΕ: Οδηγίες της Mega Brokers για νέους υποψηφίους

Η εταιρεία προσφέρει χρηστικές πληροφορίες και σεμινάρια προετοιμασίας για τις προσεχείς (11-12/10) εξετάσεις της Θεσσαλονίκης