back to top
25.3 C
Athens
Τετάρτη 2 Οκτωβρίου 2024

Οι ασφαλιστικές εταιρείες θα πρέπει να ακολουθήσουν με γοργά βήματα την έκρηξη της τεχνολογικής προόδου

της Νατάσσας Αισώπου, Υποδιευθύντριας του Κλάδου Αυτοκινήτων, Interasco ΑΕΓΑ

Δύο βασικά χαρακτηριστικά του μέλλοντος της αυτοκίνησης είναι η ηλεκτροκίνηση και η αυτονομία, με την τελευταία να προετοιμάζεται ολοταχώς προκειμένου να δούμε στα επόμενα περίπου πέντε χρόνια τα πρώτα αυτόνομα ΙΧ, που θα μπορούν να κάνουν μόνα τους κάποιες επιλεγμένες διαδρομές, χωρίς την ανάγκη οδηγού.

- Advertisement -

Στα επόμενα δε, περίπου, 15 χρόνια, οι γνωστές αυτοκινητοβιομηχανίες φιλοδοξούν να έχουν έτοιμα τα πλήρως αυτόνομα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Αυτοκίνητα που θα διαθέτουν όχι μόνο όλη την απαραίτητη τεχνολογία για να οδηγούν μόνα τους, αλλά και που θα αντιλαμβάνονται και θα αντιδρούν ανάλογα σε κάθε έκτακτο περιστατικό.

Στόχος είναι να αναπτυχθούν συστήματα που θα συμβάλουν στην ασφαλή οδήγηση και θα παρέχουν πληθώρα δυνατοτήτων στα «έξυπνα» οχήματα, όπως να ανιχνεύουν αλλαγές στο σώμα του οδηγού, να ελέγχουν την ταχύτητα του οχήματος, ακόμη και να επικοινωνούν τα οχήματα μεταξύ τους για την ανταλλαγή πληροφοριών.

Σύμφωνα με πρόσφατες έρευνες, η αυξημένη χρήση των αυτοκινούμενων οχημάτων θα μπορούσε μειώσει τα ατυχήματα έως και 90%, με την οδική ασφάλεια να αλλάζει δραματικά

- Advertisement -

Έχοντας ως δεδομένο το ότι αυτές οι τεχνολογίες θα στεφθούν με επιτυχία, ενδεχομένως τα ατυχήματα στον δρόμο να αποτελέσουν σύντομα παρελθόν. Πρόσφατες έρευνες από εταιρείες συμβούλων στην Αμερική αναφέρουν ότι η αυξημένη χρήση των αυτοκινούμενων οχημάτων θα μπορούσε να μειώσει τα αυτοκινητιστικά ατυχήματα σε ποσοστό έως και 90%, με την οδική ασφάλεια να αλλάζει δραματικά.

Κρατώντας τη θετική σκέψη ότι τα ατυχήματα θα μπορούσαν να ελαχιστοποιηθούν, θα πρέπει να έχουμε στο μυαλό μας ότι το μόνο που χρειάζεται είναι μια «ελαττωματική» αναβάθμιση του λογισμικού για να προκληθεί το λάθος, ακόμη και από την πιο εξελιγμένη μηχανή.

Αυτός είναι από τους βασικούς λόγους που το τοπίο θα αρχίσει να αλλάζει και οι ασφαλιστικές εταιρείες θα στραφούν στις τεχνικές βλάβες (βλ. αστική ευθύνη προϊόντος) αντί για την οδική συμπεριφορά των οδηγών, μετατοπίζοντας την ευθύνη από τον οδηγό στο όχημα, το οποίο θα αποτελέσει ένα σημαντικό σημείο συζήτησης τα επόμενα χρόνια. 

Ποιες θα είναι οι αλλαγές και οι νομοθετικές ρυθμίσεις για τις τεχνολογικές εξελίξεις, τι θα αλλάξει με την κυκλοφορία των αυτόνομων οχημάτων στη χώρα μας και ποιες θα είναι οι κανονιστικές ρυθμίσεις σε περίπτωση εμπλοκής τους σε ατυχήματα;

Η ραγδαία εξέλιξη της νέας αυτής τεχνολογίας αναδεικνύει μια σειρά από νομικά ζητήματα, τα οποία θα απαιτήσουν θεσμικές αλλαγές τα επόμενα χρόνια, με κυρίαρχο ερώτημα την ευθύνη σε περίπτωση ατυχήματος, αφού δεν θα υφίσταται πλέον «ανθρώπινο λάθος».

Και μολονότι το ανθρώπινο λάθος σχεδόν θα εξαλειφθεί, αυτό δεν σημαίνει ότι θα εκλείψουν τα τροχαία ατυχήματα. Αυτό θα έχει ως αποτέλεσμα η ευθύνη και το κόστος των ατυχημάτων να μεταφερθούν στο προϊόν (αυτοκίνητο), καθιστώντας την αυτοκινητοβιομηχανία τον κύριο υπαίτιο, καθώς τα κατασκευαστικά λάθη πιθανόν να αποτελούν βασική αιτία ύπαρξης ατυχημάτων.

Γι’ αυτόν τον λόγο, είναι σημαντικό οι χώρες να θεσπίσουν ένα σύστημα ευθύνης που να μην αποθαρρύνει την αυτοκινητοβιομηχανία από την εισαγωγή πλήρως αυτόνομων οχημάτων στην αγορά, καθώς η κατάλληλη προσέγγιση ως προς την ευθύνη του ατυχήματος και την κατανομή της υπαιτιότητας θα αποτελέσει ένα δύσκολο νομικό ζήτημα.

Οι ασφαλιστικές εταιρείες θα στραφούν στις τεχνικές βλάβες (βλ. αστική ευθύνη προϊόντος) αντί για την οδική συμπεριφορά των οδηγών, μετατοπίζοντας την ευθύνη από τον οδηγό στο όχημα

Εκτός από τις θεσμικές αλλαγές και τη μεταφορά ευθύνης, ένας ακόμη μεγάλος προβληματισμός, που θα αποτελέσει επίσης σημαντικό θέμα συζήτησης, είναι οι χάκερ και ο κίνδυνος να εισχωρήσουν στο λογισμικό των αυτοκινήτων, με ό,τι συνεπάγεται αυτό.

Το χακάρισμα των αυτοκινήτων στο όνομα τρομοκρατικών ενεργειών ή η εξ αποστάσεως απενεργοποίηση των φρένων, ακόμη και το «κλείδωμα» των ανθρώπων εντός των αυτοκινήτων τους, φαντάζουν απίθανα σενάρια, αλλά και ταυτόχρονα πολύ πραγματικά. Γι’ αυτό και οι αυτοκινητοβιομηχανίες πρέπει να καταβάλουν κάθε δυνατή προσπάθεια προκειμένου να θέσουν τέτοιου είδους δικλίδες ασφαλείας ώστε να ελαχιστοποιηθούν τα κενά στα λογισμικά τους.

Ο κόσμος της αυτοκινητοβιομηχανίας έχει εισέλθει σε μια περίοδο μαζικής μετάβασης. Τα αυτοκίνητα θα αρχίσουν, όλο και περισσότερο, να «σκέφτονται για τον εαυτό τους». Οι ασφαλιστικές εταιρείες θα πρέπει να ακολουθήσουν με γοργά βήματα αυτήν την έκρηξη της τεχνολογικής προόδου. Η κυκλοφορία αυτοκινούμενων οχημάτων θα διαμορφώσει νέες συνθήκες στον κλάδο της ασφάλισης οχημάτων και αλλαγές στα ασφαλιστήρια συμβόλαια αυτοκινήτων. Λαμβάνοντας υπόψη, ενδεικτικά και μόνο, τη μείωση των σωματικών βλαβών, η οποία θα επιφέρει μείωση του κόστους για τα νοσοκομεία, το κράτος και τους ιδιώτες, θα αλλάξουν και οι ανάγκες ως προς την ασφάλιση των οχημάτων και των ασφαλιστικών προϊόντων.

Τα αυτοκινούμενα οχήματα θα αλλάξουν τον τρόπο σκέψης των περισσοτέρων, και πρέπει όλοι να ετοιμαστούμε για αυτήν τη μεγάλη αλλαγή στη ζωή μας.

Αναδημοσίευση από το περιοδικό INSURANCE WORLD, TEYXOΣ ΙΑΝ-ΦΕΒΡ.

Σχετικές δημοσιεύσεις

Εκπαιδευτική Συνάντηση της Interasco Α.Ε.Γ.Α. στη Β. Ελλάδα

Την Πέμπτη 28 Μαρτίου 2024, μέσα σ' ένα ιδιαίτερα ευχάριστο κλίμα, παρουσία 100 και πλέον συνεργατών Β. Ελλάδος, πραγματοποιήθηκε Εκπαιδευτική Συνάντηση της Interasco Α.Ε.Γ.Α,

Εκπαιδευτική Συνάντηση της Interasco Α.Ε.Γ.Α. στη Β. Ελλάδα

Την Τετάρτη 21 Ιουνίου 2023, μέσα σ' ένα ιδιαίτερα θερμό κλίμα, παρουσία 100 και πλέον συνεργατών Β. Ελλάδος, πραγματοποιήθηκε Εκπαιδευτική Συνάντηση της Interasco

Ιnterasco A.E.Γ.Α.: Νέα «Υπηρεσία Τηλεϊατρικής – Doctor 4U» στα Προγράμματα Υγείας

Η Interasco πιστή στη δέσμευσή της για παροχές υπηρεσιών κορυφαίου επιπέδου, ανακοίνωσε εχθές 3/9/2024 την κυκλοφορία του νέου ασφαλιστικού προϊόντος Τηλεϊατρικής με την ονομασία

Κοπή πίτας για τους ανθρώπους της INTERASCO – Κ.Σαΐας: Οι στόχοι για το 2024

Σε μια ευχάριστη, φιλική και ιδιαίτερα ζεστή ατμόσφαιρα, πραγματοποιήθηκε την Πέμπτη 22/02/2024 στα Κεντρικά Γραφεία της Interasco, η εκδήλωση κοπής

Από την ίδια κατηγορία δημοσιεύσεων

Placement ETE: Απροθυμία των ασφαλιστικών να συμμετάσχουν 

Οι τοποθετήσεις σε μετοχές της ΕΤΕ υπολογίζονται στα 150 εκατ. ευρώ στο σύνολο των ασφαλιστικών 

Interamerican: Θα προσεγγίσει το ορόσημο των 500 εκατ. ευρώ η παραγωγή το 2024

Την εκτίμηση ότι, η συνολική παραγωγή της Interamerican θα προσεγγίσει τα 500 εκατ. Ευρώ το 2024 έχουν πολλά στελέχη του ομίλου μετά το τέλος του γ' τριμήνου.

Aσφάλιση Κατοικίας/ΕΝΦΙΑ: Τα αποτελέσματα προβληματίζουν…

Η “καυτή πατάτα” του ζητήματος ασφάλισης κατοικιών, εν μέσω των ραγδαίων αλλαγών που επιφέρει στις ζωές μας η Κλιματική Κρίση είναι ένα ζήτημα που χρήζει άμεσης διευθέτησης.

Ασφαλιστικές εξελίξεις, ένας καυτός χειμώνας γεμάτος δράση

Περιμένουμε να δούμε το πως θα ομαδοποιηθούν οι κίνδυνοι

Δημοφιλή Άρθρα

Ροή Ειδήσεων

Αιμοδοσία Συλλόγου Υπαλλήλων Groupama Ασφαλιστικής

Ο Σύλλογος Εργαζομένων της Groupama Ασφαλιστικής και οι εργαζόμενοί της, για άλλη μια φορά ως εθελοντές αιμοδότες έδωσαν το μήνυμα αλληλεγγύης και προσφοράς

Kaspersky: Αύξηση των επιθέσεων ransomware και spyware σε βιομηχανικά συστήματα ελέγχου το 2ο τρίμηνο του 2024

Η Kaspersky δημοσίευσε την έκθεσή της για το 2ο τρίμηνο του 2024 σχετικά με το τοπίο της ψηφιακής ασφάλειας για βιομηχανικά συστήματα ελέγχου

Ποιες αλλαγές φέρνει η νέα υπουργική απόφαση για την άσκηση ιδιωτικού έργου των γιατρών του ΕΣΥ

Με τη νέα υπουργική απόφαση η δυνατότητα άσκησης ιδιωτικού...

“Οι καιροί αλλάζουν” για την ασφαλιστική αγορά και το Insurance world 

"Oι καιροί αλλάζουν" τραγούδησε δύο φορές ο Bob Dylan μία το 1964 και μία το 1992 σε κρίσιμες περιόδους του 20ου αιώνα. 

Σε 5 άξονες το Εθνικό Σχέδιο για το Δημογραφικό

Τα μέτρα που θα υλοποιηθούν, σταδιακά από το 2025,...