back to top
13.8 C
Athens
Πέμπτη 3 Απριλίου 2025

Οι ασφαλιστικές εταιρείες θα πρέπει να ακολουθήσουν με γοργά βήματα την έκρηξη της τεχνολογικής προόδου

της Νατάσσας Αισώπου, Υποδιευθύντριας του Κλάδου Αυτοκινήτων, Interasco ΑΕΓΑ

Δύο βασικά χαρακτηριστικά του μέλλοντος της αυτοκίνησης είναι η ηλεκτροκίνηση και η αυτονομία, με την τελευταία να προετοιμάζεται ολοταχώς προκειμένου να δούμε στα επόμενα περίπου πέντε χρόνια τα πρώτα αυτόνομα ΙΧ, που θα μπορούν να κάνουν μόνα τους κάποιες επιλεγμένες διαδρομές, χωρίς την ανάγκη οδηγού.

- Advertisement -

Στα επόμενα δε, περίπου, 15 χρόνια, οι γνωστές αυτοκινητοβιομηχανίες φιλοδοξούν να έχουν έτοιμα τα πλήρως αυτόνομα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Αυτοκίνητα που θα διαθέτουν όχι μόνο όλη την απαραίτητη τεχνολογία για να οδηγούν μόνα τους, αλλά και που θα αντιλαμβάνονται και θα αντιδρούν ανάλογα σε κάθε έκτακτο περιστατικό.

Στόχος είναι να αναπτυχθούν συστήματα που θα συμβάλουν στην ασφαλή οδήγηση και θα παρέχουν πληθώρα δυνατοτήτων στα «έξυπνα» οχήματα, όπως να ανιχνεύουν αλλαγές στο σώμα του οδηγού, να ελέγχουν την ταχύτητα του οχήματος, ακόμη και να επικοινωνούν τα οχήματα μεταξύ τους για την ανταλλαγή πληροφοριών.

Σύμφωνα με πρόσφατες έρευνες, η αυξημένη χρήση των αυτοκινούμενων οχημάτων θα μπορούσε μειώσει τα ατυχήματα έως και 90%, με την οδική ασφάλεια να αλλάζει δραματικά

- Advertisement -

Έχοντας ως δεδομένο το ότι αυτές οι τεχνολογίες θα στεφθούν με επιτυχία, ενδεχομένως τα ατυχήματα στον δρόμο να αποτελέσουν σύντομα παρελθόν. Πρόσφατες έρευνες από εταιρείες συμβούλων στην Αμερική αναφέρουν ότι η αυξημένη χρήση των αυτοκινούμενων οχημάτων θα μπορούσε να μειώσει τα αυτοκινητιστικά ατυχήματα σε ποσοστό έως και 90%, με την οδική ασφάλεια να αλλάζει δραματικά.

Κρατώντας τη θετική σκέψη ότι τα ατυχήματα θα μπορούσαν να ελαχιστοποιηθούν, θα πρέπει να έχουμε στο μυαλό μας ότι το μόνο που χρειάζεται είναι μια «ελαττωματική» αναβάθμιση του λογισμικού για να προκληθεί το λάθος, ακόμη και από την πιο εξελιγμένη μηχανή.

Αυτός είναι από τους βασικούς λόγους που το τοπίο θα αρχίσει να αλλάζει και οι ασφαλιστικές εταιρείες θα στραφούν στις τεχνικές βλάβες (βλ. αστική ευθύνη προϊόντος) αντί για την οδική συμπεριφορά των οδηγών, μετατοπίζοντας την ευθύνη από τον οδηγό στο όχημα, το οποίο θα αποτελέσει ένα σημαντικό σημείο συζήτησης τα επόμενα χρόνια. 

Ποιες θα είναι οι αλλαγές και οι νομοθετικές ρυθμίσεις για τις τεχνολογικές εξελίξεις, τι θα αλλάξει με την κυκλοφορία των αυτόνομων οχημάτων στη χώρα μας και ποιες θα είναι οι κανονιστικές ρυθμίσεις σε περίπτωση εμπλοκής τους σε ατυχήματα;

Η ραγδαία εξέλιξη της νέας αυτής τεχνολογίας αναδεικνύει μια σειρά από νομικά ζητήματα, τα οποία θα απαιτήσουν θεσμικές αλλαγές τα επόμενα χρόνια, με κυρίαρχο ερώτημα την ευθύνη σε περίπτωση ατυχήματος, αφού δεν θα υφίσταται πλέον «ανθρώπινο λάθος».

Και μολονότι το ανθρώπινο λάθος σχεδόν θα εξαλειφθεί, αυτό δεν σημαίνει ότι θα εκλείψουν τα τροχαία ατυχήματα. Αυτό θα έχει ως αποτέλεσμα η ευθύνη και το κόστος των ατυχημάτων να μεταφερθούν στο προϊόν (αυτοκίνητο), καθιστώντας την αυτοκινητοβιομηχανία τον κύριο υπαίτιο, καθώς τα κατασκευαστικά λάθη πιθανόν να αποτελούν βασική αιτία ύπαρξης ατυχημάτων.

Γι’ αυτόν τον λόγο, είναι σημαντικό οι χώρες να θεσπίσουν ένα σύστημα ευθύνης που να μην αποθαρρύνει την αυτοκινητοβιομηχανία από την εισαγωγή πλήρως αυτόνομων οχημάτων στην αγορά, καθώς η κατάλληλη προσέγγιση ως προς την ευθύνη του ατυχήματος και την κατανομή της υπαιτιότητας θα αποτελέσει ένα δύσκολο νομικό ζήτημα.

Οι ασφαλιστικές εταιρείες θα στραφούν στις τεχνικές βλάβες (βλ. αστική ευθύνη προϊόντος) αντί για την οδική συμπεριφορά των οδηγών, μετατοπίζοντας την ευθύνη από τον οδηγό στο όχημα

Εκτός από τις θεσμικές αλλαγές και τη μεταφορά ευθύνης, ένας ακόμη μεγάλος προβληματισμός, που θα αποτελέσει επίσης σημαντικό θέμα συζήτησης, είναι οι χάκερ και ο κίνδυνος να εισχωρήσουν στο λογισμικό των αυτοκινήτων, με ό,τι συνεπάγεται αυτό.

Το χακάρισμα των αυτοκινήτων στο όνομα τρομοκρατικών ενεργειών ή η εξ αποστάσεως απενεργοποίηση των φρένων, ακόμη και το «κλείδωμα» των ανθρώπων εντός των αυτοκινήτων τους, φαντάζουν απίθανα σενάρια, αλλά και ταυτόχρονα πολύ πραγματικά. Γι’ αυτό και οι αυτοκινητοβιομηχανίες πρέπει να καταβάλουν κάθε δυνατή προσπάθεια προκειμένου να θέσουν τέτοιου είδους δικλίδες ασφαλείας ώστε να ελαχιστοποιηθούν τα κενά στα λογισμικά τους.

Ο κόσμος της αυτοκινητοβιομηχανίας έχει εισέλθει σε μια περίοδο μαζικής μετάβασης. Τα αυτοκίνητα θα αρχίσουν, όλο και περισσότερο, να «σκέφτονται για τον εαυτό τους». Οι ασφαλιστικές εταιρείες θα πρέπει να ακολουθήσουν με γοργά βήματα αυτήν την έκρηξη της τεχνολογικής προόδου. Η κυκλοφορία αυτοκινούμενων οχημάτων θα διαμορφώσει νέες συνθήκες στον κλάδο της ασφάλισης οχημάτων και αλλαγές στα ασφαλιστήρια συμβόλαια αυτοκινήτων. Λαμβάνοντας υπόψη, ενδεικτικά και μόνο, τη μείωση των σωματικών βλαβών, η οποία θα επιφέρει μείωση του κόστους για τα νοσοκομεία, το κράτος και τους ιδιώτες, θα αλλάξουν και οι ανάγκες ως προς την ασφάλιση των οχημάτων και των ασφαλιστικών προϊόντων.

Τα αυτοκινούμενα οχήματα θα αλλάξουν τον τρόπο σκέψης των περισσοτέρων, και πρέπει όλοι να ετοιμαστούμε για αυτήν τη μεγάλη αλλαγή στη ζωή μας.

Αναδημοσίευση από το περιοδικό INSURANCE WORLD, TEYXOΣ ΙΑΝ-ΦΕΒΡ.

Σχετικές δημοσιεύσεις

Νέος Διευθυντής Υποκαταστήματος Β. Ελλάδος στην Interasco ΑΕΓΑ

Η Interasco ανακοινώνει την ανάθεση των ευθυνών της Διεύθυνσης Υποκαταστήματος Βορείου Ελλάδας  στον κ. Αλέξανδρο Στόικο. 

4 νέες διακρίσεις για την Mega Brokers από την Interasco!

Σε μια λαμπρή εκδήλωση που πραγματοποιήθηκε στο εντυπωσιακό κάστρο Castillo de Arteaga κατά τη διάρκεια του ταξιδιού της INTERASCO στη χώρα των Βάσκων

Εκπαιδευτική Συνάντηση της Interasco Α.Ε.Γ.Α. στη Β. Ελλάδα

Την Πέμπτη 28 Μαρτίου 2024, μέσα σ' ένα ιδιαίτερα ευχάριστο κλίμα, παρουσία 100 και πλέον συνεργατών Β. Ελλάδος, πραγματοποιήθηκε Εκπαιδευτική Συνάντηση της Interasco Α.Ε.Γ.Α,

Εκπαιδευτική Συνάντηση της Interasco Α.Ε.Γ.Α. στη Β. Ελλάδα

Την Τετάρτη 21 Ιουνίου 2023, μέσα σ' ένα ιδιαίτερα θερμό κλίμα, παρουσία 100 και πλέον συνεργατών Β. Ελλάδος, πραγματοποιήθηκε Εκπαιδευτική Συνάντηση της Interasco

Από την ίδια κατηγορία δημοσιεύσεων

ΤΜΕΔΕ: Νέες ασφαλιστικές καλύψεις σε συνεργασία με την Allianz και Generali

Από σήμερα 1η Απριλίου 2025 τίθενται σε εφαρμογή οι νέες εξειδικευμένες ανταποδοτικές ασφαλιστικές καλύψεις,

Κ. Σεμερτζόγλου: Η HDI κλείνει 30 χρόνια στην Ελλάδα, προετοιμάζει δράσεις

Στο πλαίσιο της επετείου, η HDI σχεδίαζει σειρά από δράσεις με στόχο να ευχαριστήσει τους ανθρώπους που συνέβαλαν στην επιτυχία της αλλά και για να ενισχύσει περισσότερο τις σχέσεις της  με την επιχειρηματική κοινότητα

Η σημερινή ενημέρωση από την Insurance Europe για τα RIS

Τρεις προτάσεις υποβάλλει σήμερα Insurance Europe για τις επενδύσεις λιανικής (RIS)

“Η Εθνική Ασφαλιστική αλλάζει, τα καλύτερα έρχονται”

Με έναν εμπνευσμένο λόγο ο Διευθύνων Σύμβουλος της Εθνικής Ασφαλιστικής, Δημήτρης Μαζαράκης, απευθύνθηκε στην λαμπρή βραδιά βραβεύσεων του εταιρικού δικτύου.

Δημοφιλή Άρθρα

Ροή Ειδήσεων

Ερώτηση σφήνα: Πώς περιμένουν να αυξήσουν τα μερίδια τους οι ασφαλιστικές;

Η απάντηση στην ερώτηση σφήνα του Ανασφάλιστου για πως περιμένουν να αναπτυχθούν οι ασφαλιστικές  δεν μπορεί να είναι μόνο μία, είναι πολλές

Αυξάνεται η δυσαρέσκεια των πολιτών για το ΕΣΥ-Τι δείχνει έρευνα της GPO για τον ΠΙΣ

Παρά τις εξαγγελίες και τις προσπάθειες του Άδωνι Γεωργιάδη και της κυβέρνησης, αυξάνεται η δυσαρέσκεια των πολιτών για το δημόσιο σύστημα υγείας

«Να ξαναγίνουμε ο εθνικός πρωταθλητής στην Ιδιωτική Ασφάλιση» το μήνυμα που Δ. Μαζαράκη από το βήμα της Επιθεώρησης Χρυσολόγου

«Δημιουργώντας… αστέρια»! Αυτό τον τίτλο επέλεξε φέτος η Επιθεώρηση του κ. Χρήστου Χρυσολόγου, δεδομένης της σταθερής δυναμικής της

H EUROINS Ελλάδος μέγας χορηγός του «13ΟY KALLITHEA RUN»

Για 13η συνεχόμενη χρονιά, η Ασφαλιστική Εταιρεία Euroins Ελλάδος στηρίζει έναν θεσμό που φέρνει κοντά τους κατοίκους της Καλλιθέας

Brokers Union: € 36 εκατ. παραγωγή, 15% αύξηση, ισχυρή ανάπτυξη στον κλάδο Ζωής & Υγείας

Η Brokers Union επιβεβαιώνει τη σταθερή της ανάπτυξη, κλείνοντας το 2024 με 36 εκατ. € καθαρή παραγωγή (συν δικαίωμα) και 15% αύξηση ασφαλίστρων.