back to top
10.4 C
Athens
Τετάρτη Ιανουάριος 22 2025

Οδική βοήθεια: Η ιστορική αναδρομή, οι καλύψεις..και η είσοδος των drones

Οδική Βοήθεια – κλάδος σε άνθηση μέσα στην κρίση (μέρος β)

του Νίκου Σακελλαρίου

- Advertisement -

Ιστορική αναδρομή

Η οδική βοήθεια ξεκίνησε ως επιχειρηματικό φαινόμενο πριν από 80 περίπου χρόνια στην Αμερική, από την ανάγκη παροχής βοήθειας στους οδηγούς που είχαν προβλήματα στους αχανείς αμερικανικούς αυτοκινητόδρομους. Σταδιακά, και μετά τον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο, πέρασε στην Ευρώπη, και από τη δεκαετία του ’50 η οδική βοήθεια έγινε και οδική προστασία, δηλαδή προστέθηκε και το σκέλος των ασφαλιστικών καλύψεων. Από τότε, η οδική βοήθεια συνδέθηκε τόσο πολύ ως παρεχόμενη ασφαλιστική κάλυψη με τις ασφαλιστικές εταιρείες, που θεωρείται πλέον ένα σκέλος της ασφαλιστικής αγοράς που συμπληρώνει τα ασφαλιστήρια συμβόλαια αυτοκινήτου.

- Advertisement -

Η παρουσία της οδικής ασφάλειας στην Ελλάδα χρονολογείται από τις αρχές της δεκαετίας του ’60, όταν άρχισαν να πληθαίνουν τα αυτοκίνητα στους ελληνικούς δρόμους και καταγράφονταν τα πρώτα ατυχήματα. Η παροχή οδικής βοήθειας μέχρι και τη δεκαετία του ’70 γινόταν, ως επί το πλείστον, από τοπικά συνεργεία. Έκτοτε, ορισμένες εταιρείες άρχισαν να ξεχωρίζουν και να δημιουργούν επιχειρήσεις μεγάλων μεγεθών, με πανελλήνια εμβέλεια και πολλές συνεργασίες σε τοπικό επίπεδο.

Εταιρείες με έδρα την Αθήνα ή τη Θεσσαλονίκη κάλυπταν τις περιοχές τους, και με τοπικούς συνεργάτες κάλυπταν και τους υπόλοιπους νομούς. Σταδιακά, η οδική βοήθεια έγινε αντικείμενο και των ίδιων των ασφαλιστικών εταιρειών, όπως για παράδειγμα της Interamerican και της Ιντερσαλόνικα, οι οποίες διαθέτουν τους δικούς τους ιδιόκτητους στόλους για την εξυπηρέτηση των ασφαλισμένων τους, και όχι μόνο. Με τον τρόπο αυτό παρέχουν καλύτερες και ταχύτερες υπηρεσίες.

Οι περισσότερες ασφαλιστικές εταιρείες που δραστηριοποιούνται στην Ελλάδα, πλέον, είτε έχουν συνεργασία με άλλες εταιρείες παροχής βοήθειας (outsourcing) είτε έχουν τους δικούς τους στόλους.

Πολύπλευρες υπηρεσίες και καλύψεις

Στην ιστορική διαδρομή της, η οδική βοήθεια ξεκίνησε από την απλή διόρθωση της ζημιάς στο αυτοκίνητο, πέρασε στη ρυμούλκηση προς το πλησιέστερο συνεργείο και, σταδιακά, εμπλουτίστηκε και με άλλες υπηρεσίες, όπως τη μεταφορά του αυτοκινήτου στο συνεργείο επιλογής του πελάτη, τη μεταφορά του πελάτη στο σπίτι του ή στο πλησιέστερο νοσοκομείο, στην περίπτωση που υπήρχε ανάγκη, την παροχή άμεσης ιατρικής βοήθειας σε περίπτωση ατυχήματος, την επαναπροώθηση του οχήματος από το εξωτερικό στην Ελλάδα και, στην εποχή του Διαδικτύου, τον άμεσο εντοπισμό με GPS του σημείου ατυχήματος, την άμεση προειδοποίηση για κινδύνους και την αυτοματοποιημένη ειδοποίηση της εταιρείας ότι συνέβη κάποιο ατύχημα.

Η μεγαλύτερη αλλαγή όμως ήταν η είσοδος του κλάδου οδικής βοήθειας –και ειδικά των μεγάλων πολυεθνικών– και στις τουριστικές ασφαλίσεις, δηλαδή κυρίως στις ασφαλίσεις των ταξιδιωτών σε αεροπορικά ταξίδια ή στις ασφαλίσεις και οχημάτων σε οδικές μεταφορές. Η αύξηση των ενοικιαζόμενων αυτοκινήτων για τουριστικούς και επαγγελματικούς λόγους οδήγησε και στην αύξηση της χρήσης της οδικής βοήθειας.

Είσοδος των drones

Οι τελευταίες εξελίξεις τεχνολογίας επιτρέπουν όχι μόνο την άμεση κλήση βοήθειας (τεχνικής και ιατρικής), αλλά και την καταγραφή της πορείας του αυτοκινήτου καθώς και τη χρήση drones (αυτόνομων πτητικών μηχανών), τα οποία θα μπορούν να καταγράφουν άμεσα τις ζημιές και να προσφέρουν βοήθεια (τεχνική και ιατροφαρμακευτική) σε δύσβατες περιοχές.

Τι είδους υπηρεσίες οδικής βοήθειας παρέχει η ελληνική ασφαλιστική αγορά

Η οδική βοήθεια αποτελεί σήμερα μία από τις σημαντικότερες καλύψεις στον χώρο της ασφάλισης αυτοκινήτου. Η διαρκώς αυξανομένη χρήση των αυτοκινήτων τα τελευταία χρόνια και η ανάπτυξη πολύπλοκων τεχνολογιών στην κατασκευή τους ενίσχυσαν την αξία της υπηρεσίας οδικής βοήθειας στην καθημερινότητα του μέσου πολίτη.

Ανάλογα με το πρόγραμμα, οι εταιρείες παρέχουν επιτόπου επισκευή, όπου είναι εφικτό, ρυμούλκηση σε συνεργείο ή κατοικία του πελάτη, αλλαγή ελαστικού, παροχή καυσίμου και επαναπατρισμό οδηγού και επιβατών σε περιπτώσεις βλάβης ή ατυχήματος.

Στον χώρο της ασφάλισης αυτοκινήτου, η φροντίδα ατυχήματος υποστηρίζει καθοριστικά την ποιότητα των παρεχόμενων υπηρεσιών, προσφέροντας πολύτιμες λύσεις, πέραν της βοήθειας, για το όχημα, στη γρήγορη και ολοκληρωμένη διευθέτηση των εκκρεμοτήτων ενός ατυχήματος, στη συλλογή κρίσιμων πληροφοριών, στη συμπλήρωση των εντύπων και στη φωτογράφιση των συμβάντων, αυξάνοντας έτσι την αποτελεσματικότητα και την ταχύτητα στην εξυπηρέτηση των ασφαλισμένων.

Η ιατρική βοήθεια προσφέρει καλύψεις υγειονομικής μεταφοράς, ιατρικές συμβουλές και επαναπατρισμό των ασφαλισμένων ή και των συνοδών τους.

Η ταξιδιωτική βοήθεια περιλαμβάνει καλύψεις που παρέχουν υποστήριξη σε απρόβλεπτα συμβάντα των ταξιδιωτών, όπως ακυρώσεις ταξιδιών, απώλεια αποσκευών και εγγράφων, έκτακτες ιατρικές δαπάνες και υπηρεσίες για την αντιμετώπιση εκτάκτων συμβάντων κατά τη διάρκεια ενός ταξιδιού.
Σήμερα, στον κλάδο βοήθειας δραστηριοποιείται στη χώρα μας σημαντικός αριθμός ασφαλιστικών επιχειρήσεων, οι οποίες επενδύουν σταθερά σε ανθρώπινο δυναμικό που ξεπερνά τα 2.000 άτομα, μέσα και νέες τεχνολογίες, προσδίδοντας έτσι στην υπηρεσία αυτή δυναμική και καινοτόμο ανάπτυξη.

Σχετικές δημοσιεύσεις

Κατερίνα Σέιχ αλ Μπασατένα, Hellas Direct: Oι 3 συχνότεροι λόγοι κλήσης Οδικής Βοήθειας

Στην τελευταία θέση στην Ευρωπαϊκή Ένωση βρίσκεται η Ελλάδα αναφορικά με την ηλικία του στόλου οχημάτων που κυκλοφορούν στους ελληνικούς δρόμους.

Πάνω από 550.000 περιστατικά οδικής βοήθειας εξυπηρέτησε η Interamerican το 2022

Παραμένοντας προσηλωμένη στην υπόσχεσή της να προσφέρει πάντα κάτι παραπάνω από μια απλή ασφάλιση

Δημήτρης Ζορμπάς: Στο πυρήνα της στρατηγικής μας καινοτομία και νέες τεχνολογίες

Η εφαρμογή Synet Drive δίνει την δυνατότητα στους ασφαλισμένους της Συνεταιριστικής Ασφαλιστικής να καλέσουν, εύκολα και γρήγορα με ένα «κλικ», Οδική Βοήθεια σε περίπτωση ατυχήματος ή βλάβης, όλο το 24ωρο, χωρίς τηλεφωνική επικοινωνία ή άλλες χρονοβόρες διαδικασίες κατά την δύσκολη στιγμή του συμβάντος.

Γ. Βαλαής, Interamerican: Το επενδυτικό πλάνο επιβεβαιώνει πως η Οδική Βοήθεια είναι στο επίκεντρο της στρατηγικής

Η Οδική Βοήθεια Interamerican επενδύει διαρκώς σε ανθρώπινο δυναμικό, υποδομές, τεχνογνωσία και συνεργασίες στον τομέα της Οδικής Ασφάλειας και Βοήθειας, αποδεικνύοντας έμπρακτα την κοινωνικά υπεύθυνη στάση της απέναντι στους οδηγούς που την εμπιστεύονται.

Από την ίδια κατηγορία δημοσιεύσεων

«Σκανάρουν» ανασφάλιστα οχήματα, χωρίς ΚΤΕΟ

Νέο «κύκλο» διασταυρώσεων για οχήματα τα οποία δεν έχουν περάσει ΚΤΕΟ ή είναι ανασφάλιστα ή έχουν τεθεί εικονικά σε ακινησία

Εξελιγμένη εμπειρία ασφάλισης μέσω τεχνητής νοημοσύνης

Η Eurolife FFH παρουσιάζει τον πρωτοποριακό ψηφιακό βοηθό OSCAR

Οι παράπλευρες απώλειες στην μάχη του κλάδου υγείας

Oι μέτοχοι των ξένων πολυεθνικών στην Ελλάδα (δηλαδή οι εταιρείες με έδρα στο εξωτερικό) δηλώνουν εξαιρετικά προβληματισμένoι...

ΟΙ ΕΠΥ ανατιμούν σημαντικά τα ασφάλιστρα τους στο αυτοκίνητο

ΟΙ ΕΠΥ ανατιμούν σημαντικά τα ασφάλιστρα τους στο αυτοκίνητο

Δημοφιλή Άρθρα

Ροή Ειδήσεων

Η Interlife Ασφαλιστική στις 30 εισηγμένες που ξεχώρισε η RSM Ελλάδος

Τις 30 ελληνικές εισηγμένες εταιρείες που διοικούνται από Διοικητικά Συμβούλια τα οποία χαρακτηρίζονται από τη μεγαλύτερη ποικιλομορφία

40 δις δολάρια το κόστος των πυρκαγιών στο L.A.

Στα 40 δις δολάρια ανέρχεται  το κόστος των πυρκαγιών στο Λος Αντζελες, σύμφωνα με αναλυτές της Keefe Bruyette & Woods.

Οδηγός για ψηφιακή κάρτα εργασίας

Για πρώτη φορά, καταγράφεται ψηφιακά όλο το ισχύον θεσμικό πλαίσιο που ρυθμίζει την Ψηφιακή Κάρτα Εργασίας

«Πονοκέφαλος» για επιχειρήσεις και οργανισμούς οι επιθέσεις DDOS

Ολοένα και πιο συχνή απειλή για επιχειρήσεις και οργανισμούς αποτελούν οι κατανεμημένες επιθέσεις άρνησης υπηρεσίας (DDoS/Distributed Denial-of-Service).

Η Carglass® συμμετέχει στο πρόγραμμα ανακύκλωσης The Green City

Η Carglass®, κορυφαία εταιρεία στον τομέα επισκευής και αντικατάστασης κρυστάλλων οχημάτων καθώς και στην παραμετροποίηση συστημάτων ADAS