back to top
12.1 C
Athens
Δευτέρα 15 Δεκεμβρίου 2025

Οδηγός επιβίωσης από τροχαία ατυχήματα διά χειρός ΙΣΑ

Την 3η αιτία θανάτων στην Ευρωπαϊκή Ένωση μετά τα καρδιοαγγειακά και τα κακοήθη νοσήματα αποτελούν τα τροχαία ατυχήματα. Η Ελλάδα, μάλιστα, κατέχει την τρίτη θέση ανάμεσα στους 28, μετά τη Ρουμανία και τη Λιθουανία, στα θανατηφόρα τροχαία. Είναι χαρακτηριστικό ότι μέσα στο α΄ εξάμηνο του 2015 σημειώθηκαν 328 θανατηφόρα συμβάντα στη χώρα μας.

patoulis (1)«Στην Ελλάδα τα τελευταία 50 χρόνια είχαμε 120.000 νεκρούς, 350.000 ανάπηρους και 2 εκατομμύρια τραυματίες από τροχαία ατυχήματα. Το ετήσιο οικονομικό κόστος από τις επιπτώσεις των τροχαίων εκτιμάται στα 14 εκατομμύρια ευρώ» αναφέρει σχετικά ο πρόεδρος του Ιατρικού Συλλόγου Αθήνας (ΙΣΑ) Γιώργος Πατούλης.

- Advertisement -

Η κυριότερη αιτία των δυστυχημάτων είναι η αμέλεια των ίδιων των οδηγών, καθώς σε αυτήν αποδίδεται το 28,7% των συμβάντων, το 38,7% ερευνάται ακόμη πού οφείλεται και το υπόλοιπο 32,6% οφείλεται σε: κίνηση στο αντίθετο ρεύμα (9,5%), στην απόσπαση προσοχής οδηγού (6,1%), σε αίτια αναφερόμενα σε πεζούς (6,1%), υπερβολική ταχύτητα (4,6%), στην παραβίαση προτεραιότητας (4,0%), σε αίτια αναφερόμενα στην οδό και στον καιρό (0,9%), παραβίαση σηματοδότη (0,6%), σε αίτια αναφερόμενα στο όχημα (0,3%) και σε αντικανονικό προσπέρασμα (0,3%).

Σημαντικός παράγοντας στην πρόκληση τροχαίων ατυχημάτων θεωρείται η μέθη, καθώς τα τροχαία αποτελούν την πρώτη αιτία θανάτου σε ηλικίες 19-39 ετών και το 50% αυτών οφείλεται στην κατανάλωση αλκοόλ και άλλων ουσιών. Επίσης, τα τροχαία αποτελούν τη δεύτερη αιτία θανάτου για τις ηλικίες 5 έως 14 και την τρίτη για τις ηλικίες 30 έως 44 ετών.

- Advertisement -

Με υψηλό αίσθημα ευθύνης, ο ΙΣΑ και η Ελληνική Εταιρεία Χειρουργικής Ορθοπεδικής και Τραυματολογίας κατάρτισαν και θα διανείμουν ενόψει εορτών έναν Οδηγό για την Ασφαλή Οδήγηση, με στόχο την ευαισθητοποίηση του κοινού για την πρόληψη των τροχαίων ατυχημάτων. «Η πολιτεία οφείλει να συγκροτήσει ένα σοβαρό στρατηγικό σχέδιο για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας, γιατί ούτε ένας θάνατος στην άσφαλτο δεν είναι αποδεκτός» τονίζει σχετικά ο κ. Πατούλης.

Ο δωδεκάλογος για την πρόληψη των τροχαίων ατυχημάτων

1. Να γίνεται χρήση ζώνης από όλους τους επιβάτες.
2. Να γίνεται πάντα χρήση κράνους και στολής προστασίας (για τους δικυκλιστές).
3. Τα παιδιά πρέπει να κάθονται στο πίσω κάθισμα, σωστά δεμένα ανάλογα με το ύψος και το βάρος τους.
4. Όσο μεγαλύτερη είναι η ταχύτητα τόσο πολλαπλάσιος είναι ο κίνδυνος εμπλοκής σε τροχαίο.
5. Η απόσπαση της προσοχής αποτελεί σοβαρό κίνδυνο πρόκλησης τροχαίου (χρήση κινητού τηλεφώνου, κούραση του οδηγού, δυνατή μουσική, έντονες συζητήσεις κ.ά.).
6. Να μη γίνεται χρήση αλκοολούχων ποτών. Αν πρόκειται να πιούμε, επιλέγουμε τον οδηγό της παρέας που δεν πίνει για να μας οδηγήσει με ασφάλεια στο σπίτι.
7. Προσοχή: Ο κίνδυνος αυξάνεται σημαντικά σε περίπτωση ταυτόχρονης λήψης φαρμάκων.
8. Πριν από το ταξίδι φροντίζουμε να έχουμε κοιμηθεί καλά, ενώ κατά τη διάρκειά του πρέπει να κάνουμε κάθε 2-3 ώρες στάσεις για ξεκούραση ή ξεμούδιασμα.
9. Αρκετά τροχαία ατυχήματα οφείλονται στο ότι τα παιδιά ή οι συνεπιβάτες ενοχλούν και εκνευρίζουν τους γονείς-οδηγούς. Για να υπάρχει ηρεμία κυρίως σε μεγάλες διαδρομές να βεβαιωνόμαστε ότι τα παιδιά στο αυτοκίνητο έχουν κάποια ασφαλή παιχνίδια για να απασχολούνται.
10. Να μη χρησιμοποιείται η Λωρίδα Εκτάκτου Ανάγκης (ΛΕΑ).
11. Αυστηρή τήρηση των κανόνων κυκλοφορίας (ΠΡΟΣΟΧΗ: όχι παραβίαση του stop, του κόκκινου σήματος κλπ.).
12. ΠΡΟΣΟΧΗ στην προσπέραση των αυτοκινήτων.

Σχετικές δημοσιεύσεις

Ο Γεωργιάδης διαψεύδει δημοσιεύματα περί απένταξης έργων του ΤΑΑ

Όχι μόνο δεν έχουν χαθεί έργα, κατά τον αρμόδιο υπουργό, αλλά έχει επιτευχθεί αύξηση του συνολικού προϋπολογισμού του ΤΑΑ για την Υγεία

Η ΠΟΕΔΗΝ καταγγέλλει στασιμότητα στη Δημόσια Υγεία

Για κυβερνητικές θριαμβολογίες κάνει λόγο η Ομοσπονδία και περιφρόνηση προς την ταλαιπωρία των πολιτών, που πληρώνουν από την τσέπη τους εντός και εκτός ΕΣΥ

Η καρδιολογία πρωτοπορεί και εξελίσσεται στο ΥΓΕΙΑ: 15 χρόνια Τμήμα Διαδερμικών Βαλβίδων

Το Τμήμα έχει καθιερωθεί ως σημείο αναφοράς για τις πιο προηγμένες τεχνικές διαδερμικής θεραπείας βαλβιδοπαθειών

Όλα όσα έγιναν στο 14th Clinical Research Conference, με θέμα «Κλινικές μελέτες: Τα μετέωρα βήματα και οι προκλήσεις»

Το #crco25 πραγματοποιήθηκε από την ethosEVENTS, σε συνεργασία με το περιοδικό Pharma & Health Business και το portal virus.com.gr

Από την ίδια κατηγορία δημοσιεύσεων

Ο Γεωργιάδης διαψεύδει δημοσιεύματα περί απένταξης έργων του ΤΑΑ

Όχι μόνο δεν έχουν χαθεί έργα, κατά τον αρμόδιο υπουργό, αλλά έχει επιτευχθεί αύξηση του συνολικού προϋπολογισμού του ΤΑΑ για την Υγεία

Ο «MyHealth Agent» φέρνει τα δεδομένα υγείας στο κινητό των πολιτών

Σε ποιες πληροφορίες αποκτούν οι πολίτες άμεση, φιλική και ασφαλή πρόσβαση μέσω της νέας εφαρμογής

Ασφαλή Χριστούγεννα για διαβητικούς και καρδιοπαθείς

Τα γεύματα των εορτών, συνήθως πλούσια σε λιπαρά, απλούς υδατάνθρακες και αλάτι, δύσκολα εντάσσονται στα αποδεκτά υγιεινοδιαιτητικά πρότυπα

Tο MyHealth App πέρασε στην εποχή της Τεχνητής Νοημοσύνης

Η Τεχνητή Νοημοσύνη βρίσκεται από την Πέμπτη στο myHealth App, το οποίο πλέον ενσωματώνει τον προσωπικό βοηθό υγείας πολίτη «MyHealth Agent»

Δημοφιλή Άρθρα

Ροή Ειδήσεων

Πώς θα κλείσει το 2025 για την ασφαλιστική αγορά – Οι συνιστώσες

Σημαντική συμβολή είχε η δέσμη κινήτρων για ενίσχυση της κεφαλαιαγοράς, η τεχνολογία και τα νέα λογιστικά πρότυπα

ERGO: Νέος Διευθυντής Πωλήσεων Δικτύου Εταιρικών Συνεργατών ο Βασίλης Αντύπας

Με πολυετή πείρα στον ασφαλιστικό κλάδο, ο κ. Αντύπας αναλαμβάνει κομβικό ρόλο στην περαιτέρω ανάπτυξη και ενδυνάμωση του Δικτύου

Πώς σχολιάζει η Ένωση Ασφαλιστικών Εταιρειών Γερμανίας τα Πρότυπα Βιωσιμότητας

«Οι συνεχείς αναθεωρήσεις πρέπει να τερματιστούν» επισημαίνει μεταξύ άλλων ο J. Asmussen

«Διαφάνεια και καθαρές πρακτικές στα συμβόλαια υγείας» ζητά η ΠΕΚΑΠ

Δεν μπορεί, τονίζεται, να υπάρξει βιώσιμη αγορά με κρυφές ή ασαφείς χρεώσεις και αυξήσεις που εμφανίζονται χωρίς επαρκή τεκμηρίωση

Νέα συνεργασία της Allianz με τον Spitogatos

Άμεση πρόσβαση σε λύσεις ασφάλισης κατοικίας αποκτούν οι χρήστες της πλατφόρμας