back to top
11.2 C
Athens
Σάββατο 20 Δεκεμβρίου 2025

Οδηγός επιβίωσης από τροχαία ατυχήματα διά χειρός ΙΣΑ

Την 3η αιτία θανάτων στην Ευρωπαϊκή Ένωση μετά τα καρδιοαγγειακά και τα κακοήθη νοσήματα αποτελούν τα τροχαία ατυχήματα. Η Ελλάδα, μάλιστα, κατέχει την τρίτη θέση ανάμεσα στους 28, μετά τη Ρουμανία και τη Λιθουανία, στα θανατηφόρα τροχαία. Είναι χαρακτηριστικό ότι μέσα στο α΄ εξάμηνο του 2015 σημειώθηκαν 328 θανατηφόρα συμβάντα στη χώρα μας.

patoulis (1)«Στην Ελλάδα τα τελευταία 50 χρόνια είχαμε 120.000 νεκρούς, 350.000 ανάπηρους και 2 εκατομμύρια τραυματίες από τροχαία ατυχήματα. Το ετήσιο οικονομικό κόστος από τις επιπτώσεις των τροχαίων εκτιμάται στα 14 εκατομμύρια ευρώ» αναφέρει σχετικά ο πρόεδρος του Ιατρικού Συλλόγου Αθήνας (ΙΣΑ) Γιώργος Πατούλης.

- Advertisement -

Η κυριότερη αιτία των δυστυχημάτων είναι η αμέλεια των ίδιων των οδηγών, καθώς σε αυτήν αποδίδεται το 28,7% των συμβάντων, το 38,7% ερευνάται ακόμη πού οφείλεται και το υπόλοιπο 32,6% οφείλεται σε: κίνηση στο αντίθετο ρεύμα (9,5%), στην απόσπαση προσοχής οδηγού (6,1%), σε αίτια αναφερόμενα σε πεζούς (6,1%), υπερβολική ταχύτητα (4,6%), στην παραβίαση προτεραιότητας (4,0%), σε αίτια αναφερόμενα στην οδό και στον καιρό (0,9%), παραβίαση σηματοδότη (0,6%), σε αίτια αναφερόμενα στο όχημα (0,3%) και σε αντικανονικό προσπέρασμα (0,3%).

Σημαντικός παράγοντας στην πρόκληση τροχαίων ατυχημάτων θεωρείται η μέθη, καθώς τα τροχαία αποτελούν την πρώτη αιτία θανάτου σε ηλικίες 19-39 ετών και το 50% αυτών οφείλεται στην κατανάλωση αλκοόλ και άλλων ουσιών. Επίσης, τα τροχαία αποτελούν τη δεύτερη αιτία θανάτου για τις ηλικίες 5 έως 14 και την τρίτη για τις ηλικίες 30 έως 44 ετών.

- Advertisement -

Με υψηλό αίσθημα ευθύνης, ο ΙΣΑ και η Ελληνική Εταιρεία Χειρουργικής Ορθοπεδικής και Τραυματολογίας κατάρτισαν και θα διανείμουν ενόψει εορτών έναν Οδηγό για την Ασφαλή Οδήγηση, με στόχο την ευαισθητοποίηση του κοινού για την πρόληψη των τροχαίων ατυχημάτων. «Η πολιτεία οφείλει να συγκροτήσει ένα σοβαρό στρατηγικό σχέδιο για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας, γιατί ούτε ένας θάνατος στην άσφαλτο δεν είναι αποδεκτός» τονίζει σχετικά ο κ. Πατούλης.

Ο δωδεκάλογος για την πρόληψη των τροχαίων ατυχημάτων

1. Να γίνεται χρήση ζώνης από όλους τους επιβάτες.
2. Να γίνεται πάντα χρήση κράνους και στολής προστασίας (για τους δικυκλιστές).
3. Τα παιδιά πρέπει να κάθονται στο πίσω κάθισμα, σωστά δεμένα ανάλογα με το ύψος και το βάρος τους.
4. Όσο μεγαλύτερη είναι η ταχύτητα τόσο πολλαπλάσιος είναι ο κίνδυνος εμπλοκής σε τροχαίο.
5. Η απόσπαση της προσοχής αποτελεί σοβαρό κίνδυνο πρόκλησης τροχαίου (χρήση κινητού τηλεφώνου, κούραση του οδηγού, δυνατή μουσική, έντονες συζητήσεις κ.ά.).
6. Να μη γίνεται χρήση αλκοολούχων ποτών. Αν πρόκειται να πιούμε, επιλέγουμε τον οδηγό της παρέας που δεν πίνει για να μας οδηγήσει με ασφάλεια στο σπίτι.
7. Προσοχή: Ο κίνδυνος αυξάνεται σημαντικά σε περίπτωση ταυτόχρονης λήψης φαρμάκων.
8. Πριν από το ταξίδι φροντίζουμε να έχουμε κοιμηθεί καλά, ενώ κατά τη διάρκειά του πρέπει να κάνουμε κάθε 2-3 ώρες στάσεις για ξεκούραση ή ξεμούδιασμα.
9. Αρκετά τροχαία ατυχήματα οφείλονται στο ότι τα παιδιά ή οι συνεπιβάτες ενοχλούν και εκνευρίζουν τους γονείς-οδηγούς. Για να υπάρχει ηρεμία κυρίως σε μεγάλες διαδρομές να βεβαιωνόμαστε ότι τα παιδιά στο αυτοκίνητο έχουν κάποια ασφαλή παιχνίδια για να απασχολούνται.
10. Να μη χρησιμοποιείται η Λωρίδα Εκτάκτου Ανάγκης (ΛΕΑ).
11. Αυστηρή τήρηση των κανόνων κυκλοφορίας (ΠΡΟΣΟΧΗ: όχι παραβίαση του stop, του κόκκινου σήματος κλπ.).
12. ΠΡΟΣΟΧΗ στην προσπέραση των αυτοκινήτων.

Σχετικές δημοσιεύσεις

Όμιλος Φωτιάδη: Οι δηλώσεις για το ασφαλιστικό mega deal με την Alpha Bank

O κυπριακός όμιλος προβλέπεται να διατηρήσει σημαντική συμμετοχή στο ενοποιημένο σχήμα Universal Life-Altius, με τη διοίκηση να ασκείται από κοινού

Ξεκίνησαν οι αιτήσεις συμμετοχής στην Ακαδημία Ασθενών Ελλάδας

Το πρόγραμμα της Ένωσης Ασθενών στοχεύει στη διαμόρφωση μιας νέας γενιάς εκπροσώπων με αυξημένες γνώσεις και ικανότητες παρέμβασης

Στο ίδιο ποσοστό οι ευρωπαϊκές απατηλές συναλλαγές, αυξημένη η αξία τους – Πού βρίσκεται η Ελλάδα

Καλές οι επιδόσεις της χώρας μας στις ασφαλείς συναλλαγές, σύμφωνα με τα στοιχεία των ΕΚΤ και ΕΑΤ για το 2024

Ιατρικό Πάρκο από LAMDA και Ιατρικό Αθηνών

Στρατηγική συνεργασία για ένα υπερσύγχρονο Healthcare Park στο Ελληνικό – Τι θα περιλαμβάνει, πότε ολοκληρώνεται

Από την ίδια κατηγορία δημοσιεύσεων

Ξεκίνησαν οι αιτήσεις συμμετοχής στην Ακαδημία Ασθενών Ελλάδας

Το πρόγραμμα της Ένωσης Ασθενών στοχεύει στη διαμόρφωση μιας νέας γενιάς εκπροσώπων με αυξημένες γνώσεις και ικανότητες παρέμβασης

ΓΣΕΕ: «Αφετηρία αγώνων και όχι τερματισμός η συμφωνία για τις συλλογικές συμβάσεις»

Τα συνδικάτα διεκδικούν αξιοπρεπείς μισθούς, ποιοτικές και ασφαλείς συνθήκες εργασίας, κοινωνική δικαιοσύνη με συλλογικές συμβάσεις για όλους

Ιατρικό Πάρκο από LAMDA και Ιατρικό Αθηνών

Στρατηγική συνεργασία για ένα υπερσύγχρονο Healthcare Park στο Ελληνικό – Τι θα περιλαμβάνει, πότε ολοκληρώνεται

Συνολική αποζημίωση 1.650.000 ευρώ για θανάσιμο τραυματισμό Γερμανού τουρίστα

Απαλλαγή του Ασφαλιστή προς καταβολή του ασφαλίσματος στον λήπτη της ασφάλισης

Δημοφιλή Άρθρα

Ροή Ειδήσεων

Ευριπίδης Παναγιωτίδης: «Το γραφείο μας είναι για τα δύσκολα»

Ο επικεφαλής του Πρακτορείου «Ασφάλειες Παναγιωτίδης» μιλά μεταξύ άλλων για την πορεία του και τα οφέλη μιας τεχνογνωσίας που βασίζεται στη διεθνή εμπειρία

Όμιλος Φωτιάδη: Οι δηλώσεις για το ασφαλιστικό mega deal με την Alpha Bank

O κυπριακός όμιλος προβλέπεται να διατηρήσει σημαντική συμμετοχή στο ενοποιημένο σχήμα Universal Life-Altius, με τη διοίκηση να ασκείται από κοινού

Αναλαμβάνει καθήκοντα Προέδρου στην Εθνική Ασφαλιστική ο Γ. Κώτσαλος

Ποιος φέρεται να αποχωρεί από το υφιστάμενο ΔΣ της εταιρείας, σύμφωνα με τις μέχρι σήμερα πληροφορίες του «IW»

Πολιτική συμφωνία για τη Retail Investment Strategy

Thea Utoft Høj Jensen, Insurance Europe: «Συμφωνία ορόσημο για την SIU, αλλά όχι το τέλος της διαδικασίας»

Χακαρίστηκε η σελίδα του ΠΣΑΣ στο Fb – Άμεση επαναφορά με νέα παρουσία στα social media

Με την αντίδρασή του ο ΠΣΑΣ έστειλε το μήνυμα ότι τέτοιου είδους ενέργειες δεν επηρεάζουν ούτε τη λειτουργία ούτε τη θεσμική του παρουσία