back to top
29.3 C
Athens
Παρασκευή 4 Ιουλίου 2025

Οδηγός επιβίωσης από τροχαία ατυχήματα διά χειρός ΙΣΑ

Την 3η αιτία θανάτων στην Ευρωπαϊκή Ένωση μετά τα καρδιοαγγειακά και τα κακοήθη νοσήματα αποτελούν τα τροχαία ατυχήματα. Η Ελλάδα, μάλιστα, κατέχει την τρίτη θέση ανάμεσα στους 28, μετά τη Ρουμανία και τη Λιθουανία, στα θανατηφόρα τροχαία. Είναι χαρακτηριστικό ότι μέσα στο α΄ εξάμηνο του 2015 σημειώθηκαν 328 θανατηφόρα συμβάντα στη χώρα μας.

patoulis (1)«Στην Ελλάδα τα τελευταία 50 χρόνια είχαμε 120.000 νεκρούς, 350.000 ανάπηρους και 2 εκατομμύρια τραυματίες από τροχαία ατυχήματα. Το ετήσιο οικονομικό κόστος από τις επιπτώσεις των τροχαίων εκτιμάται στα 14 εκατομμύρια ευρώ» αναφέρει σχετικά ο πρόεδρος του Ιατρικού Συλλόγου Αθήνας (ΙΣΑ) Γιώργος Πατούλης.

- Advertisement -

Η κυριότερη αιτία των δυστυχημάτων είναι η αμέλεια των ίδιων των οδηγών, καθώς σε αυτήν αποδίδεται το 28,7% των συμβάντων, το 38,7% ερευνάται ακόμη πού οφείλεται και το υπόλοιπο 32,6% οφείλεται σε: κίνηση στο αντίθετο ρεύμα (9,5%), στην απόσπαση προσοχής οδηγού (6,1%), σε αίτια αναφερόμενα σε πεζούς (6,1%), υπερβολική ταχύτητα (4,6%), στην παραβίαση προτεραιότητας (4,0%), σε αίτια αναφερόμενα στην οδό και στον καιρό (0,9%), παραβίαση σηματοδότη (0,6%), σε αίτια αναφερόμενα στο όχημα (0,3%) και σε αντικανονικό προσπέρασμα (0,3%).

Σημαντικός παράγοντας στην πρόκληση τροχαίων ατυχημάτων θεωρείται η μέθη, καθώς τα τροχαία αποτελούν την πρώτη αιτία θανάτου σε ηλικίες 19-39 ετών και το 50% αυτών οφείλεται στην κατανάλωση αλκοόλ και άλλων ουσιών. Επίσης, τα τροχαία αποτελούν τη δεύτερη αιτία θανάτου για τις ηλικίες 5 έως 14 και την τρίτη για τις ηλικίες 30 έως 44 ετών.

- Advertisement -

Με υψηλό αίσθημα ευθύνης, ο ΙΣΑ και η Ελληνική Εταιρεία Χειρουργικής Ορθοπεδικής και Τραυματολογίας κατάρτισαν και θα διανείμουν ενόψει εορτών έναν Οδηγό για την Ασφαλή Οδήγηση, με στόχο την ευαισθητοποίηση του κοινού για την πρόληψη των τροχαίων ατυχημάτων. «Η πολιτεία οφείλει να συγκροτήσει ένα σοβαρό στρατηγικό σχέδιο για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας, γιατί ούτε ένας θάνατος στην άσφαλτο δεν είναι αποδεκτός» τονίζει σχετικά ο κ. Πατούλης.

Ο δωδεκάλογος για την πρόληψη των τροχαίων ατυχημάτων

1. Να γίνεται χρήση ζώνης από όλους τους επιβάτες.
2. Να γίνεται πάντα χρήση κράνους και στολής προστασίας (για τους δικυκλιστές).
3. Τα παιδιά πρέπει να κάθονται στο πίσω κάθισμα, σωστά δεμένα ανάλογα με το ύψος και το βάρος τους.
4. Όσο μεγαλύτερη είναι η ταχύτητα τόσο πολλαπλάσιος είναι ο κίνδυνος εμπλοκής σε τροχαίο.
5. Η απόσπαση της προσοχής αποτελεί σοβαρό κίνδυνο πρόκλησης τροχαίου (χρήση κινητού τηλεφώνου, κούραση του οδηγού, δυνατή μουσική, έντονες συζητήσεις κ.ά.).
6. Να μη γίνεται χρήση αλκοολούχων ποτών. Αν πρόκειται να πιούμε, επιλέγουμε τον οδηγό της παρέας που δεν πίνει για να μας οδηγήσει με ασφάλεια στο σπίτι.
7. Προσοχή: Ο κίνδυνος αυξάνεται σημαντικά σε περίπτωση ταυτόχρονης λήψης φαρμάκων.
8. Πριν από το ταξίδι φροντίζουμε να έχουμε κοιμηθεί καλά, ενώ κατά τη διάρκειά του πρέπει να κάνουμε κάθε 2-3 ώρες στάσεις για ξεκούραση ή ξεμούδιασμα.
9. Αρκετά τροχαία ατυχήματα οφείλονται στο ότι τα παιδιά ή οι συνεπιβάτες ενοχλούν και εκνευρίζουν τους γονείς-οδηγούς. Για να υπάρχει ηρεμία κυρίως σε μεγάλες διαδρομές να βεβαιωνόμαστε ότι τα παιδιά στο αυτοκίνητο έχουν κάποια ασφαλή παιχνίδια για να απασχολούνται.
10. Να μη χρησιμοποιείται η Λωρίδα Εκτάκτου Ανάγκης (ΛΕΑ).
11. Αυστηρή τήρηση των κανόνων κυκλοφορίας (ΠΡΟΣΟΧΗ: όχι παραβίαση του stop, του κόκκινου σήματος κλπ.).
12. ΠΡΟΣΟΧΗ στην προσπέραση των αυτοκινήτων.

Σχετικές δημοσιεύσεις

Η Insurance Europe λέει όχι στον τεχνολογικό αποκλεισμό

Καλεί την ΕΕ να επενδύσει σε υποδομές, έρευνα και ανάπτυξη χωρίς να αποκλείσει τις εταιρείες από καθιερωμένους παρόχους cloud και ΑΙ

Αλλαγές στην οδική ασφάλεια, έρχεται η ψηφιακή άδεια οχήματος

Θα θεσπιστούν τεχνικές επιθεωρήσεις για τα ηλεκτρικά οχήματα και μέθοδοι για τον εντοπισμό οχημάτων με υψηλές εκπομπές...

Σύσταση κοινού Ταμείου για την αντιμετώπιση των φυσικών καταστροφών

Οι ασφαλιστικές της Ευρώπης μπορούν να επωφεληθούν εάν προχωρήσουν οι προτάσεις για την δημιουργία ενός συστήματος αντασφάλισης δημόσιου-ιδιωτικού τομέα για τις ζημίες που σχετίζονται με το κλίμα αναφέρει η Fitch Ratings

Allianz Trade: Κίνα ή ΗΠΑ; Χώρες όπως η Ελλάδα μπορεί να κληθούν να επιλέξουν παράταξη

Μεγάλος χαμένος από την πολιτική των ΗΠΑ είναι η Ευρώπη. Aκροβατεί πάνω στην νέα τάξη πραγμάτων που διαμορφώνουν οι ΗΠΑ και η Κίνα.

Από την ίδια κατηγορία δημοσιεύσεων

H ΕΣΑΠΕ για τις εκπτώσεις σε ασφαλιστήρια υγείας

Το ΔΣ της ΕΣΑΠΕ δέχθηκε πρόσφατα τον προβληματισμό και την ανησυχία μελών του, σχετικά με έκπτωση, σε ασφάλιστρα ατομικών

Ασφάλιση γάμου: Τι μπορεί να πάει στραβά τη «μεγάλη μέρα»;

Πολλοί οι λόγοι που συμβάλλουν στις προβλέψεις για 6,35% ετήσιο ρυθμό ανάπτυξης του κλάδου μέχρι το 2033...

Interamerican: Επενδύει πάνω από 5,7 εκατ. στη στήριξη των ανθρώπων της

Μέσα από στρατηγικές πρωτοβουλίες η Interamerican επενδύει μακροπρόθεσμα στη δημιουργία μιας κουλτούρας που ενδυναμώνει τους ανθρώπους της

Σε συνομιλίες για τα MGAs ΕΕΑ και ΕΑΔΕ, για την ασφάλιση των ΜμΕ

Συνομιλίες για να αποσαφηνιστεί το νομικό πλαίσιο των MGAs στην Ελλάδα, διεξάγει το ΕΕΑ και η ΕΑΔΕ

Δημοφιλή Άρθρα

Ροή Ειδήσεων

Απαγορεύονται ή όχι (;) οι εκπτώσεις στα ασφάλιστρα

Απαγορεύονται ή όχι οι εκπτώσεις στα ασφάλιστρα αν, μία ασφαλιστική έχει κλείσει μία μεγάλη δουλειά ή ένας ασφαλιστικός διαμεσολαβητής;

BROKERS UNION – EUROLIFE: Ταξίδι Επιβράβευσης Διαγωνισμού Ζωής & Υγείας στην Κωνσταντινούπολη

Η Brokers Union, σε συνεργασία με την Eurolife FFH, επιβράβευσε τους επιτυχόντες του Διαγωνισμού Πωλήσεων Ζωής & Υγείας

Η Insurance Europe λέει όχι στον τεχνολογικό αποκλεισμό

Καλεί την ΕΕ να επενδύσει σε υποδομές, έρευνα και ανάπτυξη χωρίς να αποκλείσει τις εταιρείες από καθιερωμένους παρόχους cloud και ΑΙ

H ΕΣΑΠΕ για τις εκπτώσεις σε ασφαλιστήρια υγείας

Το ΔΣ της ΕΣΑΠΕ δέχθηκε πρόσφατα τον προβληματισμό και την ανησυχία μελών του, σχετικά με έκπτωση, σε ασφάλιστρα ατομικών

Ασφάλιση γάμου: Τι μπορεί να πάει στραβά τη «μεγάλη μέρα»;

Πολλοί οι λόγοι που συμβάλλουν στις προβλέψεις για 6,35% ετήσιο ρυθμό ανάπτυξης του κλάδου μέχρι το 2033...