back to top
20.5 C
Athens
Σάββατο 22 Νοεμβρίου 2025

Οδηγός επιβίωσης από τροχαία ατυχήματα διά χειρός ΙΣΑ

Την 3η αιτία θανάτων στην Ευρωπαϊκή Ένωση μετά τα καρδιοαγγειακά και τα κακοήθη νοσήματα αποτελούν τα τροχαία ατυχήματα. Η Ελλάδα, μάλιστα, κατέχει την τρίτη θέση ανάμεσα στους 28, μετά τη Ρουμανία και τη Λιθουανία, στα θανατηφόρα τροχαία. Είναι χαρακτηριστικό ότι μέσα στο α΄ εξάμηνο του 2015 σημειώθηκαν 328 θανατηφόρα συμβάντα στη χώρα μας.

patoulis (1)«Στην Ελλάδα τα τελευταία 50 χρόνια είχαμε 120.000 νεκρούς, 350.000 ανάπηρους και 2 εκατομμύρια τραυματίες από τροχαία ατυχήματα. Το ετήσιο οικονομικό κόστος από τις επιπτώσεις των τροχαίων εκτιμάται στα 14 εκατομμύρια ευρώ» αναφέρει σχετικά ο πρόεδρος του Ιατρικού Συλλόγου Αθήνας (ΙΣΑ) Γιώργος Πατούλης.

- Advertisement -

Η κυριότερη αιτία των δυστυχημάτων είναι η αμέλεια των ίδιων των οδηγών, καθώς σε αυτήν αποδίδεται το 28,7% των συμβάντων, το 38,7% ερευνάται ακόμη πού οφείλεται και το υπόλοιπο 32,6% οφείλεται σε: κίνηση στο αντίθετο ρεύμα (9,5%), στην απόσπαση προσοχής οδηγού (6,1%), σε αίτια αναφερόμενα σε πεζούς (6,1%), υπερβολική ταχύτητα (4,6%), στην παραβίαση προτεραιότητας (4,0%), σε αίτια αναφερόμενα στην οδό και στον καιρό (0,9%), παραβίαση σηματοδότη (0,6%), σε αίτια αναφερόμενα στο όχημα (0,3%) και σε αντικανονικό προσπέρασμα (0,3%).

Σημαντικός παράγοντας στην πρόκληση τροχαίων ατυχημάτων θεωρείται η μέθη, καθώς τα τροχαία αποτελούν την πρώτη αιτία θανάτου σε ηλικίες 19-39 ετών και το 50% αυτών οφείλεται στην κατανάλωση αλκοόλ και άλλων ουσιών. Επίσης, τα τροχαία αποτελούν τη δεύτερη αιτία θανάτου για τις ηλικίες 5 έως 14 και την τρίτη για τις ηλικίες 30 έως 44 ετών.

- Advertisement -

Με υψηλό αίσθημα ευθύνης, ο ΙΣΑ και η Ελληνική Εταιρεία Χειρουργικής Ορθοπεδικής και Τραυματολογίας κατάρτισαν και θα διανείμουν ενόψει εορτών έναν Οδηγό για την Ασφαλή Οδήγηση, με στόχο την ευαισθητοποίηση του κοινού για την πρόληψη των τροχαίων ατυχημάτων. «Η πολιτεία οφείλει να συγκροτήσει ένα σοβαρό στρατηγικό σχέδιο για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας, γιατί ούτε ένας θάνατος στην άσφαλτο δεν είναι αποδεκτός» τονίζει σχετικά ο κ. Πατούλης.

Ο δωδεκάλογος για την πρόληψη των τροχαίων ατυχημάτων

1. Να γίνεται χρήση ζώνης από όλους τους επιβάτες.
2. Να γίνεται πάντα χρήση κράνους και στολής προστασίας (για τους δικυκλιστές).
3. Τα παιδιά πρέπει να κάθονται στο πίσω κάθισμα, σωστά δεμένα ανάλογα με το ύψος και το βάρος τους.
4. Όσο μεγαλύτερη είναι η ταχύτητα τόσο πολλαπλάσιος είναι ο κίνδυνος εμπλοκής σε τροχαίο.
5. Η απόσπαση της προσοχής αποτελεί σοβαρό κίνδυνο πρόκλησης τροχαίου (χρήση κινητού τηλεφώνου, κούραση του οδηγού, δυνατή μουσική, έντονες συζητήσεις κ.ά.).
6. Να μη γίνεται χρήση αλκοολούχων ποτών. Αν πρόκειται να πιούμε, επιλέγουμε τον οδηγό της παρέας που δεν πίνει για να μας οδηγήσει με ασφάλεια στο σπίτι.
7. Προσοχή: Ο κίνδυνος αυξάνεται σημαντικά σε περίπτωση ταυτόχρονης λήψης φαρμάκων.
8. Πριν από το ταξίδι φροντίζουμε να έχουμε κοιμηθεί καλά, ενώ κατά τη διάρκειά του πρέπει να κάνουμε κάθε 2-3 ώρες στάσεις για ξεκούραση ή ξεμούδιασμα.
9. Αρκετά τροχαία ατυχήματα οφείλονται στο ότι τα παιδιά ή οι συνεπιβάτες ενοχλούν και εκνευρίζουν τους γονείς-οδηγούς. Για να υπάρχει ηρεμία κυρίως σε μεγάλες διαδρομές να βεβαιωνόμαστε ότι τα παιδιά στο αυτοκίνητο έχουν κάποια ασφαλή παιχνίδια για να απασχολούνται.
10. Να μη χρησιμοποιείται η Λωρίδα Εκτάκτου Ανάγκης (ΛΕΑ).
11. Αυστηρή τήρηση των κανόνων κυκλοφορίας (ΠΡΟΣΟΧΗ: όχι παραβίαση του stop, του κόκκινου σήματος κλπ.).
12. ΠΡΟΣΟΧΗ στην προσπέραση των αυτοκινήτων.

Σχετικές δημοσιεύσεις

Στις 23/11 ο Πανελλήνιος Περίπατος «Περπατάμε για την Πολλαπλή Σκλήρυνση»

Ο συμβολικός περίπατος αποτελεί θεσμό για την ΠΟΑμΣΚΠ, στο πλαίσιο δράσεων ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης για τη Σκλήρυνση Κατά Πλάκας

Μηνυτήρια αναφορά της ΕΙΝΑΠ για τα ράντζα στο Αττικόν: Παρέμβαση στον Άρειο Πάγο

Ο πρόεδρος του ΔΣ Γιώργος Σιδέρης περιγράφει την κατάσταση ως δυσλειτουργική και επικίνδυνη

Νέα πρόεδρος στην Ένωση Ασθενών Ελλάδας: Η Μ. Τσεκούρα αναλαμβάνει τη θεσμική εκπροσώπηση των ασθενών

H ανάληψη των καθηκόντων της σηματοδοτεί νέα εποχή ενίσχυσης της συλλογικής φωνής των ασθενών

14th Clinical Research Conference: Κλειστή Συνάντηση Εργασίας με τη συμμετοχή του κ. Άδωνι Γεωργιάδη, Υπουργού Υγείας

Το #crco25, με τίτλο «Κλινικές μελέτες: Τα μετέωρα βήματα και οι προκλήσεις», θα πραγματοποιηθεί 4/12 στο Divani Caravel

Από την ίδια κατηγορία δημοσιεύσεων

Στις 23/11 ο Πανελλήνιος Περίπατος «Περπατάμε για την Πολλαπλή Σκλήρυνση»

Ο συμβολικός περίπατος αποτελεί θεσμό για την ΠΟΑμΣΚΠ, στο πλαίσιο δράσεων ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης για τη Σκλήρυνση Κατά Πλάκας

ΕΕΑ: Webinar για τις αλλαγές του νέου εργασιακού νόμου και την ψηφιακή κάρτα εργασίας

Το διαδικτυακό σεμινάριο θα πραγματοποιηθεί 25/11 στις 16:00 - Πώς θα συμμετάσχετε

14th Clinical Research Conference | «Κλινικές μελέτες: Τα μετέωρα βήματα και οι προκλήσεις»

Το συνέδριο θα πραγματοποιηθεί 4 Δεκεμβρίου 2025 στο Divani Caravel και στο LiveOn Expo Complex

Το ΜΗΤΕΡΑ ως Κέντρο Αναφοράς για τον καρκίνο του παγκρέατος

Συνέντευξη τύπου με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα κατά της νόσου - Η ομάδα του νοσοκομείου τετραπλασίασε το ποσοστό επιβίωσης για πάνω από 100 ασθενείς

Δημοφιλή Άρθρα

Ροή Ειδήσεων

Στις 23/11 ο Πανελλήνιος Περίπατος «Περπατάμε για την Πολλαπλή Σκλήρυνση»

Ο συμβολικός περίπατος αποτελεί θεσμό για την ΠΟΑμΣΚΠ, στο πλαίσιο δράσεων ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης για τη Σκλήρυνση Κατά Πλάκας

ΕΕΑ: Webinar για τις αλλαγές του νέου εργασιακού νόμου και την ψηφιακή κάρτα εργασίας

Το διαδικτυακό σεμινάριο θα πραγματοποιηθεί 25/11 στις 16:00 - Πώς θα συμμετάσχετε

ΤτΕ: Το πρόγραμμα εξετάσεων πιστοποίησης ασφαλιστών για το α΄ 6μηνο 2026

Οι εξετάσεις θα πραγματοποιηθούν το διάστημα Φεβρουαρίου-Ιουνίου σε Αθήνα, Θεσσαλονίκη, Ηράκλειο και Ιωάννινα

14th Clinical Research Conference | «Κλινικές μελέτες: Τα μετέωρα βήματα και οι προκλήσεις»

Το συνέδριο θα πραγματοποιηθεί 4 Δεκεμβρίου 2025 στο Divani Caravel και στο LiveOn Expo Complex

Αναγέννηση του ΠΣΑΣ μέσα από μια βραδιά εμπειριών για τον ασφαλιστικό πράκτορα

Ένας από τους πλέον ιστορικούς συνδέσμους στον χώρο της ασφαλιστικής διαμεσολάβησης επανατοποθετείται δυναμικά - Το «IW» ήταν εκεί