back to top
20 C
Athens
Τρίτη 28 Οκτωβρίου 2025

Ο νέος ΚΟΚ δεν αφορά μόνο τους οδηγούς, αλλά και την ασφαλιστική αγορά!

Από τις 13 Σεπτεμβρίου 2025, τέθηκε σε πλήρη εφαρμογή ο νέος Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας (ΚΟΚ), με αυστηρότερα πρόστιμα και ποινές για τους παραβάτες. Η πρωταρχική επιδίωξη της πολιτείας είναι η μείωση των θανάτων και των σοβαρών τραυματισμών στους δρόμους. Για την ασφαλιστική αγορά, όμως, η εφαρμογή του νέου ΚΟΚ σημαίνει πολύ περισσότερα από μια αλλαγή στους κανονισμούς – αφορά διαχείριση κινδύνου, τιμολόγηση και πρόληψη ζημιών.

Η Ελλάδα εξακολουθεί να παρουσιάζει υψηλό δείκτη θνησιμότητας από τροχαία. Το 2024 καταγράφηκαν 61 νεκροί ανά εκατομμύριο πληθυσμού, με επιδείνωση 4% σε σχέση με το 2023, ενώ άλλες χώρες της Ε.Ε. σημείωσαν μείωση. Τα στοιχεία δείχνουν ότι τα τροχαία ατυχήματα δεν είναι αποτέλεσμα μόνο στιγμιαίων παραβάσεων, αλλά και συνολικών αδυναμιών: χαμηλή οδηγική παιδεία, ανεπαρκείς υποδομές και οχήματα σε κακή κατάσταση.

- Advertisement -

Για τους ασφαλιστές, οι βασικές συνέπειες του νέου ΚΟΚ είναι οι εξής:

  1. Μείωση συχνότητας ζημιών: Η αυστηροποίηση των προστίμων μπορεί να μειώσει τα ατυχήματα, ειδικά εκείνα με σοβαρούς τραυματισμούς, βελτιώνοντας τη ζημιογόνο βάση των χαρτοφυλακίων.
  2. Αναπροσαρμογή ασφαλίστρων: Η μείωση ατυχημάτων δημιουργεί περιθώριο για προσαρμογή τιμών και σχεδίαση προγραμμάτων επιβράβευσης ασφαλών οδηγών.
  3. Διαχείριση ευθύνης: Οι ασφαλιστικές αποκτούν ισχυρότερη νομική βάση για ανάκτηση αποζημιώσεων από οδηγούς που έχουν παραβεί σοβαρά τον ΚΟΚ.
  4. Πρόληψη και τεχνολογία: Υπάρχει ευκαιρία για επενδύσεις σε προγράμματα οδικής ασφάλειας, telematics και έλεγχο συμπεριφοράς οδηγών, μειώνοντας μεσοπρόθεσμα τις ζημιές.

Το μόνο κεφάλαιο που παραμένει σε εκκρεμότητα είναι η εφαρμογή του ορίου ταχύτητας 30 χλμ./ώρα στις πιο στενές οδούς των πόλεων, που αναμένεται μετά την 1η Ιανουαρίου 2026. Η πλήρης εφαρμογή του μέτρου θα έχει σαφή θετική επίπτωση στην πρόληψη ατυχημάτων εντός κατοικημένων περιοχών, μειώνοντας μικρές και μεσαίες ζημιές και κατ’ επέκταση το κόστος για τις ασφαλιστικές εταιρείες.

- Advertisement -

Ασφαλώς ο νέος ΚΟΚ δεν αφορά μόνο τους οδηγούς. Αφορά και την ασφαλιστική αγορά, καθώς προσφέρει τη δυνατότητα αναθεώρησης στρατηγικών, πρόληψης κινδύνου και βελτίωσης της τιμολόγησης. Η ουσιαστική διαφορά θα προκύψει από μια ολοκληρωμένη προσέγγιση στην οδική ασφάλεια, την εκπαίδευση των οδηγών και τη χρήση τεχνολογίας για ασφαλέστερη οδήγηση. Οι ασφαλιστικές εταιρείες έχουν πλέον την ευκαιρία να γίνουν ενεργοί πρωταγωνιστές στην πρόληψη, προστατεύοντας τόσο τους πελάτες τους όσο και τα χαρτοφυλάκιά τους.

Σχετικές δημοσιεύσεις

ΤτΕ: Υψηλή συγκέντρωση στις ασφαλίσεις Ζωής – Μεγάλο πλην μειωμένο το μερίδιο ΕΠΥ-ευρωπαϊκών υποκαταστημάτων στον κλάδο αυτοκινήτου

Oι 5 μεγαλύτερες ασφαλιστικές ζωής κατέχουν το 87% της αγοράς σε όρους τεχνικών προβλέψεων - Συστημικοί κίνδυνοι αναδύονται για τις τράπεζες

Ασφαλιστικές, τράπεζες, νοσοκομεία: Οι συμμαχίες μετουσιώνουν την αγορά

Μετουσιώνονται οι τράπεζες και τα νοσοκομεία σε ασφαλιστικές; Και πως θα είναι η επόμενη ημέρα για την ασφαλιστική διαμεσολάβηση;

Deloitte FSI Predictions 2025: 8 προβλέψεις που επαναπροσδιορίζουν το μέλλον των χρηματοοικονομικών υπηρεσιών

Οι επιχειρήσεις του κλάδου, μεταξύ τους και οι ασφαλιστικές, καλούνται να μεταβούν από παθητικό ρόλο αντίδρασης σε ρόλο διαμόρφωσης αλλαγών

Pricefox: Τι ισχύει για τις κάμερες της τροχαίας σήμερα στην Αττική (updated)

Ποιες κάμερες λειτουργούν κανονικά, ποιες πιλοτικά, και ποιες βρίσκονται σε στάδιο υλοποίησης

Από την ίδια κατηγορία δημοσιεύσεων

Interlife: Διευκρινίσεις για το επασφάλιστρο νέου οδηγού

Σε ποια συμβόλαια εφαρμόζεται επέκταση του επασφαλίστρου νέου οδηγού στα 25 έτη

Allianz Olympic Day 2025: Μήνυμα δύναμης, συνεργασίας και ψυχικής ανθεκτικότητας από τα κορυφαία στελέχη και τους αθλητές της Allianz Ελλάδος

Η εκδήλωση τίμησε τον Ολυμπισμό και ανέδειξε ότι η επιτυχία χτίζεται καθημερινά, μέσα από μικρές νίκες και συλλογική προσπάθεια

Γ. Χατζηθεοδοσίου: «Αναγκαία η παράταση για την εφαρμογή του IRIS»

Ο πρόεδρος του ΕΕΑ επισημαίνει μεταξύ άλλων ότι δεν έχει εξασφαλιστεί η λειτουργικότητα του συστήματος ούτε και η κάλυψη του κόστους

Μοχλός ανάπτυξης (;) το Δικαίωμα Συμβολαίου, όπως οι φόροι για το κράτος

Μήπως οι ασφαλιστικές δεν βλέπουν να έρχεται η ανάπτυξη που περίμεναν;

Δημοφιλή Άρθρα

Ροή Ειδήσεων

Interlife: Διευκρινίσεις για το επασφάλιστρο νέου οδηγού

Σε ποια συμβόλαια εφαρμόζεται επέκταση του επασφαλίστρου νέου οδηγού στα 25 έτη

Αλλάζουν όλα στη λειτουργία της Επιτροπής Ανταγωνισμού

Παράλληλα με το νέο πλαίσιο, ο Τ. Θεοδωρικάκος εξήγγειλε πρόσληψη 50 εξειδικευμένων στελεχών και συνεργασία με τη νέα Αρχή Προστασίας Καταναλωτή

Ταξίδι επιβράβευσης στη Ρώμη για τους συνεργάτες της Allianz

Η περίσταση αποτέλεσε ευκαιρία για εξερεύνηση εμβληματικών σημείων της Αιώνιας Πόλης, καθώς επίσης προώθηση επαγγελματικών σχέσεων και στόχων

Allianz Olympic Day 2025: Μήνυμα δύναμης, συνεργασίας και ψυχικής ανθεκτικότητας από τα κορυφαία στελέχη και τους αθλητές της Allianz Ελλάδος

Η εκδήλωση τίμησε τον Ολυμπισμό και ανέδειξε ότι η επιτυχία χτίζεται καθημερινά, μέσα από μικρές νίκες και συλλογική προσπάθεια

Γ. Χατζηθεοδοσίου: «Αναγκαία η παράταση για την εφαρμογή του IRIS»

Ο πρόεδρος του ΕΕΑ επισημαίνει μεταξύ άλλων ότι δεν έχει εξασφαλιστεί η λειτουργικότητα του συστήματος ούτε και η κάλυψη του κόστους