back to top
11.1 C
Athens
Κυριακή 22 Δεκεμβρίου 2024

Ο χρόνος απόκρισης σε cyber περιστατικά υψηλού κινδύνου μειώθηκε κατά 17%

Κάθε χρόνο, η Kaspersky παρουσιάζει μια έκθεση με βάση τα αποτελέσματα της ανάλυσης των περιστατικών MDR που εντοπίστηκαν από την ομάδα Kaspersky SOC.

Σε αυτήν την έκθεση, οι ειδικοί επισημαίνουν περιστατικά που απαιτούν δράση από τους πελάτες, χωρίζοντάς τα σε τύπους υψηλού, μεσαίου και χαμηλού κινδύνου. Τα περιστατικά υψηλού κινδύνου είναι επιθέσεις που προκαλούνται από ανθρώπους ή κακόβουλο λογισμικό, οι οποίες έχουν σημαντικό αντίκτυπο στα συστήματα πληροφορικής του πελάτη. Τα περιστατικά μεσαίου κινδύνου δεν περιέχουν ενδείξεις άμεσης ανθρώπινης εμπλοκής στην επίθεση, αλλά ενδέχεται να επηρεάσουν την υποδομή του πελάτη χωρίς όμως σοβαρές συνέπειες, ενώ τα περιστατικά χαμηλού κινδύνου δεν επηρεάζουν τα συστήματα πληροφορικής του πελάτη, αλλά απαιτούν τη λήψη ορισμένων προληπτικών μέτρων.

- Advertisement -

Σύμφωνα με την πρόσφατη έκθεση Kaspersky MDR Analyst, το 2023 η ομάδα Kaspersky SOC χρειάστηκε κατά μέσο όρο 36,37 λεπτά για να αναφέρει περιστατικά υψηλού κινδύνου – 17% ταχύτερα από ό,τι τα προηγούμενα χρόνια. Αναφορικά με τα περιστατικά μεσαίας σοβαρότητας, τα οποία συχνά οφείλονται σε κακόβουλο λογισμικό και είναι τα πιο συνηθισμένα, σημειώθηκε αύξηση στους χρόνους απόκρισης από 30 σε σχεδόν 33 λεπτά, γεγονός που εξηγείται από τη γενική αύξηση τέτοιων περιστατικών.
Τέλος, τα περιστατικά με χαμηλό κίνδυνο, συνήθως συνέπειες δυνητικά ανεπιθύμητου λογισμικού, πέρασαν περισσότερο χρόνο στην ουρά πριν αναλυθούν από την ομάδα SOC, με αποτέλεσμα ο χρόνος αναμονής να ανέρχεται σε λίγο περισσότερο από 48 λεπτά.

- Advertisement -

Σχετικά με την αποτελεσματικότητα της απόκρισης, περίπου το 74% των περιστατικών επιλύθηκαν μετά από μία μόνο ειδοποίηση, υποδεικνύοντας ότι τα σενάρια απόκρισης ήταν σαφή, οδηγώντας στον αποτελεσματικό τερματισμό των επιθέσεων.

Περίπου το 24% των περιστατικών απαιτούσαν προσοχή βάσει 2-10 ειδοποιήσεων, υποδεικνύοντας περιπτώσεις όπου η αυτόματη επίλυση δεν ήταν επαρκής και απαιτούσε τη συμμετοχή του ανθρώπινου παράγοντα. Στα σχετικά παραδείγματα περιλαμβάνονται συνεχιζόμενες επιθέσεις, όπως απόπειρες εκμετάλλευσης μετά από παραβίαση δικτύου ή εκστρατείες phishing, οι οποίες συχνά απαιτούν μη αυτόματη έρευνα μετά από πολλαπλές ειδοποιήσεις.

Ένα μικρό ποσοστό (2%) των περιστατικών αφορούσε περισσότερες από 10 ειδοποιήσεις. Οι λόγοι περιελάμβαναν πολύπλοκες απειλές που απαιτούσαν διεξοδική έρευνα πριν από τη δράση ή καταστάσεις όπου ο πελάτης επέλεξε μόνο παρακολούθηση, όπως σε ασκήσεις στον κυβερνοχώρο.

«Τα περιστατικά υψηλού κινδύνου με άμεση ανθρώπινη συμμετοχή πρέπει να αντιμετωπιστούν γρήγορα και αποφασιστικά για να περιοριστεί η ζημιά και να αποφευχθούν οι οικονομικές απώλειες και η βλάβη στη φήμη της εταιρείας. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο στοχεύουμε πάντα στη μείωση του χρόνου απόκρισης σε τέτοια κρίσιμα περιστατικά. Με την πολυεπίπεδη προστασία που προσφέρει το MDR μας, μπορούμε να συνεχίσουμε να καταπολεμούμε αποτελεσματικά τους κυβερνοεγκληματίες σε αυτό το συνεχώς μεταβαλλόμενο τοπίο απειλών», δήλωσε ο Sergey Soldatov, Head of Security Operations Center της Kaspersky.

Ανταποκρινόμενη στα ευρήματα της ανάλυσης MDR, η Kaspersky συνιστά στους οργανισμούς τα εξής:

  • Πραγματοποιείτε τακτική απογραφή των μελών σε ομάδες με πρόσβαση σε πολλά αρχεία, για να έχετε μια επίσημη διαδικασία για τα προνόμια και τη διαχείριση της πρόσβασης.
  • Εφαρμόστε πρακτικές εντοπισμού απειλών σε συνδυασμό με την κλασική παρακολούθηση βάσει ειδοποιήσεων.
  • Διεξάγετε μια σειρά ασκήσεων στον κυβερνοχώρο για να δοκιμάσετε την αποτελεσματικότητα των μηχανισμών ασφαλείας που χρησιμοποιούνται στην εταιρεία σας.
  • Υιοθετήστε μια πολυεπίπεδη προσέγγιση ασφάλειας για την προστασία από περιστατικά. Αυτό περιλαμβάνει ισχυρή προστασία τερματικού σημείου, ασφάλεια δικτύου και πληροφόρηση απειλών σε συνεργασία με ειδικούς στον κυβερνοχώρο.
  • Σε περίπτωση που μια εταιρεία δεν διαθέτει εξειδικευμένο προσωπικό κυβερνοασφάλειας, χρησιμοποιήστε υπηρεσίες διαχειριζόμενης ασφάλειας, όπως το Kaspersky Managed Detection and Response (MDR), το Kaspersky Compromise Assessment και το Kaspersky Incident Response για να αποκτήσετε πρόσθετη τεχνογνωσία και να καλύψετε ολόκληρο τον κύκλο διαχείρισης περιστατικών, από την αναγνώριση απειλών έως τη συνεχή προστασία και αποκατάσταση.

Για να μάθετε περισσότερες πληροφορίες από την έκθεση Kaspersky MDR Analyst 2023, ακολουθήστε τον σύνδεσμο.

Σχετικές δημοσιεύσεις

Howden: Οι επιχειρήσεις ζητούν φοροελαφρύνσεις για επενδύσεις στον κυβερνοχώρο

O ασφαλιστικός κλάδος πρέπει να συνεργαστεί με την κυβέρνηση για την αποτελεσματική αντιμετώπιση των κυβερνοεπιθέσεων.

Εβδομάδα Cyber Security Awareness για τους ανθρώπους της Generali

Πιστή στη δευσμευσή της να προστατεύει τους ανθρώπους που την εμπιστεύονται η Εταιρεία επενδύει στην εκπαίδευση και την ευαισθητοποίηση των εργαζομένων της.

Κυβερνοέγκλημα, η 3η μεγαλύτερη οικονομία παγκοσμίως

Ταχύτητα και πολυπλοκότητα ήταν τα κύρια χαρακτηριστικά των κυβερνοεπιθέσεων σε χρήστες, επιχειρήσεις και δημόσιους οργανισμούς

Ποιοι πουλάνε cyber στην Ελλάδα, οι τράπεζες, ή οι ασφαλιστές και τι καλύπτουν;

Ποιοι, καθημερινά αναρωτιέμαι πουλάνε ασφάλιση cyber κινδύνων στην Ελλάδα; Οι τράπεζες ή οι ασφαλιστικές και τι κίνδυνους καλύπτουν;

Από την ίδια κατηγορία δημοσιεύσεων

LLOYD’S: Δίνουν μοναδικές λύσεις cyber κινδύνου στον κυβερνοχώρο

Τα Lloyd’s συγκεντρώνουν τεχνογνωσία για να προσφέρουν δημιουργικές λύσεις κινδύνου στον κυβερνοχώρο σήμερα, για να είναι πιο ανθεκτικός αύριο.

Η κυβερνο-επίθεση στον όμιλο ΦΟΥΡΛΗ καταδεικνύει την ανάγκη της Cyberinsurance

Ο όμιλος φέρεται ασφαλισμένος σε ξένη ασφαλιστική με παρουσία στην Ελλάδα ενώ ο αντασφαλιστής είναι βρετανική εταιρεία

Ο όμιλος Fourlis για το cyber attack που δέχτηκε την Black Friday

Ανακοίνωση για τα προβλήματα που αντιμετώπισε κατά την Black Friday, όταν και τέθηκαν εκτός λειτουργίας τα ηλεκτρονικά του καταστήματα, εξέδωσε ο όμιλος Fourlis.

Ν. Σπυράτος, ERGO: Η ασφαλιστική διείσδυση στις ΜμΕ είναι εξαιρετικά χαμηλή

Στη σύγχρονη, ψηφιακή εποχή, στην οποία η χρήση του Διαδικτύου και των νέων τεχνολογιών αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι της καθημερινής ζωής,

Δημοφιλή Άρθρα

Sorry. No data so far.

Ροή Ειδήσεων

31/12/2024: Ολοκληρώνεται η προθεσμία για μετάβαση στο ΤΕΚΑ από τον κλάδο επικουρικής ασφάλισης του e-ΕΦΚΑ

Έως την 31η Δεκεμβρίου 2024 οι ασφαλισμένοι στον κλάδο επικουρικής ασφάλισης του e-ΕΦΚΑ, που έχουν γεννηθεί από την 1.1.1987 και μετά, μπορούν να επιλέξουν αλλαγή ταμείου

Τρεις ασφαλιστικές εταιρίες στους «TRUE LEADERS»

Η ICAP CRIF, για 14η χρονιά, βράβευσε σε μια λαμπερή βραδιά, τις 100 Εταιρείες και τους 12 Ομίλους που ξεχώρισαν ως Τrue Leaders το 2023

Carglass® “Repair for Nature” – Gold βραβείο στα Mobility Awards

Η Carglass®, ηγέτιδα εταιρεία στον κλάδο της επισκευής και αντικατάστασης κρυστάλλων οχημάτων, καθώς και την παραμετροποίηση συστημάτων ADAS

Η Αρχή Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων ενέκρινε τις κάμερες στους δρόμους

Την τοποθέτηση καμερών στους δρόμους από την Ελληνική Αστυνομία για την αποτροπή και καταστολή αξιόποινων πράξεων καθώς και τη διαχείριση της κυκλοφορία

Groupama: 4.000 πολίτες παρακολούθησαν το δωρεάν online σεμινάριο Πρώτων Βοηθειών

Με μεγάλη επιτυχία ολοκληρώθηκε το δωρεάν διαδικτυακό σεμινάριο Πρώτων Βοηθειών, που διοργάνωσε η Groupama Ασφαλιστική, την Τετάρτη 11 Δεκεμβρίου 2024